Honda Hornet Forum Deel 21

Winterklusje, nieuwe grip
 

Bijlagen

  • 2F779AB7-9392-4E21-915B-61F6EE155692.jpeg
    2F779AB7-9392-4E21-915B-61F6EE155692.jpeg
    170,7 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: AAJB
Heeft er iemand toevallig een origineel knipperlicht links achter liggen die ik over kan nemen? Het is voor een 900, maar ik kan me voorstellen dat er wel meer Honda modellen dat knipperlicht gebruikte :p.
 
Hallo,
Ik heb een Honda CB600F Hornet uit 2007 (Black/gold edition)
Na een schuiver zoek ik wat onderdelen :

- windscherm (donker)
- afstandsbus voorste blokbout (goud)
- valstop + bout

Ben natuurlijk ook al online aan het zoeken bij sloperijen enzo, tips zijn welkom.
Groeten,
Rob
 
Laatst bewerkt:
Sindskort in bezit van een motor rijbewijs A. Nu op zoek naar een motor met een relatief lage zit.
Momenteel ben ik aan het oriënteren en een hornet pc41(2007-2010) lijkt op papier te kloppen, licht met genoeg kracht.
Binnenkort wil ik proefrijden, alleen het weer zit nog even tegen..

Wat vragen voor de ervaren pc41 rijders
- Soepel in lage toeren/stapvoets rijden? Dus niet alsof er een aan uit knop op zit tussen idle en gasgeven.
- Comfort op de snelweg, 70km enkele rit? (niet dagelijks maar 1x in de week)
- Kan de motor tegen buiten slapen? Roest/regen ed?

Misschien wat andere dingen die ik zou moeten weten over de motor voordat ik ga proefrijden?
 
Sindskort in bezit van een motor rijbewijs A. Nu op zoek naar een motor met een relatief lage zit.
Momenteel ben ik aan het oriënteren en een hornet pc41(2007-2010) lijkt op papier te kloppen, licht met genoeg kracht.
Binnenkort wil ik proefrijden, alleen het weer zit nog even tegen..

Wat vragen voor de ervaren pc41 rijders
- Soepel in lage toeren/stapvoets rijden? Dus niet alsof er een aan uit knop op zit tussen idle en gasgeven.
- Comfort op de snelweg, 70km enkele rit? (niet dagelijks maar 1x in de week)
- Kan de motor tegen buiten slapen? Roest/regen ed?

Misschien wat andere dingen die ik zou moeten weten over de motor voordat ik ga proefrijden?
Gefeliciteerd met je rijbewijs.

Het aan uit moment zul je op een hornet niet snel ervaren, gezien zijn 4 cilinders en een laag vermogen.
Je zo n fiets best wel even in touren moeten hebben wil je een lekkere gas/reactie van zo n trappelfiets vernemen.

Het rijden in een te hoge versnelling wordt je bij een hornet eigenlijk niet snel op gestraft tenzij je natuurlijk met 30 in ze n 6 van de rotonde af wil rijden.

Het rijden op de snelweg, wanneer ik met mijn 1.85 lengte op het verlaagde fietsje van mijn vrouw rijd vind ik dat er relatief veel wind op mijn boven lichaam gedrukt wordt. Hier in tegen heb je wel een comfortabele houding om dit een hele dag te ervaren. Dus 70 kilometer zou geen probleem zijn.

Ook vind ik onze hornet600 erg soepel sturen en stabiel op de weg liggen je slingert hem zo tussen de file s door en soms heb ik wel eens het gevoel alsof ik in mijn brommertijd gebleven ben als ik op de hornett aan de rit ben.

Geen enkele motor is gemaakt om buiten te stallen, hij zal er zeker op langer termijn niet beter op worden. Kun ju niet een klein houten stalling aan je gevel maken met een afdak?

20210716_210045.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: U4EA
Hoi hornetiers,
Tijd voor het nieuwe motorseizoen! Helaas is mijn accu overleden en kan ik eerst even aan de slag.

Heeft er iemand toevallig nog een paar mooie uitlaat dempers liggen voor een 900? En heeft er iemand tips voor betere vering?

Groetjes!
 
Hoi hornetiers,
Tijd voor het nieuwe motorseizoen! Helaas is mijn accu overleden en kan ik eerst even aan de slag.

Heeft er iemand toevallig nog een paar mooie uitlaat dempers liggen voor een 900? En heeft er iemand tips voor betere vering?

Groetjes!

Als accu heb ik een yuasa en voor & achter veren van hyperpro.

Wat betreft uitlaten, komt er hier niet zoveel 2e hands voorbij. Ik zou even marktplaats en ebay in de gaten houden.
 
Ik ga binnenkort mijn cb900 te koop zetten, ik heb hem via dit topic gekocht in 2019 met 19k op de teller en ik heb er in 2 jaar maar 7k opgezet.
Ik rij bijna altijd op de 500.
 
  • Leuk
Waarderingen: U4EA
Als accu heb ik een yuasa en voor & achter veren van hyperpro.

Wat betreft uitlaten, komt er hier niet zoveel 2e hands voorbij. Ik zou even marktplaats en ebay in de gaten houden.

Ik heb de accu eerst even onder de lader gezet. Kijken of er echt geen leven meer in zit. Uitlaten ga ik eens in de gaten houden. Kom er genoeg tegen die van andere motoren af komen.. maar hier kun je niets mee toch?

Heb je van de hyperpro achter alleen de veer vervangen of de hele demper?
 
Ik heb de accu eerst even onder de lader gezet. Kijken of er echt geen leven meer in zit. Uitlaten ga ik eens in de gaten houden. Kom er genoeg tegen die van andere motoren af komen.. maar hier kun je niets mee toch?

Heb je van de hyperpro achter alleen de veer vervangen of de hele demper?

Een uitlaat is echt gemaakt voor de hornet, dus dat is wel specifiek daarvoor ja.

Ik heb alleen de veer gedaan en dat is al een hele mooie stap. De hele demper zou ik persoonlijk alleen doen als je circuit wil rijden en alles uit de hornet wil persen.

Met alleen de veren voor en achter ben ik al heel blij. Je herkent je motor niet terug.
 
Ik ben al een tijdje op zoek naar de originele uitlaten voor een 900, ook niet evident om die te vinden, heb er nu BOS dempers opzitten maar wil haar graag volledig origineel zetten
 
Hoi hornetiers,
Tijd voor het nieuwe motorseizoen! Helaas is mijn accu overleden en kan ik eerst even aan de slag.

Heeft er iemand toevallig nog een paar mooie uitlaat dempers liggen voor een 900? En heeft er iemand tips voor betere vering?

Groetjes!
Deze dempers vond ik op 2ehands (België):
 
Ik ben al een tijdje op zoek naar de originele uitlaten voor een 900, ook niet evident om die te vinden, heb er nu BOS dempers opzitten maar wil haar graag volledig origineel zetten
Ik heb ze misschien nog wel liggen, zal je een prive bericht sturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: U4EA
Ik ben al een tijdje op zoek naar de originele uitlaten voor een 900, ook niet evident om die te vinden, heb er nu BOS dempers opzitten maar wil haar graag volledig origineel zetten

Wellicht kunnen we elkaar helpen. Bij mij ligt er nog orgineel onder. Laat maar weten wat je van het idee vindt.
Bedankt voor doorsturen van de advertentie.
 
  • Leuk
Waarderingen: U4EA
Weet iemand hoe je een Hornet 600 2008 stationair afstelt? Ik kan geen schroefje ontdekken en in het boekje kom ik het ook niet tegen.
 
Weet iemand hoe je een Hornet 600 2008 stationair afstelt? Ik kan geen schroefje ontdekken en in het boekje kom ik het ook niet tegen.
Als het goed is links of rechts onder de tank zit een stelschroef. Even terugzoeken in dit hornet forum de oude draadjes, ik vond al wat in google. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan