Honda Hornet Forum Deel 21

Het blok heb ik schoongemaakt met wasbenzine. Frame is niks aan gedaan, deze fiets kwam uit italie en heeft waarschijnlijk nog nooit regen gezien. Alles in hele goede staat. Zelfs de uitlaat was makkelijk te demonteren.
 
Streetbox binnen gekregen. Schokdemper is mooi afgewerkt en paste als een handschoen. De veren voor de voorvork zijn echter veel te kort! Het viel me ook op dat het olie niveau veel lager wordt opgegeven dan standaard (140mm tov 101mm).
Het nummer van de veren nog gecontroleerd maar het type klopt.
Terugsturen dan maar.

E5EA681C-1946-4578-8F02-0B9783B2E18F.jpeg


E0109150-DD72-46B4-8F64-C7571698882B.jpeg


E2975D20-D1AE-4D4F-90A7-4520BA118FBB.jpeg

Dat past dus niet.

B77AEE19-8874-4DDA-8532-B7991C2F3042.jpeg

Langzaam weer opbouwen. Ding is echt als nieuw!
 
Ik herken die shock amper zonder paarse wokkel :D Is wel een fantastische upgrade (als je moet kiezen, eerst je vering upgraden, dan een uitlaatje)
 
Ook de stalen remleidingen gemonteerd en de bougies vervangen vandaag. Gelijk de remklauwen helemaal schoongemaakt en een beurtje gegeven zodat ze soepel blijven. Kan niet wachten hem te proberen en het verschil te voelen.
Morgen de achterkant afmaken en hij kan weer rollen.
Vloeistof reservoir voor het koelwater moet nog binnenkomen. Die hang ik aan de voorzijde t.b.v. de gewichtsverdeling.

9F82B01F-9960-44EA-8D8E-257982907256.jpeg

1835ED88-5941-482D-9305-D25D0483FCF5.jpeg
 
Ook de stalen remleidingen gemonteerd en de bougies vervangen vandaag. Gelijk de remklauwen helemaal schoongemaakt en een beurtje gegeven zodat ze soepel blijven. Kan niet wachten hem te proberen en het verschil te voelen.
Morgen de achterkant afmaken en hij kan weer rollen.
Vloeistof reservoir voor het koelwater moet nog binnenkomen. Die hang ik aan de voorzijde t.b.v. de gewichtsverdeling.

Bekijk bijlage 1331261
Bekijk bijlage 1331262

Lekker grondig aanpakken, leuk:)
 
Reservoirtje binnen en tijdelijk gemonteerd. Ga eerst de motor functioneel testen en in orde maken en daarna het uiterlijk en elektra aanpassen. Als het droog is even een ritje maken om alles te proberen. Tellers en knipperlichten komen later wel. :o
1EBE6054-2221-4A02-A16B-0950EA43BDB0.jpeg
 
Andere knippers voor (Barracuda), windscherm voor weggehaald en als laatste een nieuwe slip-on gemonteerd, Ixil Hyperlow. Ik heb alleen het idee dat ik nu wat vermogen mis... Er zit nog een soort van membraam in die 2 pijpjes, zijn dat DB-killers? Desalniettemin vind ik 'em qua looks 100 keer beter dan de originele demper.

IMG_2672.JPG
 
Andere knippers voor (Barracuda), windscherm voor weggehaald en als laatste een nieuwe slip-on gemonteerd, Ixil Hyperlow. Ik heb alleen het idee dat ik nu wat vermogen mis... Er zit nog een soort van membraam in die 2 pijpjes, zijn dat DB-killers? Desalniettemin vind ik 'em qua looks 100 keer beter dan de originele demper.

Bekijk bijlage 1331945
Heerlijk ding! Dit is het 2011-2013 model toch? en als ze aan het einde zitten met een schroefje zijn het inderdaad de DB killers. Als je er een foto van kan maken?
 
Vandaag een proefritje gemaakt met de Hornet. De Hyperpro schokdemper werkt geweldig, evenals de verse (hyperpro 10W) olie in de voorvork (en iets verder opgevuld (90 mm luchtkamer). Veeeeel beter dan die oude originele fietspomp en ook nog comfortabel. Fiets is ook prima in balans nu. Had eerst echt het gevoel te veel gewicht op de voorkant te hebben.

De grootste progressie zit hem eigenlijk in de stalen remleidingen! Ik vond dat de remmen op zich al best goed aanspraken, maar bij doorremmen miste ik wat gevoel en moest ik wat harder knijpen. Dat is nu voorbij. Echt belachelijk goede remmen nu voor een twee zuiger remklauw en axiaalpompje! En dat wil wat zeggen aangezien ik Brembo M50 en RSC19 gewend ben op de Appie.

Jammer genoeg heeft de motor nog steeds het inval effect op ca. 35 graden hellingshoek ondanks het vervangen van de balhoofdlagers. Er blijft nu nog 1 ding over en dat is het vervangen van de wat vreemd afgesleten Michelin aan de voorzijde. Doe ik ook gelijk de achterband vervangen, die is al 4 jaar oud...
 
Vandaag een proefritje gemaakt met de Hornet. De Hyperpro schokdemper werkt geweldig, evenals de verse (hyperpro 10W) olie in de voorvork (en iets verder opgevuld (90 mm luchtkamer). Veeeeel beter dan die oude originele fietspomp en ook nog comfortabel. Fiets is ook prima in balans nu. Had eerst echt het gevoel te veel gewicht op de voorkant te hebben.

De grootste progressie zit hem eigenlijk in de stalen remleidingen! Ik vond dat de remmen op zich al best goed aanspraken, maar bij doorremmen miste ik wat gevoel en moest ik wat harder knijpen. Dat is nu voorbij. Echt belachelijk goede remmen nu voor een twee zuiger remklauw en axiaalpompje! En dat wil wat zeggen aangezien ik Brembo M50 en RSC19 gewend ben op de Appie.

Jammer genoeg heeft de motor nog steeds het inval effect op ca. 35 graden hellingshoek ondanks het vervangen van de balhoofdlagers. Er blijft nu nog 1 ding over en dat is het vervangen van de wat vreemd afgesleten Michelin aan de voorzijde. Doe ik ook gelijk de achterband vervangen, die is al 4 jaar oud...

Die voorband zou best de veroorzaker kunnen zijn voor het inval effect. Nieuw rubber rijdt altijd meteen weer 10x beter! Heb er zelf nu continental sportattacks onder en die bevallen me goed. Zeer veel vertrouwen mee.
 
Ja er zit ook een raar hoekje aan de voorband. De vorige eigenaar leek grote hellingshoeken te mijden.
We gaan het zien. Mogelijk morgen een setje Pirelli AngelGT’s
 
Vandaag een setje S21 eronder. De transformatie is compleet nu! Echt belachelijk makkelijk in de hoek te gooien nu! Niks geen invallen meer.
Zelfs met straatje keren schraapt mijn knie over het asfalt. Kan echt lezen en schrijven hiermee. Vet!!!


vJfoCWAtT1agXwm+cMbNgQ.jpg


VOJx4zbYRrqL38u%PkWwww.jpg


Nu de basis helemaal naar mijn zin is, ga ik hem nu zodanig verbouwen dat het niet meer op een Hornet lijkt. Ik dacht aan zoiets:

D3FB8434-08A1-48DB-9483-4223325FC0D8-2080-000001D721B1A612.jpeg

Of deze:

D2E02D69-B37A-4769-90AD-CA414EBD3066-3384-000003552C4ACEA8.jpeg

Maar daar hebben we de hele winter nog voor.
 
Vandaag een setje S21 eronder. De transformatie is compleet nu! Echt belachelijk makkelijk in de hoek te gooien nu! Niks geen invallen meer.
Zelfs met straatje keren schraapt mijn knie over het asfalt. Kan echt lezen en schrijven hiermee. Vet!!!


Bekijk bijlage 1332494

Bekijk bijlage 1332495

Nu de basis helemaal naar mijn zin is, ga ik hem nu zodanig verbouwen dat het niet meer op een Hornet lijkt. Ik dacht aan zoiets:

Bekijk bijlage 1332496
Of deze:

Bekijk bijlage 1332497
Maar daar hebben we de hele winter nog voor.

Je pakt het grondig aan, erg leuk om te zien! Heb goede verhalen gehoord over de S21.

Ben erg benieuwd hoe de bike er uit gaat zien. Ik vind de bovenste wel echt heel vet. Weer eens wat anders dan alle caferacers die je tegenwoordig tegen komt. Niet dat daar iets mis mee is maar uniek is het niet meer.
 
Ben het wel met jullie eens dat een cafe racer een beetje minder origineel is.
Vandaag even expirimenteren met de achterzijde door het plastic even te verwijderen.

54E422A3-B942-4E35-BF28-97A6B62501D6.jpeg


Ziet er gelijk al veel lichter en frisser uit vond ik. Stel je daarbij een lichtere en kortere uitlaar voor en het is al een stap in de goede richting. Ik laat mogelijk het zadel 25 mm verhogen bij de bestuurderszijde zodat ik wat meer beenruimte heb en er wat meer “op” zit. Even verder denken hoe ik dit kan uitwerken tot een mooi afgewerkt geheel.

De brede achterband komt er ook meer uit zo (natuurlijk ook zonder kentekenplaat)

981DB0BC-F53F-4E7B-825D-162CA09C0ABF.jpeg


Ook het schakelpatroon omgedraaid door de hevel de andere kant op te zetten. Net zoals mijn circuitfiets nu. Zet me gelijk aan het denken voor het installeren van een quikshifter. Iemand tips?
 
Tips niet zozeer, maar heb de dynojet pc3 + quickshifter en werkt prima.
Is uit mijn hoofd niet per toerental af te stellen (wel per versnelling dacht ik).
In de regel hoe hoger het toerental hoe soepeler het werkt.
 
Achterbrug zwart, idd andere uitlaat (plz geen Akra zoals de hele wereld rijd), onderspiegeltjes, modern instrumenten paneeltje...

Ik ben zelf niet zo technisch, maar het is wel leuk om beetje mee te denken. :]
 
Hoe heb je de Go Pro aan je helm vast gezet? Krijg met mn BDAY een goedkopere versie van de Go Pro. Puur voor de fun. Maar wil hem ook graag op mn helm vast maken. Zie daar paar dingen voor, wil graag even jouw manier van spieken.
 
Hallo allemaal!

Ik heb gisteren een proefrit gedaan op een Hornet 600 uit 2006, dit is me goed bevallen en ik ga de motor volgende week ophalen.
Nu vind ik het geluid van de standaard demper een beetje mwehh, dus wil ik een andere demper monteren.

Tweedehands heb ik nog niet veel kunnen vinden, een nieuwe binnen budget is de Dominator (Dominator Uitlaten Honda | Online Kopen | Allemotoronderdelen.nl).

Heeft iemand hier ervaring mee? Of raden jullie mij iets anders aan?

Ik hoor het graag!
 
Hallo allemaal!

Ik heb gisteren een proefrit gedaan op een Hornet 600 uit 2006, dit is me goed bevallen en ik ga de motor volgende week ophalen.
Nu vind ik het geluid van de standaard demper een beetje mwehh, dus wil ik een andere demper monteren.

Tweedehands heb ik nog niet veel kunnen vinden, een nieuwe binnen budget is de Dominator (Dominator Uitlaten Honda | Online Kopen | Allemotoronderdelen.nl).

Heeft iemand hier ervaring mee? Of raden jullie mij iets anders aan?

Ik hoor het graag!

Goeie vondst en een goede vraag! Ik ben ook wel erg benieuwd. Voor die prijs kan je bijna geen miskoop hebben.
 
Wie kan mij helpen aan de afstelling vd vering van mijn 2011 600 hornet ik heb geen boekje en vind hem erg slap qua vering de moet vd achterveer staat op de laagste stand(hiervoor aprilia tuono gereden)dus gegevens uit boekje zijn welkom
Hoor graag van jullie
 
Wie kan mij helpen aan de afstelling vd vering van mijn 2011 600 hornet ik heb geen boekje en vind hem erg slap qua vering de moet vd achterveer staat op de laagste stand(hiervoor aprilia tuono gereden)dus gegevens uit boekje zijn welkom
Hoor graag van jullie

Ik zou hem gewoon 1 tandje strakker zetten en even testrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan