Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb dat ook, hornet dingetje denk ik@Qleudwyck , @Hornet600fan en @Mareno Dank voor jullie reactie. Ben blij dat het niet helemaal aan die van mij ligt. Zal eens spelen met de koppeling als ik er wer last van heb.
Leuk! Oerdegelijke motorfiets, valt weinig aan op te merken. Dat blok is echt goed, dat fireblade blok zal je niet zo snel zo belasten als in een echte fireblade dus dat lijdt amper wat. Je ziet ze ook regelmatig met hoge km’s.Ik heb misschien interesse in een zwarte cb900 uit 2002. Maar zijn er dingen waar ik op moet letten bij de 900?
Los van de gewone dingen natuurlijk.
Wat verbruikt de 900?
Hmm, kan hem niet zo vinden. Heb je een linkje? Wat ik belangrijk vond bij de aankoop is dat het een nederlands geleverde motor was. Als je het kenteken op ovi.rdw.nl in typt, kan je zien wanneer hij is toegelaten. Als dat overeen komt met het bouwjaar, is het nederlands geleverde. Je weet namelijk nooit of hij als schademotor, excircuit of met een teruggedraaide teller hier naar toe is gekomen. Ik heb aardig lang gezocht naar een nederlands exemplaar, maar weet nu wel dat het een knappe is.Hij heeft nog geen 27000km gereden.
Ik wil volgende week zaterdag gaan kijken.
Hij staat op marktplaats ,in Almere.
2007! Ik rijd ook met de goudkleurige rondIk kwam deze Hornet tegen en was wel benieuwd van welk jaartal deze ongeveer is. Weten jullie het? Lijkt mij redelijk recent?
https://gyazo.com/3a0333ea0eb73c388413e509b886a9e1
Redelijk nieuw in de motorwereld maar vind dit wel een schoontje!
Ondanks het voorspelde slechte weer gister toch weer een mooi rondje kunnen. Ik heb nog twee dikke superpole dempers liggen die er binnenkort onder moeten. Ben ook aan het overwegen om misschien een bellypan te monteren van de winter. Maar misschien is een setje hyperpro’s voorin een nuttigere upgrade... heeft iemand die erin liggen?
Hoe ervaar je dat dan op een Hornet? Wat moet ik me er bij voorstellen? Ik zou soms wat meer feedback willen bij hogere snelheid in de bochten.Ja, totaal andere motor. Uitlaten, striping, of ander geneuzel leuk, maar de vering is echt een no-brainer.
Hmm, kan hem niet zo vinden. Heb je een linkje? Wat ik belangrijk vond bij de aankoop is dat het een nederlands geleverde motor was. Als je het kenteken op ovi.rdw.nl in typt, kan je zien wanneer hij is toegelaten. Als dat overeen komt met het bouwjaar, is het nederlands geleverde. Je weet namelijk nooit of hij als schademotor, excircuit of met een teruggedraaide teller hier naar toe is gekomen. Ik heb aardig lang gezocht naar een nederlands exemplaar, maar weet nu wel dat het een knappe is.
Misschien is het wat wantrouwend of overdreven, maar ik vond dat voor vertrouwen wel belangrijk. Het viel me namelijk op dat ze eigenlijk bijna allemaal uit het buitenland komen.
-edit- ik wil hier niet mee zeggen dat de kilometerstand niet klopt. Mijne had 32k gelopen bij aankoop, dus dat is niet erg raar. Waar je wel op moet letten is dat je je niet blind staart op de kilometerstand bij de aankoop van een motor met deze leeftijd. Het maakt met dit soort motoren niet zo veel uit of hij nou 30k of 50k heeft gelopen, met goed onderhoud heeft die motor daar weinig last van en zal de leeftijd eerder gaan tellen in andere vormen. Bijvoorbeeld roestvorming rond het balhoofd, waar ze nog wel eens last van willen hebben.
Gisteren mijn banden weer even goed opgepompt (achter zat nog maar 2.1 bar in ) nu weer terug naar 2.9 bar. Merk je wel meteen als je over natte witte strepen rijdt dat de grip een tikkie minder is!
Gisteren mijn banden weer even goed opgepompt (achter zat nog maar 2.1 bar in ) nu weer terug naar 2.9 bar. Merk je wel meteen als je over natte witte strepen rijdt dat de grip een tikkie minder is!
Heb wel bijna 7 duizend km gereden sinds de vorige keer druk controleren.Zou is op lekkage testen, loopt wel veel af, dat is bij mij na een winterstop nog geen eens het geval
Is niet zo lastig....gewoon road 4 eronder, goede regenband, op droog wegdek ook fijn.Ik heb vandaag voor de eerste keer op vochtig wegdek gereden, en merk dat mijn achterband dan niet zo fijn aanvoelt. Ik verwachte al deze te willen/moeten vervangen gezien die uit 2011 komt. Maar dit gevoel viel mij erg tegen...
Sowieso heeft mijn motor een bijzondere set banden, achter een pirelli diabolo (uit 2014) en voor een michelin pilot road 3 uit 2014.
Ben nu aan het bedenken wat ik wil, heel setje vervangen voor een dunlop roadsmart 3 of een michelin road 4 achterop plakken...
Lastig gedoe
Ik heb vandaag voor de eerste keer op vochtig wegdek gereden, en merk dat mijn achterband dan niet zo fijn aanvoelt. Ik verwachte al deze te willen/moeten vervangen gezien die uit 2011 komt. Maar dit gevoel viel mij erg tegen...
Sowieso heeft mijn motor een bijzondere set banden, achter een pirelli diabolo (uit 2014) en voor een michelin pilot road 3 uit 2014.
Ben nu aan het bedenken wat ik wil, heel setje vervangen voor een dunlop roadsmart 3 of een michelin road 4 achterop plakken...
Lastig gedoe