Honda Hornet Forum Deel 21

Inderdaad, voor mij geen andere tandwielen, vind het toerental op de snelweg al hoog genoeg.

Dan hou ik het gewoon bij de 15T vooraan, dank voor de inbreng!

Ben vanavond begonnen aan het groot onderhoud van de pas aangekochte motor. Tot mijn spijt merkte ik wel bij het demonteren van de bougies dat er nogal wat olie op de schroefdraad van de bougies te vinden is, kopjes van de bougies zelf staan wel droog. Motor is van 2002 en heeft nu 31.000km op de teller. Motor heeft het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar stil gestaan voor ik 'm kocht.
In 2012 (op 23500km) zijn de kleppen gesteld bij een officiële honda garage en is daarbij de kleppendekselpakking (12391MV9670) ook vervangen. Moet wel zeggen dat de bougies zelf 'amper' vast stonden.
Maar je gaat me nu toch niet gaan zeggen dat ik net die ene Hornet 600cc heb gekocht met slechte klepgeleiders of falende zuigerveren?

ouawes.jpg
 
Inderdaad, voor mij geen andere tandwielen, vind het toerental op de snelweg al hoog genoeg.
Ik vind dat ook al best hoog (al schakel ik een tunnel wel eens drie, vier versnellingen terug }) )
Ik zit er aan te denken om voor juist een tandje meer te steken om dat toerental iets lager te houden. Hoef ik ook niet altijd in de 6 te rijden. Maar ja, anderen vinden het juist lekker om hoog in de toeren te zitten. Mijn hornetje is zo ook al erg levendig
 
Zo! De kogel is door de kerk, ook ik mag met de motor alleen de weg op (eindelijk). Nu ben ik al een tijdje smoorverliefd op de hornet en zou ik ook niets liever willen dan een hornet als mijn eerste motor. Ik vroeg mij alleen af of er specifieke punten zijn waar ik op moet letten wanneer ik voor een 2e handse hornet ga kijken? Ik neem natuurlijk iemand mee die verstand heeft van motoren alleen vind ik het ook wel leuk dat het lijkt alsof ik er ook verstand van heb.
Vanwege mijn budget (max rond €3000) kom ik vooral hornets uit 2005 en ouder tegen, mochten jullie nog advertenties weten waarvan je denkt daar moet ie naar kijken dan zie ik die ook graag natuurlijk!

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar deze en zodra ik mijn nieuwe rijbewijs binnen heb ben ik ook zeker van plan er naar te gaan kijken. Exact hetzelfde model stond ook bij de Motostore in Barendrecht maar die was helaas al verkocht voordat ik mijn examen had dus dan maar naar de andere kant van het land
 
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar deze en zodra ik mijn nieuwe rijbewijs binnen heb ben ik ook zeker van plan er naar te gaan kijken. Exact hetzelfde model stond ook bij de Motostore in Barendrecht maar die was helaas al verkocht voordat ik mijn examen had dus dan maar naar de andere kant van het land
Super tof kleurtje! Ik heb een keer op een uit die serie gezeten. Eerste waar ik aan moest denken was de pokke herrie van de uitlaat. Als je bij een proefrit denkt, goh das best luid maar het went wel, hou er dan rekening mee dat het niet went. Dat heb ik nu ook bij mijn 2008 model namelijk ;-)
Verder vooral letten op hoe je zit. Past alles, niet te groot of te klein. Verliefdheid maakt blind, mijn eerste liefde bleek toch niet helemaal gemaakt voor mijn beenlengte.
Qua problemen weet ik er niets van, alles goed bekijken en testen qua lampjes en schakelaars etc. En zeer grondig bekijken hoe alles er uit ziet natuurlijk.
 
Zo! De kogel is door de kerk, ook ik mag met de motor alleen de weg op (eindelijk). Nu ben ik al een tijdje smoorverliefd op de hornet en zou ik ook niets liever willen dan een hornet als mijn eerste motor. Ik vroeg mij alleen af of er specifieke punten zijn waar ik op moet letten wanneer ik voor een 2e handse hornet ga kijken? Ik neem natuurlijk iemand mee die verstand heeft van motoren alleen vind ik het ook wel leuk dat het lijkt alsof ik er ook verstand van heb.
Vanwege mijn budget (max rond €3000) kom ik vooral hornets uit 2005 en ouder tegen, mochten jullie nog advertenties weten waarvan je denkt daar moet ie naar kijken dan zie ik die ook graag natuurlijk!

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar deze en zodra ik mijn nieuwe rijbewijs binnen heb ben ik ook zeker van plan er naar te gaan kijken. Exact hetzelfde model stond ook bij de Motostore in Barendrecht maar die was helaas al verkocht voordat ik mijn examen had dus dan maar naar de andere kant van het land

Als je goed zoekt vind je ook wel een 2006 voor die prijs, is mij vorig jaar ook gelukt, weliswaar particulier maar dat maakt verder niet uit.
Succes met je zoektocht, leuke bezigheid.
 
Super tof kleurtje! Ik heb een keer op een uit die serie gezeten. Eerste waar ik aan moest denken was de pokke herrie van de uitlaat. Als je bij een proefrit denkt, goh das best luid maar het went wel, hou er dan rekening mee dat het niet went. Dat heb ik nu ook bij mijn 2008 model namelijk ;-)
Verder vooral letten op hoe je zit. Past alles, niet te groot of te klein. Verliefdheid maakt blind, mijn eerste liefde bleek toch niet helemaal gemaakt voor mijn beenlengte.
Qua problemen weet ik er niets van, alles goed bekijken en testen qua lampjes en schakelaars etc. En zeer grondig bekijken hoe alles er uit ziet natuurlijk.
Geluid zal ik niet zo veel last van hebben, dat heeft 8 jaar werken of festivals en evenementen al voor me verpest :P
Het zitten zal inderdaad belangrijk worden want er staat al een flinke rit gepland. Eind augustus in een week Rotterdam -> Keulen -> Bruinisse -> Clastres (Honda Euro Meet hop hop) -> Rotterdam. Als ik maps zo moet geloven een mooie 1185 kilometer.
Verliefdheid maakt zeker blind maar dat is niet altijd verkeerd 😇

Het gaat helaas niet de gedeelde hornet worden, ik keek net weer en de advertentie is inmiddels bij de verkoper van de site af... Jammer, verder kijken!

Ik ben inderdaad ook particulier aan het kijken. Je kan er meestal wel uit pikken dat iemand verstand heeft over wat hij (of zij) te koop zet aan de omschrijving.
Wat ik wel knap vind is dat jij er zo al veel meer hebt gevonden dan dat ik kon. Dankje!

M'n buurman probeerde gisteren overigens gelijk zn Hayabusa aan me te slijten nadat ik meedeelde dat er nog een motor in de straat bij kwam. 1, 2 nou nee
 
Laatst bewerkt:
Welkom BigBoyOrange. Ik heb zelf sindskort een hornet uit 2006. Wat mij opvalt, is dat het een redelijk lichte motor is die erg wendbaar is... De bochten vind ik zelf erg soepel en makkelijk gaan. Er zit aardig wat pit in en in de stad rijdt de motor lekker rustig (niet haperig). Daarnaast vind ik het gewoon een mooi fietsje, maar dat is natuurlijk een smaak kwestie. Ik heb zelf veel op marktplaats gezocht. Via marktplaats kwam ik op dealersites, waar ik verder ben gaan kijken. En gewoon lekker proefritje maken...

Fototje van mijn Hornet:

_20190704_160212.JPG
 
Welkom BigBoyOrange. Ik heb zelf sindskort een hornet uit 2006. Wat mij opvalt, is dat het een redelijk lichte motor is die erg wendbaar is... De bochten vind ik zelf erg soepel en makkelijk gaan. Er zit aardig wat pit in en in de stad rijdt de motor lekker rustig (niet haperig). Daarnaast vind ik het gewoon een mooi fietsje, maar dat is natuurlijk een smaak kwestie. Ik heb zelf veel op marktplaats gezocht. Via marktplaats kwam ik op dealersites, waar ik verder ben gaan kijken. En gewoon lekker proefritje maken...

Fototje van mijn Hornet:

Bekijk bijlage 1406865
Dat is goed om te horen en zeker een gave motor!

Dit ga je niet menen... Gisteren geslaagd en terug bij de rijschool/dealer. Hadden ze deze nog niet staan maar nu wel. Van het weekend maar even terug dan om te kijken.
Edit: Wacht is dit wel een Hornet?
 
Dat is goed om te horen en zeker een gave motor!

Dit ga je niet menen... Gisteren geslaagd en terug bij de rijschool/dealer. Hadden ze deze nog niet staan maar nu wel. Van het weekend maar even terug dan om te kijken.
Edit: Wacht is dit wel een Hornet?
Jazeker is dat een Hornet! Een paar jaar is de Hornet er ook in de "S" versie geweest, met een half kuipje.

Zelf heb ik nu vier maanden mijn rijbewijs. In november had ik al mijn Hornet S (2003) gekocht (vriend laten proefrijden). Daarna een veel te lange tijd alleen maar verlekkerd er naar gekeken, maar dat ondertussen ruim aan het goed maken (heb er al bijna 6000 km mee gereden in die vier maanden).

Als je puur Naked wilt, moet je nog even doorzoeken. Maar het enthousiaste, levendige van de Hornet is zeer zeker ook bij de S te vinden.
Persoonlijk vind ik voor een 2001 exemplaar de prijs wat aan de hoge kant. Deze is vrijwel geheel origineel en grote kans dat je knippers en uitlaat al snel gaat vervangen. Verder ziet hij er goed uit, maar hij is al eens lelijk op rechts gevallen. Een kap (weet ff niet hoe die heet) is vervangen.
1406942

Dat zwarte kapje hoort gewoon dezelfde kleur te hebben als de rest van het blok. Hij ziet er netjes gepoetst uit (inclusief de uitlaatpijpen). Maar de vraagprijs is het dubbele van wat ik (weliswaar in november, laag-seizoen van motorverkoop) voor mijn 2003 exemplaar, met 29.000 op de teller, maar wel al LED knippers en een sport-uitlaat.
 
Zo! De kogel is door de kerk, ook ik mag met de motor alleen de weg op (eindelijk). Nu ben ik al een tijdje smoorverliefd op de hornet en zou ik ook niets liever willen dan een hornet als mijn eerste motor. Ik vroeg mij alleen af of er specifieke punten zijn waar ik op moet letten wanneer ik voor een 2e handse hornet ga kijken? Ik neem natuurlijk iemand mee die verstand heeft van motoren alleen vind ik het ook wel leuk dat het lijkt alsof ik er ook verstand van heb.
Vanwege mijn budget (max rond €3000) kom ik vooral hornets uit 2005 en ouder tegen, mochten jullie nog advertenties weten waarvan je denkt daar moet ie naar kijken dan zie ik die ook graag natuurlijk!

Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar deze en zodra ik mijn nieuwe rijbewijs binnen heb ben ik ook zeker van plan er naar te gaan kijken. Exact hetzelfde model stond ook bij de Motostore in Barendrecht maar die was helaas al verkocht voordat ik mijn examen had dus dan maar naar de andere kant van het land
Gefeliciteerd met je rijbewijs. De Hornet is een uitstekende motor om verder ervaring mee op te doen (en ook lang daarna nog).
Zelf heb ik veel gevonden bij autoscout24.nl. Als ik nu kijk, zie ik er zo een stel die voor jouw budget goed kloppen. Heb de advertenties verder niet bekeken.

En nog veel meer. Deze vier zitten rond de 2000 euro.

Succes met zoeken (en plezier met proefrijden)
 
Jazeker is dat een Hornet! Een paar jaar is de Hornet er ook in de "S" versie geweest, met een half kuipje.

Zelf heb ik nu vier maanden mijn rijbewijs. In november had ik al mijn Hornet S (2003) gekocht (vriend laten proefrijden). Daarna een veel te lange tijd alleen maar verlekkerd er naar gekeken, maar dat ondertussen ruim aan het goed maken (heb er al bijna 6000 km mee gereden in die vier maanden).

Als je puur Naked wilt, moet je nog even doorzoeken. Maar het enthousiaste, levendige van de Hornet is zeer zeker ook bij de S te vinden.
Persoonlijk vind ik voor een 2001 exemplaar de prijs wat aan de hoge kant. Deze is vrijwel geheel origineel en grote kans dat je knippers en uitlaat al snel gaat vervangen. Verder ziet hij er goed uit, maar hij is al eens lelijk op rechts gevallen. Een kap (weet ff niet hoe die heet) is vervangen.
Bekijk bijlage 1406942
Dat zwarte kapje hoort gewoon dezelfde kleur te hebben als de rest van het blok. Hij ziet er netjes gepoetst uit (inclusief de uitlaatpijpen). Maar de vraagprijs is het dubbele van wat ik (weliswaar in november, laag-seizoen van motorverkoop) voor mijn 2003 exemplaar, met 29.000 op de teller, maar wel al LED knippers en een sport-uitlaat.
Ik ben het met je eens, vind hem ook aan de vrij dure kant maar dat van de valschade zou mij natuurlijk nooit opgevallen zijn! Dank voor de ervaren kijk er op :)

Nu ben ik volgende week zaterdag toch bij de dealer waar deze motor staat ivm een 'experience' rit op de Yamaha Niken. Dat zal niet mijn motor worden maar als je de kans krijgt er een uur op te rijden waarom niet. Als de Hornet er nog staat kan ik altijd kijken om een proefritje te maken.
Gefeliciteerd met je rijbewijs. De Hornet is een uitstekende motor om verder ervaring mee op te doen (en ook lang daarna nog).
Zelf heb ik veel gevonden bij autoscout24.nl. Als ik nu kijk, zie ik er zo een stel die voor jouw budget goed kloppen. Heb de advertenties verder niet bekeken.

En nog veel meer. Deze vier zitten rond de 2000 euro.

Succes met zoeken (en plezier met proefrijden)
Bedankt voor de hulp met zoeken :)

Nu viel mij een advertentie op, die was ik eerder ook al tegengekomen voordat ik actief werd op het forum, die mij wel heel interessant lijkt door de lage kilometer stand. Het gaat om de volgende Hornet met net iets meer dan 13500 op de teller. Er wordt hier aangegeven dat de ketting en de tandwielen op zijn tijd vervangen dienen te worden. Nu heb ik de motor nog niet gezien dus ik kan zelf niet beoordelen hoe deze er aan toe zijn maar is er een algemene schatting van wanneer dit vervangen zou moeten worden? Nu schrik ik hier niet zo van hoor maar ik heb het liever niet dat dit gelijk binnen de eerste 500 kilometer moet gebeuren :P
Daarnaast vroeg ik mij af wat de kosten van zo een set ongeveer zouden zijn, een snelle google bracht me bij mlmparts en zou je voor het kettingset 122,50 kwijt zijn. Nu weet ik natuurlijk niet of het merk van de advertentie die ik heb gekoppeld een beetje betrouwbaar is. Alle input hiervoor zou meer dan welkom zijn :)
 
Nu viel mij een advertentie op, die was ik eerder ook al tegengekomen voordat ik actief werd op het forum, die mij wel heel interessant lijkt door de lage kilometer stand. Het gaat om de volgende Hornet met net iets meer dan 13500 op de teller. Er wordt hier aangegeven dat de ketting en de tandwielen op zijn tijd vervangen dienen te worden. Nu heb ik de motor nog niet gezien dus ik kan zelf niet beoordelen hoe deze er aan toe zijn maar is er een algemene schatting van wanneer dit vervangen zou moeten worden? Nu schrik ik hier niet zo van hoor maar ik heb het liever niet dat dit gelijk binnen de eerste 500 kilometer moet gebeuren :P
Daarnaast vroeg ik mij af wat de kosten van zo een set ongeveer zouden zijn, een snelle google bracht me bij mlmparts en zou je voor het kettingset 122,50 kwijt zijn. Nu weet ik natuurlijk niet of het merk van de advertentie die ik heb gekoppeld een beetje betrouwbaar is. Alle input hiervoor zou meer dan welkom zijn :)
Gemiddelde ketting leeftijd heb ik geen idee van, maar het is wel gemakkelijk te herkennen als je weet waar naar te kijken. Dit topic gaat je daar zeker mee helpen:
Zoals ik de advertentie lees zou ik verwachten dat je de ketting het beste direct kan vervangen. Gevalletje 'verkopen voor hij kosten moet maken'.
Overigens vind ik de foto's echt minimaal, op de achterband na kan je niets inschatten over de algemene staat van de motor...
 
Gemiddelde ketting leeftijd heb ik geen idee van, maar het is wel gemakkelijk te herkennen als je weet waar naar te kijken. Dit topic gaat je daar zeker mee helpen:
Zoals ik de advertentie lees zou ik verwachten dat je de ketting het beste direct kan vervangen. Gevalletje 'verkopen voor hij kosten moet maken'.
Overigens vind ik de foto's echt minimaal, op de achterband na kan je niets inschatten over de algemene staat van de motor...
Bedankt voor de reactie en de link naar het ketting topic :)
Nu zal ik contact opnemen met de vraag of hij wat meer informatie en fotos kan bieden met betrekking tot de motor (mochten er specifieke vragen zijn die jullie me aanraden te stellen dan hoor ik dat natuurlijk graag). Daarnaast vond ik ook een 1 jaar oudere cb600 s met 29k kilometers. Heel wat meer en duidelijkere fotos. Ik snapte meteen wat je bedoelde met de minimale fotos. Onderhoud is 1000km geleden gedaan maar goed, wat hield dat onderhoud in? Stuur ik ook even een vraagje.

De laatst genoemde hornet kreeg ik al snel een reactie op.
1407053

Is dit naar jullie oordeel een goede prijs en een proefrit waard of zouden jullie aanraden verder te kijken?
 
Laatst bewerkt:
Km stand is wat mij betreft niet zo interessant. Onderhoud, staat en liefde van de eigenaar zijn veel belangrijker.

Mocht je een ketting, banden en nog wat andere kleine dingen moeten doen kom je al gauw op een 600/700 euro.

Als je niet oplet, ben je zo de helft van je aanschafprijs kwijt.

Proefrijden, iemand meenemen met verstand en desnoods een aankoopkeuring laten doen als je het niet zeker weet.
 
Laatst bewerkt:
Km stand is wat mij betreft niet zo interessant. Onderhoud, staat en liefde van de eigenaar zijn veel belangrijker.

Mocht je een ketting, banden en nog wat andere kleine dingen moeten doen kom je al gauw op een 600/700 euro.

Als je niet oplet, ben je zo de helft van je aanschafprijs kwijt.

Proefrijden, iemand meenemen met verstand en desnoods een aankoopkeuring laten doen als je het niet zeker weet.
Vandaag langs geweest, uit de algehele controle die is uitgevoerd was niets speciaals gekomen. Inderdaad iemand meegenomen en die kon ook niets vinden. De motor was van de 1e eigenaar en deze heeft hem altijd binnen gehouden. Het enige mankement dat te vinden was was de rechter passagiers voetsteun waarvan het veertje kapot is.
Daarnaast moet de achterband na dit seizoen vervangen worden (liefst persoonlijk eerder). Dat was een last die ik best wilde nemen kijkende naar de algehele staat van de motor.

Ik kan dan nu ook zeggen dat ik ook een trotse eigenaar van een hornet ben :D

Overigens schrok ik me nog rot! Stond ik opeens stil op de snelweg... Gelukkig op tijd naar de vluchtstrook maar dat was een leuk moment om erachter te komen dat deze motor dus geen benzine meter of indicator heeft :+
Nu moet ik ook nog op zoek naar hoe ik hem naar reserve toe krijg want met pijn en moeite en niet te plat in bochten kreeg ik hem naar de pomp.
Gelijk na het tanken maar de rit teller aangezet. Dit gaat me niet nog eens onverwachts gebeuren (waarschijnlijk wel maar men mag altijd hopen).

Maar bij deze een paar kiekjes van mijn CB600S!

1407715

1407716
 
Bij een 900 is dat verschil in toerental verwaarloosbaar, bij een 600 is dat misschien anders ja.
Als je van 15 naar 14 tanden gaat is het toerental natuurlijk gewoon 15 / 14 (7%) hoger bij dezelfde snelheid, 600, 900 of 1800 is niet relevant.

Vanwege mijn budget (max rond €3000) kom ik vooral hornets uit 2005 en ouder tegen, mochten jullie nog advertenties weten waarvan je denkt daar moet ie naar kijken dan zie ik die ook graag natuurlijk!
Zes jaar geleden kocht ik voor iets meer dan dat bedrag een 2007 model. Zijn de prijzen in de tussentijd zo gestegen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan