Honda Hornet Forum Deel 21

Mocht iemand nog interesse hebben in een originele uitlaat of originele stuur met spiegels van een Honda CB600F Hornet modeljaar 2005 (PC36), stuur me dan even een PM. Mag voor een zacht prijsje overgenomen worden, mijn Hornet is namelijk echt de schuur uit !
 
Heb je die zelf ergens besteld (webshop?) en gemonteerd? Ik ga het zelf doen vandaar.

Normaliter deed ik het zelf maar laatst toevallig bij de Honda dealer laten doen. Pols motoren in Waalwijk. Ze hebben ook een webshop maar die ligt plat door onderhoud. Wellicht dat je ze kunt maken of je zo iets kunt bestellen.
 
Vanmiddag tijdens het rijden al men elektra uit. Geen koplamp, geen knipperlichten, geen snelheidsmeter er toerenteller meer, geen achterlicht en geen remlichten meer. Ik heb wel door kunnen rijden naar huis (was nog maar een tweetal kilometers).

Vervolgens maar gaan kijken naar mijn bedrading en contactpunten. Een uitgelezen moment om voor het eerst de 'binnenkant' van de motor te bekijken. Op het oog ziet de bedrading (vanaf de stuurschakelaars tot en met binnenin de koplamp) er nog goed uit. De contactpunten heel licht geoxideerd, deze even licht opgeborsteld en met contactspray bewerkt. Zonder resultaat. Hierna gekeken naar de spanningsregelaar en accu, de plus raakt nergens de massa, en de spanningsregelaar ziet er ook prima uit (geen idee of dit het probleem kan zijn). Het verbaasde mij dat er in de spanningsregelaar maar één zekering zat, dit konden niet alle zekeringen zijn in het systeem. Via google snel gevonden dat de honda nog een fusebox heeft met hierin een 5tal zekeringen. En jahoor, één van de zekeringen was kapot. Snel nog even naar de action gereden en hier een doosje met zekeringen aangeschaft. De nieuwe zekering vervangen met de oude (beide 10 amp) en de motor gestart. Toegekeken hoe de nieuwe zekering binnen 3 seconden opnieuw doorbrandde. Wel zag ik dat in ieder geval dat de kilometerteller weer een teken van leven gaf.Na het doorbranden van de zekering heb ik er niet nog één ingedaan. Omdat deze dan net zoals de andere nieuwe waarschijnlijk meteen was doorgebrand.

Mijn vraag is nu als volgt: Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos? ergens treed een zekere vorm van kortsluiting op. Is er iemand met de correcte waarden voor de fuse box? zodat ik zeker weet dat de juiste zekeringen erin zitten?

Het betreft een Honda CB600 Hornet uit 2003 (PC36?)

Bij voorbaat dank,
 
Omdat ik remblokken ga bestellen doe ik er gelijk een verse oliebeurt bij. Nu ben ik niet thuis in olie, ik weet inmiddels dat 10w-40 goede olie is maar ga ik half of vol syntetisch? Weet iemand ook welke maat koperen ring er op de olieplug zit zodat ik deze kan mee bestellen?
 
Omdat ik remblokken ga bestellen doe ik er gelijk een verse oliebeurt bij. Nu ben ik niet thuis in olie, ik weet inmiddels dat 10w-40 goede olie is maar ga ik half of vol syntetisch? Weet iemand ook welke maat koperen ring er op de olieplug zit zodat ik deze kan mee bestellen?

Bij mpartz motor, type, bouwjaar invullen, dan kleine beurt en dan komt alles naar voren voor jouw motor, doe ik al jaren zo, ook voor gereedschappen bijv oliefilter sleutel.
 
Omdat ik remblokken ga bestellen doe ik er gelijk een verse oliebeurt bij. Nu ben ik niet thuis in olie, ik weet inmiddels dat 10w-40 goede olie is maar ga ik half of vol syntetisch? Weet iemand ook welke maat koperen ring er op de olieplug zit zodat ik deze kan mee bestellen?

Ik heb eventueel nog olie en duel stabilisator te koop: 3x 1L Motul 5100 10w40 + plutoline fuel stabilisor

Ik heb die gehaald voor een beurt maar uiteindelijk met het vervangen van de remblokken toch bij de dealer laten doen ivm tijdgebrek (iets met twee jonge kinderen 🤐)

Je moet dan alleen nog een litertje olie los halen. Ik had nog een aangebroken fles staan
 
Ik heb eventueel nog olie en duel stabilisator te koop: 3x 1L Motul 5100 10w40 + plutoline fuel stabilisor

Ik heb die gehaald voor een beurt maar uiteindelijk met het vervangen van de remblokken toch bij de dealer laten doen ivm tijdgebrek (iets met twee jonge kinderen 🤐)

Je moet dan alleen nog een litertje olie los halen. Ik had nog een aangebroken fles staan
Ah thnx voor t meendenken. net alles besteld.

Controleerde zojuist oliepeil en was blij dat ik dat deed, onder het minimum |(gelukkig niet veel gereden afgelopen week. nu wat bijgegooid en bij de beurt maar bakkie vers erin!
 
Vandaag komen de remblokken (Brembo zoals hier geattendeerd), oliefilter en olie binnen, vanmiddag lekker zelf een kleine beurt geven *O*

zo ik weet niet wat ik meemaak, nu weet ik pas wat remmen is!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor mijn Hornet uit 2008 op zoek naar een sportdemper.. heeft er iemand van jullie toevallig één te koop? Ik wil toch een iets sportiever geluid dan de standaard demper geeft.
 
Ik ben voor mijn Hornet uit 2008 op zoek naar een sportdemper.. heeft er iemand van jullie toevallig één te koop? Ik wil toch een iets sportiever geluid dan de standaard demper geeft.
Ik neem aan dat je zo'n uitlaat bedoeld? Ik heb een Akropovic sport uitlaat liggen. Volgens mij is dit uit mijn hoofd model sm-H6SO7T. Als je interesse hebt kan ik vanavond wel foto's delen. Moet nu eerst even door werken helaas ;-)
 
En nog gelukt de kleine beurt:]
Ja heerlijk en zo dankbaar gevoel als het netjes lukt. De 100 kilometer inremmen is ook goed gelukt door de bollenvelden heen *O*
 

Bijlagen

  • FEEA4DB0-B4D9-43C0-A4F2-0C5463455B34.jpeg
    FEEA4DB0-B4D9-43C0-A4F2-0C5463455B34.jpeg
    2,7 MB · Weergaven: 11
Ik neem aan dat je zo'n uitlaat bedoeld? Ik heb een Akropovic sport uitlaat liggen. Volgens mij is dit uit mijn hoofd model sm-H6SO7T. Als je interesse hebt kan ik vanavond wel foto's delen. Moet nu eerst even door werken helaas ;-)

Zoiets zoek ik inderdaad wel! Zou je foto's willen sturen? En wat wil je ervoor hebben?
 
@Gerhald De beloofde foto's. Geen beschadigingen, wel gebruikt uiteraard. Heb hem niet gepoetst of iets dergelijks.
Er zit een nieuwe DB killer in gekocht bij uitlaatstore welke vrijwel niet gebruikt is.

Heb hem liggen omdat hij bij mijn motor zat toen ik hem kocht. Vond hem persoonlijk net iets te luid om relaxt mee te touren. Dat is uiteraard persoonlijk, van mij hoeven motoren niet zoveel lawaai te maken. Nu zit er weer een originele demper onder, wat misschien weer wat veel aan de saaie kant is maar dat terzijde.

Ik ben nog even aan het kijken naar wat eerlijke prijzen zijn voor die dingen... Als je hem wilt hebben en een bedrag in je hoofd hebt hoor ik het wel...

1.jpg

IMG_20200328_154647.jpg
IMG_20200328_154640.jpg
IMG_20200328_155138.jpg
 
@Gerhald De beloofde foto's. Geen beschadigingen, wel gebruikt uiteraard. Heb hem niet gepoetst of iets dergelijks.
Er zit een nieuwe DB killer in gekocht bij uitlaatstore welke vrijwel niet gebruikt is.

Heb hem liggen omdat hij bij mijn motor zat toen ik hem kocht. Vond hem persoonlijk net iets te luid om relaxt mee te touren. Dat is uiteraard persoonlijk, van mij hoeven motoren niet zoveel lawaai te maken. Nu zit er weer een originele demper onder, wat misschien weer wat veel aan de saaie kant is maar dat terzijde.

Ik ben nog even aan het kijken naar wat eerlijke prijzen zijn voor die dingen... Als je hem wilt hebben en een bedrag in je hoofd hebt hoor ik het wel...

Bekijk bijlage 1479012
Bekijk bijlage 1479008Bekijk bijlage 1479009Bekijk bijlage 1479010
je hebt Pm!
 
Afgelopen tijd lekker gesleuteld aan de 900. Hyperpro streetbox ingebouwd (voor progressieve veren en achter complete shock).
Bridgestone S22 banden.
Superpole RVS dempers erop.
‘Flappermod’
Verder wat sticker werk en tankgrippers voor de mooi.
Uiteraard kleine beurt en helemaal in de poets gezet.
En wat rijdt dat ding fantastisch nu zeg. Mes scherp, zeer wendbaar en een heerlijk geluid. Precies zoals ik hem wil hebben!

Fotootje tijdens een van de eerste ritten van het seizoen:

0F18028C-9A6F-4914-BD3A-F03656AA0CA7.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Horn
Afgelopen tijd lekker gesleuteld aan de 900. Hyperpro streetbox ingebouwd (voor progressieve veren en achter complete shock).
Bridgestone S22 banden.
Superpole RVS dempers erop.
‘Flappermod’
Verder wat sticker werk en tankgrippers voor de mooi.
Uiteraard kleine beurt en helemaal in de poets gezet.
En wat rijdt dat ding fantastisch nu zeg. Mes scherp, zeer wendbaar en een heerlijk geluid. Precies zoals ik hem wil hebben!

Fotootje tijdens een van de eerste ritten van het seizoen:

Bekijk bijlage 1479807

mooi ding, leuke mods.
Kleine tip, lager en iets breder superbike stuur. Rijdt die nog leuker😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan