Honda Hornet Forum Deel 21

HIJ DOET HET NIET!
Ik heb mijn Hornet S-2003 nu een half jaar en er zat geen onderhoudshistorie bij toen ik hem overnam. Stukje bij beetje doe ik de dingen om weer een historie op te bouwen. Nieuwe voorband: check. Nieuw luchtfilter: check. Nieuwe bougies: klusje voor vandaag.
Braaf met het Haynes handboek er naast aan de slag. Eerst de benzinetank er af. Is even pielen als je dat voor de eerste keer doet, maar het gaat. Twee slangetjes moet je loshalen: bij de RES/OF/ON knop en aan de andere kant (tank beluchting?). Tank meteen even van onder en boven bekeken en dat zag er verder prima uit.
Dan de bougies vervangen. Gewoon 1 voor 1, dan kun je je ook niet vergissen. Nummer 1 is goed bereikbaar, maar als ik de nieuwe bougie er in draai, lijkt hij een fractie minder diep, waardoor het rubber van de verbinding net niet strak aansluit. Maar de bougie wil ik ook niet te strak aandraaien.
Bougie nr 2 is wat wroeten om er bij te komen, maar het lukt. Dan de andere kant. Eerst nr 4: gaat tamelijk eenvoudig. Maar nummer 3 is een drama, daar valt bijna niet bij te komen. Pas als ik de "ignition coils" heb losgehaald (als blok) en iets verschuif, kan ik er bij. Laatste bougie ook vervangen en vervolgens alles weer in elkaar gezet.

Naar buiten en starten maar! Ja, hij doet het! Een rondje rijden om goed uit te testen is echter snel afgelopen. Na een paar honderd meter houdt ie er mee op. Wil nog net starten, maar zodra ik gas geef, slaat hij af.

Wat is er fout gegaan?
Wie helpt me?

Slangen van de tank naar de carbs wel juist terug geplaatst
 
Ik ben op zich niet zo technisch, maar....Misschien bij het in elkaar zetten toch iets niet helemaal op zijn plek terecht gekomen ?
Bougies aangedraaid met een moment sleutel ?
Juiste bougies gebruikt ?
Benzine slangen weer aangesloten ?
 
Slangen van de tank naar de carbs wel juist terug geplaatst
De enige slangen die ik (bewust) losgemaakt heb zijn de benzineslang bij het kraantje en een slang aan de andere kant van de tank. Beide netjes weer vastgemaakt.
Ondertussen de tank er nog eens afgehaald, alles nagekeken en weer teruggeplaatst: geen verbetering. En nu is het te laat om nog verder te proberen.
Mijn zwager gebeld en tegelijk nog eens het handboek doorgelezen: blijkt er een slangetje AAN DE ACHTERKANT van de benzinekraan te zitten, een vacuum slang om de benzine open te zetten. Dat slangetje had ik gezien, maar niet bewust losgemaakt. Morgenochtend eens kijken of die vastmaken het probleem verhelpt.
Arjan en Hornet600fan bedankt voor het meedenken!
 
De enige slangen die ik (bewust) losgemaakt heb zijn de benzineslang bij het kraantje en een slang aan de andere kant van de tank. Beide netjes weer vastgemaakt.
Ondertussen de tank er nog eens afgehaald, alles nagekeken en weer teruggeplaatst: geen verbetering. En nu is het te laat om nog verder te proberen.
Mijn zwager gebeld en tegelijk nog eens het handboek doorgelezen: blijkt er een slangetje AAN DE ACHTERKANT van de benzinekraan te zitten, een vacuum slang om de benzine open te zetten. Dat slangetje had ik gezien, maar niet bewust losgemaakt. Morgenochtend eens kijken of die vastmaken het probleem verhelpt.
Arjan en Hornet600fan bedankt voor het meedenken!

Dat is het dunne slangetje die naar je carbs gaat, schiet al los als je de tank omhoog tilt, is ook lastig terug te krijgen, ik had hem aan de carbs kant los gemaakt en eerst aan de kraan gedaan, tank laten zakken en slangetje weer aan de carbs gedaan, vond ik makkelijker
 
Dat is het dunne slangetje die naar je carbs gaat, schiet al los als je de tank omhoog tilt, is ook lastig terug te krijgen, ik had hem aan de carbs kant los gemaakt en eerst aan de kraan gedaan, tank laten zakken en slangetje weer aan de carbs gedaan, vond ik makkelijker
Klopt als het vacuumslangetje niet op de tank zit doet hij het niet en uiteraard moet de benzinekraan open staan
Het vacuumslangetje is ook errug kort bij een hornet...
 
En, probleem opgelost ?
JA! Hij doet het weer!
Inderdaad dat vacuumslangetje. Heel gepiel om hem er weer op te krijgen.
Ziet er zo makkelijk uit in het boek Maar in de praktijk valt dat dus tegen :( .
Dit zal ik dus nooit meer vergeten
1559482997073.png
Tank is er ondertussen wel vier keer af en weer op geweest. Krijg je wel handigheid in:Y. Eenmaal slangetje er weer op nog 1 keer moeite met starten (alle benzine was overal weg, snap ik wel) maar eenmaal draaiend ging hij fantastisch! Ik heb er dus vier Iridium bougies ingezet en bij het rondje rijden om alles goed te testen (en de accu weer te laden na al dat proberen te starten) merk ik dat de motor nog veel scherper op het gas reageert dan hiervoor :]. Ook optrekken bij lage toeren gaat merkbaar beter.

Nu de tank er toch af was meteen even naar de spanningsregelaar gekeken. Dat is eigenlijk het enige wat als zwak punt van de hornet wel eens wordt genoemd. Ik had al een vervanger en warmtegeleidingspasta gekocht om preventief dat te vervangen. Maar nu zie ik dat een vorige eigenaar mij al voor geweest is en een heel dikke (2x zo grote, veel koelribben) heeft gemonteerd!
gelijkrichter.jpg
Dus die heb ik netjes laten zitten. Heb ik dus als extra reserve een spanningsregelaar + warmtepasta (mocht iemand dat eens een keer acuut nodig hebben).

Arjen, Hornet600fan, Black Wasp, bedankt voor het meedenken!
 
Ik heb een simpele vraag, die blijkbaar lastig te vinden is via google... Tenminste ik kan het niet vinden.
Heeft de Hornet uit 2008 een metalen tank? Als in kan ik er met magneten iets op vast zetten?
Ben mij voorzichtig aan het oriënteren op bagage tassen en/of iets om een kaartje/route beschrijving op kwijt te kunnen (papier), en er zijn wel wat interessant geprijsde tanktasjes die met magneten werken te vinden. Maar of dit wel een optie is...
 
Hoewel ik denk dat het metaal is, weet ik het antwoord niet op je vraag niet 100% zeker, (daarnaast heb ik zelf een tanktas van SW Motech, wat uitermate goed werkt en handig is,) maar gaat iets magnetisch niet enorm krassen?
 
Hoewel ik denk dat het metaal is, weet ik het antwoord niet op je vraag niet 100% zeker, (daarnaast heb ik zelf een tanktas van SW Motech, wat uitermate goed werkt en handig is,) maar gaat iets magnetisch niet enorm krassen?
Volgens mij zit er bij bijna allemaal een stuk stof tussen de magneet en de tank. Dan zou het mee moeten vallen. Jou SW mototech heeft zo'n tank ring er op zitten dan?
 
Volgens mij zit er bij bijna allemaal een stuk stof tussen de magneet en de tank. Dan zou het mee moeten vallen. Jou SW mototech heeft zo'n tank ring er op zitten dan?

De krassen komen niet zozeer van de magneten maar van zand/troep dat op de onderzijde van de tas blijft plakken. Voor je hem erop legt dus even met de hand afdoen.

Anders opties zijn idd een Tankring van bijvoorbeeld GIVI/SW Motech/hepco&Becker. Je kunt ook nog gaan voor een bagster, dat is een tankhoes waar je een tas op vast klikt.

Het goedkoopste blijft echter een tanktas met magneten waarschijnlijk
 
HIJ DOET HET NIET!
Ik heb mijn Hornet S-2003 nu een half jaar en er zat geen onderhoudshistorie bij toen ik hem overnam. Stukje bij beetje doe ik de dingen om weer een historie op te bouwen. Nieuwe voorband: check. Nieuw luchtfilter: check. Nieuwe bougies: klusje voor vandaag.
Braaf met het Haynes handboek er naast aan de slag. Eerst de benzinetank er af. Is even pielen als je dat voor de eerste keer doet, maar het gaat. Twee slangetjes moet je loshalen: bij de RES/OF/ON knop en aan de andere kant (tank beluchting?). Tank meteen even van onder en boven bekeken en dat zag er verder prima uit.
Dan de bougies vervangen. Gewoon 1 voor 1, dan kun je je ook niet vergissen. Nummer 1 is goed bereikbaar, maar als ik de nieuwe bougie er in draai, lijkt hij een fractie minder diep, waardoor het rubber van de verbinding net niet strak aansluit. Maar de bougie wil ik ook niet te strak aandraaien.
Bougie nr 2 is wat wroeten om er bij te komen, maar het lukt. Dan de andere kant. Eerst nr 4: gaat tamelijk eenvoudig. Maar nummer 3 is een drama, daar valt bijna niet bij te komen. Pas als ik de "ignition coils" heb losgehaald (als blok) en iets verschuif, kan ik er bij. Laatste bougie ook vervangen en vervolgens alles weer in elkaar gezet.

Naar buiten en starten maar! Ja, hij doet het! Een rondje rijden om goed uit te testen is echter snel afgelopen. Na een paar honderd meter houdt ie er mee op. Wil nog net starten, maar zodra ik gas geef, slaat hij af.

Wat is er fout gegaan?
Wie helpt me?
Dus je eerste bougie is er nooit goed ingegaan? Zit hij er wel recht in?
 
Dus je eerste bougie is er nooit goed ingegaan? Zit hij er wel recht in?
Denk dat het meer het idee van net niet even ver is, dan dat het echt wat scheelt. Als ie scheef zou gaan, zou je dat meteen bij het begin van het indraaien al snel moeten merken. Nu was het eerder dat ik op het eind voorzichtig wilde blijven. Overigens loopt hij ondertussen als een zonnetje! Die Iridium bougies vonken als de beste (maar misschien hadden gewone nieuwe dat ook wel gedaan).
Heb ondertussen alweer 125 km probleemloos en met veel plezier gereden.
 
Vraag: Ik ben aan het kijken voor een tanktas op de 2006 Hornet...iemand dit al eens aangeschaft ?
Welk merk/model adviseren jullie qua pasvorm ?
En dan, magneet, bandjes, ring ?
Wat is het handigst met tanken ?
 
Ik ben dit jaar naar de motorbeurs geweest om alle tanktassen te bekijken waarvan ik dacht dat het voor mij het beste zou zijn. Uiteindelijk voor tankring met SW Motech gekozen en dan de "daypack". Ik wilde eerst de micropack, maar daar past geen flesje drinken in (dank de verkoper voor de tip). Dat was persoonlijk voor mij de reden dat ik de daypack gekozen heb, daar past het nl. wel in; samen met mijn extra batterijen voor mijn gopro, kabels, regenhoesje telefoon, pasjes etc.

Qua tanken trek je de tas met 1 klik eraf, super easy. Met een magneet weet ik niet hoe het gaat en met bandjes lijkt me het langer te duren allemaal. Ik heb ook nog overwogen om kleine bagagetas op de passagierspositie te nemen, maar aangezien ik af en toe iemand meeneem en ik anders een seatcover daar heb zitten, was dit voor mij het beste.

Hieronder een foto van mijn setup en de pov met de tanktas. Voor mij echt een top oplossing.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-06-05 om 09.07.44.png
    Schermafbeelding 2019-06-05 om 09.07.44.png
    181 KB · Weergaven: 25
  • Schermafbeelding 2019-06-05 om 09.08.01.png
    Schermafbeelding 2019-06-05 om 09.08.01.png
    162,1 KB · Weergaven: 29
Qua tanken trek je de tas met 1 klik eraf, super easy. Met een magneet weet ik niet hoe het gaat en met bandjes lijkt me het langer te duren allemaal. Ik heb ook nog overwogen om kleine bagagetas op de passagierspositie te nemen, maar aangezien ik af en toe iemand meeneem en ik anders een seatcover daar heb zitten, was dit voor mij het beste.

Hieronder een foto van mijn setup en de pov met de tanktas. Voor mij echt een top oplossing.
Mooie tanktas, merk je dat die er zit bij het gewone rijden?
Persoonlijk wil ik er nog een glaasje in zodat ik er iets onder kan leggen. Ben zelf wel fan van een kaart of op zijn minst een kladje met minimale routebeschrijving. Of mobiel/navigatie, maar ik denk dat ik die dan liever op het stuur plaats ;-)

Ook mooie zadeltassen. Heb jij ook een 'kofferrek' gemonteerd om ze beter te kunnen plaatsen? Ik denk er over om deze alvast te bestellen en daarna te gaan zoeken naar handige en betaalbare zadeltassen.
kofferrekje die vermoedelijk okee uitziet en redelijk gemakkelijk te plaatsen/verwijderen : Givi Zijkofferrek Easylock of Zadeltassen voor Honda HORNET 600/HORNET 600 ABS (2008)
Zadeltas idee waar ik aan denk: SOFT BAGS - ea101b
 
Nee, ik merk niet (met bochten) dat de tanktas er zit. Alleen als ik hard wil rijden en plat wil liggen, maar daar heb ik de Hornet niet voor gekocht. Er zijn ook uitvoeringen (wellicht van andere merken) met een plastic "glaasje" bovenop.

Ik heb een soort van kofferrek, het zijn meer stangetjes, maar die klik je in 1 seconde los. De houder laat ik gewoon zitten, zoals je kunt zien op de foto's. Die valt bijna niet op.

Check anders dit filmpje.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-06-05 om 12.14.28.png
    Schermafbeelding 2019-06-05 om 12.14.28.png
    443 KB · Weergaven: 21
  • Schermafbeelding 2019-06-05 om 12.14.45.png
    Schermafbeelding 2019-06-05 om 12.14.45.png
    157,2 KB · Weergaven: 21
Bedankt alvast voor jullie reacties.
De reden waarom ik wil gaan kijken voor een tanktas is omdat ik een smartphone met google maps wil gebruiken, dus een kijkvenster is dan handig.
Ik vraag me alleen nog af wat de trillingen in een tanktas doen met de smartphone, en hoe makkelijk het is om de stroom voorziening voor de smartphone aan te leggen.
Daarnaast moet de tas groot genoeg zijn om wat spullen voor 1 overnachting mee te nemen.
Nogmaals veel websites bezoeken en vergelijken dus....
 
Bedankt alvast voor jullie reacties.
De reden waarom ik wil gaan kijken voor een tanktas is omdat ik een smartphone met google maps wil gebruiken, dus een kijkvenster is dan handig.
Ik vraag me alleen nog af wat de trillingen in een tanktas doen met de smartphone, en hoe makkelijk het is om de stroom voorziening voor de smartphone aan te leggen.
Daarnaast moet de tas groot genoeg zijn om wat spullen voor 1 overnachting mee te nemen.
Nogmaals veel websites bezoeken en vergelijken dus....
De meeste tanktassen die ik heb bekeken zijn best klein. Vooral geschikt voor de dagelijkse spulletjes, misschien een klein flesje water, make-up en dergelijke.
Al hangt het ook wel af of je complete set kleding mee neemt of enkel ondergoed natuurlijk.
Voeding aanleggen zal niet ideaal zijn als dat uit de motor moet komen, in de tank lopen geen gootjes, je kan natuurlijk wel een kabeltje vanuit het zadel laten lopen? Maar persoonlijk zou ik denk ik gaan voor een accupack in de tas. Geen gedoe met kabeltjes...
 
Gisteren met mijn Hornet uit 2008 een klein schuivertje gemaakt waardoor stuur,remhendel,speigels en de kappen aan de achterzijde zijn gesneuveld. Heeft er toevallig iemand hier iets van liggen waar hij vanaf wil?
 
Atacama,
Ik ga denk ik voor een inhoud tot max.20 liter, dan kan er net wat meer mee.
Strak plan die accupack, inderdaad geen gezooi met kabeltjes, bedankt voor de tip !
 
Gisteren met mijn Hornet uit 2008 een klein schuivertje gemaakt waardoor stuur,remhendel,speigels en de kappen aan de achterzijde zijn gesneuveld. Heeft er toevallig iemand hier iets van liggen waar hij vanaf wil?

Balen man, dat zijn van die zaken waar niemand op zit te wachten...ik hoop geen persoonlijke schade ?
Ik kan je helaas niet helpen met vervangend materieel.
Sterkte ermee !!
 
Bedankt alvast voor jullie reacties.
De reden waarom ik wil gaan kijken voor een tanktas is omdat ik een smartphone met google maps wil gebruiken, dus een kijkvenster is dan handig.
Ik vraag me alleen nog af wat de trillingen in een tanktas doen met de smartphone, en hoe makkelijk het is om de stroom voorziening voor de smartphone aan te leggen.
Daarnaast moet de tas groot genoeg zijn om wat spullen voor 1 overnachting mee te nemen.
Nogmaals veel websites bezoeken en vergelijken dus....
IMG-20181102-WA0002.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan