Honda Hornet CB600F Contactslot werkt steeds slechter

Mario64

MF veteraan
13 aug 2013
2.377
73
De sleutel gaat er prima in, en uit, maar draaien (van off naar on, maar ook vanaf stuurslot) gaat steeds lastiger. Van on naar off is geen enkel probleem..
Zelfde met de reservesleutel. De tank gaat prima open, dus het lijkt niet aan de sleutels te liggen. WD40 heeft niet mogen baten.
Is dit een bekend probleem? Wat is er aan te doen?
 
Je hoort een slot eigenlijk niet te smeren met een vette substantie. Hier blijft vuil in hangen en kan er ook voor zorgen, dat het slot dus slechter gaat werken op de lange termijn. Bovengenoemde oplossing is inderdaad aan te raden.
 
Ze lubberen uit, als je het bv eerst iets naar beneden(of boven) moet bewegen voordat je fijn kan draaien heeft je contactslot zijn beste tijd gehad. Hij gaat niet stuk, hij krijgt een gebruiksaanwijzing.

Kocht een motor met 100+dKM op de teller, die ik zelf niet altijd fatsoenlijk kon aanzetten tot ik het 'trucje' leerde.
Zou zeggen probeer of er een beetje extra beleid nodig is, grafietpoeder kan ook zeker geen kwaad.
 
Zelf eens grafiet poeder gebruikt in motorsloten. Eerstvolgende keer tanken was lastig aangezien ik de sleutel niet kon draaien. Gelukkig kon ik dichtbij remmenreiniger oppikken en het slot schoonspuiten.
Sindsdien ben ik er geen fan meer van.

db
 
Normaal zou ik zeggen grafietpoeder.
Maar bij een tankdop mss toch beter om wat fietsen-olie te gebruiken.
Benzine klotst toch tegen de tankdop, of anders van boven wordt nat door regen.
Idd als gemeld dan klonteren. Wordt gangbaarheid met grafiet niet beter van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan