hawk gt
MF veteraan
Ik vind de mt07 ook wel aardig en hij klinkt goed met open uitlaat maar ik ben zoiezo meer van de 2 cilinders.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit maakt me wel heel benieuwd al vind ik hem van vorm wel echt extreem veel weg hebben van de ktm duke 790Iemand al iets van nieuws over de nieuwe Hornet die dit jaar zou gelanceerd worden?
Bekijk bijlage 1747502
Welkom! Mooi dat je ook het circuit opzoekt! Daar leer je zeker veel van en soms kan je dingen op straat ook toepassen. Maar vergeet zeker niet dat het wel echt 2 verschillende omgevingen/benaderingen vergt.Hallo mede Horzels..
Ik heb nu 2 jaar mijn Honda Hornet 600 PC41 van 2007. Een enorm fijne motor wat mij betreft. Hiervoor heb ik een FZ6 fazer gehad (gestolen) en een gsxr-750 gehad (te heftig als eerste A-motor). Daarvoor heb ik als A2 motoren een Soes Gs500 en een Honda dominator gehad. De teller van jaren rijervaring staan momenteel op 5 zomers.
Afgelopen maandag heb ik mijn eerste circuitdag (Mettet) ervaren en ik heb het rijden opnieuw uitgevonden. Ik liet altijd het gas los tijdens het insturen van de bocht, wat meteen werd afgestraft op het circuit, want je moet namelijk gassend de bocht door! ;-) . Eenmaal een koningsdagritje verder en ik ben het ook op de openbare weg toe gaan passen. Conclusie? De motor geeft veel meer feedback terug dan ik had verwacht! Nadeel? Ik voel nu iedere "sportieve" bocht mijn achterband een beetje wiebelen. Voor ook wel, maar dat is meer een lichte "veeg" bij insturen, in de bocht is ie stabiel.
Is dit normaal? Hebben jullie hier meer last van? De vering is standaard en de banden zijn Michelin Pilot Power van een jaar oud.
Zijn er tevens aanbevelingen wat betreft vering aanpassen voor de Hornet? Ik zie namelijk wat Hyperpro setjes te koop staan, alleen weet ik niet wat ik daar van moet vinden..
Groeten!
Het is vooral voor mezelf, voor mijn gevoel krijg ik dan wat minder spanning op mijn bovenbenen.Willen jullie beide hoger zitten of alleen jij zelf?
Zadels aanpassen is geen punt, dat doe ik al jaren.
Nog steeds niet gevonden?Vraagje: ik ben op zoek naar het buiten-achterspatbord van een Hornet 900. Pinkers en/of nummerplaathouder heb ik reeds.
Iemand die dit nog ergens heeft liggen en wenst te verkopen? Of weet waar ik er zou kunnen aan geraken? Heb ze gevonden op AliExpress maar ben daar zo niet voor.
Dank je wel voor je reactie :-). Nog steeds niet gevonden idd. Bouwjaar 2003 - Dat lijkt hem wel te zijn. Ga het even bekijken. Heb persoonlijk een voorkeur voor eentje die maar ergens stof ligt te pakken ipv een nieuwe. Het is ook niet superdringend, heb er nu een korte nummerplaathouder opzitten waardoor ze nog net iets sportiever staat.Nog steeds niet gevonden?
Ik had laatst gereageerd op je Marktplaats advertentie.
Wat is het bouwjaar van je Honda Hornet CB900 ?
Dit is hem ook niet zeker?
https://www.cmsnl.com/honda-cb900f-...direct-sales_model1810/partslist/F__2400.html
Exact ditzelfde probleem had ik laatst ook bij mij 2001 600cc model. Bij mij bleek het de 6-kant meenemer van de kabel voor de snelheidsmeter te zijn. Deze zit links onder bij de as van het kleine tandwiel. Hij was bij mij ietsie uitgelubberd, Heb een ring onder de bout van het kleine tandwiel gedaan en weer met 56Nm uit mn hoofd vastgezet. Hierna meteen verholpen.Goedenavond,
Vandaag de Hornet maar weer eens van stal gehaald en uitgelaten. Helaas kwam ik er tijdens het rijden achter dat mijn snelheidsmeter niet werkt of op en neer springt. Iemand enig idee?
Het gaat om een 900 uit 2002 met analoog snelheids- en toerenteller, maar met digitaal km teller.
Ook bij het aanzetten van het contact gaan beide wijzers niet heen en weer, zoals hij eerst wel deed.
Bedankt alvast
Oh ik zie nu dat de 900 volgens mij een kabel naar het voorwiel heeft. Check deze even of die wel goed meedraait. Zo niet, nieuwe eropGoedenavond,
Vandaag de Hornet maar weer eens van stal gehaald en uitgelaten. Helaas kwam ik er tijdens het rijden achter dat mijn snelheidsmeter niet werkt of op en neer springt. Iemand enig idee?
Het gaat om een 900 uit 2002 met analoog snelheids- en toerenteller, maar met digitaal km teller.
Ook bij het aanzetten van het contact gaan beide wijzers niet heen en weer, zoals hij eerst wel deed.
Bedankt alvast
Dat is een beste kilometer stand!