Honda Hornet CB600 gaat te snel op reserve

Hornet2009

Rookie
24 aug 2009
27
0
Purmerend
Hoi,

Ik heb sinds een week een Hornet. Rijdt prima, alleen hij gaat bij 150 km al op reserve.
Direct tanken, en er gaat maar ACHT liter in. Die tank is dus echt nog niet leeg :?

Er zit als het goed is een tank in van 14 liter (t is een model 2001)

Ideëen iemand?

Groeten,

Marc
 
Het beluchtingsprobleem kan toch wel spelen hoor.
Omdat ik regelmatig aan motors sleutel heb ik een extra tankje onder het plafond vd garage hangen dat ik gebruik wanneer ik carbs ga synchroniseren.

Bij onze 2003 Hornet heb ik vorig jaar de tank eraf gehaald en aangesloten op dit tankje waarna ik met syncen begon. Korte tijd later begon hij te stotteren en hield hij ermee op.
De oorzaak bleek te liggen in het feit dat mijn tankje geen beluchter had. Hij trekt dan denk ik vacuum bovenin de tank ?
Nadat ik de vuldop los had gedraaid heb ik geen probleem meer gehad en heb ik tevens weer een nuttig lesje geleerd.
 
Even een update vanaf mijn kant.

Dit weekend weer is getankt. 223,5 km gereden en 12,5 liter getankt. Vooral (relatief) korte ritjes en lange 'stilstand' tussen het gebruik door. Dus na een rekensommetje zeg ik; niets aan het handje gelukkig ;) Met de tank en de reserve (heb hem maar bij +/- 210 op reserve gezet, hij begon al beetje in te houden voelde ik) is dus ook niets aan de hand :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik rijd net een paar maanden op een honda CB450S. wph in huis, maar nog geen sleutelverstand, dus voorlopig nog wegbrengen. Heb een vergelijkbaar probleem denk ik, en weet niet waarnaar te laten kijken.

Sloeg af op de snelweg. Hij hield even in, en 800 meter verder viel ie weg en sloeg af. Startte even later weer. Getankt, hoefde maar +/- 11 liter in. Week stil gestaan, slaat daarna na zo een 240 km weer af, op reserve gezet, startte weer, maar er hoefde weer maar 12 liter in. Tank is 17 liter +3 reserve.

De motor had bij aankoop lang stil had gestaan. Carburateurs schoongemaakt. Ik gok erop dat de benzinekraan schoongemaakt moet worden ? Ontluchting is goed.

Misschien heeft dit er nog mee te maken: deze no0b heeft in februari proberen te starten met de kraan dicht. Na enkele pogingen viel de euro, en draaide ik de kraan open. Daarna lekte de kraan |( . Met het rijden is het lekken toen gestopt, maar is sindsdien nog wel een keertje voorgekomen
full
 
Aktieradius te klein ???????

Mijn Wuuffie rijdt op zo'n ding.
Haalt met gemak 350 km op een tank.

Bij een wat hoger tempo in duitsland. haalt die nog 300 km.
Vindt ik niet weinig.

Vrijwel alle toer / sport motoren zitten rond de 300 km. bij normaal gebruik !!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Aktieradius te klein ???????

Mijn Wuuffie rijdt op zo'n ding.
Haalt met gemak 350 km op een tank.

Bij een wat hoger tempo in duitsland. haalt die nog 300 km.
Vindt ik niet weinig.

Vrijwel alle toer / sport motoren zitten rond de 300 km. bij normaal gebruik !!!!!!!

zeker het nieuwere model met 20 liter? Is geen vergelijking natuurlijk. Maar dan is het alsnog knap die 350 km :?

Als je 'Wuuffie' 350 km op 1 tank van een Hornet tot bouwjaar '03 rijd, mag ze dat mij even persoonlijk komen uitleggen :+
 
Laatst bewerkt:
Dag Oma,

Om even een dood topic te reanimeren: mijn hornet (bj 2000) gaat (moet) meestal zo tussen de 170 en 190 km op reserve, maar de ene keer gaat er dan bij het tanken 11 liter in, en de andere keer maar ruim 8... Het is niet zo dat ik erg lange afstanden ga rijden nadat ik de kraan op reserver zet. Dat vind ik toch ook wel een behoorlijk verschil.

Om direct maar even te informeren: is het probleem van TS al opgelost en zou ik hetzelfde kunnen hebben (beluchtingsprobleem)?
 
Dag Oma,

Om even een dood topic te reanimeren: mijn hornet (bj 2000) gaat (moet) meestal zo tussen de 170 en 190 km op reserve, maar de ene keer gaat er dan bij het tanken 11 liter in, en de andere keer maar ruim 8... Het is niet zo dat ik erg lange afstanden ga rijden nadat ik de kraan op reserver zet. Dat vind ik toch ook wel een behoorlijk verschil.

Om direct maar even te informeren: is het probleem van TS al opgelost en zou ik hetzelfde kunnen hebben (beluchtingsprobleem)?

Zou kunnen, maar lijkt mij niet de eerste oorzaak. Blijf je bij het tanken ook op de motor zitten en doe je een beetje heen en weer schudden? Dan komt de benzine wat meer in de 'wangen' van de tank. Als je hem schuin laat staan komt de benzine misschien maar aan één kant van de tank. Kan allicht schelen.
Anders wellicht toch de hoofdpijp in je tank iets inkorten.
 
Laatst bewerkt:
De hornet van mij heb ik ook altijd op reserve staan, en waarom niet. Tanken doe ik om de 200 km, en dan gaat er zo'n 10 liter in. Ik heb een 1999 hornet en daar gaat maar 16 liter in. Dus die van mij zou ook gemakkelijk 300 plus km kunnen halen op een tank. Ik denk dat het verbruik ook een beetje te maken heeft met je eigen gedrag, en de staat van onderhoud (luchtfilter bougies type olie etc etc)spelen ook nog een rol, zelfs hoe goed je je ketting smeert of niet smeert hebben invloed. En ik rijd toch ook vaak op de duitste autobaan een hoge gemiddelde snelheid, om te komen waar de mijn eigenlijke route begint. Moet er wel bijzeggen dat ik mijn motor nooit gebruik voor korte rittjes, altijd 200 km of meer.

Het verbruik is bij mij nog nooit onder de 1 op 18,5 geweest, bij rustig rijden haal ik 1 op 21.
Het enigste wat bij de mijne niet orgineel is, dat is de uitlaat, irridium bougies, en een high flow luchtfilter. Hij loopt (rijdt als een zonnetje)

Het zou wel kunnen, dat een nieuw model meer verbruik door diverse milieu eisen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan