Honda Hornet Forum Deel 21

Beter. Ik heb een 2002 dus beide niet. Mis het klokje soms wel en de vering is te zacht maar weet nog niet of ik er wat aan ga doen.
Klokje mis ik eigenlijk niet, heb het altijd op kmstand of trip staan, zelden of nooit op klok. Wss kwestie van gewoonte.
 
Ik heb op 1 van mijn 4 motoren een klokje maar als ik afspraken heb wil ik de tijd weten met gewoon toeren juist niet.
Er zit wel een klok op mijn navigatie dus red ik me zo ook nog wel.
Het is idd een rare gewoonte van mij want ik ben altijd overal te vroeg.
 
Ik heb op 1 van mijn 4 motoren een klokje maar als ik afspraken heb wil ik de tijd weten met gewoon toeren juist niet.
Er zit wel een klok op mijn navigatie dus red ik me zo ook nog wel.
Het is idd een rare gewoonte van mij want ik ben altijd overal te vroeg.
Klokjes zijn van mij het perfecte voorbeeld van een haat liefde relaties. Zo ook op mijn hornet, In de winter staat die nog maanden op zomertijd, en in de zomer andersom. Eigenlijk weet ik maximaal maar 8 maanden in het jaar zeker dat die klok klopt 8)7
 
Hallo allemaal,

Na het halen van mijn motorrijbewijs in juli, heb ik in september een Honda PC41 Hornet gekocht als eerste motor. Ik heb een paar motoren geprobeerd en op een Hornet voelde ik me gelijk thuis. Licht en vriendelijk (tot een bepaald aantal toeren tenminste) maar toch het gevoel van een 'echte' motor.

Hij was niet zo duur maar er zat dan ook niks bij. Geen boekjes, geen afkomst. Geïmporteerd maar ik weet niet waar vandaan. Maar hij zag er goed uit, was niet scheef of iets dergelijks en reed prima.

Ik ben van plan om samen met meneer Haynes en wat vrienden het meeste onderhoud zelf te doen. Er is wel een ding dat me genadeloos dwars zit en waarvan ik niet weet hoe ik het op moet lossen: het lipje dat over het sleutelgat van de tankdop moet is afgebroken. Zie de foto's.

Ik heb al op Ali rondgekeken maar ik zie nergens dat stomme lipje. Wel een hele nieuwe tankdop maar ik wil niet met twee sleutels in de weer. Vandaar mijn vraag: waar haal ik zo'n lipje en hoe vervang ik het? Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • IMG_20210507_132752.jpg
    IMG_20210507_132752.jpg
    282,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20210507_132757.jpg
    IMG_20210507_132757.jpg
    258,1 KB · Weergaven: 22
ik kom er niet veel verder mee, het probleem is wat lastiger dan verwacht..
het lipje is niet los verkrijgbaar en de tankdop is niet universeel in de zin dat je er een sleutel bij krijgt en in de sleutel die je al hebt zit een startonderbreker ( HISS) en een complete set is 450 euro voor een sleutelset :

https://www.cmsnl.com/honda-cb600f-2008-8-australia_model32802/partslist/F__0600.html#.YJcHk7UzYuU
misschien niet veel moeilijker maken dan het is en een stukje electratape gebruiken en af en toe vervangen als die minder plakt. meer als extra bescherming tegen vocht wat er in het slot kan komen, hoewel hier al een soort plastic schuifje voor valt wat niet altijd even goed dicht gaat.
 
Een tankdop kopen en kijken of je het lipje los kan krijgen en weer monteren op je huidige tankdop.
Of andere tankdop kopen en slotkraken zodat hij open gaat met iedere sleutel.
De laatste heb ik op mijn caferacer gedaan.
 
De scottoiler moet 1 à 2 druppeltjes per minuut geven. De motor stationair laten draaien en kijken hoeveel hij geeft. (indien nodig bijstellen)
 
Ik heb sinds kort een topsellerie zadel. Erg blij mee.
 

Bijlagen

  • C3488DD8-A29A-42EA-8B97-A1FFF24D27C6.jpeg
    C3488DD8-A29A-42EA-8B97-A1FFF24D27C6.jpeg
    124,8 KB · Weergaven: 36
Ik heb het veel uit zadels gehaald en vervangen voor een vaste vulling.
Ik heb bij mijn zadel het bijrijderdeel 4cm langer gemaakt, ik glij nu minder naar achter en heb meer ruimte voor mijn bagagerol of bijrijder
 
Ik heb het veel uit zadels gehaald en vervangen voor een vaste vulling.
Ik heb bij mijn zadel het bijrijderdeel 4cm langer gemaakt, ik glij nu minder naar achter en heb meer ruimte voor mijn bagagerol of bijrijder

ik heb het zadel ook iets laten verhogen. Erg blij mee en vooral het bilsteuntje😎

achterop ook een kriega tas 20L, past allemaal perfect
 

Bijlagen

  • 26B1545A-981D-419C-919D-B06640153DBD.jpeg
    26B1545A-981D-419C-919D-B06640153DBD.jpeg
    249,3 KB · Weergaven: 38
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het gel.
Tot nu toe is het in ieder geval fijner dan het originele zadel. Daar kreeg ik na een uurtje rijden last van mijn bil. Nu was het zonder problemen twee uur rijden.
Maar heb pas twee ritjes gemaakt met de nieuwe.
 
Het originele zadel staat geschuin naar voren,daarom glij je naar voren en "rol" je over je billen.
Mijn zadels zijn aan de voorzijde iets hoger dus staan ze wat rechter en glij je minder.
 

Bijlagen

  • 20210516_160550.jpg
    20210516_160550.jpg
    190,2 KB · Weergaven: 28
En ik zeg altijd; met de paplepel ingeslagen, maar dat is helaas niet goed overgekomen🤪
 
Afgelopen zaterdag (25 april) een Hornet cb600f van 2008 (PC41) gekocht. Echter zonder Instruktieboekje erbij. Heeft iemand er nog een liggen of een idee waar ik er een kan uithalen.
Mag in het Nederlands, Duits of Engels zijn.Bekijk bijlage 1626175
Ik ben reeds voorzien van een Instructieboekje.
Tevens heb ik een boekje te koop van een PC34 van 1999.
Prijs € 25,=
 

Bijlagen

  • 904FF5AF-81B6-4DA2-B323-8C445FC84F0E.jpeg
    904FF5AF-81B6-4DA2-B323-8C445FC84F0E.jpeg
    284,9 KB · Weergaven: 7
  • 1511166F-5F9B-4F79-B5C9-FEB8C20A37CD.jpeg
    1511166F-5F9B-4F79-B5C9-FEB8C20A37CD.jpeg
    258 KB · Weergaven: 5
  • D92F04B6-8D5E-45DF-9D31-B2405BA59A2B.jpeg
    D92F04B6-8D5E-45DF-9D31-B2405BA59A2B.jpeg
    241,2 KB · Weergaven: 8
  • 7432258D-64FB-442B-AEC1-E3A77E2197D3.jpeg
    7432258D-64FB-442B-AEC1-E3A77E2197D3.jpeg
    286,6 KB · Weergaven: 5
  • 99B53580-E5F5-40A8-BDCE-F7037145776C.jpeg
    99B53580-E5F5-40A8-BDCE-F7037145776C.jpeg
    218,1 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan