Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag mijn motor stukgemaakt en ik vraag me af of jullie me kunnen helpen met informatie
Het linker achterkapje is gescheurd en gekraakt en ik zou graag willen weten:
- Hoe dat ding heet zodat ik zelf kan googlen
- Of iemand een goede achterkapjesreparateur weet in de omgeving van Amsterdam
- en waar ik een nieuwe zou kunnen kopen, mocht reparatie niet lukken.
Alvast heel erg bedankt!
Oh ja, het is een cb600f (pc34) uit 2001
[afbeelding]
[afbeelding]
Heeft iemand ervaring met een open luchtfilter?
Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen
Grootste + is waarschijnlijk dat je een BMC/K&N filter niet hoeft te vervangen maar gewoon kan schoonmaken (niet vergeten in te oliën daarna natuurlijk...).Heeft iemand ervaring met een open luchtfilter?
Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen
Grootste + is waarschijnlijk dat je een BMC/K&N filter niet hoeft te vervangen maar gewoon kan schoonmaken (niet vergeten in te oliën daarna natuurlijk...).
Verder moet je er inderdaad geen wonderen van verwachten...
Welkom!Hallo iedereen!
Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Daan, 26 jaartjes jong en sinds een maand of 2 bezitter van een CB600F Hornet uit 2001, waar ik mijn Thundercat op ingeruild heb.
Nu ben ik opzoek naar een zadel voor mijn Hornet, want helaas heeft die van mij een enorme scheur wat in mijn ogen heel veel afbreuk doet aan de motor.
Jammer genoeg kan ik nergens een simpel tweede hands zadeltje vinden die op mijn Hornet (PC34) past en ik vroeg mij af of hier toevallig nog iemand een zadel heeft liggen die ik zou mogen kopen.
Groetjes,
Daan
[~[url="http/s32.postimg.org/c8lp0hw05/20160428_172747.jpg"]afbeelding~][/url]
img
Luchtfilter??? (wilde gok...)Zo, dat was weer een mooi toer weekendje!
Tot op heden veel plezier van de motort echter merk is sinds kort dat het blok begint de “tikken/klappen” in de 1ste en 2de versnelling tussen de 2500 t/m 3500 toeren.
De “Tikken/klappen” zijn te voelen en ook te horen, naar mate te toeren stijgen nemen de “tikken/klappen” toe tot na de 3500 toeren of naar versnelling 3+
Met iemand achterop is het nog beter/sneller waarneembaar.
De ketting staat netjes gespannen, al is ie net aan vervanging toe.
De motor heeft ondertussen ruim 52K kilometers gelopen en heeft, naar mijn weten (al ruim 30K + kilometers) nog nooit onderhoud aan het blok gehad naast het reguliere olie+filert, etc…
Edit: het lijkt, als je erop zit, links onder uit het blok te komen.
Daarnaast ben ik al enig tijd aan het stoeien van een stotter die in de motor zit bij het stationair draaien / wegrijden. De volgende dingen zijn al gedaan:
- Carburateurs geheel gedemonteerd en sonisch gereinigd. (geen resultaat)
- Carburateurs synchroon gezet + CO afgesteld (geen resultaat)
- Kleppengesteld. (weinig tot geen resultaat)
- Paar keer motor/tank cleaner erin gedaan (had ietsjes resultaat)
- Euro 98 of Shell Vpower tanken ipv goedkoopste Euro 95 (heeft ietsjes resultaat)
- Koud of warm geen verschil, vochtig(regen) + koud of droog + warm, ietsjes verschil alsin erg / minder erg.
Onlangs schoot mij nog iets simpels te binnen: namelijk heb de benzine filter vervangen nog nooit vervangen (als ie erin zit, denk tank?) + tank nog nooit gespoeld, misschien dat het hier in zit?
Lang verhaal kort wat zou er aan de hand kunnen zijn en waar moet ik op letten?
Luchtfilter??? (wilde gok...)
Benzine filter zit (bij de 900 in ieder geval) in de tank. Maar die hoef je volgens mij echt niet te vervangen. Zit (bij de 900) ook nog soort van grof dotje staalwol voor de aanzuigopening, dat filtert al een erg veel denk ik zo.
Verder kan ik me niets bedenken, behalve dat A/F ratio gewoon niet optimaal is.