Honda Hornet Forum Deel 21

Heeft er iemand ervaring met bestellingen uit de UK? Ik kwam per toeval op deze site terecht en zag dat het prijsverschil met de europese markt toch wel redelijk groot is.

http://www.getgeared.co.uk/alpinestars_leather_motorcycle_trousers_missile_long_black

Heb al enkele malen besteld uit de UK , nooit geen problemen gehad. Hou er wel rekening mee dat de uiteindelijke prijs iets kan afwijken van wat je betaald op het moment van de bestelling i.v.m. de koerswisseling pond-euro.
 
Vandaag de hornet weer uit de garage getrokken. Vorig jaar klaagde ik over weinig grip bij koude banden en koud asfalt. Vandaag de banden eens goed bekeken, compleet blauw/paars uitgeslagen. Waarschijnlijk vorig jaar te heet geworden. Het zijn BT020 banden voor en achter....nog even nadenken wat te doen.

Heeft iemand ervaring met michelin pilot road 3 of 4 op de hornet?
Ik heb de Pilot Road 4 erop liggen. Goede band, en ik twijfel nooit aan zijn grip. :)

Maar goed, ik ben redelijk nieuw, en heb eigenlijk alleen nog maar Michelin Pilot Roads gereden. Op mijn vorige motor had ik er de MPR2 op liggen, en die gingen lekker lang mee ook (Ninja 250R). :)
 
Volgende bandjes zullen dan wel de MPR4 of de s20evo's worden :)

die 2 kan je eigenlijk niet vergelijken.
michelin pilot road en bridgestone T30 zijn meer toer georiënteerd, michelin pilot power en bridgestone s20 meer op sport

s20 heeft inmiddels al een vervanger. de S21
 
:^

En als je relatief veel km'ers uit een sportband wilt halen, is de Dunlop SportSmart(2) de aangewezen keuze.
 
Hallo, Ik zal mij even voorstellen, ik heet Jeroen ben 28 jaar en heb sinds kort mijn rijbewijs.

Nu de zomer en het mooie weer eraan zit te komen ben ik op zoek gegaan naar een leuke eerste motor.
Afgelopen zaterdag heb ik bij TopMoto in Apeldoorn een proefrit gemaakt op een prachtige Hornet (http://fb.motoroccasion.nl/details.php?id=1203761) terwijl ik eigenlijk kwam kijken voor een ER6N. Ondanks dat deze Hornet eigenlijk boven mijn budget zit heb ik toch maar even gevraagd of ze deze even voor mij vast willen houden.

Wat mij erg aan deze Hornet aanspreek is de Akrapovic demper en de kont. Nu heb ik een beetje zitten zoeken en heb nog een andere Hornet op het oog, deze is een stuk goedkoper (€3250) en heeft minder kilometers gemaakt (~13000) echter heeft deze de standaard kont en een andere (niet standaard) demper. De demper maakt mij dan nog niet zo veel uit echter vroeg ik mij af wat er voor nodig is, om de kont te krijgen zoals die Hornet die ik hierboven gelinkt heb. Een beetje zoeken op internet levert ook niet zoveel op, maar dat kan mede komen omdat ik niet zo goed weet waar ik op moet zoeken. Vandaar dus deze post, kunnen jullie mij vertellen of het veel werk is, of veel kost om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!

(mijn excuses als ik niet alles bij de juist naam noem :+ )
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met de combi Michelin en Hornet 900 is niet positief. Na het vervangen door Dunlop SportSmart was het stuur gedrag vele malen beter
 
Dag Jeroen, allereerst welkom op het motor forum en gefeliciteerd met je rijbewijs. De keuze voor een naked bike is zeker een goede. En als je voor een hornet gaat natuurlijk nog beter.

Zelf heb ik ook een hornet uit 2007, en evenals jou vond ik dat het originele kontje wel wat verbouwd mocht worden. Dus zo gezegd zo gedaan. De speurtocht die jij momenteel ondergaat heb ik dus al uitgevoerd. En ik kwam uit bij een portugees bedrijf genaamd LacoMoto, ik zou zeggen bezoek hun site en zoek eens contact met ze. Ik heb ze via facebook chat benaderd en daar mijn setje besteld.

Mocht je nog vragen hebben kan je altijd een PBtje sturen.
Groetjes Jelson

full

full

full

full

Hallo, Ik zal mij even voorstellen, ik heet Jeroen ben 28 jaar en heb sinds kort mijn rijbewijs.

Nu de zomer en het mooie weer eraan zit te komen ben ik op zoek gegaan naar een leuke eerste motor.
Afgelopen zaterdag heb ik bij TopMoto in Apeldoorn een proefrit gemaakt op een prachtige Hornet (http://fb.motoroccasion.nl/details.php?id=1203761) terwijl ik eigenlijk kwam kijken voor een ER6N. Ondanks dat deze Hornet eigenlijk boven mijn budget zit heb ik toch maar even gevraagd of ze deze even voor mij vast willen houden.

Wat mij erg aan deze Hornet aanspreek is de Akrapovic demper en de kont. Nu heb ik een beetje zitten zoeken en heb nog een andere Hornet op het oog, deze is een stuk goedkoper (€3250) en heeft minder kilometers gemaakt (~13000) echter heeft deze de standaard kont en een andere (niet standaard) demper. De demper maakt mij dan nog niet zo veel uit echter vroeg ik mij af wat er voor nodig is, om de kont te krijgen zoals die Hornet die ik hierboven gelinkt heb. Een beetje zoeken op internet levert ook niet zoveel op, maar dat kan mede komen omdat ik niet zo goed weet waar ik op moet zoeken. Vandaar dus deze post, kunnen jullie mij vertellen of het veel werk is, of veel kost om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!

(mijn excuses als ik niet alles bij de juist naam noem :+ )
 
Vraagje trouwens: gebruiken jullie een paddock stand? Want ik zie zo 1, 2, 3 niet waar ik bobbins op kan installeren. Wordt de kettingspanner dan vervangen of zo? Ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen in die stands met blokjes voor de achterbrug.
 
Vraagje trouwens: gebruiken jullie een paddock stand? Want ik zie zo 1, 2, 3 niet waar ik bobbins op kan installeren. Wordt de kettingspanner dan vervangen of zo? Ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen in die stands met blokjes voor de achterbrug.


Waarom niet :? Ik gebruik ze al jaren beide , bij geen van de 2 ooit problemen gehad. Je moet natuurlijk wel degelijke paddockstands aanschaffen;
 
Vandaag een Yamaha FZ8 aangeschaft.
Dit betekent dat mijn Hornet in de verkoop gaat, mochten er mensen interesse hebben;

Honda CB600F bouwjaar 2006.
Kleur: titanium (grijs) mat.
Voorzien van vele extra's als
- Hyperpro vering (voor en achter)
- Handvatverwarming
- Valblokken
- Hugger in kleur
- Barracuda spiegels
- Top Sellerie comfortzadel
 
Vraagje trouwens: gebruiken jullie een paddock stand? Want ik zie zo 1, 2, 3 niet waar ik bobbins op kan installeren. Wordt de kettingspanner dan vervangen of zo? Ik heb eerlijk gezegd geen vertrouwen in die stands met blokjes voor de achterbrug.

Ik gebruik al 10 jaar een paddock voor onder de achterbrug, nog nooit enig probleem mee gehad :N
 
Ok cool. Kreeg altijd een beetje zo'n idee dat de brommert te makkelijk van zo'n paddockstand af zou vallen/glijden. :$
 
Dag allen,

even een vraagje. Ik heb zojuist een lsl superbike stuurtje geinstalleerd. alleen nou krijg ik mijn gaskabelhuis die je met die 2 schroefjes om het stuur heen in elkaar vastzet niet mooi meer om het stuur. Er blijft ongeveer 0,5cm ruimte over! Gevolg een stroef lopende gashendel en dus geen mooie aansluiting van de 2 helften over het stuur..

Kan zo gauw niet zien hoe dit komt! Iemand tips??
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

even een vraagje. Ik heb zojuist een lsl superbike stuurtje geinstalleerd. alleen nou krijg ik mijn gaskabelhuis die je met die 2 schroefjes om het stuur heen in elkaar vastzet niet mooi meer om het stuur. Er blijft ongeveer 0,5cm ruimte over! Gevolg een stroef lopende gashendel en dus geen mooie aansluiting van de 2 helften over het stuur..

Kan zo gauw niet zien hoe dit komt! Iemand tips??

Er moet nog een gaatje in het stuur geboord worden, kijk maar eens in het oude stuurtje....
 
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn motor stukgemaakt en ik vraag me af of jullie me kunnen helpen met informatie
Het linker achterkapje is gescheurd en gekraakt en ik zou graag willen weten:
- Hoe dat ding heet zodat ik zelf kan googlen
- Of iemand een goede achterkapjesreparateur weet in de omgeving van Amsterdam
- en waar ik een nieuwe zou kunnen kopen, mocht reparatie niet lukken.


Alvast heel erg bedankt!

Oh ja, het is een cb600f (pc34) uit 2001


full

full
 
Laatst bewerkt:
Ok cool. Kreeg altijd een beetje zo'n idee dat de brommert te makkelijk van zo'n paddockstand af zou vallen/glijden. :$
Om dat te voorkomen kan je altijd nog met elastiekje de voorrem vast zetten. ;)
Op zich sowieso handig als je met de motor bezig bent en deze op een bok met blokken staat.
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag mijn motor stukgemaakt en ik vraag me af of jullie me kunnen helpen met informatie
Het linker achterkapje is gescheurd en gekraakt en ik zou graag willen weten:
- Hoe dat ding heet zodat ik zelf kan googlen
- Of iemand een goede achterkapjesreparateur weet in de omgeving van Amsterdam
- en waar ik een nieuwe zou kunnen kopen, mocht reparatie niet lukken.


Alvast heel erg bedankt!

Oh ja, het is een cb600f (pc34) uit 2001


full

full
Zonde! Je kan Mark van Wijk even proberen. Dancar doet de schade, Mark spuit.
Gewoon even langs gaan met het onderdeel, hij kan je vaak wel snel idee van de kosten geven :)
Schadeherstel en spuitwerk | Mark van Wijk



Er moet nog een gaatje in het stuur geboord worden, kijk maar eens in het oude stuurtje....


Ik zie het! Hoe kan ik dit het beste doen? Verzwakt het stuur dan niet/ roest? Het is verschroomd staal.
Je moet wel, hoe wil je het anders doen :P
Wel apart dat je superbike stuur van verchroomd staal hebt, de meeste zijn van aluminium...

Maar goed, gewoon gaatje boren op de goede plek. Sluit je knoppenhuis mooi aan en - belangrijker no - gaat deze niet schuiven ;)
Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan