Honda Hornet Forum Deel 21

Al eens in het "te koop gevraagd" topic gevraagd, maar misschien hier wat meer geluk:

Ik zoek voor mijn hornet uit 2005 (CB600F met gouden USD voorvork model) afdek kapjes voor de passagiersbeugel greep.Dacht deze gevonden te hebben op ebay, maar blijken uitverkocht. Weet dat Rizoma ze volgens mij ook ooit heeft geproduceerd, maar ook die zijn niet te vinden...

Wellicht heeft iemand hier ze nog liggen of heeft iemand de gouden tip? Ik hoor 't graag ! :}
 
Ik meld me hier weer terug aan, nu met een CB900 Hornet van 2003!

Gisteren opgehaald en helemaal blij. Zaten wat accessoires op maar vandaag terug naar origineel gemaakt omdat ik dat persoonlijk mooier vind.

Als er iemand nog interesse heeft, heb nog het volgende beschikbaar:
- blauw windschermpje
- blauw ABM stuur
- blauwe rem/koppelingshendel (merkloos)

Zal deze week wel een verkoop topic aanmaken.
 

Bijlagen

  • IMG_20190909_123704101_HDR.jpg
    IMG_20190909_123704101_HDR.jpg
    346,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20190909_140218969.jpg
    IMG_20190909_140218969.jpg
    286,5 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190909_123637920_HDR.jpg
    IMG_20190909_123637920_HDR.jpg
    333,5 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190909_140225135.jpg
    IMG_20190909_140225135.jpg
    197,9 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20190909_123622298_HDR.jpg
    IMG_20190909_123622298_HDR.jpg
    273,8 KB · Weergaven: 13
Al eens in het "te koop gevraagd" topic gevraagd, maar misschien hier wat meer geluk:

Ik zoek voor mijn hornet uit 2005 (CB600F met gouden USD voorvork model) afdek kapjes voor de passagiersbeugel greep.Dacht deze gevonden te hebben op ebay, maar blijken uitverkocht. Weet dat Rizoma ze volgens mij ook ooit heeft geproduceerd, maar ook die zijn niet te vinden...

Wellicht heeft iemand hier ze nog liggen of heeft iemand de gouden tip? Ik hoor 't graag ! :}
Schaars product....zoek eens op Soziusgriff abdeckung ( jawohl)....misschien meer kans..
 
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
In de zoektocht naar een handige tanktas komen veel vraagtekens bij mij naar boven, zoals wat is een vlakke tank?
Als ik op de foto's naar mijn motor kijk niet, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Voorbeeld van waar het genoemd word:
https://www.louis.nl/artikel/givi-xs307-tanktas-15-liter-tanklock/10020042https://www.louis.nl/artikel/held-campo-magneet-tanktas/10026873
De 2e set lijkt mij wel mooi om te proberen... Maar ook daar is dan weer een straight en een curved versie van...
Vraagtekens vraagtekens, ik hoop dat iemand een nuttige mening hierover heeft :}
 
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
In de zoektocht naar een handige tanktas komen veel vraagtekens bij mij naar boven, zoals wat is een vlakke tank?
Als ik op de foto's naar mijn motor kijk niet, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Voorbeeld van waar het genoemd word:
https://www.louis.nl/artikel/givi-xs307-tanktas-15-liter-tanklock/10020042https://www.louis.nl/artikel/held-campo-magneet-tanktas/10026873
De 2e set lijkt mij wel mooi om te proberen... Maar ook daar is dan weer een straight en een curved versie van...
Vraagtekens vraagtekens, ik hoop dat iemand een nuttige mening hierover heeft :}

Ik heb voorheen met magneet tanktassen en bagster tassen gereden. Magneet tanktas doe ik niet meer. Vind het omslachtig en teveel kans op krassen. Bagster was erg handig maar niet goedkoop. Nu rij ik met de GIVI Tanklock. Ik vind het prima weken. Een paar posts terug staat een foto waar hij er op zit. Ik heb een klein model voor portemonnee, telefoon enz maar het model wat jij aangeeft lijkt mij prima. De ronde modellen tassen zijn meer voor de allroad motorfietsen. De onderzijde van die xs307 is een stevig plaat die hem gewoon boven je tank zwevend houdt.
 
@Spykes Dank voor je reactie. Vind zelf zo'n ring niet heel tof, maar is wel minder gevoelig inderdaad, plus het relatief gemakkelijk kunnen tanken natuurlijk.
Heb net ook een filmpje van een Vstrom met die givi tas, dan snap ik de rondere modellen inderdaad. Lijkt niet op een Hornet :)

Ik ga nog even denken waar ik voor ga...
 
@Atacama ik heb van sw motech ook zo'n quicklock tankring met het kleinste tasje dat zij leveren. Ideaal voor beurs, telefoon, en nog wat klein spul. op mijn cb1000r had ik zelfs de versie met 12V draad waardoor je telefoon opgeladen is/blijft tijdens het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn dochter heeft zo'n Held
tanktas op haar Hornet 600. Bleef prima zitten tijden s 5 daagse trip naar Duitsland en past veel in. Ik zelf heb voor dagelijks gebruik en SW Motech op mijn FZ8N, is wel erg handig toch zo'n tankringtas.
 

Bijlagen

  • 2019-08-02 Anke en Ad midweek Moezel snapshot 1 (2).jpg
    2019-08-02 Anke en Ad midweek Moezel snapshot 1 (2).jpg
    347,4 KB · Weergaven: 21
  • 2019-08-02 Anke en Ad midweek Moezel snapshot 1 (8).jpg
    2019-08-02 Anke en Ad midweek Moezel snapshot 1 (8).jpg
    225,9 KB · Weergaven: 20
  • 33064186824_a21104b191_k.jpg
    33064186824_a21104b191_k.jpg
    290,1 KB · Weergaven: 21
Zijn er meer mensen die met een 900 het circuit op gaan? Ik heb afgelopen week voor het eerst op het circuit gereden, een training gevolgd op Zandvoort en dat smaakt zeer zeker naar meer... Ik zat in een groep met alleen maar 600 buikschuivers (beginners groep) maar ik moet zeggen dat de Hornet ondanks zijn hogere gewicht goed de bochten door vliegt! Wat een lol op zo’n ding zeg!
 
Beste mede Hornet bezitters, mijn fiets is aan nieuw rubber toe en ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat hebben jullie er onder zitten en wat vinden jullie er van?
 
Ik heb er sinds een paar weken Michelin Pilot Road 5 onder zitten. De keuze voor deze banden is gemaakt op basis van de testen die aangeven dat het een prima mooi weer band is die ook goed presteerd met slecht weer.
De oude banden waren een zooitje (2 verschillende en oud) dus mijn mening is misschien niet vanuit een eerlijk vergelijk als jij 'goede' banden er onder hebt zitten.

De bochten gaan heerlijk nu, had wat moeite met een strakke lijn in de bocht maar dat gaat nu zo goed als vanzelf.
Mijn vorige banden hadden merkbaar moeite met een vochtig wegdek (het leek alsof de achterband zijn contact zocht met de weg, een diabolo) dat is nu ook geheel verdwenen. Nog niet met volle regen gereden overigens.

Ik ben heel tevreden, als je regen rijden op het lijstje hebt staan raad ik ze zeker aan. Ben (nog) niet zo van hard door de bochten gaan maar heb wel alle vertrouwen dat deze dat ook goed kunnen.
 
Beste mede Hornet bezitters, mijn fiets is aan nieuw rubber toe en ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat hebben jullie er onder zitten en wat vinden jullie er van?
Pilot Road 4, zat eronder maar ik zou ze er zelf ook onder gedaan hebben denk ik. Ik heb nagenoeg altijd grip, in welk gebruik dan ook. Ze geven heel veel vertrouwen. De 5 schijnt nog beter te zijn, dus hierna die eens bekijken.
 
Beste mede Hornet bezitters, mijn fiets is aan nieuw rubber toe en ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat hebben jullie er onder zitten en wat vinden jullie er van?
Ik heb pas 8000 km ervaring op de motor/hornet, dus niet veel ervaring. Voorband nieuw een MPR4 erop laten leggen. (Motor)mike zei dat voor gewoon gebruik de 4 al uitstekend is en de 5 geen toegevoegde waarde heeft (wel als je graag de grenzen opzoekt). Binnenkort is achter aan de beurt, dat wordt dan ook een MPR4.
 
De 5 heeft volgens mij iets betere afwatering, vooral als de band al iets meer versleten is. De afwater pockets zijn iets slimmer ontworpen zeg maar.
Eigenlijk wou ik voor de Dunlop roadsmart 3 gaan, maar die waren een stuk meer waard volgens de verkopers. Uit de testen vond ik de lichte weerstand van die banden een interessante plus. De 5 lag in het midden dus daar maar voor gegaan.

De Pilot road 4 zal zeker een prima band zijn gezien de hoge verkoop daarvan :}
 
Dankjulliewel voor jullie reacties! Ik had zelf ook de pilot road serie op het oog dus het is fijn dat het bevestigd wordt dat dit een fijne band is :)
 
verlichting van de km teller doet het niet meer. Hornet 600 bj 2002. Zekering ?
Alvast bedankt voor de tips wat oorzaak kan zijn (ik ben redelijk a-technisch..)
 

Bijlagen

  • IMG_20190919_174924 (1).jpg
    IMG_20190919_174924 (1).jpg
    75,3 KB · Weergaven: 8
verlichting van de km teller doet het niet meer. Hornet 600 bj 2002. Zekering ?
Alvast bedankt voor de tips wat oorzaak kan zijn (ik ben redelijk a-technisch..)
Volgens mij zitten er lampjes in het tellerhuis die je kan vervangen.
Staat geloof ik in de handleiding.

Toevoeging:
Jazeker, hoofdstuk 20 van de shopmanual.
4 x 21w.

te snel gereageerd, maar zo te zien is er bij het nieuwe type teller ook gewoon een lampje stuk, ik ging van een nieuwer model uit :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed ook dat het het lampje is, die kun je voor een euro of iets kopen/bestellen.

Volgens mij zitten er lampjes in het tellerhuis die je kan vervangen.
Staat geloof ik in de handleiding.

Dit klopt volledig! Even het werkplaats handboek checken bij het hoofdstuk dat beschrijft hoe je het tellerhuis los moet halen. Daarin wordt ook beschreven hoe je de lampjes vervangt, als je het een beetje handig doet hoef je overigens niet het complete tellerhuis los te halen maar alleen de achterkant (heb toevallig 2 maanden terug ook een lampje in mn teller moeten vervangen).
 
Rijdt er niemand hier met de Battlax T30, deze is toch af fabriek geleverd? Ik moet nl. ook een nieuwe achterband, maar voor is nog niet aan vervanging toe. Weet niet wat het doet als ik er nu en andere band achterop leg dan een ander type dan voor. Iemand ervaring mee?
 
Zijn er meer mensen die met een 900 het circuit op gaan? Ik heb afgelopen week voor het eerst op het circuit gereden, een training gevolgd op Zandvoort en dat smaakt zeer zeker naar meer... Ik zat in een groep met alleen maar 600 buikschuivers (beginners groep) maar ik moet zeggen dat de Hornet ondanks zijn hogere gewicht goed de bochten door vliegt! Wat een lol op zo’n ding zeg!

Lemarc reed veel circuit met de 900.

Rijdt er niemand hier met de Battlax T30, deze is toch af fabriek geleverd? Ik moet nl. ook een nieuwe achterband, maar voor is nog niet aan vervanging toe. Weet niet wat het doet als ik er nu en andere band achterop leg dan een ander type dan voor. Iemand ervaring mee?

Wordt overal op het forum sterk afgeraden ivm 2 type banden die anders reageren. Dus doe het niet😉
 
Rijdt er niemand hier met de Battlax T30, deze is toch af fabriek geleverd? Ik moet nl. ook een nieuwe achterband, maar voor is nog niet aan vervanging toe. Weet niet wat het doet als ik er nu en andere band achterop leg dan een ander type dan voor. Iemand ervaring mee?

Ik rij momenteel met een Pirelli Diablo Rosso 3 vooraan en een Dunlop Sportmax achteraan. Zijn van insteek geen twee totaal verschillende banden. Ik heb amper moto ervaring (1 maand rijbewijs, met nu 1250km op de teller). Vorige week bij droog weer een rit van 320km gedaan met een club. Nooit met het gevoel gezeten dat ik iets niet kon door het verschil in banden en wat daarmee gepaard zou gaan. Volgend voorjaar leg ik achteraan ook wel een Pirelli Diablo Rosso 3, maar dat is eerder omdat de Dunlop achteraan nu "oud" is ipv versleten.
Lijkt me dat het belangrijk is dat je bij een mix van merk / type wel een combinatie neemt die van de constructeur uit om dezelfde reden op de markt is gebracht.

Mogelijks rijdt het met een gelijke combinatie voor - achter pakken beter, maar momenteel ervaar ik daar geen problemen van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan