Honda Hornet Forum Deel 21

Setje techspec tankgrips besteld voor de hornet
 

Bijlagen

  • A99EC72C-1AF8-4273-80F6-EC99E36FB7E3.png
    A99EC72C-1AF8-4273-80F6-EC99E36FB7E3.png
    323,6 KB · Weergaven: 29
Ik ben van plan bar ends aan te schaffen om spiegels aan de onderkant van van mn stuur te hebben. Met name omdat de micky muis oren die er nu op zitten te lelijk zijn.
Echter ben ik bang dat de spiegels de tank raken. Iemand ervaring hiermee bij een Hornet?
 
Ik ben van plan bar ends aan te schaffen om spiegels aan de onderkant van van mn stuur te hebben. Met name omdat de micky muis oren die er nu op zitten te lelijk zijn.
Echter ben ik bang dat de spiegels de tank raken. Iemand ervaring hiermee bij een Hornet?
Die kans is altijd aanwezig natuurlijk. Maar zal ook afhangen van het soort spiegels je wilt, wat voor stuur je hebt (standaard of niet) en hoe het stuur afgesteld/gekanteld is. Meeste bar-end spiegels hebben wel de optie om aan de boven- of onderkant uit te komen, dus als het de tank raakt, monteer je ze zo dat ze aan de bovenkant zitten. Wat volgens mij vaak je zicht in de spiegels ten goede komt en alsnog er 100x beter uitziet dan 'normale' spiegels...
 
Ik ben van plan bar ends aan te schaffen om spiegels aan de onderkant van van mn stuur te hebben. Met name omdat de micky muis oren die er nu op zitten te lelijk zijn.
Echter ben ik bang dat de spiegels de tank raken. Iemand ervaring hiermee bij een Hornet?

Rond naar boven, ik heb een renthal stuuršŸ˜‰
 

Bijlagen

  • 6947CBA7-83FB-4872-B23C-BDC853416834.jpeg
    6947CBA7-83FB-4872-B23C-BDC853416834.jpeg
    236,2 KB · Weergaven: 64
Mooi plaatje!
Staat al een tijdje op de wensenlijst 8-) Vorig zouden we gaan, tot er een of ander virus rond ging. Plannen voor volgend jaar zijn er, nu duimen dat het doorgaat.
Ik zeg doen! Het was niet de warmste dag en al ruim in september, dus we hadden geluk dat het relatief rustig was. Rustig genoeg om echt lekker door te kunnen rijden en niet in een optocht, dus dat is wel een tip als je hierheen wil. Overigens hebben we nog 49 andere passen gereden die vakantie :p.
 
Meld ook even m'n cb900 aan, wissel nog wel is van motor en deze stond al een tijdje op m'n verlanglijstje.
Vind tijdloos design, rijdt gemoedelijk en een fijne allrounder.

Huidige mods:
Zadel (niet bekend wat) zit iig heerlijk
Hvv
Hyperpro (enkel veren voor en achter)
Stuur
Staalomvlochten remleiding voor

Wannabe mods:
Andere tandwielverhouding
Dempers (ori staan mooi maar zijn fluisterstil)

20211011_140106.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zwart op zwart, de vorige tankpad zat scheef. Een doorn in het oog.
 

Bijlagen

  • DA57EAB3-1D89-4C6B-81E5-B5A9FDDCF100.jpeg
    DA57EAB3-1D89-4C6B-81E5-B5A9FDDCF100.jpeg
    189 KB · Weergaven: 23
Overmorgen ga ik helaas afscheid nemen van mijn geliefde Hornet. Ik heb zojuist een Yamaha Tracer 900GT aangeschaft. De Hornet is een heerlijke soepele fiets en ik geniet er elke keer nog van. Maar mijn wensen liggen toch ook bij iets grotere afstanden rijden (lees even snel ergens heen en dan een nieuwe omgeving verkennen). En dan is de Hornet toch net te sportief.
 
Zo nu voel ik mij bijna verplicht mij hier na 6 jaar wederom te melden. Wij hebben tijden een 600 hornet voor moeders de vrouw gehad maar tijdens de zwangerschap hebben wij de motor toen verkocht. Nu zijn de kinderen weer zo groot dat ze bijna achterop kunnen, ik heb vorige week mijn ktm 1190r verkocht vanwege de risico s voor mijn rijbewijs, gisteren hebben wij maar weer een mat witte hornet opgehaald uit 2014 met 5600 kilometer. Motor is verlaagd voor de oud eigenaar en nu past mijn vrouw er met 1.65 mooi op.Bekijk bijlage 1666752
Komt deze uit neck?
 
Waar heb je dit laten doen?

Heb er ook wel interesse in, aangezien ik na een kilometertje of 100-120 al echt last krijg van het zitten (billen heup).
De 900 heeft niet het beste zadel maar als je voorzijde van het zadel ophoogd,scheelt dat al veel.
Ik heb mijn zadel is ook aangepast ,rijd nu een stuk lekkerder.
Bij de 900 van een maat van mij,alleen de voorzijde aangepast,dus ook nog origineel maar zit wel beter
 

Bijlagen

  • 20210131_135321.jpg
    20210131_135321.jpg
    196,6 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
M'n CB ook even voorzien van verse achterwiellagers en brembo remblokjes achter.
Ennnn E-keur dempers geregeld, QD zie je niet vaak, is een klein bedrijfje uit Italiƫ.

20211025_134011.jpg
 
Mijn garage belde over de reparatie van mijn Hornet....hij bestelde gelakte onderdelen met mijn framenummer en kwam op een andere kleur uit dan ik dacht dat de motor van origine was.....eerst blauw, nu zwart....is dit ergens na te gaan wat de originele kleur was ?
 
Mijn garage belde over de reparatie van mijn Hornet....hij bestelde gelakte onderdelen met mijn framenummer en kwam op een andere kleur uit dan ik dacht dat de motor van origine was.....eerst blauw, nu zwart....is dit ergens na te gaan wat de originele kleur was ?
Dat zou toch gewoon bij de rdw op te vragen zijn aan de hand van je kenteken gevevens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan