Honda Hornet Forum Deel 21

Goedemiddag allen :W

Voor de vrouw heb ik deze week een 600 uit 2006 aangeschaft, leuke fiets en rijdt prima...maarrrrr....met orginele demper :/
Heeft iemand nog een demper liggen waar die vanaf wil? Het is voor de vrouw, dus het merk maakt niet zoveel uit :P :]
 
hallo,

ik heb thuis een superbike stuur liggen voor mijn hornet 600 uit 2004.
iemand enig idee of die er zo op kan of zijn er dan kabels/remleidingen ofzo die verlengt moeten worden ?

gr tijs
Dat hangt vooral af de afmetingen van je superbike stuur, voornamelijk de breedte van je stuur.
Meteen ook mijn eerste vraag op dit Forum:
Heeft er nog iemand een duo-beugel voor achter op liggen? (Honda Hornet 900, 2003)
Het rekje is handig voor bagage bij lange toertochten maar voor dagelijks gebruik heb ik liever een duo-beugel!
of heeft iemand nog een mooie andere oplossing?
Welkom! :]

Ik heb die duo beugel wel liggen, ga ik niet meer gebruiken. Komt van een 2004 900 en zou zo moeten passen. Enkel het rubber dat tussen beugel en 'plaat'werk zit is niet zo heel braaf meer, maar dat is verder geen probleem.
 
Hey LeMarc,
Dat is moi, als jij em niet gebruikt.
Wat wil je er voor hebben en waar woon je?
Ik weet niet hoe je hier 1 op 1 in contact lan komen om t verder te bespreken? Ik heb onder mijn profiel bij mijn baan mijn telefoonnummer gezet. Kan je me een persoonlijk bericht sturen.
 
Hey LeMarc,
Dat is moi, als jij em niet gebruikt.
Wat wil je er voor hebben en waar woon je?
Ik weet niet hoe je hier 1 op 1 in contact lan komen om t verder te bespreken? Ik heb onder mijn profiel bij mijn baan mijn telefoonnummer gezet. Kan je me een persoonlijk bericht sturen.
Daan, ik heb je een PB (Prive Bericht) gestuurd via motor-forum. :t
 
Hier ook een foto'tje van de mijne
full
 
photo.php

Even voorstellen! Ik ben Luc en nu acht jaar in het bezit van deze schoonheid!
Zwart gecoat stuur, laser titanium dempers barracuda spiegels, 3in1achterlamp en xenonlamp
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een foto'tje van de mijne[afbeelding]

In een mooiere kleur vindt je ze niet!


photo.php

Even voorstellen! Ik ben Luc en nu acht jaar in het bezit van deze schoonheid!
Zwart gecoat stuur, laser titanium dempers barracuda spiegels, 3in1achterlamp en xenonlamp

Zie er ook bruut uit! (Tip; wanneer je je fotos op het forum wil zetten kun je ze het beste uploaden naar imgur en dan tussen [ img ] [ /img ] tags zetten.
 
Hoi allemaal,

Sinds vrijdag ben ik trotse eigenaar geworden van een Hornet 600 uit 2004. Wat een fijne machine. Omdat ik nog even moet wachten op het roze pasje, staat de motor komende tijd nog even op mij te wachten in de opslag. Omdat hier niet dagelijks iemand aanwezig is, wil ik graag een GPS-tracker installeren. In de gebruiksaanwijzing staat dat ik de zwarte en rode draad op de accu moet aansluiten (dat moet wel lukken ;) ) en de oranje op de ACC draad. Nou heb ik er een flinke zoektocht aan gewaagt op het net, maar wordt er niet echt wijzer van welke draad dit is op de hornet. Iemand advies?

Daarnaast wil ik mettertijd ook handvatverwarming gaan aansluiten. Ik lees dat sommigen hem apart met een relais aan de accu aansluiten en anderen ook via de ACC. Wat is hierin het slimst?

Alvast bedankt! Fotootje van de betreffende witte engel? :)

full
 
Hoi allemaal,

Sinds vrijdag ben ik trotse eigenaar geworden van een Hornet 600 uit 2004. Wat een fijne machine. Omdat ik nog even moet wachten op het roze pasje, staat de motor komende tijd nog even op mij te wachten in de opslag. Omdat hier niet dagelijks iemand aanwezig is, wil ik graag een GPS-tracker installeren. In de gebruiksaanwijzing staat dat ik de zwarte en rode draad op de accu moet aansluiten (dat moet wel lukken ;) ) en de oranje op de ACC draad. Nou heb ik er een flinke zoektocht aan gewaagt op het net, maar wordt er niet echt wijzer van welke draad dit is op de hornet. Iemand advies?

Daarnaast wil ik mettertijd ook handvatverwarming gaan aansluiten. Ik lees dat sommigen hem apart met een relais aan de accu aansluiten en anderen ook via de ACC. Wat is hierin het slimst?

Alvast bedankt! Fotootje van de betreffende witte engel? :)

ACC is gewoon geschakelde spanning. Werkt je tracker ook wanneer deze geen 12V ontvangt op deze ingang? Zo nee, dan zul je deze ook gewoon aan de plus vd accu moeten hangen lijkt me om er iets aan te hebben bij stilstand. Anders werkt het enkel wanneer je motor op contact staat.
 
ACC is gewoon geschakelde spanning. Werkt je tracker ook wanneer deze geen 12V ontvangt op deze ingang? Zo nee, dan zul je deze ook gewoon aan de plus vd accu moeten hangen lijkt me om er iets aan te hebben bij stilstand. Anders werkt het enkel wanneer je motor op contact staat.

Oké, dus eigenlijk kan dit elke draad zijn waar spanning op staat wanneer het contact aanstaat? De tracker wordt zowel op de plus en de min aangesloten als op de ACC. Plus en min om de tracker continu op spanning te houden en de ACC zodat een melding kan worden gegeven wanneer de motor (geprobeerd wordt te) start(en). Het lijkt mij dat dit wel een specifieke kabel moet zijn, of niet?
 
Ik heb gister ruim een half uur zitten kl*te en kom er niet uit, hopelijk kunnen jullie helpen. Mijn koplamp staat veel te ver naar beneden afgesteld en daardoor heb ik bij duisternis amper zicht. Ik heb echter nergens een stelschroef kunnen vinden.

Iemand ervaring met het stellen van de koplamp? Gaat om een 2011 model.
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik helaas niet. De variant die ik op internet heb kunnen vinden zegt hier niets over. Kan me niet voorstellen dat het niet te verstellen is, vandaar dat ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik kan letterlijk 10 meter voor me zien en daarna is het zwart. Nu dus levensgevaarlijk om in het donker te rijden.
 
Gave laser dempers! Waar heb je die gehaald?
Ik ben ook op zoek naar nieuwe dempers, met een zwaarder geluid. En laser is daar meestal wel goed voor :-)

Of heeft iemand nog andere tips? Is voor een 900 uit 2003 :-)

Takoni! :9~ al schijnen de mivv'jes (twee korte pijpjes onder het zadel) ook supervet te zijn.



Ik heb gister ruim een half uur zitten kl*te en kom er niet uit, hopelijk kunnen jullie helpen. Mijn koplamp staat veel te ver naar beneden afgesteld en daardoor heb ik bij duisternis amper zicht. Ik heb echter nergens een stelschroef kunnen vinden.

Iemand ervaring met het stellen van de koplamp? Gaat om een 2011 model.

Model met de ronde koplamp? Beide boutjes (links en rechts) waarmee de koplamp vast zit een beetje los draaien, dan kun je hem zo kantelen en weer vast draaien.
* post even een foto'tje als dit niet lukt?


Tevens nog een vraagje van mijn kant, hoe weet ik of ik de 112 of 114 schakels ketting nodig heb?
 
Laatst bewerkt:
Takoni! :9~ al schijnen de mivv'jes (twee korte pijpjes onder het zadel) ook supervet te zijn.Model met de ronde koplamp? Beide boutjes (links en rechts) waarmee de koplamp vast zit een beetje los draaien, dan kun je hem zo kantelen en weer vast draaien.
* post even een foto'tje als dit niet lukt?


Tevens nog een vraagje van mijn kant, hoe weet ik of ik de 112 of 114 schakels ketting nodig heb?

https://www.jossmit.nl/contents/nl/d11048_kettingset_honda_cb900_hornet.html zei:
Wij hebben van meerdere klanten melding gehad dat de benodigde kettinglengte voor de 900 hornet 112 schakels was (in plaats van de door honda opgegeven 114 schakels), u kunt dit eenvoudig op uw motor controleren door het aantal plaatjes van de huidige ketting te tellen - 56 plaatjes is 112 schakels, 57 plaatjes is 114 schakels. Als u 114 schakels nodig heeft dan kunt u hier klikken om naar de set met 114 schakels te gaan.

Met een paddockstand gaat dit het makkelijkst denk ik, wel even markeren bij welke schakel je begonnen bent.

Apart verhaal trouwens.
 
Wie heeft er nog een rechter remschijf voor de Hornet op de plank liggen? Mijn schijfremslot heeft de schijf weer eens krom gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Takoni! :9~ al schijnen de mivv'jes (twee korte pijpjes onder het zadel) ook supervet te zijn.Model met de ronde koplamp? Beide boutjes (links en rechts) waarmee de koplamp vast zit een beetje los draaien, dan kun je hem zo kantelen en weer vast draaien.
* post even een foto'tje als dit niet lukt?


Tevens nog een vraagje van mijn kant, hoe weet ik of ik de 112 of 114 schakels ketting nodig heb?

Nee helaas, gaat om het nieuwere model waarbij de teller en koplamp 1 unit zijn.

honda-hornet-600-2011-7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met een paddockstand gaat dit het makkelijkst denk ik, wel even markeren bij welke schakel je begonnen bent.

Apart verhaal trouwens.

Ik heb een Bok-stander dus komt helemaal goed.


Wie heeft er nog een rechter remschijf voor de Hornet op de plank liggen? Mijn schijfremslot heeft de schijf weer eens krom gemaakt.

Zoiets gebeurt je toch maar een keer? :/


Nee helaas, gaat om het nieuwere model waarbij de teller en koplamp 1 unit zijn.

honda-hornet-600-2011-7.jpg

Kun je de gehele unit niet gewoon bij draaien? De koplamp zou er toch op e.e.a. manier af moeten kunnen..
 
Ik heb gister ruim een half uur zitten kl*te en kom er niet uit, hopelijk kunnen jullie helpen. Mijn koplamp staat veel te ver naar beneden afgesteld en daardoor heb ik bij duisternis amper zicht. Ik heb echter nergens een stelschroef kunnen vinden.

Iemand ervaring met het stellen van de koplamp? Gaat om een 2011 model.
Je hebt (uit mijn hoofd) een kruisschroevendraaier nodig. Een lange, want de stelschroeven zitten vrij diep verstopt. Stuur helemaal naar links draaien, en dan zou je er net aan moeten kunnen komen.

Eerst even met een lampje schijnen: de stelschroeven zijn metalig terwijl de rest allemaal zwart is. Dan zie je tenminste waar je moet mikken.

Desnoods de twee boutjes aan de zijkanten onder de koplamp losdraaien, en dan de hele kpplampunit er af tillen. Misschien een beetje wiebelen voordat die los komt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan