Honda Hornet Forum Deel 21

Is dat verstandig?
Rustig wegrijden lijkt mij beter, warm wordt ie vanzelf en hoge toeren als ie koud is zijn juist slecht voor de motor.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Normaal schakel ik vrij snel door, de eerste paar minuten schakel ik net wat later door, dus pas bij 4500 a 5000 toeren ipv al bij 3500 toeren.
Dat "vanzelf warm worden" valt trouwens wel tegen als je bij 5 graden door de mist rijdt!
 
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Normaal schakel ik vrij snel door, de eerste paar minuten schakel ik net wat later door, dus pas bij 4500 a 5000 toeren ipv al bij 3500 toeren.
Juist als ie koud is kun je beter sneller doorschakelen dan langzamer.

Dat "vanzelf warm worden" valt trouwens wel tegen als je bij 5 graden door de mist rijdt!
Is dat zo? Die van mij zit toch vrij rap op 74C.. als het zomers te heet is wordt ie misschien 78C op de snelweg maar niet warm worden heb ik geen last van.
 
Is dat zo? Die van mij zit toch vrij rap op 74C.. als het zomers te heet is wordt ie misschien 78C op de snelweg maar niet warm worden heb ik geen last van.
Ik zal dan toch eerst een thermometer moeten monteren. Aan het einde van een rit, als de de thermometer op het insturmentenpaneel bij het tweede streepje (op 1 kwart dus) zit, meet ik een temperatuur van tegen de 70 graden met mijn infra rood thermometer. Maar bij koud weer duurt het besl lang voor ie zelfs maar in het eerste vakje gekomen is.
Afijn, linkom of rechtsom, de eerste 2000 km die ik met mijn bijtje gereden heb (staat nu op 31.300 km) zijn zonder problemen gegaan en eigenlijk altijd lekker lopend :)
 
Ik heb helaas na de winterslaap van mijn motor (2009) gemerkt dat mijn beide voorvorken wat lekken. Ik moet ook net op onderhoud (15K km, groot) en heb net gebeld met de garage. Die schatten de kosten in op 180 euro voor de voorvorken en 350 voor het groot onderhoud (luchtfilter, bougie, oliefilter, olie).

Is dit een schappelijke prijs? Het is de eerste keer dat ik op onderhoud moet dus kan dit moeilijk inschatten.

Thanks!
 
Zijn nieuwe bougies niet pas na 24K nodig? Kun je het oliefilter zelf vervangen?
Ik ben ook wel benieuwd wat normaal is voor zo'n beurt.
 
Bougies zijn inderdaad normaal gezien bij 24k nodig. Maar gek gezegd, al zijn die dingen 10 jaar oud en je rijd maar 1500 km per jaar lijkt het mij ook niet gek te doen. Zegmaar: tijd speelt ook een rol he. Een luchtfilter van 10 jaar oud zal ook niet echt een toppertje meer zijn denk ik zo. Hoop kan je heus zelf, maar bij twijfel lekker uitbesteden aan een tent die er zijn brood mee verdient. Als er dan wat fout gaat, kan je bij hun klagen.

For instance: ik heb mijn Hornet in Duitsland gekocht. KM stand 22xxx???? Motor is van 2010 en de beste man deed alles zelf met een vriend.
Eenmaal thuis, ding weggebracht en ALLES laten doen. Weet je ieder geval dat je weer vers rijd.

olie
remolie
voorvork olie verversen / bijvullen
koelvloeistof
ketting + tandwielen
luchtfilter
kleppen nakijken want stellen was niet nodig

Prijs: 700 +/- all in.
 
Zijn nieuwe bougies niet pas na 24K nodig? Kun je het oliefilter zelf vervangen?
Ik ben ook wel benieuwd wat normaal is voor zo'n beurt.

Ik ben helaas van nature uit niet heel technisch onderlegd en ik heb momenteel de tijd & de tools (& interesse) om zelf te beginnen sleutelen. Ik laat het dan zeker liever door iemand doen die weet wat hij/zij doet.

Daar is natuurlijk een prijs aan verbonden! Maar omdat ik weinig heb om mee te vergelijken, dacht ik het hier even te vragen.
 
Niemand iets of iemand die ook het ENKEI logo op zijn voorvelg heeft staan? Ik verbaasde me hierover, omdat ENKEI velgen toch zeer dure aftermarket velgen zijn normaal gezien.

Nogmaals: mijn hornet is van 2010. Wie heeft dit toevallig meer?
 
Niemand iets of iemand die ook het ENKEI logo op zijn voorvelg heeft staan? Ik verbaasde me hierover, omdat ENKEI velgen toch zeer dure aftermarket velgen zijn normaal gezien.

Nogmaals: mijn hornet is van 2010. Wie heeft dit toevallig meer?
Mijn 900 uit 2004 heeft ze ook. Als ik deze OEM velgen nu nieuw zou kopen ben ik ook €2000 kwijt... :X dus zijn niet goedkoop.
 
Geen idee, het is enkel maar een naam hoor. Honda zal wel met Enkei een deal hebben voor standaard productie velgen voor hun motoren.
Alle OEM onderdelen zijn overigens relatief duur, niet enkel de velgen.
 
Gisteren naar MotorMike in Bleiswijk geweest om een mooi nieuw bandje te laten steken voor. Prima service en die Michelin Road 4 (5 was voor mij overdreven adviseerde Mike) ziet er goed uit en rijdt lekker!

De nieuwe band vervangt de oude, netjes afgesleten Michelin Road (zonder nummer, eerste versie DOT 0212) die er nog op zat toen ik de motor kocht en waar ik ook in slecht weer, regen, prima op gereden heb. Deze is kennelijk nog veel beter! We gaan het beleven.
 
Ik ben ondertussen op onderhoud geweest! 430 euro voor oliefilter, luchtfilter, twee nieuwe keerringen & voorvorkolie en natuurlijk montage (210 euro).

Lijkt dit jullie een schappelijke prijs of moet ik op zoek naar een andere dealer -O-
 
Ben ook bij motor mike in bleiswijk geweest, voorband laten vervangen, toppie weer, super service, dus kom maar op met het mooie weer.
 
:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]:]
IMG_9555 - kopie.jpg

*O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O**O*

Ik ben er blij mee
 
Het eerste onderhoud sinds mijn bezit zit er aan te komen en wil dit zelf gaan proberen. Aangezien ik niets heb, heb ik dus naast de producten ook gereedschap nodig.

Bestel het liefste altijd online... Ik zat zelf te denken aan:

Olie
Oliefilter
Bougies

Gereedschap om zelf je ketting te spannen:

Momentsleutel
Dopmaat

Wie kan mij helpen aan merken, typenummers en/of linkjes? Bij MLM is er een hoop, maar ook een hoop verder ook niet op voorraad... :S

Gr.

Wesley

PS. Model 2011 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan