Honda Hornet Forum Deel 21

Alweer lang geleden dat ik iets heb gepost hier op het forum..

Ik zit er al een tijdje over na te denken om m'n Hornet wat op te leuken, onder andere door de koplamp te vervangen.

Heeft er iemand ervaring met deze koplamp?

7-inch-Round-Motorcycle-Headlight-Led-Halo-Ring-Hi-Low-Beam-For-Honda-CB400-CB750-CB1300.jpg
 
Hi All,

Even een vraagje: Ik wil mijn accu vervangen omdat de accu die ik nu heb niet meer voldoet. Wat is een beetje goede accu voor niet al te hoge prijs max 80 euro?
Wat raden jullie aan?
 
Alweer lang geleden dat ik iets heb gepost hier op het forum..

Ik zit er al een tijdje over na te denken om m'n Hornet wat op te leuken, onder andere door de koplamp te vervangen.

Heeft er iemand ervaring met deze koplamp?

7-inch-Round-Motorcycle-Headlight-Led-Halo-Ring-Hi-Low-Beam-For-Honda-CB400-CB750-CB1300.jpg

Ong 2 pagina's terug heeft iemand deze koplamp gemonteerd.

Good luck
 
Alweer lang geleden dat ik iets heb gepost hier op het forum..

Ik zit er al een tijdje over na te denken om m'n Hornet wat op te leuken, onder andere door de koplamp te vervangen.

Heeft er iemand ervaring met deze koplamp?

7-inch-Round-Motorcycle-Headlight-Led-Halo-Ring-Hi-Low-Beam-For-Honda-CB400-CB750-CB1300.jpg

Ik heb zo'n lamp gemonteerd op mijn hornet uit 2005 inderdaad, het past niet perfect dus het is een beetje improviseren met bijv. de stelschroef bevestigen. Met wat 2 componentenlijm kan je het originele beugeltje hier gelukkig zo op monteren. Verder is de lamp iets kleiner dan de originele lamp (ik geloof 0.5 inch) maar dit is te verhelpen door rondom bijv. een tochtstrip te plakken zodat dit alsnog mooi aansluit. Visueel ziet het er wanneer je hem monteert gewoon top uit verder. :)


Edit: bij de bedrading zit verder ook geen uitleg, hierdoor kan je wanneer je het verkeerd monteert een zekering doorbranden. (10a)
Afhankelijk van het bouwjaar zal je ook een verloopstukje (H4 naar H11) nodig hebben zodat de stekkers aansluiten, zelf heb ik het draadje van de DRL (daytime running light) aangesloten op het dimlicht zodat die led cirkel altijd brandt.

Misschien dat het bovenstaande wat ingewikkeld klinkt maar eigenlijk is het zodra je al deze informatie hebt gok ik zo'n 15-30 min werk :)

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben trouwens nog op zoek naar een 2 uitlaten met e-keur voor een hornet 600 met bouwjaar 2005 en eentje 2003. Als iemand toevallig nog iets heeft liggen hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je is gewoon de vraag. Marktplaats, Ali of hagel nieuw. Zoek gewoon even ook rond op Google, helpt ook al even. Al is het alleen maar mbt prijs indicatie. Dat helpt je keuze ook makkelijker maken.
 
Wat wil je is gewoon de vraag. Marktplaats, Ali of hagel nieuw. Zoek gewoon even ook rond op Google, helpt ook al even. Al is het alleen maar mbt prijs indicatie. Dat helpt je keuze ook makkelijker maken.
Ik heb al een beetje rondgekeken en zit te denken aan iets als een Mivv x-cone. Zou hem prima nieuw kunnen kopen, maar als iemand toevallig iets vergelijkbaars heeft liggen is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen! :)
 
Hi allemaal! Ik ben sinds vorige week de nieuwe eigenaar van een zwarte 900 Hornet! Het is mijn eerste ‘zware’ motorfiets, en ik ben er al helemaal weg van! Kan niet wachten om hem morgen met het mooie weer van stal te halen! Zal dan ook even wat plaatjes schieten.

Hij is helemaal origineel, met uitzondering van de handvatverwarming en binnenkort de spiegels! ;)
 
Een kennis van mij heeft bij zijn 2014 hornet de nieuwe accu verkeerd gemonteerd dus de polen verkeerd gedaan.
Hij heeft het nu weer goed gemonteerd maar hij doet niks meer.

Waar kan ik de hoofdzekering en zekeringkast vinden als ik morgen bij hem ga kijken?
 
Een kennis van mij heeft bij zijn 2014 hornet de nieuwe accu verkeerd gemonteerd dus de polen verkeerd gedaan.
Hij heeft het nu weer goed gemonteerd maar hij doet niks meer.

Waar kan ik de hoofdzekering en zekeringkast vinden als ik morgen bij hem ga kijken?
Er naast volgens mij even uit mn hoofd, boek is in pdf wel te vinden op internet
 
Er naast volgens mij even uit mn hoofd, boek is in pdf wel te vinden op internet
De hoofdzekering was stuk en die zat naast de accu dus hij loopt weer.

Mochten jullie nog iemand weten voor een mat witte hornet uit 2014 met 4600km! gelopen ,handvat verwarming ,osco en een origineel klein ruitje want hij is tekoop ivm de leeftijd en gezondheid van de eigenaar.

Hij staat al ruim 3jaar in de warme garage ivm zijn ziekte en hij heeft gewoon niet meer de kracht om te kunnen rijden.
 
Hi allemaal!

Graag zo ik gebruik maken van jullie kennis en kunde!
Ik rijdt een Hornet 900 uit 2004 en zou graag een korte kentekenplaathouder installeren.
Maar als ik kijk, dan zit de huidige kentekenplaathouder vast aan je "wielkuip" en kan je deze niet zomaar vervangen voor een kortere?

Zijn er rijders bij die hier ervaring mee hebben? Dan hoor ik het graag!
 
Hi allemaal!

Graag zo ik gebruik maken van jullie kennis en kunde!
Ik rijdt een Hornet 900 uit 2004 en zou graag een korte kentekenplaathouder installeren.
Maar als ik kijk, dan zit de huidige kentekenplaathouder vast aan je "wielkuip" en kan je deze niet zomaar vervangen voor een kortere?

Zijn er rijders bij die hier ervaring mee hebben? Dan hoor ik het graag!

Ben hier ook benieuwd naar. Heb nog niet gekeken eerlijk gezegd, maar als het uit een stuk bestaat wordt het waarschijnlijk de zaag erin en de korte houder tegen de kap vastbouten?

Weet verder iemand een setje mooie dempers te koop? Hoeft niet per se van een 900 hornet te zijn, kan alles pasmaken. Vindt het een beetje zonde om een gloednieuwe dure set dempers te kopen voor motor van 15 jaar oud. :P
Dit is m btw!:
DCC9B614-EDC7-47E8-B661-4BCEE54229B5.jpeg
 
Zo, vorige week met succes afgereden, deze week mijn RBW aangevraagd en opgehaald, dus vanaf nu ben ik ook officieel Horneteer!
In november al gekocht, deze 2003 CB600S en nu lekker rondrijden. Heerlijke machine!

Ik heb al grote delen van het hornet forum gelezen, maar ongetwijfeld kom ik straks toch nog met newbie vragen.

Groeten, Kees

20190302_133221.jpg20190302_133323.jpg20190302_133211.jpg
 
Dag mensen,

Ben sinds een week ook trotse bezitter geworden van een Honda Hornet 600 uit 2004

Deze is nog origineel op de uitlaat na.
Zelf wil ik hier en daar ook wat dingetjes gaan aanpassen.

Mvg,
Mareno
IMG_20190223_122733.jpg
 
De hoofdzekering was stuk en die zat naast de accu dus hij loopt weer.

Mochten jullie nog iemand weten voor een mat witte hornet uit 2014 met 4600km! gelopen ,handvat verwarming ,osco en een origineel klein ruitje want hij is tekoop ivm de leeftijd en gezondheid van de eigenaar.

Hij staat al ruim 3jaar in de warme garage ivm zijn ziekte en hij heeft gewoon niet meer de kracht om te kunnen rijden.
Balen voor de eigenaar. Heb je een linkje naar de ad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan