Honda Hornet Forum Deel 21

Heb jij dan een bijzondere bepaling? Ik heb mijn verzekering er nog eens op nagekeken en nergens staat aangegeven dat ik NIET verzekerd ben als ik iemand achterop neem. De Hornet is expliciet ontworpen om WEL iemand achterop mee te kunnen nemen, dus als de verzekering dat niet goed zou vinden, zouden ze dat toch moeten noemen.

Bij mijn polis worden 3 zaken gedekt: WA (bulk van de premie), rechtsbijstand (ca E 20/jaar) en opzittenden verzekering (ook ca E 20/jaar) en daar staat expliciet vermeld: 2 zitplaatsen, inclusief bestuurder.

Verder is het beste gebruik van je verzekering: geen gebruik van hoeven maken!

Ik moest dit apart verzekeren voor 1.80 per maand. Heb dit niet gedaan, omdat ik "beginnend" bestuurder ben voor de motor. Wil eerst echt goed de motor leren te beheersen, voordat ik de verantwoording neem iemand achterop te nemen :)
 
Ik moest dit apart verzekeren voor 1.80 per maand. Heb dit niet gedaan, omdat ik "beginnend" bestuurder ben voor de motor. Wil eerst echt goed de motor leren te beheersen, voordat ik de verantwoording neem iemand achterop te nemen :)

Ik kon er ook voor kiezen wel of geen passagier, met is idd iets duurder.
 
Ik moest dit apart verzekeren voor 1.80 per maand. Heb dit niet gedaan, omdat ik "beginnend" bestuurder ben voor de motor. Wil eerst echt goed de motor leren te beheersen, voordat ik de verantwoording neem iemand achterop te nemen :)
Nou ben ik (op de motor, auto al 30+ jaar) ook een beginnend bestuurder, dus ben heel rustig die eerste rit samen aan het rijden geweest. Ik weet ook wel wie ik achterop genomen heb *D.

Bij het afsluiten van de verzekering er geen seconde aan gedacht dat wel/niet passagier verschil zou uitmaken. Is vanuit mijn verzekering (via het werk) ook niet aangegeven. Kon wel mijn (auto) maximale no-claim meteen ook voor mijn motorverzekering laten gelden 8-). Dus bij mij zit het er wel gewoon bij.
 
Goedemiddag, handige harrie is niet zo handig geweest en bij het verversen van de olie heb ik de bout te strak aangedraaid met als gevolg een scheur in de carterpan van mijn Hornet...

Heeft iemand toevallig nog een carterpan liggen die ik over zou kunnen nemen?
Model is een CB600F uit 1998 (PC34).

Les is overigens geleerd, momentsleutel is besteld...

Alvast bedankt!
 
Goedemiddag, handige harrie is niet zo handig geweest en bij het verversen van de olie heb ik de bout te strak aangedraaid met als gevolg een scheur in de carterpan van mijn Hornet...

Heeft iemand toevallig nog een carterpan liggen die ik over zou kunnen nemen?
Model is een CB600F uit 1998 (PC34).

Les is overigens geleerd, momentsleutel is besteld...

Alvast bedankt!
Screenshot_20190427-185826.jpg
 
Hoi!

Zo af en toe bezocht ik MF, maar ik gók dat dit de komende tijd vaker gaat gebeuren en dan met name hier. Want... Ik heb afgelopen vrijdag een Hornet 600 uit 2006 opgehaald. Wat een heerlijke fiets om op te rijden zeg! Ik was helemaal niet van om om een Hornet te kopen...

Ik heb mijn Triumph Daytona (met open pijp, sorry buurtjes) begin dit jaar verkocht omdat ik een 'rustigere' motor wilde die zich leent voor het bochtenwerk buiten de snelweg. Ik ging vorige week naar een dealer voor een Kawa Z750, maar die was net voor m'n neus verkocht. Op aandringen van de dealer en mijn vrouw (toen nog met tegenzin) op de Hornet gestapt. Maar na de eerste rotonde verdween de tegenzin en kwam ik er achter dat dit nog beter rijdt dan de Kawa. Niet lang over na gedacht: aangeschaft!

Plaatje van de motor hier (gaat nog wel eea aan gebeuren):

1390046
 
Goedemiddag allemaal. Ik ben een flink aantal jaren in het bezit geweest van een Ducati Sport Classic 1000. Deze heb ik enige tijd geleden van de hand gedaan omdat ik veel te weinig tijd had om te rijden. Nu begint er weer wat tijd te komen en heb ik mijn oog laten vallen op een Hornet 900 uit 2002 met circa 22.000km. Geen onderhoudsboekjes beschikbaar. Motor heeft ruim 3 jaar stil gestaan in een schuur. Bij aankoop zal er nog onderhoud worden uitgevoerd. Ben niet in het bezit van enig handboek (Haynes) en daarom ook (deels) dit bericht.

Zijn er nog zaken waar ik gezien het jaartal en het stil staan van de motor op moet letten? Ben zelf a-technisch en tegen een band aan schoppen is een beetje mijn niveau. :). De kleppen zouden volgens mij (heb ik ergens gelezen op dit forum) gesteld moeten worden, maar volgens de verkoper is dat erg optimistisch op deze km-stand.
 
Zoveel jaar stil, zou ik alles verversen, zoals olie en filter, remolie, luchtfilter controleren en zo nodig ook vervangen zijn de kosten niet, bougies controleren en zonodig vervangen, staat van de ketting en tandwielen, of er geen vast geroesten schakels tussen zitten, misschien carbs laten reinigen, misschien drap in door het lange stilstaan, accu knapt er ook niet van op bij zo lang niet gebruikt, zijn een hoop dingen dus waar je op moet letten, km stand is niet veel gelopen dus dat kan gunstig zijn, misschien een kenner mee laten kijken, en indien mogelijk als ie wil starten een proefrit, verder zijn het fijn rijdende motoren.
 
Zoveel jaar stil, zou ik alles verversen, zoals olie en filter, remolie, luchtfilter controleren en zo nodig ook vervangen zijn de kosten niet, bougies controleren en zonodig vervangen, staat van de ketting en tandwielen, of er geen vast geroesten schakels tussen zitten, misschien carbs laten reinigen, misschien drap in door het lange stilstaan, accu knapt er ook niet van op bij zo lang niet gebruikt, zijn een hoop dingen dus waar je op moet letten, km stand is niet veel gelopen dus dat kan gunstig zijn, misschien een kenner mee laten kijken, en indien mogelijk als ie wil starten een proefrit, verder zijn het fijn rijdende motoren.

Bedankt voor je reactie Arjan. Een kenner ken ik niet echt, maar genoeg om op te letten dus. Nog een kleine vraag, heeft iemand zo een schema van de onderhoudscoupons van een 900 Hornet? Wanneer welke beurt etc?
 
Gewoon een willekeurige motorzaak bellen en vragen, krijg je gewoon antwoord op al je vragen, mits het een goeie is.
 
Hornet 900 uit 2002 met circa 22.000km. Geen onderhoudsboekjes beschikbaar. Motor heeft ruim 3 jaar stil gestaan in een schuur. Bij aankoop zal er nog onderhoud worden uitgevoerd. Ben niet in het bezit van enig handboek (Haynes) en daarom ook (deels) dit bericht.

Zijn er nog zaken waar ik gezien het jaartal en het stil staan van de motor op moet letten?
Zoals Arjen al aangaf: alle vloeistoffen (olie, rem- en koelvloeistof, benzine!!) vervangen. Meteen ook de filters (lucht, olie, benzine). En een frisse nieuwe accu. Eventueel nieuwe bougies, die moeten volgens het boekje ook om de 2 jaar / 24000 km vervangen worden, dus als je dat nu meteen doet, heb je een compleet frisse start. Banden, ketting, tandwielen, kabels (koppeling, gas) en remblokken kun je allemaal gewoon nakijken. Klinkt een beetje als een "extra grote" beurt. Daarmee heb je in 1 klap al je onderhoud weer op peil.

Mijn motor kocht ik ook zonder onderhoudsboekje (neu, ik heb alleen 1 keer olie+filter vervangen) nadat de vorige eigenaar hem twee jaar had. Hij reed er wel bijna dagelijks (een klein stukje) mee. Daarom ben ik voor mijn motor ook stap voor stap alles richting "vers in onderhoud" aan het brengen.

Maar vooral: straks heel veel plezier met zo'n mooie machine!
 
Onderhoudsschema van die Hornets zal je kunnen vinden in PDF dacht ik. Ik dacht die wel is gezien te hebben op t web. Zelfs hier op het Forum?!
 
Zoals Arjen al aangaf: alle vloeistoffen (olie, rem- en koelvloeistof, benzine!!) vervangen. Meteen ook de filters (lucht, olie, benzine). En een frisse nieuwe accu. Eventueel nieuwe bougies, die moeten volgens het boekje ook om de 2 jaar / 24000 km vervangen worden, dus als je dat nu meteen doet, heb je een compleet frisse start. Banden, ketting, tandwielen, kabels (koppeling, gas) en remblokken kun je allemaal gewoon nakijken. Klinkt een beetje als een "extra grote" beurt. Daarmee heb je in 1 klap al je onderhoud weer op peil.

Mijn motor kocht ik ook zonder onderhoudsboekje (neu, ik heb alleen 1 keer olie+filter vervangen) nadat de vorige eigenaar hem twee jaar had. Hij reed er wel bijna dagelijks (een klein stukje) mee. Daarom ben ik voor mijn motor ook stap voor stap alles richting "vers in onderhoud" aan het brengen.

Maar vooral: straks heel veel plezier met zo'n mooie machine!

Dank je Hornet_Man. Lijkt me goed om een "grote" onderhoudsbeurt te regelen bij eventuele aankoop.


Dank je Arjan, handig overzicht.

Onderhoudsschema van die Hornets zal je kunnen vinden in PDF dacht ik. Ik dacht die wel is gezien te hebben op t web. Zelfs hier op het Forum?!

Ik kon hem zelf niet vinden Qleudwyck. :(

Nog even wat anders. Zelf ben ik 1.92cm en is dat een beetje te doen op een Hornet? Tuurlijk, ik ga proefrijden deze week en dus zal ik het ook zelf gaan ervaren. Maar vind het er zelf altijd zo stom uitzien een lang iemand op een kleine motor. Beetje een "aap op een minibike" idee.
 
Dank je Hornet_Man. Lijkt me goed om een "grote" onderhoudsbeurt te regelen bij eventuele aankoop.



Dank je Arjan, handig overzicht.



Ik kon hem zelf niet vinden Qleudwyck. :(

Nog even wat anders. Zelf ben ik 1.92cm en is dat een beetje te doen op een Hornet? Tuurlijk, ik ga proefrijden deze week en dus zal ik het ook zelf gaan ervaren. Maar vind het er zelf altijd zo stom uitzien een lang iemand op een kleine motor. Beetje een "aap op een minibike" idee.
Dat blijf je toch houden met 1,92,hooguit met hoge motoren zoals off the road,Enduro en All road motoren zal het aap effect minder zijn:Y;)
 
Misschien een stomme vraag, maar is er wel eens een "Hornet" rit / meet georganiseerd?

Ik zie trouwens in mijn omgeving (Tilburg) nl. nooit andere Hornets rijden, terwijl er volgens mij beste veel zijn...
 
Misschien een stomme vraag, maar is er wel eens een "Hornet" rit / meet georganiseerd?

Ik zie trouwens in mijn omgeving (Tilburg) nl. nooit andere Hornets rijden, terwijl er volgens mij beste veel zijn...

Schijnt wel eens bij de mac in veenendaal geweest te zijn, maar lijkt me idd leuk om een keer zoiets mee te maken,
 
Terug
Bovenaan Onderaan