Honda Hornet Forum Deel 21

Hallo mede-hornetiers,

Begin van dit jaar een Hornet 900 uit 2002 gekocht. Heb er een superbike stuur en andere spiegels opgezet. Rijdt heerlijk en ben er erg blij mee.

Heb een hele tijd geleden beloofd een foto met jullie te delen. Dus bij deze...

20200502_164349.jpg


Wensen zijn nog: zadel opnieuw laten bekleden of een ander zwart zadel en andere uitlaat dempers (deze zijn net een stofzuiger (-; )
 
Mooie kleur!
Ik heb mijn zadels aangepast.
De originele heb ik iets hoger gemaakt aan de voorzijde,dat vind ik prettiger zitten ivm glijden.
Bij de ander is het duo deel lang geworden,zodat ik niet naar achterschuif, meer ruimte voor bagage en een duo beter zit.
 
Toevallig nog iemand interesse voor een GIVI tanklock tanktasje? Heb hem op de Hornet 900 gehad maar past op meerdere modellen van Honda en ook een tankring van Yamaha erbij

 
Hallo allen,

Ik ben mijzelf nog aan het oriënteren wat me eerste motor moet worden en weet alleen nog zeker dat het een Naked wordt. Ben even bij motorport geweest voor inspiratie en de Hornet kwam er positief uit (nadeel vind ik de lelijke koplamp haha). Zit er een groot verschil tussen een 700 en een 900??
Er stond ook een Kawasaki Zf7 dat vond ik ook we een stoer ding. Andere suggesties zijn ook welkom!
 
200cc verschil.

Maar het ligt aan de motor. Een cbf600 en een cb600f (hornet) zijn al 2 erg verschillende motoren. Daar kom je alleen met test rijden achter.
Een vriend van mij vind de cb900 te nerveus, ik hou daar juist van.
 
Hallo allen,

Ik ben mijzelf nog aan het oriënteren wat me eerste motor moet worden en weet alleen nog zeker dat het een Naked wordt. Ben even bij motorport geweest voor inspiratie en de Hornet kwam er positief uit (nadeel vind ik de lelijke koplamp haha). Zit er een groot verschil tussen een 700 en een 900??
Er stond ook een Kawasaki Zf7 dat vond ik ook we een stoer ding. Andere suggesties zijn ook welkom!
Die koplamp veranderd bij de 600 wel bij het jaartal 2007. Ik weet nu ook niet of je het ronde lelijk vind of het andere model.
Er zijn eindeloos veel leuke naked bikes, gewoon gaan rijden op wat je er leuk uit vind zien dan kom je er wel 1 tegen die klikt (y)
 
200cc verschil.

Maar het ligt aan de motor. Een cbf600 en een cb600f (hornet) zijn al 2 erg verschillende motoren. Daar kom je alleen met test rijden achter.
Een vriend van mij vind de cb900 te nerveus, ik hou daar juist van.
Nu ben ik wel benieuwd ten op zichte van wat te nerveus. 900 staat redelijk bekend om tamheid en berekenbaar qua rijgedrag.
 
Hallo allen,

Ik ben mijzelf nog aan het oriënteren wat me eerste motor moet worden en weet alleen nog zeker dat het een Naked wordt. Ben even bij motorport geweest voor inspiratie en de Hornet kwam er positief uit (nadeel vind ik de lelijke koplamp haha). Zit er een groot verschil tussen een 700 en een 900??
Er stond ook een Kawasaki Zf7 dat vond ik ook we een stoer ding. Andere suggesties zijn ook welkom!

CB900 is juist een hele leuke fiets. Ik heb zowel de 600 als 900 gehad en de 900 rijdt relaxter dan de 600 maar stuurt net zo makkelijk. Het is geen pk monster als andere 900/1000 cc maar daardoor wel heel vriendelijk. De 600 rijdt wat hoogtoeriger, de 900 juist lager en heeft meer koppel onderin.
 
Afgelopen week mijn droom motor verkocht. Een Aprilia Motó 6.5
Gelukkig overgedragen aan een andere liefhebber waar die een mooi plekje in de woonkamer krijgt.

Sinds vandaag trots eigenaar van een wit/zwarte Honda CB 600 F Hornet uit 2009.
Gekocht bij MotoPort Leek.

602FC040-201A-4516-8F64-3BD89F3F6E839a55fcfd4e39681d.jpg


Na een proefrit gelijk verkocht. Wat een heerlijke vertrouwde fiets. Echt een verademing om van een 1-cilinder naar een 4-cilinder te gaan zeg.

Het enige wat ik niet snap is dat ik met de andere sleutel wel de motor van het stuurslot afhalen, contact maken maar NIET starten.
Het H.I.S.S. ledje blijft dan ook rood branden. :?

Tevens krijg ik het zadel er niet af... 8)7
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week mijn droom motor verkocht. Een Aprilia Motó 6.5
Gelukkig overgedragen aan een andere liefhebber waar die een mooi plekje in de woonkamer krijgt.

Sinds vandaag trots eigenaar van een wit/zwarte Honda CB 600 F Hornet uit 2009.
Gekocht bij MotoPort Leek.

Na een proefrit gelijk verkocht. Wat een heerlijke vertrouwde fiets. Echt een verademing om van een 1-cilinder naar een 4-cilinder te gaan zeg.

Het enige wat ik niet snap is dat ik met de andere sleutel wel de motor van het stuurslot afhalen, contact maken maar NIET starten.
Het H.I.S.S. ledje blijft dan ook rood branden. :?

Tevens krijg ik het zadel er niet af... 8)7

Is je tweede sleutels ook een originele HISS sleutel? Zo nee, dan zit er waarschijnlijk geen chip in die de startonderbreker er af haalt.

Zo ja, dan is om wat voor reden dan ook de tweede sleutel niet ingelezen in de (ik dacht) ECU of ander kastje.

Als je de motor bij een dealer hebt gekocht moet je gewoon terug gaan. Een Honda dealer kan aan de hand van je eerste sleutel de tweede sleutel ook inlezen. Niet te lang mee wachten, je moet een werkende sleutel hebben om een andere in te kunnen lezen. Raak je de eerste dus kwijt, dan wordt het een duurder grapje.

Het zadel moet je vaak iets omlaag duwen om los te krijgen als het mechanisme gewoon werkt, dan blijft hij er net achter haken. Duw je hem omlaag, dan kun je hem meestal wel naar achteren los krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Is je tweede sleutels ook een originele HISS sleutel? Zo nee, dan zit er waarschijnlijk geen chip in die de startonderbreker er af haalt.

Zo ja, dan is om wat voor reden dan ook de tweede sleutel niet ingelezen in de (ik dacht) ECU of ander kastje.

Als je de motor bij een dealer hebt gekocht moet je gewoon terug gaan. Een Honda dealer kan aan de hand van je eerste sleutel de tweede sleutel ook inlezen. Niet te lang mee wachten, je moet een werkende sleutel hebben om een andere in te kunnen lezen. Raak je de eerste dus kwijt, dan wordt het een duurder grapje.

Het zadel moet je vaak iets omlaag en naar voren duwen om los te krijgen als het mechanisme gewoon werkt.

Thnx! Ik ga dinsdag ff MotoPort Leek bellen.
ik woon vlakbij een andere MotoPort vestiging. Wellicht kunnen hun het oplossen.
 
Afgelopen week mijn droom motor verkocht. Een Aprilia Motó 6.5
Gelukkig overgedragen aan een andere liefhebber waar die een mooi plekje in de woonkamer krijgt.

Sinds vandaag trots eigenaar van een wit/zwarte Honda CB 600 F Hornet uit 2009.
Gekocht bij MotoPort Leek.

602FC040-201A-4516-8F64-3BD89F3F6E839a55fcfd4e39681d.jpg


Na een proefrit gelijk verkocht. Wat een heerlijke vertrouwde fiets. Echt een verademing om van een 1-cilinder naar een 4-cilinder te gaan zeg.

Het enige wat ik niet snap is dat ik met de andere sleutel wel de motor van het stuurslot afhalen, contact maken maar NIET starten.
Het H.I.S.S. ledje blijft dan ook rood branden. :?

Tevens krijg ik het zadel er niet af... 8)7
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ben al weken marktplaats aan het afzoeken en wachten tot ik mijn rijbewijs haal om een soortgelijke hornet te halen.
Heb je bij motoport nog iets van de prijs af gekregen?
 
Afgelopen week mijn droom motor verkocht. Een Aprilia Motó 6.5
Gelukkig overgedragen aan een andere liefhebber waar die een mooi plekje in de woonkamer krijgt.

Sinds vandaag trots eigenaar van een wit/zwarte Honda CB 600 F Hornet uit 2009.
Gekocht bij MotoPort Leek.



Tevens krijg ik het zadel er niet af... 8)7
Gefeliciteerd, zeker een fijne motor ;-)
Het zadel is een lastige ja, ik pak hem midden achter vast en met sleutel op standje open trek ik hem recht naar achteren.
Erop krijgen is zo af en toe lastiger vind ik. Maar als je het door hebt is het uiteindelijk wel te doen. succes met oefenen.!
 
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ben al weken marktplaats aan het afzoeken en wachten tot ik mijn rijbewijs haal om een soortgelijke hornet te halen.
Heb je bij motoport nog iets van de prijs af gekregen?
Thnx!
Er staan genoeg leuke Hornets te koop.
MotoPort vroeg € 3.999,- en ik heb € 3.800,- betaald.
Inclusief afleverbeurt, 3 maanden garantie, en gelijk dezelfde dag klaar.


Gefeliciteerd, zeker een fijne motor ;-)
Het zadel is een lastige ja, ik pak hem midden achter vast en met sleutel op standje open trek ik hem recht naar achteren.
Erop krijgen is zo af en toe lastiger vind ik. Maar als je het door hebt is het uiteindelijk wel te doen. succes met oefenen.!
Thnx!
Gister ff zo’n 150km gereden op de Hornet.
Wat een fijne motorfiets zeg.
Een heel andere beleving dan mijn bokkige ietwat slome Aprilia Motó 6.5

Het enige waar ik last van hem is dat ik weinig zie in beide spiegels. Probeer het steeds bij te stellen maar het zicht blijft weinig.
Ik zal ff een paar spiegelverbreders kopen van SW-Mototech.

Het is mij inderdaad gelukt met het zadel door ff te prutsen. Er op krijgen was ook wel ff geklier...
 
Die spiegels had ik in het begin ook last van, ook spiegelverbreders gekocht, maar vond dat uiteindelijk toch wel lelijk staan. Dus verbreders er weer af, ff wennen aan hoe je moet kijken (beetje heen en weer bewegen voor goed zicht helpt) en inmiddels ben ik er helemaal aan gewend.
 
Ook hier al zo'n 2 jaar eigenaar van een Honda hornet (uit 2011). Erg fijne motor! Iemand toevallig nog in bezit van een digitale werkplaatshandleiding?

Die spiegels had ik in het begin ook last van, ook spiegelverbreders gekocht, maar vond dat uiteindelijk toch wel lelijk staan. Dus verbreders er weer af, ff wennen aan hoe je moet kijken (beetje heen en weer bewegen voor goed zicht helpt) en inmiddels ben ik er helemaal aan gewend.

Hier had ik zelf ook erg last van. Inmiddels ook spiegelverbreders erop zitten, voor mij een stuk beter in elk geval.
 
Effe pic van de Hornet.
18791434-0B6E-4957-AF19-651C1E77DB96.jpeg



Die spiegels had ik in het begin ook last van, ook spiegelverbreders gekocht, maar vond dat uiteindelijk toch wel lelijk staan. Dus verbreders er weer af, ff wennen aan hoe je moet kijken (beetje heen en weer bewegen voor goed zicht helpt) en inmiddels ben ik er helemaal aan gewend.
Ik ga er ook proberen aan te wennen. Die verbreders maken het er inderdaad niet mooier op. Ook nadelig dat het schroefdraad op het deksel van de remvloeistof zit.

Ook hier al zo'n 2 jaar eigenaar van een Honda hornet (uit 2011). Erg fijne motor! Iemand toevallig nog in bezit van een digitale werkplaatshandleiding?
Staat in de OP een link toch?
Volgens mij is dit hem.
 
Heb in mijn zoektocht vaker gehoord dat de spiegels niet zo fijn zijn. Misschien zijn die van Baracuda of een ander merk net wat fijner..
 
Op mijn Hornet zaten bij aankoop bizar smalle spiegels waarmee werkelijk niets te zien was, maar het zag er blijkbaar mooi uit.
Ik heb deze erop gezet. Shin-Yo Spiegel "Ravenna"
Misschien niet heel subtiel, zie mijn profiel foto, maar vind ze niet misstaan qua stijl, zeker niet voor die prijs. En je kan ze prima gebruiken als helm houder...
Goed beeld en geen trillingen. Aan de binnenkant de elleboogjes zichtbaar maar kan keurig breed achter mij kijken.

Het is maar net wat je het belangrijkste vind ;-)
 
Ik heb een Hornet gekocht (2007) pc36 nu is deze volgens mij iets verlaagd.

Nu is de vraag wat is de originele lengte van het blokje wat onderop de schokbreker zit, weet iemand dit toevallig? En natuurlijk heeft iemand nog zo'n originele liggen?

Ik wil hem graag weer op de oude hoogte terugbrengen.
 
Laatst bewerkt:
MotoPort Leek heeft mijn reserve sleutel ingelezen in de ECU. Hadden ze nooit gecontroleerd. 8)7
Werkt nu perfect!

Onderweg nog een Nederlandstalige handleiding opgepikt bij Boonstra Motoren in Ureterp. Wat hebben die ook veel schade bakken staan zeg...

Ik heb eventueel voor de liefhebber de Engelse/Italiaanse/Spaanse handleiding te koop.

Edit:
Handleiding verkocht aan MF user djiwie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan