Honda Hornet Forum Deel 21

Als die kraan aan het einde van zijn latijn raakt, kan het zijn dat hij volledig open blijft staan. Dus dan koelt hij altijd voor de volle 100%, ongeacht belasting.

Thermostaat staat inderdaad los van de meter qua aansturing. De thermostaat is een kraan die meer opengaat naarmate er een harder koeling nodig is (dus als de gemeten temperatuur voorbij een bepaalde referentie gaat) en het koelwater dus harder gaat stromen. Zowel de meter als de thermostaat zijn dus ‘slaves’ in het systeem. Ik ga nu nooit voorbij de referentiewaarde, dus moet het niet kunnen dat de thermostaat zover openstaan. Daarom vermoed ik dat hij vast zit en dus altijd geheel open staat.

-edit- of is het normaal bij de 900 dat ie niet voorbij het zwarte streepje op de meter komt. Lees er nu ook wat over in een oud topic. Iemand ervaring?
Is normaal. Pas als je even stil staat bij bijvoorbeeld een stoplicht zal de temperatuur gaan oplopen (en uiteindelijk zal de fan aanslaan). Niets aan doen!
 
Duidelijk, dank voor de verheldering :)

Ik ben ondertussen aan het wachten op een belletje over mijn Hornet. Ergens tussen nu en anderhalf week mag ik deze ophalen 8-)
Zal eerder volgende week zijn vrees ik, en dat met zo'nmooi weekend voor de deur.

Gefeliciteerd met je aankoop!!! wat is het geworden qua bouwjaar? Heb je toevallig een fotootje?
 
Heb alleen een weinig fotogenieke foto van hem. Maar geeft wel een indruk.
Hij is uit 2008 en heeft nog geen 20k gereden. Op de foto heeft de uitlaat nog geen dbkiller erin, gevraagd of dit geregeld kan worden.
Lukt dit niet dan moet ik even gaan kijken wat de (betaalbare) alternatieven worden...
En ik ben voorzichtig aan het kijken of het de moeite waard is het zadel te laten herbekleden. Maar dat zou pas ergens in het najaar gaan spelen denk ik.

1396914
 
Ik moet nodig de motor van m'n broer ontvoeren, zelfde kleur en bouwjaar en staat nu inmiddels al tig jaar stil :X Zonde!

Nieuwe banden er op, olie + filterwissel, koel- en remvloeistof vervangen (moet je vanwege ABS bij een garage laten doen...) en het ding kan nog jaaaaren mee. Heeft minder dan 10K gelopen nog volgens mij :D

Ohja, de accu zal ook wel naar de knoppen zijn inmiddels.
 
Laatst bewerkt:
Heb alleen een weinig fotogenieke foto van hem. Maar geeft wel een indruk.
Hij is uit 2008 en heeft nog geen 20k gereden. Op de foto heeft de uitlaat nog geen dbkiller erin, gevraagd of dit geregeld kan worden.
Lukt dit niet dan moet ik even gaan kijken wat de (betaalbare) alternatieven worden...
En ik ben voorzichtig aan het kijken of het de moeite waard is het zadel te laten herbekleden. Maar dat zou pas ergens in het najaar gaan spelen denk ik.

Bekijk bijlage 1396914

Schreeuwt die toeter de boel bij elkaar dan? Zo te zien zit de cat er nog wel onder, dus zal t schappelijk zijn. Of vind je t echt way to loud?
 
Schreeuwt die toeter de boel bij elkaar dan? Zo te zien zit de cat er nog wel onder, dus zal t schappelijk zijn. Of vind je t echt way to loud?
Ik vind het wel vrij luid ja, al is dat persoonlijk. Meestal wel te doen maar er zitten wat tonen tussen die ik ervoer als onaangenaam, dat heb ik overigens ook met concerten. Vind de toon, een stuk minder grasmaaier als standaard, wel mooi.

Kan mij goed voorstellen dat veel mensen er geen probleem mee hebben ;-)
 
Ik vind het wel vrij luid ja, al is dat persoonlijk. Meestal wel te doen maar er zitten wat tonen tussen die ik ervoer als onaangenaam, dat heb ik overigens ook met concerten. Vind de toon, een stuk minder grasmaaier als standaard, wel mooi.

Kan mij goed voorstellen dat veel mensen er geen probleem mee hebben ;-)

@Atacama, Volgens mij heb jij deze uitlaat en hoort hierin deze db-killer. Is dus gewoon los verkrijgbaar voor een schappelijke prijs. Voor dat geld ga je zeker geen nieuwe uitlaat kunnen verzorgen en monteren denk ik...
 
@Atacama, Volgens mij heb jij deze uitlaat en hoort hierin deze db-killer. Is dus gewoon los verkrijgbaar voor een schappelijke prijs. Voor dat geld ga je zeker geen nieuwe uitlaat kunnen verzorgen en monteren denk ik...
@-Kasper- die site heb ik ook al eens gezien tijdens mijn zoektocht ja. Moet zeggen dat die wereld niet heel doorzichtig is dus fijn dat jij op het zelfde uitkomt ;-)
Ik probeer het via de dealer voor elkaar te krijgen binnen de prijs van de motor. Anders maar eens bij die zaak langs rijden ja, woon er vlakbij ;-)
Thnx!
 
@-Kasper- die site heb ik ook al eens gezien tijdens mijn zoektocht ja. Moet zeggen dat die wereld niet heel doorzichtig is dus fijn dat jij op het zelfde uitkomt ;-)
Ik probeer het via de dealer voor elkaar te krijgen binnen de prijs van de motor. Anders maar eens bij die zaak langs rijden ja, woon er vlakbij ;-)
Thnx!
Op ieder potje past een dekseltje, dus moet vast lukken ;) Succes!
 
Zondag aanstaande dus 2 juni wordt het mooi warm en droog weer
Zou een prima dag kunnen zijn om een stukkie te gaan rijden met andere Hornet rijders.
Route omgeving Zuid Holland en eiland Hoekse Waard, Brielle, Oostvoorne etc
Wie heeft er ook zin in om te gaan rijden laat t even weten.
 
Ik heb een vraagje, ik heb vandaag gekeken naar een cb600f hornet uit 2008. Ze hadden er 2 staan, waarvan 1 met deze akrapovic uitlaat. Ziet er leuk uit maar ik ben persoonlijk niet zo van de uitlaten die echt veel lawaai maken, een sportiever geluid kan ik best wel mee leven.

Ik vraag mij af of er een manier is om deze uitlaat iets stiller te krijgen. Zijn er misschien dempers voor te vinden? Of zijn originele uitlaten redelijk goedkoop op de kop te tikken?
Ik hoop dat jullie mij van de twijfel af kunnen helpen...

p.s. jammer dat de hornets die op het forum worden aangeboden allemaal vrij ver weg zijn...


Bekijk bijlage 1394755
Voor deze uitlaat zijn bij aliexpress prima dempertjes te koop kosten bijna niets allen even op de diameter of grootte letten want daar zit verschil in.
Zelf ook pas een dempertje van Ali in mijn Mivv xcone gemonteerd.
Werkt prima
 
Zondag aanstaande dus 2 juni wordt het mooi warm en droog weer
Zou een prima dag kunnen zijn om een stukkie te gaan rijden met andere Hornet rijders.
Route omgeving Zuid Holland en eiland Hoekse Waard, Brielle, Oostvoorne etc
Wie heeft er ook zin in om te gaan rijden laat t even weten.

Waar vandaan wil je vertrekken.
 
Is normaal. Pas als je even stil staat bij bijvoorbeeld een stoplicht zal de temperatuur gaan oplopen (en uiteindelijk zal de fan aanslaan). Niets aan doen!
Klopt! Jij hebt het dus ook? Kan het komen omdat het een Fireblade blok is? Bij die afstelling moet je toch hoogtoeriger rijden.
 
Hoe doen jullie dat als je 's avonds met een duo gaat rijden? Ik ben vanavond een flink stuk aan het rijden geweest, in het donker. Met passagier dus. En mijn lamp scheen best wel hoog (ook de weg was gelukkig nog goed te zien). In mijn auto kan ik heel gemakkelijk de koplamp verstellen, maar op de Hornet gaat dat net wat minder makkelijk. Verstellen jullie de lamp elke keer als je weer wel of weer niet met een passagier rijdt?
 
Hoe doen jullie dat als je 's avonds met een duo gaat rijden? Ik ben vanavond een flink stuk aan het rijden geweest, in het donker. Met passagier dus. En mijn lamp scheen best wel hoog (ook de weg was gelukkig nog goed te zien). In mijn auto kan ik heel gemakkelijk de koplamp verstellen, maar op de Hornet gaat dat net wat minder makkelijk. Verstellen jullie de lamp elke keer als je weer wel of weer niet met een passagier rijdt?
Met passagier achterschokdemper iets stugger afstellen komt koplamp niet te hoog zonder passagier demper wat minder stug afstellen
Of gewoon een grindtegel meenemen in je tanktas als contragewicht werkt ook maar is wat lastiger.....
 
Nog mensen die zondag een stukkie willen gaan rijden zie eerder dit onderwerp
Omgeving Zuid-Holland
Zou leuk zijn als er wat meer mensen zijn dan de laatste keer met 6 man en 1 dame...
Toen was het weer een spelbreker en zijn er een aantal mensen niet mee gegaan
 
Klopt! Jij hebt het dus ook? Kan het komen omdat het een Fireblade blok is? Bij die afstelling moet je toch hoogtoeriger rijden.
Ja elke 900 heeft het. Het waarom heb ik me nooit in verdiept, het is een Honda dus zit wel goed ;)
 
Nog mensen die zondag een stukkie willen gaan rijden zie eerder dit onderwerp
Omgeving Zuid-Holland
Zou leuk zijn als er wat meer mensen zijn dan de laatste keer met 6 man en 1 dame...
Toen was het weer een spelbreker en zijn er een aantal mensen niet mee gegaan

Morgen ook optie misschien, niet zo heel warm, zondag 29 graden dan beter weer voor bbq
 
Morgen ook optie misschien, niet zo heel warm, zondag 29 graden dan beter weer voor bbq
Gaat hem voor mij niet worden...
Moet zaterdag werken.
Vandaar voorstel zondag en dan op tijd terug kan er altijd nog geBBQed worden
als t droog blijft
kan begin avond onweersbui vallen volgens de Rijnmond weerman Ed Aldus
 
Ploegje vorige keer toen het bij vertrek al aan het druppelen was, alleen later geen druppelen meer en zeiknat geworden
 

Bijlagen

  • D4586BD3-3254-486E-9616-696ED0D60D9A_zpswq60jq2b.jpg
    D4586BD3-3254-486E-9616-696ED0D60D9A_zpswq60jq2b.jpg
    183,8 KB · Weergaven: 14
Regen zouden ze moeten afschaffen op dagen dat motorrijders erop uit willen...:Y
 
Ploegje vorige keer toen het bij vertrek al aan het druppelen was, alleen later geen druppelen meer en zeiknat geworden

Was wel een gezellige dag iig ondanks het weer. Helaas heb ik de gele hornet niet meer, maar de mt09 is een leuke vervanger :p

Zag wel dat die nogsteeds op naam staat, ben benieuwd wie m nu heeft / wat ermee gebeurd is nadat ik hem had kromgereden.
 
HIJ DOET HET NIET!
Ik heb mijn Hornet S-2003 nu een half jaar en er zat geen onderhoudshistorie bij toen ik hem overnam. Stukje bij beetje doe ik de dingen om weer een historie op te bouwen. Nieuwe voorband: check. Nieuw luchtfilter: check. Nieuwe bougies: klusje voor vandaag.
Braaf met het Haynes handboek er naast aan de slag. Eerst de benzinetank er af. Is even pielen als je dat voor de eerste keer doet, maar het gaat. Twee slangetjes moet je loshalen: bij de RES/OF/ON knop en aan de andere kant (tank beluchting?). Tank meteen even van onder en boven bekeken en dat zag er verder prima uit.
Dan de bougies vervangen. Gewoon 1 voor 1, dan kun je je ook niet vergissen. Nummer 1 is goed bereikbaar, maar als ik de nieuwe bougie er in draai, lijkt hij een fractie minder diep, waardoor het rubber van de verbinding net niet strak aansluit. Maar de bougie wil ik ook niet te strak aandraaien.
Bougie nr 2 is wat wroeten om er bij te komen, maar het lukt. Dan de andere kant. Eerst nr 4: gaat tamelijk eenvoudig. Maar nummer 3 is een drama, daar valt bijna niet bij te komen. Pas als ik de "ignition coils" heb losgehaald (als blok) en iets verschuif, kan ik er bij. Laatste bougie ook vervangen en vervolgens alles weer in elkaar gezet.

Naar buiten en starten maar! Ja, hij doet het! Een rondje rijden om goed uit te testen is echter snel afgelopen. Na een paar honderd meter houdt ie er mee op. Wil nog net starten, maar zodra ik gas geef, slaat hij af.

Wat is er fout gegaan?
Wie helpt me?
 
Terug
Bovenaan Onderaan