Honda Hornet Forum Deel 21

Geen ervaring mee, altijd Honda gereden en denk ook niet dat ik nog ga veranderen. Ben heel tevreden van mn Hornet 900 die ik nu heb. Een tweecilinder zou ik nog wel es durven proberen 😬
 
ik heb besloten om afscheid tenemen van mijn 900. hij staat teveel stil en dat is ook zonde van een mooie motor.
hij staat nu op marktplaats.
ik heb hem in 2019 gekocht met bijna 20k op de teller en hij staat nu pas op 26k
 
Hallo mede Horzels..

Ik heb nu 2 jaar mijn Honda Hornet 600 PC41 van 2007. Een enorm fijne motor wat mij betreft. Hiervoor heb ik een FZ6 fazer gehad (gestolen) en een gsxr-750 gehad (te heftig als eerste A-motor). Daarvoor heb ik als A2 motoren een Soes Gs500 en een Honda dominator gehad. De teller van jaren rijervaring staan momenteel op 5 zomers.

Afgelopen maandag heb ik mijn eerste circuitdag (Mettet) ervaren en ik heb het rijden opnieuw uitgevonden. Ik liet altijd het gas los tijdens het insturen van de bocht, wat meteen werd afgestraft op het circuit, want je moet namelijk gassend de bocht door! ;-) . Eenmaal een koningsdagritje verder en ik ben het ook op de openbare weg toe gaan passen. Conclusie? De motor geeft veel meer feedback terug dan ik had verwacht! Nadeel? Ik voel nu iedere "sportieve" bocht mijn achterband een beetje wiebelen. Voor ook wel, maar dat is meer een lichte "veeg" bij insturen, in de bocht is ie stabiel.

Is dit normaal? Hebben jullie hier meer last van? De vering is standaard en de banden zijn Michelin Pilot Power van een jaar oud.

Zijn er tevens aanbevelingen wat betreft vering aanpassen voor de Hornet? Ik zie namelijk wat Hyperpro setjes te koop staan, alleen weet ik niet wat ik daar van moet vinden..

Groeten!
 
Een vraagje…
Gezien ik mijn/onze motor deel met mijn vrouw, ben ik op zoek naar een manier om wat hoger te kunnen zitten. Dan vooral de afstand van het zadel tot de steps, is er iemand die ervaring heeft met het verhogen van een zadel ? Merk dat ik tijdens langere ritten last krijgt van mijn bovenbenen, wellicht is hier nog een andere oplossing voor dan hoor ik het graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nuge
Hallo mede Horzels..

Ik heb nu 2 jaar mijn Honda Hornet 600 PC41 van 2007. Een enorm fijne motor wat mij betreft. Hiervoor heb ik een FZ6 fazer gehad (gestolen) en een gsxr-750 gehad (te heftig als eerste A-motor). Daarvoor heb ik als A2 motoren een Soes Gs500 en een Honda dominator gehad. De teller van jaren rijervaring staan momenteel op 5 zomers.

Afgelopen maandag heb ik mijn eerste circuitdag (Mettet) ervaren en ik heb het rijden opnieuw uitgevonden. Ik liet altijd het gas los tijdens het insturen van de bocht, wat meteen werd afgestraft op het circuit, want je moet namelijk gassend de bocht door! ;-) . Eenmaal een koningsdagritje verder en ik ben het ook op de openbare weg toe gaan passen. Conclusie? De motor geeft veel meer feedback terug dan ik had verwacht! Nadeel? Ik voel nu iedere "sportieve" bocht mijn achterband een beetje wiebelen. Voor ook wel, maar dat is meer een lichte "veeg" bij insturen, in de bocht is ie stabiel.

Is dit normaal? Hebben jullie hier meer last van? De vering is standaard en de banden zijn Michelin Pilot Power van een jaar oud.

Zijn er tevens aanbevelingen wat betreft vering aanpassen voor de Hornet? Ik zie namelijk wat Hyperpro setjes te koop staan, alleen weet ik niet wat ik daar van moet vinden..

Groeten!
Welkom! Mooi dat je ook het circuit opzoekt! Daar leer je zeker veel van en soms kan je dingen op straat ook toepassen. Maar vergeet zeker niet dat het wel echt 2 verschillende omgevingen/benaderingen vergt.

Soms wat lastig om vanachter een toetsenbord ideeen, tips/feedback te geven, but here goes:
  • Onrust achter en voor is niet normaal voor op straat, vermoed dat je wat vloeiender moet handelen.
  • Achter, wiebelen (bij acceleratie neem ik aan?) kan komen door te hard/snel op het gas, te veel hellingshoek bij gas open, verkeerde instelling achtervering.
  • Voor, als je met insturen al gas geeft ontlast je de voorband en kan dat voelen als vegen. Juist met insturen wil je druk op je voorband (remmen/gas los) zodat je grip hebt.
  • Banden, als het de eerste versies Pilot Powers (1 of 2ct) zijn - zijn het zeker geen slechte banden maar qua techniek en ontwikkeling wel al 10 jaar oud geloof ik. Is het een Power 3 of 5 dan zijn ze wat moderner. Echter, zal elke Pilot Power voor op straat meer dan genoeg moeten zijn en niet het probleem.
  • Vering, begin met de standaard goed in te stellen (voor zover dat mogelijk is). Stap 2 is een betere set veren (bijv. Hyperpro) voor en achter. Voor 90/95% van de rijders is dat meer dan genoeg voor op straat (mijn mening), en soms ook circuit. Stap 3 is aftermarket schokbreker en mogelijk ook reshimming of nieuw binnenwerk voorvork. Stap 3 is duur en puur voor circuit als je echt tegen de limiet van de motor aan loopt.
Bovenstaande is geen zwart/wit verhaal, vaak is hoe vloeiender je rijdt/handelt hoe makkelijker/sneller je gaat (zowel op straat als circuit). Verder kunnen er nog heel veel verschillende andere redenen, problemen of oorzaken zijn die allemaal invloed hebben in het gedrag van de motor en de rijder - maar blijf vooral leren, proberen en vragen! :] :t
 
Vraagje: ik ben op zoek naar het buiten-achterspatbord van een Hornet 900. Pinkers en/of nummerplaathouder heb ik reeds.

Iemand die dit nog ergens heeft liggen en wenst te verkopen? Of weet waar ik er zou kunnen aan geraken? Heb ze gevonden op AliExpress maar ben daar zo niet voor.
 

Bijlagen

  • 581606e8-c971-4ee8-a31f-8e01df9045fc.jpg
    581606e8-c971-4ee8-a31f-8e01df9045fc.jpg
    69 KB · Weergaven: 10
Vraagje: ik ben op zoek naar het buiten-achterspatbord van een Hornet 900. Pinkers en/of nummerplaathouder heb ik reeds.

Iemand die dit nog ergens heeft liggen en wenst te verkopen? Of weet waar ik er zou kunnen aan geraken? Heb ze gevonden op AliExpress maar ben daar zo niet voor.
Nog steeds niet gevonden?
Ik had laatst gereageerd op je Marktplaats advertentie. 8-)

Wat is het bouwjaar van je Honda Hornet CB900 ?

Dit is hem ook niet zeker?
https://www.cmsnl.com/honda-cb900f-...direct-sales_model1810/partslist/F__2400.html
 
Nog steeds niet gevonden?
Ik had laatst gereageerd op je Marktplaats advertentie. 8-)

Wat is het bouwjaar van je Honda Hornet CB900 ?

Dit is hem ook niet zeker?
https://www.cmsnl.com/honda-cb900f-...direct-sales_model1810/partslist/F__2400.html
Dank je wel voor je reactie :-). Nog steeds niet gevonden idd. Bouwjaar 2003 - Dat lijkt hem wel te zijn. Ga het even bekijken. Heb persoonlijk een voorkeur voor eentje die maar ergens stof ligt te pakken ipv een nieuwe. Het is ook niet superdringend, heb er nu een korte nummerplaathouder opzitten waardoor ze nog net iets sportiever staat.
 
Laatst bewerkt:
Van t weekend nieuw kettingsetje gemonteerd en gisteren de sloopkogelrit meegereden ...
Misschien weer eens met wat hornet rijders een stukkie toeren door t westland ?
 

Bijlagen

  • 20220508_194011.jpg
    20220508_194011.jpg
    195,7 KB · Weergaven: 36
Goedenavond,

Vandaag de Hornet maar weer eens van stal gehaald en uitgelaten. Helaas kwam ik er tijdens het rijden achter dat mijn snelheidsmeter niet werkt of op en neer springt. Iemand enig idee?

Het gaat om een 900 uit 2002 met analoog snelheids- en toerenteller, maar met digitaal km teller.

Ook bij het aanzetten van het contact gaan beide wijzers niet heen en weer, zoals hij eerst wel deed.

Bedankt alvast
 
Goedenavond,

Vandaag de Hornet maar weer eens van stal gehaald en uitgelaten. Helaas kwam ik er tijdens het rijden achter dat mijn snelheidsmeter niet werkt of op en neer springt. Iemand enig idee?

Het gaat om een 900 uit 2002 met analoog snelheids- en toerenteller, maar met digitaal km teller.

Ook bij het aanzetten van het contact gaan beide wijzers niet heen en weer, zoals hij eerst wel deed.

Bedankt alvast
Exact ditzelfde probleem had ik laatst ook bij mij 2001 600cc model. Bij mij bleek het de 6-kant meenemer van de kabel voor de snelheidsmeter te zijn. Deze zit links onder bij de as van het kleine tandwiel. Hij was bij mij ietsie uitgelubberd, Heb een ring onder de bout van het kleine tandwiel gedaan en weer met 56Nm uit mn hoofd vastgezet. Hierna meteen verholpen.

Dus 4x 8mm boutjes loshalen. 2 van de kabelhouder en 2 van het kapje. Dan achterrem indrukken en de bout v/h tandwiel loshalen. Hier ringetje onder en andersom alles weer vastzetten. Succes!
 
Goedenavond,

Vandaag de Hornet maar weer eens van stal gehaald en uitgelaten. Helaas kwam ik er tijdens het rijden achter dat mijn snelheidsmeter niet werkt of op en neer springt. Iemand enig idee?

Het gaat om een 900 uit 2002 met analoog snelheids- en toerenteller, maar met digitaal km teller.

Ook bij het aanzetten van het contact gaan beide wijzers niet heen en weer, zoals hij eerst wel deed.

Bedankt alvast
Oh ik zie nu dat de 900 volgens mij een kabel naar het voorwiel heeft. Check deze even of die wel goed meedraait. Zo niet, nieuwe erop ;)
 
De Hornet is al een tijdje de deur uit en met de verhuis kwam ik nog een Haynes manual tegen.
Op het net kosten ze net geen 30€ + verzending.
Ik wou er nog 10€ + verzending (vanuit België) voor.

Iemand die interesse heeft mag zich melden.
 

Bijlagen

  • IMG_20220618_191449.jpg
    IMG_20220618_191449.jpg
    257,5 KB · Weergaven: 9
Het achterlicht en het zadel zijn anders, maar verder lijkt het wel heel veel op mijn 2001 model. Zelfs de iconische radiatorslang hebben ze gehouden haha
 
Die schetsen hebben wel een hoog retro gehalte vind ik. Ik verwachtte eigenlijk meer iets richting de Kawasaki stijl, tikje agressief maar dan een stuk strakker zodat het lijkt op een Honda.
 
Terug
Bovenaan Onderaan