Honda Hornet Forum Deel 21

Zon hugger in kleur is echt heel tof... Wil ik ook, tot ik de prijs zie vrees ik...

Ja hè? Maakt het wel af eigenlijk.. Ik had veel geluk dat die hugger er al opzat, net als de seatcover op de buddy. Als de motor dat niet al had gehad, was het er ook niet gekomen waarschijnlijk.
 
Nu heb ik toch een soort van issue (denk ik), gisteren wou de motor niet starten in neutraal (lampje staat aan, koppeling ingeknepen). Als ik de koppeling loslaat en weer inknijp start ie opeens wel. Soms start hij ook niet in de versnelling met koppeling ingeknepen, weer los en weer inknijpen en hij start wel (bijv voor een brug :-))
In neutraal zou ie ook zonder koppeling moeten starten..
Brakke koppeling schakelaar / switch zou alleen probleem 2 verklaren.
 
Heren,

Over een week of 5 ga ik een weekje op vakantie naar de Moezel in Duitsland.
Een heerlijke motor vakantie geboekt met vrienden via Horizon Motor reizen.
Nu het volgende. Uiteraard moet er iets aan bagage meegenomen worden.
Nu denk ik erover om tassen op de Honda te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welke tassen raden jullie aan?

Fijne vakantie!

Zelf heb ik al een paar keer gereden met een roltas, werkt prima.
Achterop en vast gemaakt met een spinner/spanbandje aan de haakjes die ik onder m'n zadel kan uitklappen.
 
Heren,

Over een week of 5 ga ik een weekje op vakantie naar de Moezel in Duitsland.
Een heerlijke motor vakantie geboekt met vrienden via Horizon Motor reizen.
Nu het volgende. Uiteraard moet er iets aan bagage meegenomen worden.
Nu denk ik erover om tassen op de Honda te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welke tassen raden jullie aan?
Ik zelf heb sinds kort deBooster Rockstraps gekocht. Opzich zijn ze niet heel bijzonder maar het werkt wel uitermate practisch. Gemakkelijk vast te maken aan je motor, goed aan te spannen aan vrijwel elke maat tas. Naar mijn ervaring net iets gemakkelijker en veiliger voor je motor dan de ouderwetse spin.
Als je daarbij een simpele roltas koopt (of een mooie duffel, ook zonder motor ideaal) kom je al een heel eind.

Voor mijn Hornet heb ik ook ook deze 2 beugels liggen, zodat je zijtassen kan monteren. Ziet er erg strak uit (voor 2 beugels), zijn 2 metalen beugels die makkelijk geplaatst worden. Niet een mega bouwwerk dus. Enige detail is dat ik 2 van de 4 bouten niet los krijg... De foto's die bij de link staan doen geen eer aan hoe het er op de hornet uit ziet. Zie onder het tabje documenten en dan de juiste manual ;-)
Deze: Givi zadeltashouder kopen | Louis motor & vrije tijd
Uiteraard moet je dan nog wel tassen kopen hiervoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een éénmalig gebruikte set SW Motech Blaze zadeltassen liggen. Mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje...

Info en foto's staan op pagina 59 van dit topic ;)
 
Ik heb een éénmalig gebruikte set SW Motech Blaze zadeltassen liggen. Mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje...

Info en foto's staan op pagina 59 van dit topic ;)
Hoe zijn die tassen bevallen, enige tips als ik naar zoiets wil kijken?
Volgens mij hebben deze tassen ook een soort 'spacer/afstandshouder' om ze stabiel te houden toch?
 
Zeer goed, bewuste keuze ook deze tassen van dit merk. Zeker door wat je een spacer noemt. Lees even pagina 59 door, daar staan ook linkjes in naar een youtube video en een plaatje hoe de bescherming / spacer op de Hornet zit bevestigd.

Tips verder heb ik niet, behalve dat je ze van mij kunt overnemen en minder betaald dan nieuw ;) ;)
 
grr, iemand heeft 1 van mijn richtingsaanwijzers gesloopt ;-(
Dat word, als het pakketje op tijd afgeleverd word, morgen avond knutselen om nieuwe te plaatsen. Maar dan wel LED 8-)
 
grr, iemand heeft 1 van mijn richtingsaanwijzers gesloopt ;-(
Dat word, als het pakketje op tijd afgeleverd word, morgen avond knutselen om nieuwe te plaatsen. Maar dan wel LED 8-)
Klote....die van mij heeft zichzelf gemold, kapje viel er gewoon af.....plakband;)
 
Klote....die van mij heeft zichzelf gemold, kapje viel er gewoon af.....plakband;)
Plakband WTF!! Wel die heldere gebruiken zodat het niet opvalt he ;-)

Ik mis een hoekje van het zwart, en het kapje in het geheel... Dus plakband word em niet... En 1 'originele' kloon had een andere kleur. en 2 werd alweer zo duur dat het dan wat zonde word om geen LED te nemen.
 
Plakband WTF!! Wel die heldere gebruiken zodat het niet opvalt he ;-)

Ik mis een hoekje van het zwart, en het kapje in het geheel... Dus plakband word em niet... En 1 'originele' kloon had een andere kleur. en 2 werd alweer zo duur dat het dan wat zonde word om geen LED te nemen.
Plastic schroefdraad binnenin afgebroken...doorzichtige plakband, word wel weer eens vervangen voor een nieuwe..
 
Volle tank....dus inclusief...op 1 klein litertje na....kan er ook niks aan doen....die toerenteller wil continue die rode 13 aanraken...
 
Ik red zoiets vaak ook alleen maar... maar dan tank ik max 11 liter erbij en kan ik weer. De drang voor de 13k RPM snap ik heel goed, alleen weet ik dat ik daarna vaak angstig inlog op CJIB.nl of ik niet geflitst ben.

Die hoge toeren zijn ZO FUQING verslavend...
Ze zouden het moeten verbieden :N
 
Ik ben duidelijk nog een beginende rijder _O-
Boven de 10 vind ik nog redelijk enthousiast...
Ik ook hoor.....in het begin dacht ik echt dat de toerenteller kapot was....dat deze te weinig toeren aangaf....inmiddels weet ik beter......gewoon stug dat gas vasthouden totdat de Hornet het letterlijk uitschreeuwt van plezier!:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan