Honda Hornet Forum Deel 21

Nee alles paste gewoon, ff lastig het gaatje maken voor borging van de gashendel,

Misschien wat laat, maar ook ik heb laatst een superbike stuur van ABM op mijn hornet 900 geplaatst op advies van Arjan.

Kabels pasten precies en heb niets hoeven aanpassen. Zit houding is breder, sportiever en daardoor stuurt de motor nog beter. Hyperpro vering en andere uitlaat dempers worden de volgende stap. (Iemand nog een leuk setje dempers liggen toevallig??)

Tip om het gaatje voor de handgrepen te boren: dubbelzijdig tape om het stuur heen waar ze ongeveer komen. Zet de handgrepen op de plek waar ze moeten komen en druk hem even goed in het stuur. De afdruk van de puntjes blijft zitten in de tape en je hebt meteen grip om het boortje in te zetten. Gaat normaal toch wat lastig op een rond, glad stuur.

Zal komend weekend ook mijn Hornet eindelijk met jullie delen (nog niet zo lang in bezit).
 
Voor de techneuten: vorige week tijdens het kettingvetten eens mn kapje over mn voortandwiel verwijderd. deze (en alles eromheen) zat helemaal vol zwarte meuk. Keurig netjes die hele kluit eruit gehaald en mn ketting gevet.

Na een paar dagen rijden kom ik er vandaag achter dat er achter het kapje vandaan een schrapen/zeurend geluid komt. zojuist even blokje om zonder kap en het geluid is dan niet aanwezig.
Ik vermoedde vorige week al dat onder de zwarte drek schoon wit vet zat onderaan in de hoek, én dat dit een reden zou hebben (automatisch smeren?) zou het kunnen dat hij nu aanloopt?

Ik ben ondertussen even op jacht geweest naar dik-taai-wit vet, helaas niet gevonden. Zojuist even op internet gekeken en kom ik dit tegen, dit lijkt erop! (zie foto)
Heb er voor nu maar even een dikke kluit vaseline ingesmeerd maar ben nog even benieuwd naar een antwoord van een kenner!

Bekijk bijlage 1481466

Ik zou mezelf geen techneut noemen. Maar als er bij je kettingwiel voor geluid komt, is dat niet vanwege een dot vet, dat er toch niet hoort te zitten.
Zou je eerder denken aan een lager dat wellicht niet meer fris is.
Al is het koffiedik kijken via een forum. Dus rijd eens langs een motorzaak om een mening te vragen of te onderzoeken.
 
Ik zou mezelf geen techneut noemen. Maar als er bij je kettingwiel voor geluid komt, is dat niet vanwege een dot vet, dat er toch niet hoort te zitten.
Zou je eerder denken aan een lager dat wellicht niet meer fris is.
Al is het koffiedik kijken via een forum. Dus rijd eens langs een motorzaak om een mening te vragen of te onderzoeken.
Thnx voor je input! mijn eerste gedachte was dat dit het ook moest zijn, hierom had ik het afdekkapje verwijderd om een stukje te gaan rijden waarna het geluid ook meteen weg was.
Vanmorgen de ketting gevet en tijdelijk een kluit vaseline op de 'oude' plek gedaan. 150 km gereden zonder geluiden
 
Iemand interesse in nieuwe vtrec hendels voor een 900? Alleen gemonteerd en 1 testronde gereden. Gekocht in februari (bon aanwezig)

interesse stuur even een pm, prijs komen we wel uit.
 

Bijlagen

  • 1B1D4B78-22D4-4998-AFA1-7DE3B7E164DD.jpeg
    1B1D4B78-22D4-4998-AFA1-7DE3B7E164DD.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 15
  • 4E1807A7-EA22-424A-8AA1-91E24B99C6B8.jpeg
    4E1807A7-EA22-424A-8AA1-91E24B99C6B8.jpeg
    1 MB · Weergaven: 14
  • AFC89F92-3306-4884-B82C-547FF6A8EC8A.jpeg
    AFC89F92-3306-4884-B82C-547FF6A8EC8A.jpeg
    905,8 KB · Weergaven: 14
Iemand interesse in een originele Honda middenbok voor de Hornet 900 (past zover ik weet NIET op de 600)? Hij is amper gebruikt.

Stuur me bij interesse maar een PM
 

Bijlagen

  • IMG_20200404_135715899.jpg
    IMG_20200404_135715899.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 9
  • IMG_20200404_135710336.jpg
    IMG_20200404_135710336.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 9
  • IMG_20200404_135703179.jpg
    IMG_20200404_135703179.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 10
Ik wil graag de standaard uitlaat van mijn Hornet 600 uit 2001 vervangen maar was benieuwd of er mensen zijn met tips wat betreft do's en don'ts?

Optie die ik onder andere overweeg is een linkpijp kopen + een losse slip-on echter zijn er geen linkpijpen te koop binnen Nederland onder de €150,- die ik kan vinden. Voorbeeld á €175: Uitlaat IXIL linkpijp - CB 600 Hornet year 98-

Nu heb ik wel linkpijpen gezien op bijvoorbeeld ali-express of Ebay maar ik weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft?

Ook heb ik overwogen om naar een nieuwe dominator uitlaat te proberen (Dominator Uitlaat Honda CB 600F | Online Kopen | Top Kwaliteit) echter kan ik van deze uitlaten ook weinig recensies vinden..!

Gr. Frank
 
Ik wil graag de standaard uitlaat van mijn Hornet 600 uit 2001 vervangen maar was benieuwd of er mensen zijn met tips wat betreft do's en don'ts?

Optie die ik onder andere overweeg is een linkpijp kopen + een losse slip-on echter zijn er geen linkpijpen te koop binnen Nederland onder de €150,- die ik kan vinden. Voorbeeld á €175: Uitlaat IXIL linkpijp - CB 600 Hornet year 98-

Nu heb ik wel linkpijpen gezien op bijvoorbeeld ali-express of Ebay maar ik weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft?

Ook heb ik overwogen om naar een nieuwe dominator uitlaat te proberen (Dominator Uitlaat Honda CB 600F | Online Kopen | Top Kwaliteit) echter kan ik van deze uitlaten ook weinig recensies vinden..!

Gr. Frank

Uitlaatstore.nl bolski, online shop, div merken.
 
Ik wil graag de standaard uitlaat van mijn Hornet 600 uit 2001 vervangen maar was benieuwd of er mensen zijn met tips wat betreft do's en don'ts?

Optie die ik onder andere overweeg is een linkpijp kopen + een losse slip-on echter zijn er geen linkpijpen te koop binnen Nederland onder de €150,- die ik kan vinden. Voorbeeld á €175: Uitlaat IXIL linkpijp - CB 600 Hornet year 98-

Nu heb ik wel linkpijpen gezien op bijvoorbeeld ali-express of Ebay maar ik weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft?

Ook heb ik overwogen om naar een nieuwe dominator uitlaat te proberen (Dominator Uitlaat Honda CB 600F | Online Kopen | Top Kwaliteit) echter kan ik van deze uitlaten ook weinig recensies vinden..!

Gr. Frank

Heb inderdaad des tijds ook via bolski besteld en had er een Mivv onder. Die dominator die jij post heeft volgens mij geen E-Keur. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een model met E-Keur en verwijderbare dB-killer, in verband met eventuele ritjes naar Duitsland of gewoon voor de gemoedsrust bij een eventuele controle.
Bij mij werd de linkpijp gewoon bijgeleverd, dat staat op de genoemde site ook aangegeven. Succes !
 
Ik wil graag de standaard uitlaat van mijn Hornet 600 uit 2001 vervangen maar was benieuwd of er mensen zijn met tips wat betreft do's en don'ts?

Optie die ik onder andere overweeg is een linkpijp kopen + een losse slip-on echter zijn er geen linkpijpen te koop binnen Nederland onder de €150,- die ik kan vinden. Voorbeeld á €175: Uitlaat IXIL linkpijp - CB 600 Hornet year 98-

Nu heb ik wel linkpijpen gezien op bijvoorbeeld ali-express of Ebay maar ik weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft?

Ook heb ik overwogen om naar een nieuwe dominator uitlaat te proberen (Dominator Uitlaat Honda CB 600F | Online Kopen | Top Kwaliteit) echter kan ik van deze uitlaten ook weinig recensies vinden..!

Gr. Frank

Persoonlijk zou ik de 2dehands markt wat in het oog houden. Ook al sterft die geleidelijk aan uit voor model PC34/PC36 (en zeker wat uitlaten betreft). Ik kocht in oktober na lang zoeken en wachten voor mijn 2002 model een 2dehands Arrow titanium einddemper van een model 2003-.. Die pastte niet 1 op 1. Maar met iemand die fijn kan lassen in de buurt valt dat met wat uitzoeken gerust op te lossen. E-keur aanwezig en certificaat aangevraagd bij Arrow (zeer behulpzame mensen daar, zelf voor 'oude producten'). Als de uitlaat achteraf dan nog eens perfect blijkt uit te pakken op de moto (afstelling op de bank bij Tovami) dan ben ik maar wat blij dat ik niet de kortste weg genomen heb en een nieuwe "habbi babbi" demper zonder E-keur heb gekocht.
 
Iemand basic tips voor kettingonderhoud? Mn 2001 hornet heeft geen middenbok dus dan moet je een standaard kopen denk? En wat is een beetje prima kettingspul?

Sorry voor de wat simpele vragen.. Thanks!
 
Iemand basic tips voor kettingonderhoud? Mn 2001 hornet heeft geen middenbok dus dan moet je een standaard kopen denk? En wat is een beetje prima kettingspul?

Sorry voor de wat simpele vragen.. Thanks!

Heb / had hetzelfde probleem, maar heb een paddockstand aangeschaft dat werkt perfect.
( Van mijn instructeur nog een andere manier geleerd, je motor schuin over de zij-standaard heen trekken. Niet zo heel veilig en slecht voor je standaard, bij nieuwe motoren gaan dit geintje niet op. Zit een sensor in de standaard en slaat de motor af )
Kettingspray gebruik ik zelf Xeramix kettingspray.
 
Ben al een tijdje op zoek naar "Side Pads" of hoe ze ook mogen heten, van die grip stickers voor aan de zijkant op de tank. Dan ook nog graag die passen, heb er wel gevonden maar die moet je zelf knippen, maar specifiek voor een CB600F Hornet uit 2008 heb ik ze nog niet gevonden of bestaat dit gewoon niet ?

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
 
Ben al een tijdje op zoek naar "Side Pads" of hoe ze ook mogen heten, van die grip stickers voor aan de zijkant op de tank. Dan ook nog graag die passen, heb er wel gevonden maar die moet je zelf knippen, maar specifiek voor een CB600F Hornet uit 2008 heb ik ze nog niet gevonden of bestaat dit gewoon niet ?

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
Ebay of amazon is meestal veel te vinden.
 
Iemand basic tips voor kettingonderhoud? Mn 2001 hornet heeft geen middenbok dus dan moet je een standaard kopen denk? En wat is een beetje prima kettingspul?

Sorry voor de wat simpele vragen.. Thanks!
Inspuiten als die gaat glimmen (de rollers).
Zelf zweer ik bij S100 wit kettingvet (spuitbus)
Afhankelijk van hoeveel je rijd kan je zo af en toe na een rit de 'achterkant' van je kettingwiel inspuiten, je komt dan vanzelf je hele ketting tegen als je dit met enige regelmaat doet.
Of je verrijd je motor elke keer een stukje.
Of je koopt inderdaad een bok.

(zou overigens nooit de ketting smeren met draaiende motor en achterwiel (dus in 1e versnelling), gewoon omdat het op heel veel manieren fout kan gaan...)


Ben al een tijdje op zoek naar "Side Pads" of hoe ze ook mogen heten, van die grip stickers voor aan de zijkant op de tank. Dan ook nog graag die passen, heb er wel gevonden maar die moet je zelf knippen, maar specifiek voor een CB600F Hornet uit 2008 heb ik ze nog niet gevonden of bestaat dit gewoon niet ?

Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
Probeer eens te zoeken op "tank grip" . Zijn een aantal bekende merken die ze maken, eazi grip is er 1 van, de andere kan ik zo 1,2,3, niet op komen.
 
Iemand basic tips voor kettingonderhoud? Mn 2001 hornet heeft geen middenbok dus dan moet je een standaard kopen denk? En wat is een beetje prima kettingspul?

Sorry voor de wat simpele vragen.. Thanks!
S100 witte kettingspray werkt uitstekend, doordat het wit is zie je precies welk stukje ketting je nog moet smeren. Wel oppassen, ik had per ongeluk wat op mijn band gespoten en dat blijf je lang zien :X

Makkelijke en veilige manier om zonder paddock of middenbok te smeren is om je motor steeds een stukje naar voren te rijden. Of (zonder draaiende motor!!) voorzichtig naar opzij trekken over de standaard, en dan je achterband een stukje draaien. Is wel meer gedoe dan je motor gewoon een stukje verrijden, maar het scheelt ruimte (dus dan kan ik de boel in de voortuin smeren ipv op straat) :)
 
Ik heb een osco kettingsmeer systeem, super handig.
Ik heb 3 sturen geprobeerd op mijn hornet 900 maar heb toch de originele weer terug gezet, ik heb nog gedacht aan clipons van een vfr750.
Het zadel is nu aan de beurt om aangepast teworden
 
Ik heb een osco kettingsmeer systeem, super handig.
Ik heb 3 sturen geprobeerd op mijn hornet 900 maar heb toch de originele weer terug gezet, ik heb nog gedacht aan clipons van een vfr750.
Het zadel is nu aan de beurt om aangepast teworden
Welke sturen heb je geprobeerd en waarom bevielen deze niet?
 
Ik heb hier 3 verschillende sturen liggen, geen idee welk soort maar allemaal lager en wat breder.
Ik heb de laatste 15 jaar op motoren met clipons gereden en vond de zithouding prima en maar op de hornet kloppen de verhoudingen tussen stuur,zadel en stepjes voor mij persoonlijk.
Hoewel ik het zadel aan de voorzijde iets hoger heb gemaakt omdat ik naar voren gleed.
 
Is er iemand hier nog op zoek naar een andere slip-on demper? Ik heb een Ixil Hyperlow (e-keur) te koop die je zo op je Hornet (PC41) zet.

Voor €150 (of een goed bod) stuur ik ‘em voor je op of kom je ‘em halen.

Eerlijke uitlaat, bon aanwezig, 1,5 jaar oud, geen schade.

Gr. WJ
Heb je hem nog?
 
Vandaag toch maar eens de middenbok eronder gezet wat ik aanvankelijk niet meer van plan was. Toch blij dat ik het gedaan hebt, echt rete handig. Kan hem makkelijker stallen in de tuin en ook ketting smeren is handig.
Is dat nou veel werk om zo'n ding er onder te monteren of viel dat wel mee?
 
Is dat nou veel werk om zo'n ding er onder te monteren of viel dat wel mee?

Bij de Hornet 900 moet je voor de originele middenbok eigenlijk de hele uitlaat en bochten los maken en dan ben je wel ff bezig. Ik heb hem iets aangepast zodat ik alles kon laten zitten en nu was het een half uurtje.

De andere aftermarket modellen zijn denk 10 minuten om te monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan