Honda Hornet Forum Deel 21

Lekker weertje vandaag 😁
67DE78EB-259D-4479-A6AE-6A5A5CB73DBE.jpeg
 
Iemand die ervaring heeft met een "FAS Racing" uitlaat op een ouder model Hornet PC34/PC36?
Heb recent nog maar m'n eerste moto / Hornet gekocht, met standaard uitlaat. Ben tweedehands op bovengenoemd model gekomen.
Wil er gewoon geen herriepijp op hangen.
 
Iemand die ervaring heeft met een "FAS Racing" uitlaat op een ouder model Hornet PC34/PC36?
Heb recent nog maar m'n eerste moto / Hornet gekocht, met standaard uitlaat. Ben tweedehands op bovengenoemd model gekomen.
Wil er gewoon geen herriepijp op hangen.
Lekker origineel blijven dan :Y
Verder geen ervaring mee
 
Op vakantie zonder Hornet.....ik mis haar...😢
He dat is balen! Maar! Ze zal thuis op je staan te wachten wanneer je weer terug komt :)

Ik ga juist voor het eerst mét de Hornet, of überhaupt met een motor, op vakantie. Het wordt maar eens tijd om uit te gaan vogelen hoe ik die bagagerol er op krijg maar laat ik er maar eerst een aanschaffen. Net als een telefoonhouder. Ben er nogsteeds niet uit of ik de RAM Xgrip wil en dan weerproof maak met een waterdicht zakje van de action ofzo of voor een universele weerproof houder ga.
Volgende week de nieuwe banden er onder, remblokjes vervangen en dan moet ze wel zo een beetje klaar zijn.

En ja, voordat ik de snelweg op ga even aftanken 😂

Gisteren en vandaag even langs het Vlietland ziekenhuis geweest. Heel raar gevoel om langs de slagboom te rijden en hem bij de fietsenstalling neer te zetten. Dat blijft toch nog wennen om een of andere reden.

En als iemand er toevallig ervaring mee heeft, zou deze bevestiging voor de xgrip passen op een cb600s uit 2003? Ik kan even niet zo 1, 2, 3 vinden op het interweb wat voor bouten er op zitten.
 
Beste MF’ers,

Ik ben aan het twijfelen om een Hornet 600 2011 óf en Yamaha FZ 8 naked aan te schaffen.

Ik vind de FZ mooier om de koplamp, deze vind ik bij de nieuwere Hornet modellen wat minder geslaagd. Is het mogelijk op het nieuwe model een ronde koplamp te monteren?

Is een Hornet wat met passagier te berijden? Zonder aanpassing veringen? Ik ben zelf 1,92 en weeg 80kg

Alvast bedankt!
 
Beste MF’ers,

Ik ben aan het twijfelen om een Hornet 600 2011 óf en Yamaha FZ 8 naked aan te schaffen.

Ik vind de FZ mooier om de koplamp, deze vind ik bij de nieuwere Hornet modellen wat minder geslaagd. Is het mogelijk op het nieuwe model een ronde koplamp te monteren?
Alles kan natuurlijk, maar wat ik zo snel zie zit het dashboard/getallen unit aardig verwerkt verwerkt in het blok waar ook de koplamp in zit. In het model ervoor zit de teller in een 'losse' unit.
Je moet dan wel creatief worden met dat onderdeel om er een ronde lamp in te verwerken vrees ik.

Op het eerste gezicht vind ik het verschil tussen de fazer en de hornet trouwens wel mee vallen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk ;-)
 
Eindelijk de temperatuur wat omlaag....kan ik door mijn rug nog niet rijden....Baluh!;(
 
Eindelijk de temperatuur wat omlaag....kan ik door mijn rug nog niet rijden....Baluh!;(
Die temperatuur was wel erg ja. In mijn mooie leren pakkie compleet alsof je in een sauna zit! Tijd om een frisse doorwaaijas en Kevlar broek te kopen. Of hebben jullie andere suggesties voor kleding die het met dit soort temperaturen nog draaglijk houdt?
 
Die temperatuur was wel erg ja. In mijn mooie leren pakkie compleet alsof je in een sauna zit! Tijd om een frisse doorwaaijas en Kevlar broek te kopen. Of hebben jullie andere suggesties voor kleding die het met dit soort temperaturen nog draaglijk houdt?

Rev'it spijkerbroek met heup en knie bescherming, div maten en kleuren, en doorwaai jas met protectie, motorkleding.nl in zoeterwoude heel veel keus, en goede voorlichting.
 
Hallo Allemaal,

Afgelopen weekend heb ik een prachtige Blauwe Hornet 600CC uit 2008 op de kop getikt.
Na maanden van zoeken en proefritten op een Z750, Streettriple, Hornet 600 en de Sv650 en de lijst kan zo nog wel even doorgaan ,heb ik mijn droom motor gevonden. Stond nota bene al een dikke week in de showroom bij de motoport waar ik samen met mijn goede kameraden altijd kom.....
Tja liefde maakt blind zullen we maar zeggen. Voordat ik het vergeet uiteraard een plaatje bij het praatje.
De eerste 100 kilometer zijn inmiddels gemaakt en ik moet zeggen wat een prachtige en soepele machine.

De zonnige groeten uit het Hoge noorden.
 

Bijlagen

  • Hornet, poging 2.jpg
    Hornet, poging 2.jpg
    225,9 KB · Weergaven: 26
Als het goed is dient deze als een soort van bescherming. Tenminste dat vertelde de verkoper erbij.
Maar 100% zeker ben ik niet.
 
Na 9 jaar trouwe dienst heb ik besloten om een andere motor aan te schaffen. Ik ben simpelweg te lang voor dit type motor.
  • RVS 304 gesneden beschermplaat inclusief Hornet-logo voor bescherming van de radiator
  • Verbeterde spanningsregelaar met betere koeling en laadspanning van Carmo. Zwak punt van deze motor, dus nooit meer problemen! (augustus 2015, twv 110 euro, factuur aanwezig)
Te lang, daar kom je pas na 9 jaar achter? 😬 😜

Im mag mijzelf ook een berijder noemen van zo een mooie, ben daarom helaas niet geinteresseerd in de motor zelf maar had wel twee vraagjes.
Waar heb je die beschermplaat laten maken?
Wat je aangeeft over de spanningsregelaar, wat voor problemen had je met de oude?
 
Te lang, daar kom je pas na 9 jaar achter? 😬 😜

Im mag mijzelf ook een berijder noemen van zo een mooie, ben daarom helaas niet geinteresseerd in de motor zelf maar had wel twee vraagjes.
Waar heb je die beschermplaat laten maken?
Wat je aangeeft over de spanningsregelaar, wat voor problemen had je met de oude?

Haha ja, heb een beetje zitten slapen wat dat betreft. Ach ja, hij heeft me altijd van A naar B gebracht. Maar beter laat dan nooit toch ;) Er komt een VFR800 voor in de plaats... :]

Helaas, die beschermplaat is special-made op mijn oude werk. Zelf getekend en laten maken. Heb eventueel ergens nog het 3D-model voor je.

Antwoord op je laatste vraag
 
Haha ja, heb een beetje zitten slapen wat dat betreft. Ach ja, hij heeft me altijd van A naar B gebracht. Maar beter laat dan nooit toch ;) Er komt een VFR800 voor in de plaats... :]

Helaas, die beschermplaat is special-made op mijn oude werk. Zelf getekend en laten maken. Heb eventueel ergens nog het 3D-model voor je.

Antwoord op je laatste vraag
Bedankt voor het linkje!

Ik vermoedde al dat je die custom had laten maken. Had er een aantal op aliexpress gezien. Mocht je toevallig het 3D-model tegenkomen dan zou ik die natuurlijk graag willen gebruiken, ik vermoed dat RVS304 een stuk beter zal zijn dan welk metaal er dan ook gebruikt wordt voor diegene van aliexpress :P
 
Zie je daar in iets bewegen als jeje motor start ? heb het nog nooit eerder gezien.
De koppeling zit links van wat inderdaad (om)val bescherming is. En die zit op de deksel die toegang tot de krukas geeft zodat je deze kan ronddraaien mocht je kleppen moeten stellen e.d. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk de eerste foto kunnen trekken van mijn Hornet (en tevens eerste moto) die hem wat eer aan doet.
Vind 'm met de keer "mooier" worden.
DSC-2705.jpg



Vorige eigenaar had me lieten weten bij de verkoop dat de afdichting van de tankdop niet meer is wat het moet zijn. Ik heb 'm vandaag eens gewassen dus het was de ideale test. Er blijft inderdaad "water" achter zoals te zien is op de foto. Ondanks dat er een soort "afloopje" is (zo lijkt het toch), verdwijnt het water niet echt langs daar. Is dit een gekend "probleem" na verloop van tijd? Is de enige / beste optie een nieuwe originele tankdop? Of zijn er betaalbaardere opties tussenin?
Hornet is uit 2002 en één van de eerste PC36's.

DSC-2717.jpg" alt="DSC-2717
 
  • Leuk
Waarderingen: Horn
Terug
Bovenaan Onderaan