Honda Hornet Forum Deel 21

Geloof het eigenlijk niet. Dit is gewoon de oude. Staat zelfs nog 600 en 900 op de motor...
En ze schrijven in het artikel over 2 cilinders terwijl de uitlaatbochten precies hetzelfde zitten als bij de oude. :?
 
Ola! Ik join graag de Hornet-club hier, sinds dinsdag eigenaar van onderstaande :)

Dus nu veel rondjes rijden om haar te leren kennen, bevalt tot nu toe supergoed! Moet nog veel leren, ik weet eigenlijk schandalig weinig over de technische kant van motoren, maar hopelijk leer ik dat met deze motor.
20220803_155947.jpg
 
Ola! Ik join graag de Hornet-club hier, sinds dinsdag eigenaar van onderstaande :)

Dus nu veel rondjes rijden om haar te leren kennen, bevalt tot nu toe supergoed! Moet nog veel leren, ik weet eigenlijk schandalig weinig over de technische kant van motoren, maar hopelijk leer ik dat met deze motor.
Bekijk bijlage 1789704

Gefeliciteerd met je mooie Hornet! Veel veilige kilometers er op gewenst.

Wellicht biedt dit boek je enige hulp.
2E06AF15-6DD4-481D-9232-65D9FD709F2A.jpeg


Hier te koop:
Bekijk Honda CB600 Hornet, CBR600F (07-1 op: Honda CB600 Hornet, CBR600F (07-1, Matthew Coombs | 9781785213823 | Boeken | bol.com
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit boekwerk ook liggen. Heb alleen geen Hornet meer. Mocht je interesse hebben dan kunnen we vast iets vinden dat interessant is.
 
Ik heb mijn Honda Hornet uit 2009 ingeruild op een Kawasaki Z750.
1D1C1D01-3537-4F5C-857A-C0899A81F0C7.jpeg


Nu heb ik wat dingen over die mogelijk interessant zijn voor andere Honda Hornet bezitters:

Honda Hornet (PC41) originele handleiding NL € 20,-
68E93F22-FE6F-457B-A28C-24E88998E007.jpeg


Honda Hornet Haynes Service & Repair Manual € 20,-
B320DD4C-1287-4542-9B8E-CB9E5B448D2A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Honda Hornet uit 2009 ingeruild op een Kawasaki Z750.
Bekijk bijlage 1802355

Nu heb ik wat dingen over die mogelijk interessant zijn voor andere Honda Hornet bezitters:

Honda Hornet (PC41) originele handleiding NL € 20,-
Bekijk bijlage 1802347

Honda Hornet Haynes Service & Repair Manual € 20,-
Bekijk bijlage 1802346

Honda Hornet bar end weights (nieuw) € 5,-




Bekijk bijlage 1802343

Honda Hornet ventieldopjes (1 jaar gebruikt) € 5,-
Bekijk bijlage 1802344

Disclaimer:

De laatste 2 items komen van AliExpress. Derhalve de lage prijs.
Gefeliciteerd, waarom overgestapt?
 
Qua looks wel heel anders inderdaad zo’n Z750.
Maar qua vermogenafgifte rijbeleving zit er toch niet zoveel verschil in?
 
Ik heb mijn Honda Hornet uit 2009 ingeruild op een Kawasaki Z750.
Bekijk bijlage 1802355

Nu heb ik wat dingen over die mogelijk interessant zijn voor andere Honda Hornet bezitters:

Honda Hornet (PC41) originele handleiding NL € 20,-
Bekijk bijlage 1802513

Honda Hornet Haynes Service & Repair Manual € 20,-
Bekijk bijlage 1802514
Ola, heb je de Haynes nog? En gefeliciteerd met de Kawa! Bij aanschaf van de Hornet was dat de enige motor die ik overwoog als alternatief. Benieuwd hoe hij bevalt.
 
Ik had het idee om misschien eentje te kopen voor erbij.
Maar vermits geen DCT , vervalt dit idee
 
Zo op het eerste gezicht vind ik het sowieso niet zo'n geslaagd ding, zowel qua design als specs.
Al denk ik wel de doelgroep te begrijpen die Honda wilt bereiken, en daar behoor ik ook niet echt toe, gok ik... :9
 
Vers van de pers, pilot power 5. Hiervoor s22 gehad.
 

Bijlagen

  • 7C141DCE-8DBF-4D3C-9A1C-3B8019AD81D8.jpeg
    7C141DCE-8DBF-4D3C-9A1C-3B8019AD81D8.jpeg
    279,2 KB · Weergaven: 33
Zo op het eerste gezicht vind ik het sowieso niet zo'n geslaagd ding, zowel qua design als specs.
Al denk ik wel de doelgroep te begrijpen die Honda wilt bereiken, en daar behoor ik ook niet echt toe, gok ik... :9
Niet geslaagd wil ik niet zeggen maar ietswat tegenvallend (niets vernieuwend) is het uiterlijk wel. Deze reacties lees je ook online onder de lanceringsvideo's zo hier en daar. De specs zijn daarentegen wél beter dan verwacht. De grote concurrent is toch de MT-07 die waarschijnlijk in de verte het achterlicht van de Hornet gaat zien. Het wachten is nu op een opgeboord CP2 blok waarmee Yamaha dat gat gaat dichten.
En voor die prijs (€8999) krijg je wel een potent motortje! De Kawa Z650 is slechts paar honderd € goedkoper, en alle Europese merken/modellen zitten vér boven die prijs.
 
Omdat er een keerring van mijn voorpoot begon te zweten, mijn Hornet maar naar de garage gebracht. Tijdens het gesprek met de monteur mijn twijfels over het plaatsen van een Hyperpro set besproken, met goed succes ik heb een Hyperpro setje laten monteren gezien de poten nu toch open moeten. Vandaag de machine weer opgehaald, maar…. Wat een verschil ! Motor lijkt wel een totaal andere machine geworden, stuurt veel directer en vering is niet meer zo zompig als voorheen terwijl het nog steeds comfortabel is. Denk dat in de loop van volgend jaar de achterveer ook vervangen word.
 
Hallo iedereen
na aan aantal fijne jaren met mijn trouwe Hornet 2004 te hebben gereden is het tijd geworden voor iets anders
in maart zal het gaan gebeuren en komt er een waardige vervanger....
daarom heb ik nog aan aantal onderdelen te koop ...
kettinggeleider zo goed als nieuw
oliefilter origineel nieuw
opzetruitje universeel
radiateurcover nieuw
rem en koppelingshendels origineel gebruikt maar netjes gepolijst
remblokken ( voor) Brembo nieuw
schokbreker (achter) zo goed als nieuw
spiegels barracuda
sportuitlaat Mivv X-cone gebruikt ziet er heel netjes uit met een aangepaste decibelkiller , en een extra decibelkiller
standaarduitlaat Honda in zeer nette staat
stroomverdeler nieuw
ruitje Puig type naked zwart
ruitje Puig type raptor zwart
voortandwiel 15 tands JT nieuw
werkplaatshandboek Haynes Hornet CB600F 1998-2005

wie kan ik hiermee een plezier doen , laat maar horen ....misschien alles in 1 keer overnemen voor een mooi prijsje ?
 
Zit te twijfelen om een windscherm te monteren op mijn Hornet. Scheelt dit veel in rij wind of maakt het niet zoveel uit ?

Afhankelijk van je lengte vooral. Bij mij gaat de wind van de borst opeens vol naar de helm met veel geluid. Nu ben ik 1.90, maar als je kleiner bent een ander verhaal uiteraard
 
Terug
Bovenaan Onderaan