Honda Hornet Forum Deel 21

Vandaag eindelijk de eerste foto kunnen trekken van mijn Hornet (en tevens eerste moto) die hem wat eer aan doet.
Vind 'm met de keer "mooier" worden.
DSC-2705.jpg



Vorige eigenaar had me lieten weten bij de verkoop dat de afdichting van de tankdop niet meer is wat het moet zijn. Ik heb 'm vandaag eens gewassen dus het was de ideale test. Er blijft inderdaad "water" achter zoals te zien is op de foto. Ondanks dat er een soort "afloopje" is (zo lijkt het toch), verdwijnt het water niet echt langs daar. Is dit een gekend "probleem" na verloop van tijd? Is de enige / beste optie een nieuwe originele tankdop? Of zijn er betaalbaardere opties tussenin?
Hornet is uit 2002 en één van de eerste PC36's.

DSC-2717.jpg" alt="DSC-2717
Overloop ff door blazen, uitkijken dat slangetje er niet afschiet, bij mijn hornet komt de overloop uit in de buurt van de achterbrug
 
Overloop ff door blazen, uitkijken dat slangetje er niet afschiet, bij mijn hornet komt de overloop uit in de buurt van de achterbrug

Dat is het slangetje dat rechts op de tank zit, "over het blok" loopt en uitkomt links onderaan aan de achterbrug?
Gewoon met wat perslucht in het gaatje blazen aan de tankdop?
 
Aha, thanks! Op zich geen drama dat daar water staat dus, als het maar weg kan lopen. Ik kijk er morgen eens naar. Vond sowieso al dat er in dat slangetje een vrij scherpe "knik" zit, misschien daar al eens beginnen naar kijken.
 
Aha, thanks! Op zich geen drama dat daar water staat dus, als het maar weg kan lopen. Ik kijk er morgen eens naar. Vond sowieso al dat er in dat slangetje een vrij scherpe "knik" zit, misschien daar al eens beginnen naar kijken.

Als dat plat zit of geknikt werkt het ook niet, tis ook voor als je morst met tanken handig als het weg loopt dan,
 
Als dat plat zit of geknikt werkt het ook niet, tis ook voor als je morst met tanken handig als het weg loopt dan,

Gisteren even aan de slag gegaan. Geknikte stuk weg gesneden van de leiding en nu een mooie "rechte" doorloop gecreëerd. Maar dat bracht geen verschil.
Van bovenaf aan de tank door (proberen) blazen met wat perslucht. Gaf al snel als een "vulkaan" wat terug. Langs onderaan zelfde verhaal (droge kant, dus daar komt eigenlijk niets uit). Zit blijkbaar het een en ander stevig aangekoekt daar binnen in. Wat brake cleaner ingespoten langs boven en weer proberen door blazen, maar bracht geen verschil. Met oorstokjes zo diep als mogelijk gegaan langs bovenkant, kwam veel vuil aan de watjes, maar loste het probleem niet op. Dan met een stukje stijve elektriciteitskabel, maar dat komt ook "ergens" stop te zitten. Dan langs de bovenkant een nachtje laten weken in wat "penetrating oil". Same story. Komt gewoon geen doorloop aan..
Iemand nog ideeën? Zou WD40 inspuiten zoveel doeltreffender zijn?
 
Gisteren even aan de slag gegaan. Geknikte stuk weg gesneden van de leiding en nu een mooie "rechte" doorloop gecreëerd. Maar dat bracht geen verschil.
Van bovenaf aan de tank door (proberen) blazen met wat perslucht. Gaf al snel als een "vulkaan" wat terug. Langs onderaan zelfde verhaal (droge kant, dus daar komt eigenlijk niets uit). Zit blijkbaar het een en ander stevig aangekoekt daar binnen in. Wat brake cleaner ingespoten langs boven en weer proberen door blazen, maar bracht geen verschil. Met oorstokjes zo diep als mogelijk gegaan langs bovenkant, kwam veel vuil aan de watjes, maar loste het probleem niet op. Dan met een stukje stijve elektriciteitskabel, maar dat komt ook "ergens" stop te zitten. Dan langs de bovenkant een nachtje laten weken in wat "penetrating oil". Same story. Komt gewoon geen doorloop aan..
Iemand nog ideeën? Zou WD40 inspuiten zoveel doeltreffender zijn?

Tank ff loshalen, iets omhoog trekken, slangetje los trekken en vervangen,
 
Ik kwam deze Hornet tegen en was wel benieuwd van welk jaartal deze ongeveer is. Weten jullie het? Lijkt mij redelijk recent?

Redelijk nieuw in de motorwereld maar vind dit wel een schoontje!
 
Nu wil ik zelf de motor olie gaan vervangen. Ome Google verwijst je naar diverse olieen voor de Hornet. Nu staan er wel specs in de boekjes, maar het is toch ook beetje klimaat afhankelijk wat erin gaat.

Nu de vraag: welke olie hebben jullie in de het PC41 blok gedaan?
 
Nu wil ik zelf de motor olie gaan vervangen. Ome Google verwijst je naar diverse olieen voor de Hornet. Nu staan er wel specs in de boekjes, maar het is toch ook beetje klimaat afhankelijk wat erin gaat.

Nu de vraag: welke olie hebben jullie in de het PC41 blok gedaan?

Wat zegt de handleiding? 10W40? Ik zou gewoon daarbij blijven..
 
goede kleur hoor! ik heb zojuist een filmpje online gezet voor het vervangen van olie/filter/luchtfilter voor de gene die interesse hebben (link hieronder)

Ff gauw gekeken, geeft net even beetje zekerheid. Had je de aandraai momenten nog opgezocht? Of gewoon zelf voorzichtig met de hand gedaan van het oliefilter en carterplug?

26nm zo te zien voor het oliefilter
30nm voor de plug
 
Ik lijk, af en toe, last te hebben met schakelen. Vooral als ik eenmaal stil sta voor een stoplicht maar nog niet helemaal naar de 1 ben gegaan.
Op een of andere manier lijkt hij dan niet in de 1 te schieten. Ik heb het gevoel dat het pookje dan niet de weerstand tegen komt die hij normaal wel heeft. Ik had vandaag de indruk dat hij ook het schakelen naar boven niet oppakte. Hier ben ik niet helemaal zeker van gezien ik net van de snelweg af voor het stoplicht stond.
Zoals al aangegeven, het gebeurd af en toe (zeker niet elke rit) en kan nog niet ontdekken of er een aanleiding is.

Is dit iets wat iemand bekend voor komt? Is er iets niet al te mechanisch dat ik kan nakijken? Ik heb gepland om de motor goed door te laten lopen na de zomer, gezien ik hem voor deze zomer heb gekocht.
 
Heb ik soms ook wel is dat het iets pielen is. Mijn inziens is dat gewoon normaal. Dat naar zn 1 verhaal heb ik soms ook. Denk dat je dan net niet lekker met koppeling en schakelen bezig ben. Zou me dr niet druk om maken iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan