Honda Hornet Forum Deel 21

Goedendag,
iemand die een voorspatbord over heeft (pc34/pc36) of een ander passend model?
Hornet gaat hoogstwaarschijnlijk voor voor enkele caferacer modificaties.
Boonstra Parts in Ureterp.

 
Mijn 2006 Hornet geeft van alles aan qua snelheid, maar niet het juiste...digitale klok lijkt te doen wat hij wil....gas los...opeens 20 km harder etc...
Iemand enig idee hoe dit kan?
Mijn gevoel zegt een sensor die niet meer fatsoenlijk werkt....maar waar zit deze?
 
Eind vorig jaar heeft mijn 2009 Hornet een beurt gehad, hierbij werd aangegeven dat er een fluitend geluid bij de brandstofpomp vandaan kwam. Ze konden er niet bijzeggen wat het precies was en toen ik aangaf dat dit al meer dan een jaar zo was, besloten hier niet op te acteren.
Gisteren heb ik een stuk gereden en kwam er toen achter dat de motor niet verder wilt dan 9500 toeren. Ik heb het geprobeerde in de eerste drie versnellingen, maar ik kan vol gas blijven geven, maar hij blijft zo rond de 9500 toeren hangen. Zodra ik het gas los laat krijgt hij wel even een kick, beetje zoals het te snel loslaten van je koppeling.
Het klinkt ergens wel logisch als de brandstofpomp kapot aan het gaan is en op dit moment nog maar een bepaalde hoeveelheid brandstof kan verpompen dat dit de grens is.
Hebben jullie wel eens ervaring gehad met een continue fluittoon van de brandstof pomp, of met het feit dat hij niet verder wil dan een bepaald toerental?
 
Eind vorig jaar heeft mijn 2009 Hornet een beurt gehad, hierbij werd aangegeven dat er een fluitend geluid bij de brandstofpomp vandaan kwam. Ze konden er niet bijzeggen wat het precies was en toen ik aangaf dat dit al meer dan een jaar zo was, besloten hier niet op te acteren.
Gisteren heb ik een stuk gereden en kwam er toen achter dat de motor niet verder wilt dan 9500 toeren. Ik heb het geprobeerde in de eerste drie versnellingen, maar ik kan vol gas blijven geven, maar hij blijft zo rond de 9500 toeren hangen. Zodra ik het gas los laat krijgt hij wel even een kick, beetje zoals het te snel loslaten van je koppeling.
Het klinkt ergens wel logisch als de brandstofpomp kapot aan het gaan is en op dit moment nog maar een bepaalde hoeveelheid brandstof kan verpompen dat dit de grens is.
Hebben jullie wel eens ervaring gehad met een continue fluittoon van de brandstof pomp, of met het feit dat hij niet verder wil dan een bepaald toerental?
Nee, de mijne (ook uit '09) trekt met gemak naar 12.000 toeren (en dan hoor je weinig meer dan de motor, maar zeker geen fluittoon).
Zit er misschien niet een kleine verstopping in? Of had de motorzaak dat al gecheckt?
 
Nee, de mijne (ook uit '09) trekt met gemak naar 12.000 toeren (en dan hoor je weinig meer dan de motor, maar zeker geen fluittoon).
Zit er misschien niet een kleine verstopping in? Of had de motorzaak dat al gecheckt?
Ja, mijn motor trok hem ook makkelijk veel verder. Motorzaak heeft er nog niet naar gekeken, ik kon er al weinig over vinden dus ik was benieuwd of iemand hier al ervaring mee had of kon bevestigen dat dit inderdaad het geval is.
 
Ik heb een vraagje, ik vind de Hornet heerlijk rijden, maar in combinatie met mijn windschermpje (van Givi) zou ik graag iets rechterop zitten.
Op hogere snelheid kom ik dan in een zone die iets stiller is aan mijn oren. Dit is nu wel te doen maar dan zit ik met vrij gestrekte armen, net niet ontspannen.

Om dit voor elkaar te krijgen denk ik aan handlebar risers. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat moet op gelet worden en hoe veel effect heeft een riser? Ik zie zo snel een model die in 1.5, 2.5 en 3.5cm verhoogd. Ik heb geen idee wat veel is en hoeveel effect zoiets heeft anders dan de zithouding.
 
Vanwege overcompleet te koop:
Mivv Double Gun Titatium Demper voor Honda CB600F Hornet PC41 (2007 - 2013)
Motor-Forum prijs: € 200,-

zie ook ad
Deze gave uitlaat is nog te koop!
 
Iemand die een benzinekraan voor een CB600F Hornet uit 2002 weet liggen? Met 2 verticale (1 grote en 1tje voor vacuum) aansluitingen. Die van mij lekt schijnbaar van tussen het voorste plaatje (waar je de 'schakelaar bedient'), waar hij op de "body" aansluit. Hij zit er als het ware met 2 kleine "popnageltjes" op, en lijkt me niet apart te vervangen.
 
Op naar de lente
 

Bijlagen

  • 79953A62-BC70-4F60-939A-9A99746FE589.jpeg
    79953A62-BC70-4F60-939A-9A99746FE589.jpeg
    263,3 KB · Weergaven: 22
Advertentie is niet van mij maar ik kwam deze tegen: PC41. Echt een koopje.. Ik heb alles zelf los aangeschaft. :(

PS. Leuk om weer wat leven te zien in dit topic. Mooie pics!
 
Mijn 2006 Hornet geeft van alles aan qua snelheid, maar niet het juiste...digitale klok lijkt te doen wat hij wil....gas los...opeens 20 km harder etc...
Iemand enig idee hoe dit kan?
Mijn gevoel zegt een sensor die niet meer fatsoenlijk werkt....maar waar zit deze?
Met bovenstaand probleem bij de garage geweest...digitale km teller (klok) getest bij extern bedrijf en ok bevonden. Probleem blijft bestaan.

Speed sensor getest en ok bevonden, ander exemplaar erin, ook ok bevonden.
Probleem blijft.

Bedrading, stekkers nagelopen en gecontroleerd, aparte bedrading buiten de kabel boom om aangesloten.....
Het resultaat blijft hetzelfde...geen fatsoenlijk metende km teller.

Waar kan nu het probleem zitten?
 
Mijn 2006 Hornet geeft van alles aan qua snelheid, maar niet het juiste...digitale klok lijkt te doen wat hij wil....gas los...opeens 20 km harder etc...
Iemand enig idee hoe dit kan?
Mijn gevoel zegt een sensor die niet meer fatsoenlijk werkt....maar waar zit deze?
Ik heb gelest en afgereden op een Hornet, die hetzelfde probleem had! Maakte het afrijden wel extra spannend, omdat de snelheidsmeter een variabele afwijking had tussen de 10 en 30 km/u
 
Het lijkt erop dat de meeste hornet rijders met (veel) technische kennis ondertussen een andere motor hebben aangeschaft helaas.
Wat ik zo lees heb je alle logische zaken geprobeerd, veel meer fantasie heb ik ook niet...
Wel super vervelend zo'n probleem!
 
Met bovenstaand probleem bij de garage geweest...digitale km teller (klok) getest bij extern bedrijf en ok bevonden. Probleem blijft bestaan.

Speed sensor getest en ok bevonden, ander exemplaar erin, ook ok bevonden.
Probleem blijft.

Bedrading, stekkers nagelopen en gecontroleerd, aparte bedrading buiten de kabel boom om aangesloten.....
Het resultaat blijft hetzelfde...geen fatsoenlijk metende km teller.

Waar kan nu het probleem zitten?

Ik kan enkel vanuit mijn Hornet uit 2002 spreken die op de (analoge) teller problemen had met snelheidsaanduiding.. Eerst begon de naald te wapperen, later viel de naald naar 0 bij accelereren, en uiteindelijk werd het gewoon 0 km/h tout court (van start probleem tot einde snelheidsaanduiding verliep er een 1000km). Op het voorste tandwiel zit een kunststof "busje" die mee draait op de bevestigingsbout van het voorste tandwiel. Dat busje/nokje was bij mij volledig uitgesleten waardoor de kop van de bout gewoon vrij rond draaide en het busje niet meer mee nam (geen snelheidssignaal). Kost (pakweg) 15€, maar was wel de enige reden van het snelheidssignaal die weggevallen was.

Opnieuw; ik spreek vanuit een 2002 model met analoge teller.
 
Bedankt voor de reacties, we blijven verder zoeken....zou het aan de CDI kunnen liggen?
 
Eind vorig jaar heeft mijn 2009 Hornet een beurt gehad, hierbij werd aangegeven dat er een fluitend geluid bij de brandstofpomp vandaan kwam. Ze konden er niet bijzeggen wat het precies was en toen ik aangaf dat dit al meer dan een jaar zo was, besloten hier niet op te acteren.
Gisteren heb ik een stuk gereden en kwam er toen achter dat de motor niet verder wilt dan 9500 toeren. Ik heb het geprobeerde in de eerste drie versnellingen, maar ik kan vol gas blijven geven, maar hij blijft zo rond de 9500 toeren hangen. Zodra ik het gas los laat krijgt hij wel even een kick, beetje zoals het te snel loslaten van je koppeling.
Het klinkt ergens wel logisch als de brandstofpomp kapot aan het gaan is en op dit moment nog maar een bepaalde hoeveelheid brandstof kan verpompen dat dit de grens is.
Hebben jullie wel eens ervaring gehad met een continue fluittoon van de brandstof pomp, of met het feit dat hij niet verder wil dan een bepaald toerental?

Na wat overleg met de garage lijkt het er toch een beetje op dat er een verband is tussen de fluittoon van de brandstofpomp en het inhouden van de motor bij 9500 toeren en dat ze denken dat mijn brandstofpomp aan het einde van zijn leven geraakt. Ik wil binnenkort nog een keer de brandstofdruk en debiet meten om te bevestigen dat hij defect is (of niet).

Nu heb ik een offerte gekregen voor het vervangen van de brandstofpomp van € 950,=. Dit komt omdat Honda de pomp assembly (brandstofpomp, filters, drukregelaar, montageframe e.d.) alleen als 1 geheel verkoopt wat bij deze garage in ieder geval al € 805,= kost, exclusief montage en pakking. Als ik het onderdeel opzoek op internet (OEM artikelnummer: 16700MFGD02) vind je prijzen van € 550 tot 750,= voor alleen dit onderdeel.
Nu vind je op internet ook sets waarin je de losse brandstofpomp, filters, aansluitslang en drukregelaar kan kopen (niet van Honda zelf, wel voor deze motor) om in te bouwen in de bestaande pomp assembly. Hebben jullie al eens je brandstofpomp moeten vervangen en weten jullie waarom Honda je dwingt de volledige assembly te vervangen of dat het ook goed mogelijk is de losse onderdelen te vervangen?
Het is niet dat ik er geen geld voor overheb, maar het daadwerkelijk defecte onderdeel is voor rond de 100 euro te koop, terwijl Honda je dwingt om de hele assembly te vervangen voor een goeie veelvoud van dit bedrag. (of als je het laat doen, bijna 10 keer het bedrag.)
 
Na wat overleg met de garage lijkt het er toch een beetje op dat er een verband is tussen de fluittoon van de brandstofpomp en het inhouden van de motor bij 9500 toeren en dat ze denken dat mijn brandstofpomp aan het einde van zijn leven geraakt. Ik wil binnenkort nog een keer de brandstofdruk en debiet meten om te bevestigen dat hij defect is (of niet).

Nu heb ik een offerte gekregen voor het vervangen van de brandstofpomp van € 950,=. Dit komt omdat Honda de pomp assembly (brandstofpomp, filters, drukregelaar, montageframe e.d.) alleen als 1 geheel verkoopt wat bij deze garage in ieder geval al € 805,= kost, exclusief montage en pakking. Als ik het onderdeel opzoek op internet (OEM artikelnummer: 16700MFGD02) vind je prijzen van € 550 tot 750,= voor alleen dit onderdeel.
Nu vind je op internet ook sets waarin je de losse brandstofpomp, filters, aansluitslang en drukregelaar kan kopen (niet van Honda zelf, wel voor deze motor) om in te bouwen in de bestaande pomp assembly. Hebben jullie al eens je brandstofpomp moeten vervangen en weten jullie waarom Honda je dwingt de volledige assembly te vervangen of dat het ook goed mogelijk is de losse onderdelen te vervangen?
Het is niet dat ik er geen geld voor overheb, maar het daadwerkelijk defecte onderdeel is voor rond de 100 euro te koop, terwijl Honda je dwingt om de hele assembly te vervangen voor een goeie veelvoud van dit bedrag. (of als je het laat doen, bijna 10 keer het bedrag.)
Ik heb een vergelijkbare situatie gehad waarbij de tps sensor bij mij stuk was, maar dat honda alleen de hele throttle bank verkoopt a 2500 euro. Ik heb via internet voor 100 euro een 2e hands gekocht en laten installeren. Mijn advies zou zijn, zoek uit wat het is en kijk de onderdelenhuizen/marktplaats en ebay na of je misschien een brandstofpomp kan kopen als dat het issue is.
 
Afgelopen winter heb ik (naast een grote beurt) een hoop onderdelen verzameld en op de Hornet gezet. Omdat 'ie nog afgesteld moest worden heb ik er helemaal niet opgereden.

Korte opsomming:
  • Bar-End Side Mirrors
  • Zwart stuur Raximo 73cm
  • Ledverlichting stad- en dimlicht
  • Healtech Gear Indicator
  • Healtech Quickshifter Easy
  • Power Commander 5
  • K&N Luchtfiler
  • Yoshimura R77
  • Delkevich Headers
  • ALS afgedopt
  • Lamdasonde afgedopt
img_1876-jpg.1621309


Afgelopen weekend heb ik 'em opgehaald bij Nippon Bikes in Tilburg, nadat de PC5 en Quickshifter er waren afgesteld op de bank. Het ging mij niet echt om het vermogen, dan had ik wel een 1000cc gehaald, maar nu kan ik er met een gerust hart op rijden. Omdat de meeste toch wel de cijfers willen weten: 94pk op achterwiel, geschat zo'n 107 op krukas. Het verwijderen van de katalysator, ALS en Lamdasensor leverde een besparing op van ongeveer 10kg. Samen met de Quickshifter en het geluid echt weer helemaal in love met deze bike. (Soms wil ik 'em weg doen, gewoon wat anders rijden, dat verschilt soms per week lol).

Kort filmpje van hoe het er nu bij staat en een uitdraai leek mij wel leuk om met jullie te delen.

2011 Honda Hornet CB600F PC41 | Yoshimura R77 | Delkevic Headers

IMG_1839.JPG

De veelgestelde vraag of het afstellen/mappen nodig is bij deze wijzigingen? Ja, de air/fuel ratio is nu helemaal gelijk (zie onderste grafiek), die lijn liep totaal niet gelijk bij het meten vóór het afstellen.
 

Bijlagen

  • IMG_1876.JPG
    IMG_1876.JPG
    412,2 KB · Weergaven: 119
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan