hawk gt
MF veteraan
Een 2002 hornet 900?Hallo allen, hier mijn nieuwe gebruikte hornet 900.
Dit is mijn eerste motor na het behalen van mijn rijbewijs ✌
Heb vast en zeker heel wat vragen gaandeweg.
Bekijk bijlage 1536805
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een 2002 hornet 900?Hallo allen, hier mijn nieuwe gebruikte hornet 900.
Dit is mijn eerste motor na het behalen van mijn rijbewijs ✌
Heb vast en zeker heel wat vragen gaandeweg.
Bekijk bijlage 1536805
2007? Is het een import dan?
Het is inderdaad een import. Ik dacht te begrijpen dat alle 900 modellen import waren?2007? Is het een import dan?
Na 2003 hebben ze ook goude remklauwen ,zwarte blok Delen ,2 extra begagehaakjes in het zadel en (die mis ik op mijn 2002 900) de klok in het dashboard
Bekijk je vin nummer rechts op het balhoofd even. Op plek 10 zit het nummer voor het bouw/model jaar. Als dit dus een 7 is, is het inderdaad 2007.Dan toch jullie hulp in deze kwestie.
Datum eerste toelating : "Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld)."
Dit komt rechtstreeks van de RDW site af.
Hier bij mij staat toch echt 2007. Met een kentekencheck staat bouwjaar 2007. Deze fiets is mij verkocht met het verhaal bouwjaar 2007.
Nu was ik op de hoogte van de verstelbare vering (dacht pas vanaf 2004 model) en dit is tevens de reden dat ik mijn zoekactie filterde op 2004>.
Ik neem aan dat op de motorfiets zelf ( bij chassisnummer oid) ook een bj vermeld staat?
Hoe pak ik dit aan ook naar de dealer toe? Want mij is dus een fiets verkocht die in principe 5 jaar ouder is.. Kan een eerlijke fout zijn. Desalniettemin klopt 't niet.
Ik heb op mijn beide zadels 2 extra lusjes gemaakt,werkt ook prima. Ik vind het wel jammer dat het klokje niet werkt op een 2002 model, de alarmlichten maken mij niet uit.ik heb 3 jaar geleden het geluk gehad een 2e hands zadel te kopen van een 2004 model waardoor ik van 2 naar 4 haakjes ging. Met mijn us20 kriega tas wel erg fijn.
Dan toch jullie hulp in deze kwestie.
Datum eerste toelating : "Dit is de datum die aangeeft wanneer het voertuig voor het eerst is geregistreerd (waar ook ter wereld)."
Dit komt rechtstreeks van de RDW site af.
Hier bij mij staat toch echt 2007. Met een kentekencheck staat bouwjaar 2007. Deze fiets is mij verkocht met het verhaal bouwjaar 2007.
Nu was ik op de hoogte van de verstelbare vering (dacht pas vanaf 2004 model) en dit is tevens de reden dat ik mijn zoekactie filterde op 2004>.
Ik neem aan dat op de motorfiets zelf ( bij chassisnummer oid) ook een bj vermeld staat?
Hoe pak ik dit aan ook naar de dealer toe? Want mij is dus een fiets verkocht die in principe 5 jaar ouder is.. Kan een eerlijke fout zijn. Desalniettemin klopt 't niet.
Dit zal hoogstwaarschijnlijk het geval zijn. Maar behoren verkopers dit niet te vermelden?Als beide 2007 aangeven lijkt het een overjarig model wat pas in 2007 op kenteken is gekomen. Het bouwjaar komt daarmee ook op 2007 maar het model zou dan toch 2002 kunnen zijn.
Lijkt me niet. De RDW zegt namelijk niets over een bouwjaar. En dat een bouwjaar anders is als een modeljaar zou misschien kunnen als er wat overlap is naar nieuw modeljaar. Maar niet 5 jaar.Dit zal hoogstwaarschijnlijk het geval zijn. Maar behoren verkopers dit niet te vermelden?
Ik zag doorheen dit topic, en af en toe in verkoopstopics, dat mensen hun Hornet's uitgerust hebben met zogenaamde "SKF low friction seals" voor de voorvorkafdichting. Mijn lokale SKF verdeler had er nog nooit van gehoord, en bij navraag bij 'zijn back-office' was dit geen actief stuk meer. Nochtans op SKF een mooie pagina daarvan, zie: SKF
Catalogus refereert naar "ask your local dealer". Na een weekje nog geen antwoord gekregen via SKF zelf ook.
Is hier iemand die daarvoor nog een stuknummer heeft?
Is voor een CB600F Hornet uit 2002, PC36.
Bedankt alvast!