Honda Hornet Forum Deel 21

Ze plakken eronder...nieuwe set Michelin Pilot Road 4 !!
Merk dat insturen bij lage snelheden wat stroever gaat vergeleken bij de Pilot Road 2...
 

Bijlagen

  • IMG_20190614_163007.jpg
    IMG_20190614_163007.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190614_163022.jpg
    IMG_20190614_163022.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 14
Schoon kleur😎! Vind jouw seatcover ook de moeite!
Ja is een leuk ding. Heb hem er eens afgehaald maar snel weer opgedaan omdat die in de zadel afdrukken heeft gemaakt en zag er niet uit. Dan maar geen chick achterop. Leuke spiegels, de stock spiegels werken slecht of heb ze gewoon verkeerd afgesteld
 
Ja is een leuk ding. Heb hem er eens afgehaald maar snel weer opgedaan omdat die in de zadel afdrukken heeft gemaakt en zag er niet uit. Dan maar geen chick achterop. Leuke spiegels, de stock spiegels werken slecht of heb ze gewoon verkeerd afgesteld
Blijkbaar gekend probleem bij iets hogere toeren... trillen gruwelijk die orginele 😂. Geen chick, gewoon scheuren 😉
 
Ik heb hem eindelijk op gehaald en gisteren wat mee rond gereden, wat een fijn ding!
Kwam er alleen achter dat de koplampen het niet doen. Zekering is doorgebrand, dus maar vervangen, Brande meteen weer door. Morgen maar eens met de dealer bellen, ben zelf heel nieuwsgierig maar vind dit wel een dingetje dat zij moeten fixen...
 

Bijlagen

  • IMG_20190615_183536_427.jpg
    IMG_20190615_183536_427.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 17
Ik heb hem eindelijk op gehaald en gisteren wat mee rond gereden, wat een fijn ding!
Kwam er alleen achter dat de koplampen het niet doen. Zekering is doorgebrand, dus maar vervangen, Brande meteen weer door. Morgen maar eens met de dealer bellen, ben zelf heel nieuwsgierig maar vind dit wel een dingetje dat zij moeten fixen...
Mooi! Welke uitlaat staat erop? En ja best eens teruggaan. Zou normaal niet mogen als hij van de dealer komt
 
Het is een Akrapovic. Mooi geluid maar zit een toon in die mijn oren heel onaangenaam vinden. Vandaag op zoek naar een dbkiller erin...
 
Ik heb hem eindelijk op gehaald en gisteren wat mee rond gereden, wat een fijn ding!
Kwam er alleen achter dat de koplampen het niet doen. Zekering is doorgebrand, dus maar vervangen, Brande meteen weer door. Morgen maar eens met de dealer bellen, ben zelf heel nieuwsgierig maar vind dit wel een dingetje dat zij moeten fixen...

Bijlagen

Mooie fiets Atacama, gave kleur ook !
 
En ja best eens teruggaan. Zou normaal niet mogen als hij van de dealer komt
Net de garage gebeld, eerst enige spraakverwarring over 2 weken wachttijd maar nadat de verwarring weg was word het zo snel mogelijk opgelost.
Vanmiddag wegbrengen en er is een leenmotor. Hopelijk is het zo simpel dat ze het direct kunnen oplossen...

@Hornet600fan Dank, ben ook heel blij met deze kleur, wil bijna op zoek naar een matchende auto...
Al is dat goudgele nog wel net iets toffer, maar die stond er niet. ;-)
 
@Hornet600fan Dank, ben ook heel blij met deze kleur, wil bijna op zoek naar een matchende auto...

Gevonden voor je !!! :Y
 

Bijlagen

  • honda-nsx-honda-nsx-bleu_6140582496.jpg
    honda-nsx-honda-nsx-bleu_6140582496.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 8
Gok dat je misschien een te lage zekering gebruikt? Is dat niet na te gaan in het handboek welke weerstand je moet hebben?
Heb helaas nog geen handboek in bezit. Maar 10 leek mij wel te kloppen. Weet niet zeker of dit ook op het zekeringsdoosje stond. Ga het zien, als het zo simpel is ben ik blij. Ga er wel van uit dat het een klein dingetje is. Maar bij gebrek aan boekjes laat ik het nog aan de dealer. Heb niet voor niets garantie op de aankoop 😉
 
Leuke hornets die er bij komen!

Ik heb weer 2 videos gepost die wellicht handig zijn voor hier, het verwijderen van de headers + cat en het installeren van een nieuw systeem.

Verwijderen van het oude systeem:

Installeren van het nieuwe systeem:

Als jullie verder vragen hebben hoor ik het graag!
 
Nette stand! Wat heb je ongeveer aan kosten gehad qua grote dingen en qua interval?
Banden en ketting om de 20.000 - 30.000 km (350 + 200 euro?), bougies, remblokken, 1x lagers achter, 1x keerringen voorvork. Klepspeling moet ik nog eens (laten) controleren en misschien stellen, maar qua kosten valt het allemaal mee vind ik. Olie vervangen doe ik wel zelf.

Remschijven waren het duurst maar dat komt omdat ik een aantal keer het schijfremslot vergeten ben...
En benzine niet te vergeten.
 
Laatst bewerkt:
Banden en ketting om de 20.000 - 30.000 km (350 + 200 euro?), bougies, remblokken, 1x lagers achter, 1x keerringen voorvork. Klepspeling moet ik nog eens (laten) controleren en misschien stellen, maar qua kosten valt het allemaal mee vind ik. Olie vervangen doe ik wel zelf.

Remschijven waren het duurst maar dat komt omdat ik een aantal keer het schijfremslot vergeten ben...
En benzine niet te vergeten.

Valt goed mee! jammer van het schijfremslot :D
 
Gok dat je misschien een te lage zekering gebruikt? Is dat niet na te gaan in het handboek welke weerstand je moet hebben?
Zekering was wel de juiste, 10. De dealer heeft het opgelost, er zat bij de koplamp ergens een krom connector punt die daardoor een andere draad aan raakte. Een makkelijk probleem dus achteraf.
Ondertussen heb ik ook een gebruikers boekje weten te vinden, zag al vrij snel dat als ik zelf aan het zoeken was geslagen in de koplamp waarschijnlijk verkeerd uit elkaar had willen halen 8-)

Kan ik nu beginnen met de kleine verbeteringen die hoognodig zijn, zoals de uitlaat en spiegels. Weet niet welke zot deze spiegels heeft gemonteerd. Ziet er leuk uit als je naar de motor kijkt, maar je ziet verdomd weinig als je er op zit.
 
Ben nog steeds wachtende op de nieuwe uitlaat van G&G. Heb gemaild en zal hem binnen een paar weken ontvangen. Van zodra ik hem erop heb staan zal ik een foto en geluidsfragment voorzien!
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op het forum, maar vandaag toch maar mijn eerste post. Ik ben sinds begin deze maand de gelukkige eigenaar van een cb900f uit 2003 (zie eerste foto).
Ik heb gelijk een paar vragen. Sinds enkele dagen maakt de motor een kloppend geluid wanneer hij ontkoppeld is of in z'n vrij staat. een linkje naar het geluid: Record-001.aac
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en of het kwaad kan?

Daarnaast valt mij op dat het blok prima warm wordt, maar de meter niet hard uitslaat. Meestal komt de naald net boven de C uit (zie tweede foto). Is dit normaal of moet ik de thermostaat ofzo vervangen?

Vervolgens een laatste vraag: Heeft iemand een goede tip voor een goed(kop)e motorhoes die tegen hitte kan? Hij staat de zomer namelijk buiten.
 

Bijlagen

  • 2019-06-07 20.34.30-1.jpg
    2019-06-07 20.34.30-1.jpg
    253,6 KB · Weergaven: 17
  • 2019-06-19 18.25.20.jpg
    2019-06-19 18.25.20.jpg
    170,9 KB · Weergaven: 12
Welkom 3raser en gefeliciteerd met je nieuwe fiets !!
Ik ben helaas niet technisch genoeg om je vragen te be-antwoorden...maar er zullen vast anderen zijn die je hierin kunnen voorzien van advies.
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op het forum, maar vandaag toch maar mijn eerste post. Ik ben sinds begin deze maand de gelukkige eigenaar van een cb900f uit 2003 (zie eerste foto).
Ik heb gelijk een paar vragen. Sinds enkele dagen maakt de motor een kloppend geluid wanneer hij ontkoppeld is of in z'n vrij staat. een linkje naar het geluid: Record-001.aac
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en of het kwaad kan?

Daarnaast valt mij op dat het blok prima warm wordt, maar de meter niet hard uitslaat. Meestal komt de naald net boven de C uit (zie tweede foto). Is dit normaal of moet ik de thermostaat ofzo vervangen?

Vervolgens een laatste vraag: Heeft iemand een goede tip voor een goed(kop)e motorhoes die tegen hitte kan? Hij staat de zomer namelijk buiten.
Welkom hier en veel plezier met je machientje.
Wat temperatuur betreft, ik ervaar zelf (600s) en lees van anderen (alle Hornets groot en klein) dat de naald onder gewone omstandigheden maar een klein beetje van z'n plaats komt. Pas bij klimmen of veel optrekken/remmen/optrekken/stadsverkeer wil ie wel eens wat verder gaan. Geen zorgen dus.

Voor de buitenhoes heb ik geen advies (ik heb meestal een binnenplekje beschikbaar)
 
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op het forum, maar vandaag toch maar mijn eerste post. Ik ben sinds begin deze maand de gelukkige eigenaar van een cb900f uit 2003 (zie eerste foto).
Ik heb gelijk een paar vragen. Sinds enkele dagen maakt de motor een kloppend geluid wanneer hij ontkoppeld is of in z'n vrij staat. een linkje naar het geluid: Record-001.aac
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en of het kwaad kan?

Daarnaast valt mij op dat het blok prima warm wordt, maar de meter niet hard uitslaat. Meestal komt de naald net boven de C uit (zie tweede foto). Is dit normaal of moet ik de thermostaat ofzo vervangen?

Vervolgens een laatste vraag: Heeft iemand een goede tip voor een goed(kop)e motorhoes die tegen hitte kan? Hij staat de zomer namelijk buiten.

Temp is vrij normaal, de hoes heb ik van DS cover, voor binnen en buiten, werkt echt goed en kan over warme motor heen, tot nu 2 jaar dus geen problemen gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan