Honda Hornet Forum Deel 21

Ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen die veringen. Heb niets te klagen over mijn cb600 nu, maar toch als je leest dat het eigenlijk altijd wel beter van word...
Vorige week een afspraak gemaakt voor een grote onderhoudsbeurt, de eerste na aankoop afgelopen zomer. Ben er maar voor gegaan om alles te laten doen deze keer, omdat het de eerste keer is. Mochten er rare dingen zijn dan hoop ik dat deze man er achter komt. Volgend jaar kan ik dan eens gaan kijken of ik een paar kleinere klusjes zelf kan gaan doen.
En vandaag heb ik een windschermpje en velglint besteld. Het lint om de wielen een beetje te betrekken bij de kleur, het ruitje vooral omdat ik hoop dat het rijden in de koude periodes dan net wat aangenamer word ;-)
 
Is er iemand hier nog op zoek naar een andere slip-on demper? Ik heb een Ixil Hyperlow (e-keur) te koop die je zo op je Hornet (PC41) zet.

Voor €150 (of een goed bod) stuur ik ‘em voor je op of kom je ‘em halen.

Eerlijke uitlaat, bon aanwezig, 1,5 jaar oud, geen schade.

Gr. WJ
 
mooi ding, leuke mods.
Kleine tip, lager en iets breder superbike stuur. Rijdt die nog leuker😉
Die heb ik vaker gelezen ja! Heb jij ook een renthal ultralow of wat anders?

Ergens vind ik deze houding niet verkeerd. Ben zelf niet zo lang (1m72) dus als ik naar achter schuif kan ik wat sportiever rijden en als ik normaal zit, zit ik heel comfortabel om te toeren.
 
Hoe ervaar je het verschil met de Hyperpro afvering?
Je voelt het al zodra je hem van de standaard af haalt. Voelt als een heel andere motor. Het rijd echt super, hij volgt de lijn in de bocht veel beter en remmen voelt veel beter aan. Geen slap gedweil meer, hij is heel licht en wendbaar sturend.
Aan het lichte sturen dragen de s22’s ook aan bij denk ik. Die banden plakken echt goed en geven goed vertrouwen. Ze gaan denk geen 12k mee (net zoals de mpp4 die erop zaten) maar ik ben er wel erg blij mee.
 
Die heb ik vaker gelezen ja! Heb jij ook een renthal ultralow of wat anders?

Ergens vind ik deze houding niet verkeerd. Ben zelf niet zo lang (1m72) dus als ik naar achter schuif kan ik wat sportiever rijden en als ik normaal zit, zit ik heel comfortabel om te toeren.

ABM stuur
 
Die heb ik vaker gelezen ja! Heb jij ook een renthal ultralow of wat anders?

Ergens vind ik deze houding niet verkeerd. Ben zelf niet zo lang (1m72) dus als ik naar achter schuif kan ik wat sportiever rijden en als ik normaal zit, zit ik heel comfortabel om te toeren.

renthal ultra low en je hoef niks aan te passen, behalve gaatjes voor de behuizing te boren. Het gaat niet zozeer om voorover maar breder, en daardoor fijner sturen

Je voelt het al zodra je hem van de standaard af haalt. Voelt als een heel andere motor. Het rijd echt super, hij volgt de lijn in de bocht veel beter en remmen voelt veel beter aan. Geen slap gedweil meer, hij is heel licht en wendbaar sturend.
Aan het lichte sturen dragen de s22’s ook aan bij denk ik. Die banden plakken echt goed en geven goed vertrouwen. Ze gaan denk geen 12k mee (net zoals de mpp4 die erop zaten) maar ik ben er wel erg blij mee.

ik heb ook s22, maar als ik de verhalen lees ga ik uit van 6-8k
 
renthal ultra low en je hoef niks aan te passen, behalve gaatjes voor de behuizing te boren. Het gaat niet zozeer om voorover maar breder, en daardoor fijner sturen



ik heb ook s22, maar als ik de verhalen lees ga ik uit van 6-8k
Dan gaan we gewoon richting twee setjes per motor seizoen. Ach, nu de kroegen dicht zijn hou ik toch geld over!
 
ik heb hyperpro en hier al vaker gezegd. Beste modificatie die je kan doen aan de motor, je herkend hem niet meer terug.

Je voelt het al zodra je hem van de standaard af haalt. Voelt als een heel andere motor. Het rijd echt super, hij volgt de lijn in de bocht veel beter en remmen voelt veel beter aan. Geen slap gedweil meer, hij is heel licht en wendbaar sturend.
Aan het lichte sturen dragen de s22’s ook aan bij denk ik. Die banden plakken echt goed en geven goed vertrouwen. Ze gaan denk geen 12k mee (net zoals de mpp4 die erop zaten) maar ik ben er wel erg blij mee.

En heb je het dan over de kit (progressieve veren vooraan en de andere schokdemper inclusief veer achteraan)? Of is de onbalans te groot als je enkel de veren in de voorvork vervangt?
Voor mij is mijn huidige Hornet uit 2002 mijn eerste moto. Ik kan het dus met niets anders vergelijken. Voor mij rijdt de moto erg fijn, al merk ik dat de moto met stevig remmen goed in de voorvork duikt. 'Men zegt mij' dat je net goed bent met deze reponsiviteit, ipv een star geheel te hebben..
Licht wendbaar en sturend ervaar ik hem zeker ook al (met een fijne Pirelli Diablo Rosso 3 om de velgen).
 
Mijn dochter bezit een Honda CB600F van sept 2002. Model Pc34
Nu heeft ze volgens dealer een defecte benzinekraan maar een vervangend exemplaar kan men nu niet zo snel gevonden krijgen omdat haar motor blijkbaar een exemplaar uit Italie is ??
Weet iemand waar ze zo'n benzinekraan zouden kunnen hebben liggen ?

Alvast bedankt voor de hulp
 
Mijn dochter bezit een Honda CB600F van sept 2002. Model Pc34
Nu heeft ze volgens dealer een defecte benzinekraan maar een vervangend exemplaar kan men nu niet zo snel gevonden krijgen omdat haar motor blijkbaar een exemplaar uit Italie is ??
Weet iemand waar ze zo'n benzinekraan zouden kunnen hebben liggen ?

Alvast bedankt voor de hulp

Zou je kunnen proberen door 2dehands een tankje te kopen waar de kraan bij zit. Kraantje overzetten is 5 minuten werk. Bestel misschien wel een nieuw O-ringetje (16958KM9005 ; +- 3 euro).
 
Mijn dochter bezit een Honda CB600F van sept 2002. Model Pc34
Nu heeft ze volgens dealer een defecte benzinekraan maar een vervangend exemplaar kan men nu niet zo snel gevonden krijgen omdat haar motor blijkbaar een exemplaar uit Italie is ??
Weet iemand waar ze zo'n benzinekraan zouden kunnen hebben liggen ?

Alvast bedankt voor de hulp

Dombug motoren in nieuwkoop, grootste onderdelen magazijn van gebruikte motoren, voer op de website motortype en bouwjaar in en zie gelijk wat ze hebben liggen van dat model.
 
En heb je het dan over de kit (progressieve veren vooraan en de andere schokdemper inclusief veer achteraan)? Of is de onbalans te groot als je enkel de veren in de voorvork vervangt?
Voor mij is mijn huidige Hornet uit 2002 mijn eerste moto. Ik kan het dus met niets anders vergelijken. Voor mij rijdt de moto erg fijn, al merk ik dat de moto met stevig remmen goed in de voorvork duikt. 'Men zegt mij' dat je net goed bent met deze reponsiviteit, ipv een star geheel te hebben..
Licht wendbaar en sturend ervaar ik hem zeker ook al (met een fijne Pirelli Diablo Rosso 3 om de velgen).
Ik heb beide gedaan, maar het gebeurt vaak zat dat alleen de voorkant vervangen wordt voor progresieve veren! Het duiken zal daarmee zeker beter worden. Beide vervangen is geen must.
 
Ik heb beide gedaan, maar het gebeurt vaak zat dat alleen de voorkant vervangen wordt voor progresieve veren! Het duiken zal daarmee zeker beter worden. Beide vervangen is geen must.

ik zou ook achter adviseren. Ik heb voor en achter alleen de veer. Afhankelijk van je budget kan je ook de demper doen en dat is weer een stap beter.
 
Mijn dochter bezit een Honda CB600F van sept 2002. Model Pc34
Nu heeft ze volgens dealer een defecte benzinekraan maar een vervangend exemplaar kan men nu niet zo snel gevonden krijgen omdat haar motor blijkbaar een exemplaar uit Italie is ??
Weet iemand waar ze zo'n benzinekraan zouden kunnen hebben liggen ?

Alvast bedankt voor de hulp

boonstraparts, marktplaats en ebay wereldwijd kan ook helpen voor onderdelen.
 
Voor de techneuten: vorige week tijdens het kettingvetten eens mn kapje over mn voortandwiel verwijderd. deze (en alles eromheen) zat helemaal vol zwarte meuk. Keurig netjes die hele kluit eruit gehaald en mn ketting gevet.

Na een paar dagen rijden kom ik er vandaag achter dat er achter het kapje vandaan een schrapen/zeurend geluid komt. zojuist even blokje om zonder kap en het geluid is dan niet aanwezig.
Ik vermoedde vorige week al dat onder de zwarte drek schoon wit vet zat onderaan in de hoek, én dat dit een reden zou hebben (automatisch smeren?) zou het kunnen dat hij nu aanloopt?

Ik ben ondertussen even op jacht geweest naar dik-taai-wit vet, helaas niet gevonden. Zojuist even op internet gekeken en kom ik dit tegen, dit lijkt erop! (zie foto)
Heb er voor nu maar even een dikke kluit vaseline ingesmeerd maar ben nog even benieuwd naar een antwoord van een kenner!

5752cc3d83c59f01d4e928b762777f784c3b0277_Motorex_witte_vet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan