Honda Hornet Forum Deel 21

Die tassen zelf zijn het probleem niet, het is het type motor. Het moet gewoon passen... Marktplaats bekijk ik dagelijks met een alert ;)
Misschien even op de motorbeurs kijken...

Ik ga dat beugeltje zelf maken, die is rechtoe rechtaan. Kon de tassen voor 120 euro niet laten staan!

2020-02-11 07_53_43-bc_hta_00_740_1X00X_b.png
 
ik kreeg gister ook mijn Givi schermpje tegen. Vind de puig mooier maar de givi heeft toch wat meer hoogte!

eergister voor het eerst olie vervangen van een 4 takt (de hornet). hoe simpel het klusje ook voel me toch een beetje trots. Normaliter bracht ik hem gewoon weg. :)
 
ik kreeg gister ook mijn Givi schermpje tegen. Vind de puig mooier maar de givi heeft toch wat meer hoogte!

eergister voor het eerst olie vervangen van een 4 takt (de hornet). hoe simpel het klusje ook voel me toch een beetje trots. Normaliter bracht ik hem gewoon weg. :)
Olie verversen is prima te doen, je kunt ook overal lekker bij.
Gisteren heb ik de Puig gemonteerd, was ff frummelen omdat de koplamp-montage niet heel geweldig is. uiteindelijk zit hij erop en ben ik er blij mee!
 
Ik ben heel benieuwd hoe het rijd. Merk je het verschil?
En wat is dan precies het verschil?

Ik denk al langer aan zo'n schermpje maar ben ook een beetje bang dat het veel meer lawaai veroorzaakt bij mijn hoofd. Ik heb wel het nieuwere model trouwens...
 
ik kreeg gister ook mijn Givi schermpje tegen. Vind de puig mooier maar de givi heeft toch wat meer hoogte!

eergister voor het eerst olie vervangen van een 4 takt (de hornet). hoe simpel het klusje ook voel me toch een beetje trots. Normaliter bracht ik hem gewoon weg. :)
Ook even het oliefiltertje meenemen (indien gedaan, TOP! - zo niet, volgende keer dan) ;)
 
Ook even het oliefiltertje meenemen (indien gedaan, TOP! - zo niet, volgende keer dan) ;)

Tuurlijk, gewoon vervangen. Net als de bougies, luchtfilter en dat plastic zakje onder het luchtfilter : "Crankcase Breather".

Hiervoor een RS125 gehad, daar deed ik wel alles zelf, moest even een drempel over bij deze. Hand in hand met Haines een peace of cake.
 
Ik ben heel benieuwd hoe het rijd. Merk je het verschil?
En wat is dan precies het verschil?

Ik denk al langer aan zo'n schermpje maar ben ook een beetje bang dat het veel meer lawaai veroorzaakt bij mijn hoofd. Ik heb wel het nieuwere model trouwens...
Ik heb hem nog niet getest. ik hoop dat t morgen wat beter weer wordt als dat er nu voorspeld wordt. ik kan dan ff testen. Je kunt het schermpje nog stellen dus als je inderdaad meer wind op je kop hebt kun je hem rechtop of platter verstellen. hierna ga ik hem borgen. zodra ik info heb verneem je het van me.
 
De Hornet weggebracht voor jaarlijks onderhoud en balhoofd lagers vervangen....stuurt weer toppie!
IMG_20200131_163237.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Ik heb hem nog niet getest. ik hoop dat t morgen wat beter weer wordt als dat er nu voorspeld wordt. ik kan dan ff testen. Je kunt het schermpje nog stellen dus als je inderdaad meer wind op je kop hebt kun je hem rechtop of platter verstellen. hierna ga ik hem borgen. zodra ik info heb verneem je het van me.
Gisteren met een ride-out mee geweest waarbij ik in de wind natuurlijk perfect kon testen. het schermpje is eigenlijk voor de looks gekocht maar scheelt wat mij betreft enorm met wind!
 
Gisteren zonder schermpje gereden,
Vandaag een givi schermpje erop gemonteerd, moet nog ff wennen aan de looks maar vind deze al niet echt hoog.

Als Dennis voorbij is maar ff een rondje rijden
 

Bijlagen

  • 20200216_130955.jpg
    20200216_130955.jpg
    210,6 KB · Weergaven: 12
  • 20200216_130842.jpg
    20200216_130842.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 16
Gisteren zonder schermpje gereden,
Vandaag een givi schermpje erop gemonteerd, moet nog ff wennen aan de looks maar vind deze al niet echt hoog.

Als Dennis voorbij is maar ff een rondje rijden
Ziet er strak uit!!

Ik net even bij de motor geweest. kreeg van een medeweggebruiker gister de tip dat maar 1 lamp van mn achterlicht brandde. De remlichten deden het beiden wel.
Net de lamp even opengemaakt en geconstateerd dat ze beiden niet meer continu branden maar wel bij het inknijpen van de rem.
vreemde is dat de lampjes op t oog heel lijken te zijn. Ik ga eerst maar eens 2 nieuwe lampjes bestellen en hopen dat t verder geen electrische dingen zijn.

Iemand een goed adresje voor die lampjes? overal dikke verzendkosten voor 5 eppo aan lampjes :D
BULB, WEDGE BASE(STANLEY) (12V 21/5W ECE), Honda
 
Laatst bewerkt:
Ziet er strak uit!!

Ik net even bij de motor geweest. kreeg van een medeweggebruiker gister de tip dat maar 1 lamp van mn achterlicht brandde. De remlichten deden het beiden wel.
Net de lamp even opengemaakt en geconstateerd dat ze beiden niet meer continu branden maar wel bij het inknijpen van de rem.
vreemde is dat de lampjes op t oog heel lijken te zijn. Ik ga eerst maar eens 2 nieuwe lampjes bestellen en hopen dat t verder geen electrische dingen zijn.

Iemand een goed adresje voor die lampjes? overal dikke verzendkosten voor 5 eppo aan lampjes :D
BULB, WEDGE BASE(STANLEY) (12V 21/5W ECE), Honda

Bij een tankstation of de action of autogarage of motorzaak, gewoon verkriijgbaar,
 
Niks aanpassen, gewoon erop zetten, kabels lang zat, in mijn geval tenminste, alleen gaatje boren in stuur bij gashendel voor borgpennetje zodat niet alles verdraaid bij gas geven,

Net bezig geweest met het superbike stuur. Echt een ander gezicht. Helaas kan ik niet verder. Was vergeten de stuurgewichten te bestellen. Hoe heb jij dit gedaan @Arjan hornet ?

Nu heb ik al zitten kijken op het web maar er zit heel veel gewicht verschil in. De originele weegt 330 gram per stuk. Degene die ik op het web tegen kom wegen maar 130/140 per 2 en zijn aluminium ipv staal. Maakt dit uit?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..
 
Net bezig geweest met het superbike stuur. Echt een ander gezicht. Helaas kan ik niet verder. Was vergeten de stuurgewichten te bestellen. Hoe heb jij dit gedaan @Arjan hornet ?

Nu heb ik al zitten kijken op het web maar er zit heel veel gewicht verschil in. De originele weegt 330 gram per stuk. Degene die ik op het web tegen kom wegen maar 130/140 per 2 en zijn aluminium ipv staal. Maakt dit uit?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..

Had gelijk die van abm mee besteld, zou het gewicht niet meer weten, zijn idd van aluminium, stuur is trillingvrij
 
Hebben mensen nog specifieke tips waar ik op moet letten als ik op zoek ga naar een sleutelsetje voor mijn hornet pc41?
Wat ik nu doe doe ik met huis tuin en keuken gereedschap. En wil eigenlijk ook een setje in de motor zelf opbergen met de meest voorkomende maatjes e.d.

Weet om eerlijk te zijn niet zo goed waar op te letten en wat nodig is.
 
Mooie machine!

Lampjes vervangen was (na aanschaf) easy!

Ja is duidelijk goed in onderhoud geweest en met 27000 kilometer in 19 jaar allesbehalve afgeragd.
Het is mijn eerste motor hoor, dus dit is sowieso een uplift t.o.v. mn lesmotor en alleen rijden is sowieso een vooruitgang. Lekker naar iedereen zwaaien haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan