Honda Hornet Forum Deel 21

Hi brembi, ik heb nu ook een CB600FA uit 2010. Als ik m mag redden van het oud papier, prima. Kan ik dr nog wat van leren :) Als je zegt: ik verkoop m, zet m op marktplaats zou ik zeggen :)
 
prima, wat mij betreft mag je m hebben. Gebruikt worden doet die hier toch niet meer. ophalen kan in omgeving zwolle, of als ik in de buurt kom bij jou binnenkort dat ik hem kan langsbrengen. stuur maar een bericht anders met adres oid
 
Wie heeft er een schermpje over wat boven op de koplamp zit van cb600 model 2011 en later
Er zit nu bij mij een verhoogd schermpje op maar die wil ik er af hebben maar heb origineel niet dus wie heeft er 1 over?ruilen vindt ik ook goed kleur motor is zwart
Stuur ff een pb tje
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ligt dit aan de ontluchting van de tank. Hij trekt dan vacuüm en krijgt niet genoeg benzine.
Hoe kan ik dit oplossen zodat dit niet meer gebeurd?

Welkom! :]
En leuk dat je weer een Hornet hebt aangeschaft voor erbij!

Weet niet precies welk bouwjaar/type Hornet je hebt, maar volgens mij geven ze allemaal wel aan met het FI lampje waar ongeveer het probleem ligt a.d.h.v. aantal keer knipperen dacht ik.
Ik kan me vergissen, maar kijk eens in de handleiding wat erover staat.

Het bouwjaar is 2007, type hornet 600. Boekje geeft veel mogelijkheden aan. Als ik dit allemaal af moet gaan moet ik dat ding helemaal uit elkaar halen :confused:.
 
Hoe kan ik dit oplossen zodat dit niet meer gebeurd?



Het bouwjaar is 2007, type hornet 600. Boekje geeft veel mogelijkheden aan. Als ik dit allemaal af moet gaan moet ik dat ding helemaal uit elkaar halen :confused:.
Volgens mij gaat dit via de tankdop maar dat zou je even moeten checken in de service manual voor jouw model.
 
Dit weekend een nieuwe uitlaat onder mijn Hornet geplaatst :]

4ac87a29-440d-490e-9211-cd474f024d60.jpg
 
Ja het is een originele! Ik heb een filmpje van de eerste keer dat ik er mee weg rijd (nog koude motor, dus jaag ik hem niet direct in de toeren en heb ik wat oog naar de buren).

Vind het nog best een rustig geluid, denk dat je er zo aan gewend bent en daarna misschien wel iets luiders wil (decat oid)
 
Die cat moet er onderuit man, die houd het meeste geluid tegen juist. Zonder cat klinkt die 100x beter
 
Bezig de Hornet te verbeteren. Lees: Lichter maken, eenvoudiger en goed sturend.
Ik vond dat de motor in een bocht op hellingshoek een punt heeft waar hij ineens de bocht inviel. Had al een paar keer bijna een front-ender. Ik verdacht het balhoofdlager, maar daar was niets van te voelen (geen zwaar puntje in het midden). Aangezien ik voor en achter ook Hyperpro wilde monteren het maar groot aangepakt en de halve motor uit elkaar gehaald. Daarbij bleek het balhoofd wel degelijk een zwaarpunt te hebben in het midden, wat ik niet kon voelen met de voorvork gemonteerd. Gelukkig de oorzaak voor in invallen gevonden. Bij demontage van het lager was de schade ook duidelijk zichtbaar.
Ik wilde ook gelijk het PAIR systeem verwijderen en daarvoor moet de radiator en uitlaten eraf.

Aansluiting op airbox afgeplugd met een alu dopje.
BbNaV7O2Qja%mPvSWQbpoA.jpg


PAIR aansluiting bij de uitlaat gedemonteerd
Q+oz3sTBS6a5e7Lgsws42Q.jpg




En daarna met M7 tapjes de gaatjes voorzien van schroefdraad (hoef je niet te boren) en hier een M7x16 inbusje ingedraaid met een koperen ringetje.
bh08yjPwTROwuFTnA8zP6g.jpg


Hele PAIR systeem rommel eraf nu. Iemand kopen? Het is nog in zeer goede staat.
ArgDshT3RByndDYffiUYEw.jpg


Uitmekaar. Gaat heel makkelijk met de Hornet. Geen gevloek en gepiel. Zit heel degelijk in elkaar.
K+XLTUqFR1ay1gAME0TpMA.jpg


Lager schalen eruit getikt. De onderste was echt een drama, aangezien er bijna geen randje is en deze erg diep zit. Maar goed, het is gelukt. Nu wachten op de nieuwe lagers.
FTrstkHiTmC%BB9pJrQkZA.jpg


Nu dus wachten op de Hyperpro voor en achter en de lagers. Ook de banden moeten nieuw. Ik zat te denken aan Pirelli AngelGT. Iemand ervaring mee op de Hornet? Ik wil ook nog van de lelijke rem-schakelset af en een andere (lichtere) uitlaat.

Hierna zal hij weer sturen als een droom.
 
Wat tanken jullie Hornet rijders? Ik heb een PC41 en vraag me af of 95 of 98 nou iets van verschil zou maken? Denk het haast niet, maar beter vragen...

Hele operatie trouwens pippen! Als het resultaat maar daar mag wezen!
 
Ik overweeg om een setje hyperpro veren aam te schaffen. Wat is jullie ervaring hier mee?

Vd winter moeten de voorpoten sws uit elkaar voor nieuwe seals dus vandaar dat ik dan meteen de vering wil vervangen.

Ik vind de standaard vering wat slap.
 

Bijlagen

  • 12C059C0-0810-46A9-9920-A87FB70C231E.jpeg
    12C059C0-0810-46A9-9920-A87FB70C231E.jpeg
    58,8 KB · Weergaven: 5
Ik overweeg om een setje hyperpro veren aam te schaffen. Wat is jullie ervaring hier mee?

Vd winter moeten de voorpoten sws uit elkaar voor nieuwe seals dus vandaar dat ik dan meteen de vering wil vervangen.

Ik vind de standaard vering wat slap.

No-brainer, je krijgt een compleet andere motor(positief). Beste investering die ik gedaan heb.
 
Ik overweeg om een setje hyperpro veren aam te schaffen. Wat is jullie ervaring hier mee?

Vd winter moeten de voorpoten sws uit elkaar voor nieuwe seals dus vandaar dat ik dan meteen de vering wil vervangen.

Ik vind de standaard vering wat slap.
En vergeet niet om SKF low friction seals (die groene) te nemen.

Kan je overigens je vering instellen bij jouw motor? Al geprobeerd? Eventueel eens door Hyperpro naar laten kijken en afstellen (gratis service).
Met een goede afstelling kan je ook al veel bereiken.
Slap is niet altijd slecht, en hardere vering zeker niet altijd beter!

Maar de Hyperpro sets blijven vaak wel een verbetering tov standaard, zolang je de progressieve veren neemt.
Rijd zelf ook met Hyperpro rondom, al jaren plezier van!
 
Het bouwjaar van de mijne is 2002.

Vandaag de nieuwe balhoofdlagers gemonteerd. Dat is niet een dagelijks klusje voor mij en altijd weer zenuwslopend omdat je niks aan het frame of van het t-stuk kapot wil maken. Maar het is voor elkaar. Er zit nu een mooi conisch lager in, in plaats van de kogellagers. Die kan er weer 20 jaar mee door.

wVPQV95xS0q5KHYjZnJPWQ.jpg


Hierna langzaam aan weer opbouwen, maar geen haast, aangezien de voorvork veren en olie nog niet binnen zijn. De remleidingen wil ik ook gelijk vervangen voor staal. Tijdens het demonteren van de voorvork/veren bleken de (top)doppen van beide poten muur en muur vast te zitten. Na warmstoken en liters imal (grapje, wand dat is niet bruikbaar door de o-ring onder de dop) is het gelukt ze los te krijgen, maar niet zonder ze lelijk te beschadigen. Die moet ik dus even nieuw bestellen. Dat is wel jammer, die dingen kosten 35 euro/stuk.

Ik wil ook wat gaan knippen in de draadboom en ander stuur en tellers, maar dat komt laterrrrrrrr
 
goed om te lezen dat de hyperpro set zon goeie investering is, deze gaat er dus zeker komen!

Jouw project ziet er ook goed uit pippen. Alles super clean, heb je het frame opnieuw gecoat? hoe heb je het blok zo mooi schoon gekregen?
heb hier namelijk ook nog een Hornet staan uit 2000 die ik wat wil opknappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan