Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet meer en niet minder
Ik zou marktplaats in de gaten houden. Of een nieuw betaalbaar systeem kopen zonder koffer en dan zoeken naar een goedkope 2e hands koffer die daar op past.Heeft iemand nog tips voor een goede en niet te dure topkoffer? Ik zoek er een waar tenminste mijn integraalhelm in kan, maar aangezien ik langere tripjes wil gaan maken met de motor mag het best groter zijn. Ik zou graag onder de 200 euro blijven
Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd deed?
Gisteren ben ik op 5km van huis stil gevallen zonder benzine met m'n 2002 PC36 Hornet. Manuele kraantje stond toen in uiterst rechtse stand '1'. Motor valt uit, ik bekijk het even, zet 'm in de uiterst linkse stand van het kraantje 'RES' (aanduidingen zijn weg op het kraantje, maar dat is hoe ik dacht dat de standen verdeeld waren). Ik schud 'm even tussen m'n benen, hoor wat klutsen. Ik probeer te starten, nog steeds niets.
Op stap naar huis dan maar. Onderweg kom ik een vriendelijke persoon tegen die me uit de nood wil hebben en er (pakweg) 1 litertje in giet. Ik rij naar huis, rij direct naar het tankstation, en daar giet ik er slechts een litertje of 11 in (stond wel op z'n voetsteun links gekanteld, weet niet of dat nog zoveel verschil maakt).
Let wel: Is mijn eerste ervaring (lees: eerste tank) die ik rij met deze moto.
Hoe komt het dat ik niet in reserve kan gaan? En lijkt me dat een vol tankje toch iets meer dan 11 liter bevat, of?
De 2002 versie heeft 17 liter tank en officieel 3 liter reserve. Maar het hangt erg af van de omstandigheden of hij juist snel (lees: met nog 5 liter over) of laat (met nog maar 1.5 liter over) niet meer uit de "gewone" opening benzine krijgt (bochten, tempowisseling etc). Ik heb al gehad dat hij wel al op reserve moest, maar er ook maar zo'n 11 liter bij ging, maar ik heb ook echt droog gestaan, nog geen 2 liter nadat ik hem op reserve had gezet (heb daarom nu twee 500 ml colaflesjes met benzine onder het zadel, just in case).Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd deed?
Gisteren ben ik op 5km van huis stil gevallen zonder benzine met m'n 2002 PC36 Hornet. Manuele kraantje stond toen in uiterst rechtse stand '1'. Motor valt uit, ik bekijk het even, zet 'm in de uiterst linkse stand van het kraantje 'RES' (aanduidingen zijn weg op het kraantje, maar dat is hoe ik dacht dat de standen verdeeld waren). Ik schud 'm even tussen m'n benen, hoor wat klutsen. Ik probeer te starten, nog steeds niets.
Op stap naar huis dan maar. Onderweg kom ik een vriendelijke persoon tegen die me uit de nood wil hebben en er (pakweg) 1 litertje in giet. Ik rij naar huis, rij direct naar het tankstation, en daar giet ik er slechts een litertje of 11 in (stond wel op z'n voetsteun links gekanteld, weet niet of dat nog zoveel verschil maakt).
Let wel: Is mijn eerste ervaring (lees: eerste tank) die ik rij met deze moto.
Hoe komt het dat ik niet in reserve kan gaan? En lijkt me dat een vol tankje toch iets meer dan 11 liter bevat, of?
Nee, het is 1 tank, maar met een tussenschot. Een stukje (2 tot 5 liter) blijft hangen achter het schotje als je de gewone stand gebruikt. Als je dan omschakelt naar reserve, pakt ie het van daaruit. Sommigen rijden daarom ook altijd met de stand "reserve". Zelf doe ik dat niet, heb liever nog iets achter de hand als ik verkeerd heb ingeshat wanneer ik moet tankenIk weet niet of het er toe doet (wat betreft tankinhoud), 't is een bouwjaar 2002, maar wel degelijk een PC36.
Begrijp ik het goed dat, als je hem nooit tot op het "reserve" rijdt, dit een compartiment met brandstof is dat nooit aangesproken wordt?
Als je vice versa de motor start op "Reserve", gaat hij dan ook enkel het reservecompartiment aanspreken en er daarna mee ophouden (dus niet overgaan naar de gewone tank?)?
Nee, het is 1 tank, maar met een tussenschot. Een stukje (2 tot 5 liter) blijft hangen achter het schotje als je de gewone stand gebruikt. Als je dan omschakelt naar reserve, pakt ie het van daaruit. Sommigen rijden daarom ook altijd met de stand "reserve". Zelf doe ik dat niet, heb liever nog iets achter de hand als ik verkeerd heb ingeshat wanneer ik moet tanken
Dankje voor de verbetering. Dus als het pijpje net iets langer is, of om de een of andere reden scheef is komen te staan, is het stukje reserve (dus onder de bovenkant pijpje) wat meer, of wat minder.Geen tussen schot in de tank aanwezig, normale en reserve stand word geregeld door het pijpje op de kraan wat binnen in de tank zit, normale stand pakt hij bezine aan de boven kant pijpje, als dat niet meer gaat ga je op reserve en pakt hij benzine onderkant rond het pijpje, zie foto.Bekijk bijlage 1423610
klopt! maar zoals je snapt gaat hij daar niet voor weg.Ik heb geen interesse, maar heb dezelfde specs qua bouwjaar en km-stand. Vraag mij af wat die van ons qua inruil doet. Als ik op jouw prijs afga, zal het rond de 4k liggen dus?
Dankje voor de verbetering. Dus als het pijpje net iets langer is, of om de een of andere reden scheef is komen te staan, is het stukje reserve (dus onder de bovenkant pijpje) wat meer, of wat minder.
Dan toch wel eigenaardig dat als ie tegen reserve aan zit te hikken, hij soms door schommelen het nog een tijdje beter volhoudt.
Hoe dan ook: zelfde benzine en per motor een eigen hoeveelheid reserve.
klopt! maar zoals je snapt gaat hij daar niet voor weg.
Wat wil je hebben haha.. nee liefst verkoop ik hem zo aan een liefhebber. Hij is helemaal af alles zit erop wat je kan wensen. Hij gaat pas in okt ofzo mp enzo op maar als hier een lief hebben kijkt mag hij me altijd berichten.Origineel maken en zo verkopen en aftermarket parts apart? Vang je denk t meeste ervoor
Ik denk dat ik een seizoen supersport ga proberenWat gaat er voor terug komen is nu de vraag? :p