Honda Hornet Forum Deel 21

Klopt, merk ik ook af en toe....even met de koppeling "spelen" en harder met het voetje rammen ;)
 
Mijn Hornet heeft wel een last dat hij niet uit de neutraal naar de 1 wilt. Dan voel je geen weerstand op het schakelpedaal. Door licht het schakelpedaal naar beneden te drukken en langzaam de koppeling op te laten komen schiet die er vrij makkelijk in. In mijn golf IV is dit het zelfde geval als ik hem in de achteruit wil zetten, dan wil de pook niet helemaal in de versnelling totdat ik langzaam de koppeling op laat komen. Ben er onderhand wel gewend aan maar de eerste keren sta je toch best wel te hannese vooraan het stoplicht met genoeg auto's achter je en het licht staat al even op groen :')


Edit:
Dus eigenlijk hetzelfde verhaal als julie
 
Ik heb misschien interesse in een zwarte cb900 uit 2002. Maar zijn er dingen waar ik op moet letten bij de 900?
Los van de gewone dingen natuurlijk.
Wat verbruikt de 900?
 
Ik heb misschien interesse in een zwarte cb900 uit 2002. Maar zijn er dingen waar ik op moet letten bij de 900?
Los van de gewone dingen natuurlijk.
Wat verbruikt de 900?
Leuk! Oerdegelijke motorfiets, valt weinig aan op te merken. Dat blok is echt goed, dat fireblade blok zal je niet zo snel zo belasten als in een echte fireblade dus dat lijdt amper wat. Je ziet ze ook regelmatig met hoge km’s.

Ik rijd ruim 300km op die 19l tank. Van de week 17.8l getankt na 305 km, dus dat is ongeveer 1:17.
 
Hij heeft nog geen 27000km gereden.
Ik wil volgende week zaterdag gaan kijken.
Hij staat op marktplaats ,in Almere.
Hmm, kan hem niet zo vinden. Heb je een linkje? Wat ik belangrijk vond bij de aankoop is dat het een nederlands geleverde motor was. Als je het kenteken op ovi.rdw.nl in typt, kan je zien wanneer hij is toegelaten. Als dat overeen komt met het bouwjaar, is het nederlands geleverde. Je weet namelijk nooit of hij als schademotor, excircuit of met een teruggedraaide teller hier naar toe is gekomen. Ik heb aardig lang gezocht naar een nederlands exemplaar, maar weet nu wel dat het een knappe is.

Misschien is het wat wantrouwend of overdreven, maar ik vond dat voor vertrouwen wel belangrijk. Het viel me namelijk op dat ze eigenlijk bijna allemaal uit het buitenland komen.

-edit- ik wil hier niet mee zeggen dat de kilometerstand niet klopt. Mijne had 32k gelopen bij aankoop, dus dat is niet erg raar. Waar je wel op moet letten is dat je je niet blind staart op de kilometerstand bij de aankoop van een motor met deze leeftijd. Het maakt met dit soort motoren niet zo veel uit of hij nou 30k of 50k heeft gelopen, met goed onderhoud heeft die motor daar weinig last van en zal de leeftijd eerder gaan tellen in andere vormen. Bijvoorbeeld roestvorming rond het balhoofd, waar ze nog wel eens last van willen hebben.
 
1B770529-1546-4CD5-8659-2BA8C9D7B42D.jpeg


Eindelijk aangekregen en staat superstrak! Geluid ook immens mooi! G&g shop top service!
 
Ondanks het voorspelde slechte weer gister toch weer een mooi rondje kunnen. Ik heb nog twee dikke superpole dempers liggen die er binnenkort onder moeten. Ben ook aan het overwegen om misschien een bellypan te monteren van de winter. Maar misschien is een setje hyperpro’s voorin een nuttigere upgrade... heeft iemand die erin liggen?
 

Bijlagen

  • 4FB9BF21-F7D0-4AAB-96A6-D5CD2568E00A.jpeg
    4FB9BF21-F7D0-4AAB-96A6-D5CD2568E00A.jpeg
    352,9 KB · Weergaven: 9
Ondanks het voorspelde slechte weer gister toch weer een mooi rondje kunnen. Ik heb nog twee dikke superpole dempers liggen die er binnenkort onder moeten. Ben ook aan het overwegen om misschien een bellypan te monteren van de winter. Maar misschien is een setje hyperpro’s voorin een nuttigere upgrade... heeft iemand die erin liggen?

Ja, totaal andere motor. Uitlaten, striping, of ander geneuzel leuk, maar de vering is echt een no-brainer.
 
Ja, totaal andere motor. Uitlaten, striping, of ander geneuzel leuk, maar de vering is echt een no-brainer.
Hoe ervaar je dat dan op een Hornet? Wat moet ik me er bij voorstellen? Ik zou soms wat meer feedback willen bij hogere snelheid in de bochten.
 
Hmm, kan hem niet zo vinden. Heb je een linkje? Wat ik belangrijk vond bij de aankoop is dat het een nederlands geleverde motor was. Als je het kenteken op ovi.rdw.nl in typt, kan je zien wanneer hij is toegelaten. Als dat overeen komt met het bouwjaar, is het nederlands geleverde. Je weet namelijk nooit of hij als schademotor, excircuit of met een teruggedraaide teller hier naar toe is gekomen. Ik heb aardig lang gezocht naar een nederlands exemplaar, maar weet nu wel dat het een knappe is.

Misschien is het wat wantrouwend of overdreven, maar ik vond dat voor vertrouwen wel belangrijk. Het viel me namelijk op dat ze eigenlijk bijna allemaal uit het buitenland komen.

-edit- ik wil hier niet mee zeggen dat de kilometerstand niet klopt. Mijne had 32k gelopen bij aankoop, dus dat is niet erg raar. Waar je wel op moet letten is dat je je niet blind staart op de kilometerstand bij de aankoop van een motor met deze leeftijd. Het maakt met dit soort motoren niet zo veel uit of hij nou 30k of 50k heeft gelopen, met goed onderhoud heeft die motor daar weinig last van en zal de leeftijd eerder gaan tellen in andere vormen. Bijvoorbeeld roestvorming rond het balhoofd, waar ze nog wel eens last van willen hebben.

Hij is vanmiddag al verkocht,dus ik was te laat. Maar er komt vast nog wel iets op mijn pad, ik heb geen haast en weet nog niet 100% zeker wat ik wil.
Maar een cb900 staat hoog op mijn lijst.
 
Gisteren mijn banden weer even goed opgepompt (achter zat nog maar 2.1 bar in :/ ) nu weer terug naar 2.9 bar. Merk je wel meteen als je over natte witte strepen rijdt dat de grip een tikkie minder is!
 
Gisteren mijn banden weer even goed opgepompt (achter zat nog maar 2.1 bar in :/ ) nu weer terug naar 2.9 bar. Merk je wel meteen als je over natte witte strepen rijdt dat de grip een tikkie minder is!

Bij mij loopt er in 5 maanden winterstalling, nog geen 0.3 bar uit de band. Niet lek?
 
Gisteren mijn banden weer even goed opgepompt (achter zat nog maar 2.1 bar in :/ ) nu weer terug naar 2.9 bar. Merk je wel meteen als je over natte witte strepen rijdt dat de grip een tikkie minder is!

Zou is op lekkage testen, loopt wel veel af, dat is bij mij na een winterstop nog geen eens het geval
 
Zou is op lekkage testen, loopt wel veel af, dat is bij mij na een winterstop nog geen eens het geval
Heb wel bijna 7 duizend km gereden sinds de vorige keer druk controleren.
Ik maak me er verder niet druk om, er moet binnenkort toch een nieuwe band op (nog 1 mm verder dan zit ik op de slijtnokken). Wordt een Michelin Road 4 (net als voor)
 
Ik heb vandaag voor de eerste keer op vochtig wegdek gereden, en merk dat mijn achterband dan niet zo fijn aanvoelt. Ik verwachte al deze te willen/moeten vervangen gezien die uit 2011 komt. Maar dit gevoel viel mij erg tegen...
Sowieso heeft mijn motor een bijzondere set banden, achter een pirelli diabolo (uit 2014) en voor een michelin pilot road 3 uit 2014.
Ben nu aan het bedenken wat ik wil, heel setje vervangen voor een dunlop roadsmart 3 of een michelin road 4 achterop plakken...
Lastig gedoe
 
Ik heb vandaag voor de eerste keer op vochtig wegdek gereden, en merk dat mijn achterband dan niet zo fijn aanvoelt. Ik verwachte al deze te willen/moeten vervangen gezien die uit 2011 komt. Maar dit gevoel viel mij erg tegen...
Sowieso heeft mijn motor een bijzondere set banden, achter een pirelli diabolo (uit 2014) en voor een michelin pilot road 3 uit 2014.
Ben nu aan het bedenken wat ik wil, heel setje vervangen voor een dunlop roadsmart 3 of een michelin road 4 achterop plakken...
Lastig gedoe
Is niet zo lastig....gewoon road 4 eronder, goede regenband, op droog wegdek ook fijn.
Zelfde voor en achterband is wel aan te raden
 
Ik heb vandaag voor de eerste keer op vochtig wegdek gereden, en merk dat mijn achterband dan niet zo fijn aanvoelt. Ik verwachte al deze te willen/moeten vervangen gezien die uit 2011 komt. Maar dit gevoel viel mij erg tegen...
Sowieso heeft mijn motor een bijzondere set banden, achter een pirelli diabolo (uit 2014) en voor een michelin pilot road 3 uit 2014.
Ben nu aan het bedenken wat ik wil, heel setje vervangen voor een dunlop roadsmart 3 of een michelin road 4 achterop plakken...
Lastig gedoe

Dunlop roadsmart goeie keus, heb ik zelf ook, daarvoor een conti gehad maar deze bevalt veel beter, zowel bij droog als nat weer, :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan