Honda Hornet Forum Deel 21

Heeft iemand nog tips voor een goede en niet te dure topkoffer? Ik zoek er een waar tenminste mijn integraalhelm in kan, maar aangezien ik langere tripjes wil gaan maken met de motor mag het best groter zijn. Ik zou graag onder de 200 euro blijven
 
Heeft iemand nog tips voor een goede en niet te dure topkoffer? Ik zoek er een waar tenminste mijn integraalhelm in kan, maar aangezien ik langere tripjes wil gaan maken met de motor mag het best groter zijn. Ik zou graag onder de 200 euro blijven
Ik zou marktplaats in de gaten houden. Of een nieuw betaalbaar systeem kopen zonder koffer en dan zoeken naar een goedkope 2e hands koffer die daar op past.
Ben benieuwd of je dat red voor 200euro, lijkt mij een uitdaging gezien de meeste prijzen die ik voorbij zie komen.
 
Best keurig..


20190825_182101.jpg
 
Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd deed?
Gisteren ben ik op 5km van huis stil gevallen zonder benzine met m'n 2002 PC36 Hornet. Manuele kraantje stond toen in uiterst rechtse stand '1'. Motor valt uit, ik bekijk het even, zet 'm in de uiterst linkse stand van het kraantje 'RES' (aanduidingen zijn weg op het kraantje, maar dat is hoe ik dacht dat de standen verdeeld waren). Ik schud 'm even tussen m'n benen, hoor wat klutsen. Ik probeer te starten, nog steeds niets.
Op stap naar huis dan maar. Onderweg kom ik een vriendelijke persoon tegen die me uit de nood wil hebben en er (pakweg) 1 litertje in giet. Ik rij naar huis, rij direct naar het tankstation, en daar giet ik er slechts een litertje of 11 in (stond wel op z'n voetsteun links gekanteld, weet niet of dat nog zoveel verschil maakt).

Let wel: Is mijn eerste ervaring (lees: eerste tank) die ik rij met deze moto.

Hoe komt het dat ik niet in reserve kan gaan? En lijkt me dat een vol tankje toch iets meer dan 11 liter bevat, of?
 
Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd deed?
Gisteren ben ik op 5km van huis stil gevallen zonder benzine met m'n 2002 PC36 Hornet. Manuele kraantje stond toen in uiterst rechtse stand '1'. Motor valt uit, ik bekijk het even, zet 'm in de uiterst linkse stand van het kraantje 'RES' (aanduidingen zijn weg op het kraantje, maar dat is hoe ik dacht dat de standen verdeeld waren). Ik schud 'm even tussen m'n benen, hoor wat klutsen. Ik probeer te starten, nog steeds niets.
Op stap naar huis dan maar. Onderweg kom ik een vriendelijke persoon tegen die me uit de nood wil hebben en er (pakweg) 1 litertje in giet. Ik rij naar huis, rij direct naar het tankstation, en daar giet ik er slechts een litertje of 11 in (stond wel op z'n voetsteun links gekanteld, weet niet of dat nog zoveel verschil maakt).

Let wel: Is mijn eerste ervaring (lees: eerste tank) die ik rij met deze moto.

Hoe komt het dat ik niet in reserve kan gaan? En lijkt me dat een vol tankje toch iets meer dan 11 liter bevat, of?
Screenshot_20190831_111956_com.android.chrome.jpgScreenshot_20190831_112058_com.android.chrome.jpg
16 liter inhoud dus, bij mij gaat er 11 liter bij als ik net op reserve rijd, dus 5 liter reserve, kraan midden dicht, naar achter open, naar voor reserve, misschien vuil in de tank zodat de reserve stand niet werkt, moet ook wel ff doorstarten voordat de carbs weer vol zitten, anders tank leeghalen en kraan ff verwijderen en tank spoelen, kraan gelijk testen op werking.
 
Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd deed?
Gisteren ben ik op 5km van huis stil gevallen zonder benzine met m'n 2002 PC36 Hornet. Manuele kraantje stond toen in uiterst rechtse stand '1'. Motor valt uit, ik bekijk het even, zet 'm in de uiterst linkse stand van het kraantje 'RES' (aanduidingen zijn weg op het kraantje, maar dat is hoe ik dacht dat de standen verdeeld waren). Ik schud 'm even tussen m'n benen, hoor wat klutsen. Ik probeer te starten, nog steeds niets.
Op stap naar huis dan maar. Onderweg kom ik een vriendelijke persoon tegen die me uit de nood wil hebben en er (pakweg) 1 litertje in giet. Ik rij naar huis, rij direct naar het tankstation, en daar giet ik er slechts een litertje of 11 in (stond wel op z'n voetsteun links gekanteld, weet niet of dat nog zoveel verschil maakt).

Let wel: Is mijn eerste ervaring (lees: eerste tank) die ik rij met deze moto.

Hoe komt het dat ik niet in reserve kan gaan? En lijkt me dat een vol tankje toch iets meer dan 11 liter bevat, of?
De 2002 versie heeft 17 liter tank en officieel 3 liter reserve. Maar het hangt erg af van de omstandigheden of hij juist snel (lees: met nog 5 liter over) of laat (met nog maar 1.5 liter over) niet meer uit de "gewone" opening benzine krijgt (bochten, tempowisseling etc). Ik heb al gehad dat hij wel al op reserve moest, maar er ook maar zo'n 11 liter bij ging, maar ik heb ook echt droog gestaan, nog geen 2 liter nadat ik hem op reserve had gezet (heb daarom nu twee 500 ml colaflesjes met benzine onder het zadel, just in case).

Als je hem op reserve zet op het moment dat je voelt dat hij gaat inhouden, dan gaat ie feilloos door. Als ie echt is afgeslagen, kan het - zoals Arjan al zei - zijn dat de hele leiding en carbs leeg zijn en hij dus even door moet. Ik heb ook al eens een minuut staan schudden, starten, schudden, starten, tot ie hem weer oppikte.

Tip: oefen het omzetten van de knop van "gewoon" naar "reserve" al rijdende een paar keer. Is niet zo moeilijk, maar wel handig om al eens gedaan te hebben. Als je dan een keer merkt dat de motor niet meer (goed) trekt, weet je dat ie bijna droog staat.

Succes er mee
 
Ik weet niet of het er toe doet (wat betreft tankinhoud), 't is een bouwjaar 2002, maar wel degelijk een PC36.
Begrijp ik het goed dat, als je hem nooit tot op het "reserve" rijdt, dit een compartiment met brandstof is dat nooit aangesproken wordt?

Als je vice versa de motor start op "Reserve", gaat hij dan ook enkel het reservecompartiment aanspreken en er daarna mee ophouden (dus niet overgaan naar de gewone tank?)?
 
Ik weet niet of het er toe doet (wat betreft tankinhoud), 't is een bouwjaar 2002, maar wel degelijk een PC36.
Begrijp ik het goed dat, als je hem nooit tot op het "reserve" rijdt, dit een compartiment met brandstof is dat nooit aangesproken wordt?

Als je vice versa de motor start op "Reserve", gaat hij dan ook enkel het reservecompartiment aanspreken en er daarna mee ophouden (dus niet overgaan naar de gewone tank?)?
Nee, het is 1 tank, maar met een tussenschot. Een stukje (2 tot 5 liter) blijft hangen achter het schotje als je de gewone stand gebruikt. Als je dan omschakelt naar reserve, pakt ie het van daaruit. Sommigen rijden daarom ook altijd met de stand "reserve". Zelf doe ik dat niet, heb liever nog iets achter de hand als ik verkeerd heb ingeshat wanneer ik moet tanken |(
 
Nee, het is 1 tank, maar met een tussenschot. Een stukje (2 tot 5 liter) blijft hangen achter het schotje als je de gewone stand gebruikt. Als je dan omschakelt naar reserve, pakt ie het van daaruit. Sommigen rijden daarom ook altijd met de stand "reserve". Zelf doe ik dat niet, heb liever nog iets achter de hand als ik verkeerd heb ingeshat wanneer ik moet tanken |(


Geen tussen schot in de tank aanwezig, normale en reserve stand word geregeld door het pijpje op de kraan wat binnen in de tank zit, normale stand pakt hij bezine aan de boven kant pijpje, als dat niet meer gaat ga je op reserve en pakt hij benzine onderkant rond het pijpje, zie foto.
Screenshot_20190901_001647_com.android.chrome.jpg
 
Geen tussen schot in de tank aanwezig, normale en reserve stand word geregeld door het pijpje op de kraan wat binnen in de tank zit, normale stand pakt hij bezine aan de boven kant pijpje, als dat niet meer gaat ga je op reserve en pakt hij benzine onderkant rond het pijpje, zie foto.Bekijk bijlage 1423610
Dankje voor de verbetering. Dus als het pijpje net iets langer is, of om de een of andere reden scheef is komen te staan, is het stukje reserve (dus onder de bovenkant pijpje) wat meer, of wat minder.
Dan toch wel eigenaardig dat als ie tegen reserve aan zit te hikken, hij soms door schommelen het nog een tijdje beter volhoudt.

Hoe dan ook: zelfde benzine en per motor een eigen hoeveelheid reserve.
 
Ik zit er aan te denken om mijn honda hornet uit 2011 deze winter te gaan verkopen. Afgelopen week langs een dealer geweest en gehoord wat hij waard is. Dus mocht er iemand deze winter iets anders zoeken. Wellicht dat deze iets voor je is! Hij zal eind oktober waarschijnlijk plaats gaan maken.
Honda hornet uit 2011. Ketting, tandwielen oliefilter en olie nog geen 1500km geleden gedaan. Full system uitlaat van blackwidow en een quickshifter en gear indicator van healtech. 24.5k op de teller. Alle orginele spullen natuurlijk aanwezig.
 
Die zouden hem voor 5200 te koop zetten. En dat is ongeveer gelijk aan wat er nu op mp en motor occasions staat. maar dat is niet de prijs die ik er voor hoef te hebben.
 
Ik heb geen interesse, maar heb dezelfde specs qua bouwjaar en km-stand. Vraag mij af wat die van ons qua inruil doet. Als ik op jouw prijs afga, zal het rond de 4k liggen dus?
 
Ik heb geen interesse, maar heb dezelfde specs qua bouwjaar en km-stand. Vraag mij af wat die van ons qua inruil doet. Als ik op jouw prijs afga, zal het rond de 4k liggen dus?
klopt! maar zoals je snapt gaat hij daar niet voor weg. :)
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor de verbetering. Dus als het pijpje net iets langer is, of om de een of andere reden scheef is komen te staan, is het stukje reserve (dus onder de bovenkant pijpje) wat meer, of wat minder.
Dan toch wel eigenaardig dat als ie tegen reserve aan zit te hikken, hij soms door schommelen het nog een tijdje beter volhoudt.

Hoe dan ook: zelfde benzine en per motor een eigen hoeveelheid reserve.

Door de schommeling komt er af en toe nog benzine in de bovenkant van het pijpje, maar als het niveau lager word gebeurd dat niet meer, en heb je alleen de reserve stand nog, dat is een gaatje onderin de kraan naast het pijpje, dat kan door vuil onderin de tank nog wel eens verstopt zitten, en dan werkt de reserve stand dus niet meer, dus tank spoelen en kraan verwijderen en schoonmaken, als de kraan eruit is gelijk de werking testen,
 
Origineel maken en zo verkopen en aftermarket parts apart? Vang je denk t meeste ervoor 😎
Wat wil je hebben haha.. nee liefst verkoop ik hem zo aan een liefhebber. Hij is helemaal af alles zit erop wat je kan wensen. Hij gaat pas in okt ofzo mp enzo op maar als hier een lief hebben kijkt mag hij me altijd berichten.
 
Ik heb daar ook paar keer op proef gezeten maar kan dr niet aan wennen. Onderarmen staan gelijk strak. Mgoed, ik ben 1.85, misschien is dat ook niet zo handige lengte.
 
Honda vfr gehad, kreeg last van polsen en rug en nek, nu honda hornet lekker rechtop zitten, geen nek rug en pols klachten meer, dus voor mij geen supersport meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan