Honda Hornet Forum Deel 21

Beste mede Hornet bezitters, mijn fiets is aan nieuw rubber toe en ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat hebben jullie er onder zitten en wat vinden jullie er van?
Heb zelf de pilot road 4 achter met de pilot road 2 voor.
Dit is mn derde set op mn hornet.
De pilot road 4 op de voorzijde veroorzaakte een trilling op mn stuur.
Deze was geen match met mn motor
Voor de info lag echt aan die band
Voorvork progressief Hyperpro
Veerspanning verstelbaar
Stuurdemper van Matris
Motor heeft nu uitstekende wegligging met deze setup en banden
 
Allen,

Ik ga afscheid nemen van mijn Hornet, omdat ik het nieuwe seizoen voor een Street triple ga kijken.
Mocht iemand op zoek zijn naar een net 2005 model, kun je de fotos en informatie hier vinden:

 
Klopt, ik heb wel wat rondjes Zandvoort gedraaid. Nooit SS gereden, en een naked geeft net zo veel, al dan niet meer, plezier op het circuit.
Nice! Gewoon met je straatfiets ook? En met welke organisatie/groep reed je daar? Ik zie het wel zitten om meer trainingen te doen, want ik vond het echt ongekend vet, nog vetter dan verwacht. :P
 
Hallo allemaal.
Ik ben sinds afgelopen zaterdag de eigenaar van een blauwe 2004 (model 2003) cb900f.
Ik heb de motor van MM#93 overgenomen.

Volgende week even het kabeltje voor de druppellader en 12v aansluiten, DB killers op maat maken ,extra houder voor de garmin en een osco bestellen en nog wat kleine dingetjes doen.
Misschien een wat lager stuurtje monteren maar eerst gewoon rond rijden
 
Nice! Gewoon met je straatfiets ook? En met welke organisatie/groep reed je daar? Ik zie het wel zitten om meer trainingen te doen, want ik vond het echt ongekend vet, nog vetter dan verwacht. :P
Zeker, gewoon met de Hornet 900. Altijd met MSL (motorsportlifestyle) in groep 3. Al weet ik niet of ze nog bestaand al dan niet onder de huidge naam. Maar er zullen zat andere zijn.

Goede begeleiding is echt super belangrijk omdat je zodoende de juiste technieken leert om veilig (steeds) harder te gaan. Een naked is enerzijds makkelijker vanwege de zit en het stuur, maar anderzijds zijn grondspeling en het niet super stijve frame en middelmatige vering wel dingen waar je mee moet leren omgaan. Al is het poppetje op de motor die het voor 95% moet doen. :]
 
GEZOCHT!!!

Ik ben op zoek naar een carb set voor een Hornet van 2000. heeft iemand toevallig een goede liggen??

Als je ergens anders iets weet te liggen dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt!
 
Weet iemand de verschillen tussen een 2003 en 2004 model cb900?
Tot nu toe weet ik,vanaf 2004:
Instelbare voorvork
Alarmlichten
2x bagage haken in zadel
Klokje in dashboard???

Vanaf 2005 goude remklauwen en zwarte blok delen
 
Wat een feest,..
Ik wil vandaag wegrijden, ik kijk om mij heen en denk: "Er mist iets". Zijn mijn spiegels gejat. Wat een lol...

Hierbij dan gelijk weer een vraag: Heeft iemand nog tips voor een mooie set hoekige spiegels? Een normale/grotere set heeft de voorkeur zodat ik goed zicht heb ongeacht hoe ver ik voorover leun. Mijn oude set had namelijk het nadeel dat ik minder zag naarmate ik verder voorover geleund zat/ harder reed.
 
Wat een feest,..
Ik wil vandaag wegrijden, ik kijk om mij heen en denk: "Er mist iets". Zijn mijn spiegels gejat. Wat een lol...

Hierbij dan gelijk weer een vraag: Heeft iemand nog tips voor een mooie set hoekige spiegels? Een normale/grotere set heeft de voorkeur zodat ik goed zicht heb ongeacht hoe ver ik voorover leun. Mijn oude set had namelijk het nadeel dat ik minder zag naarmate ik verder voorover geleund zat/ harder reed.
Heb deze er op gezet, had hele kleine spiegeltjes erop zitten. Zijn als je ze in de hand hebt niet overdreven subtiel maar het ziet er goed uit vind ik.
Als je wil kan ik een foto maken op de motor.
 
Heb deze er op gezet, had hele kleine spiegeltjes erop zitten. Zijn als je ze in de hand hebt niet overdreven subtiel maar het ziet er goed uit vind ik.
Als je wil kan ik een foto maken op de motor.
Als je een foto wilt maken graag, het liefst een van de voorkant en een vanaf de positie van de bestuurder.
 
Als je een foto wilt maken graag, het liefst een van de voorkant en een vanaf de positie van de bestuurder.
Ik ben vanmorgen vergeten fotos te maken. In het archief vond ik deze nog. Hopelijk geeft dit voldoende beeld.
Zoals ik al aangaf, een tikje lomp maar een goed beeld. Zie vrij veel van de weg achter mij en een stukje van mijn enorm mooie ellebogen.
Enige minpuntje vind ik zelf het metaal kleurige stukje, maar je kan niet alles hebben ;-)

DSC_0345.JPG
IMG_20190824_115312.jpg
 
Dat model heb ik ook op mijn Hornet 900 volgens mij.

Vond deze op marktplaats, dat is volgens mij dezelfde maar dan carbon (misschien wel ff checken of je M10 draad hebt).

Stuurspiegels M10
€ 25,00

En ook een foto van de mijne erbij. Ik zie er ook goed in.
 

Bijlagen

  • IMG_20190909_123704101_HDR.jpg
    IMG_20190909_123704101_HDR.jpg
    346,9 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190909_123656893_HDR.jpg
    IMG_20190909_123656893_HDR.jpg
    339,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20190909_140225135.jpg
    IMG_20190909_140225135.jpg
    197,9 KB · Weergaven: 15
Ik zit er aan te denken om mijn honda hornet uit 2011 deze winter te gaan verkopen. Afgelopen week langs een dealer geweest en gehoord wat hij waard is. Dus mocht er iemand deze winter iets anders zoeken. Wellicht dat deze iets voor je is! Hij zal eind oktober waarschijnlijk plaats gaan maken.
Honda hornet uit 2011. Ketting, tandwielen oliefilter en olie nog geen 1500km geleden gedaan. Full system uitlaat van blackwidow en een quickshifter en gear indicator van healtech. 24.5k op de teller. Alle orginele spullen natuurlijk aanwezig.
Prijs is licht bespreekbaar aangezien ik een andere motor heb gezien. Echt de mooiste hornet die nu op internet staat!
 
Vanaf heden fijn bp ultimate of shell v power tanken. Ethanol vrij en dus fijn voor de rubbertjes en ons kostbare aluminium.
 
Laatst bewerkt:
Beste allen,

Ik weet niet of het hier mag, maar ik haal al de meeste meneren die interessen zou kunnen hebben!

Het is al een tijdje geleden dat ik actief was in dit draadje.

We zijn de zolder aan het opruimen vanwege een verhuizing. Nu kwam ik nog een org. Uitlaat tegen van het 2005 model. zo goed als nieuw!

Mag er voor een zacht prijsje.
Ala je interessen hebt stuur maar een pb
 
Als iemand nog een origineel uitlaatspruitstuk heeft liggen waar die vanaf wil pb even. Geen Hollywood prijzen aub...

Gezocht voor de Hornet 600cc vanaf 2007 tot 2013 gok ik. Is de Hornet met PC41 blok.
 
Als iemand nog een origineel uitlaatspruitstuk heeft liggen waar die vanaf wil pb even. Geen Hollywood prijzen aub...

Gezocht voor de Hornet 600cc vanaf 2007 tot 2013 gok ik. Is de Hornet met PC41 blok.
Mijn hornet is gistere avond verkocht. Incl de orginele uitlaat.
Ik ga dus verhuizen naar het gsxr forum 👌
 
20191012_162051.jpg

Dit is mijn cb900.
Standaard op de uitlaten en carbon gewrapte kapjes na.
De bijrijder beugel is eraf, daar komen afdekplaatjes in en het zadel is aan de voorzijde hoger gemaakt zodat het glijden minder is.

Er zitten nu witte potlood strepen op het zadel omdat ik aan het kijken ben hoe ik de uitvoering wil hebben.
 
Bekijk bijlage 1435433
Dit is mijn cb900.
Standaard op de uitlaten en carbon gewrapte kapjes na.
De bijrijder beugel is eraf, daar komen afdekplaatjes in en het zadel is aan de voorzijde hoger gemaakt zodat het glijden minder is.

Er zitten nu witte potlood strepen op het zadel omdat ik aan het kijken ben hoe ik de uitvoering wil hebben.

Ziet er goed uit! Die blauwe blijven het mooiste hè 😁

Hebben jullie trouwens ook last van een stinkende motorjas? Ik heb al wat op internet hierover gevonden en blijkbaar door de seatpipes en het vacuüm achter de berijder worden de uitlaatgassen naar voren getrokken waardoor je jas wel naar uitlaatgassen kan stinken.
 
Nog geen last van gehad maar ik heb er nog geen 200km mee gereden.
Misschien zet ik wel het ruitje erop om even te testen of het iets help tegen de regen en koude wind
 
Ziet er goed uit! Die blauwe blijven het mooiste hè 😁

Hebben jullie trouwens ook last van een stinkende motorjas? Ik heb al wat op internet hierover gevonden en blijkbaar door de seatpipes en het vacuüm achter de berijder worden de uitlaatgassen naar voren getrokken waardoor je jas wel naar uitlaatgassen kan stinken.
Niet alleen dat haha, stinkende tas plus inhoudt, stinkende jas, stinkend shirt, stinkend haar, stinkende achterrijder 😂😂 Dat ding meurt als een bunzing. Weinig aan te doen, ik schaar het onder het noemertje karakter😂.
Op wristtwisters forum heb ik wel een aantal 900’s gezien met een lage Fireblade uitlaat, maar die hoge seatpipes zijn juist kenmerkend voor de 900, ik vind die heel gaaf zo. Een van de redenen waarom ik ervoor gevallen ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan