Honda Hornet Forum Part 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag allemaal,
Afgelopen week de remblokjes aan de voorkant vernieuwd.
De oude waren volgens mij nog origineel, van nissin en er stond een 05 op.
Ook weer wat geleerd, dat niet de hele remklauw eraf hoeft, maar als je het pennetje demonteerd, kunnen de blokjes er aan die kant uit. :Y
Van een collega een soort van schuur band meegekregen en daar de uitlaatbocht weer mooi gemaakt.
Op de foto lijkt de schuurband wat kort, maar hij is afgescheurd. (was 50cm lang, ze hadden het op een rol). Zegt de vrouw opeens, dat ze dat ook gebruikt voor de pannen! :X
Ging perfect, ongeveer half uur per bocht, met de uitlaat niet gedemonteerd.
Op de onderste foto de oude blokjes, type Lucas verpakking nieuwe blokjes en een beter zicht op het schuurspul.
groetjes maar weer.... *O*

2012-01-16%2B20.55.46.jpg


2012-01-16%2B20.57.51.jpg
 
Dat spul heet scots bright of hoe je het dan schrijft! Ik gebruik het ook voor het schuren voor of tijdens het schilderen!
 
Dag allemaal,
Afgelopen week de remblokjes aan de voorkant vernieuwd.
De oude waren volgens mij nog origineel, van nissin en er stond een 05 op.
Ook weer wat geleerd, dat niet de hele remklauw eraf hoeft, maar als je het pennetje demonteerd, kunnen de blokjes er aan die kant uit. :Y
Van een collega een soort van schuur band meegekregen en daar de uitlaatbocht weer mooi gemaakt.
Op de foto lijkt de schuurband wat kort, maar hij is afgescheurd. (was 50cm lang, ze hadden het op een rol). Zegt de vrouw opeens, dat ze dat ook gebruikt voor de pannen! :X
Ging perfect, ongeveer half uur per bocht, met de uitlaat niet gedemonteerd.
Op de onderste foto de oude blokjes, type Lucas verpakking nieuwe blokjes en een beter zicht op het schuurspul.
groetjes maar weer.... *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan, ik haal toch liever de klauwen even los en kuis de boel met water, dubro en een tandenborstel, en smeer daarna de zuigers even in met een klein likje remvet voor ik ze terug druk.
 
Goedemorgen, en de motor van de dag is vandaag.

cb900-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou Henk, dat is wel een heeeeeeleeee mooie "motor van de dag" :Y
Ik bedenk me trouwens, dat ik nog andere spiegels wil monteren.
Die er nu op zitten lijken wel heel leuk, maar zijn te smal (klein) om er iets fatsoenlijks in te zien.

Het zullen denk ik bar-end spiegels worden, of normale iets grotere, die wel iets meer naar buiten moeten (langere stang), want ik kijk ook tegen mijn arm aan. (moet steeds mijn lichaam verplaatsen als ik iets wil zien)

Iemand een linkje van zwarte spiegels, waar goed zicht in is en die je zelf ook gebruikt?

laterrrrrr
 
Dat spul heet scots bright of hoe je het dan schrijft! Ik gebruik het ook voor het schuren voor of tijdens het schilderen!

Klopt, maar dan op rol, mijn vrouw gebruikt blijkbaar dit (zelfde, maar niet op rol, dus je hebt geen strook van 50cm, die je om de bocht legt lekker heen en weer te rossen)
Maar onderstaande ga ik dus gebruiken voor het "bijhouden".

full
 
Laatst bewerkt:
Scotch-brite, ja prachtig spul.

Ik zit echter met een 'probleempje'...
Ik reed gister na een dagje werken terug naar huis. En na 30 km waarvan de meeste over snelweg hield de motor ermee op. 2 km daavoor viel mij al op dat de toerenteller niets meer aangaf en het licht wat zwakjes.
Toen gelijk proberen te starten natuurlijk. startmotor draaide wel, maar nam de zuigers niet mee. Leek op accu-probleem of zekeringetje.

Punt is, ik ben toen opgehaald met de aanhangwagen en thuis eerst ff wat gegeten om daarna de motor eraf te halen. Probeer ik hem daarna voor de grap te starten...
trrrrrr(geluid startmotor)-brrrrrmmmmm(geluid van motor)..
Accu gemeten en die gaf 13,4 volt aan.

Ik heb nu de polen van de zekeringetjes maar eens opgepoetst en de aansluitingen van de accu extra vastgezet.. Maar een echte oorzaak heb ik nog niet gevonden.

Vanochtend ook geen probleem meer gehad. Maar ik rijd nu niet echt met een gerust hart..
 
Tja, altijd lastig.
Dat hij tijdens het rijden ermee stopt en lampjes zachter gaan branden, lijkt mij in eerste instantie dat hij niet oplaad, dus of Dynamo of gelijkrichter. Dat zou verklaren, dat het licht zachter gaat branden en als de accu bijna leeg is, geen spanning genoeg meer voor de ontsteking heeft en de motor uit gaat.
Als je de motor een poos met rust laat, zal de accu weer een beetje op krachten komen, maar dat hij daarna weer voldoende stroom heeft om je motor te starten is dan wel weer vreemd.
Of kortsluiting in de bekabeling tussen bijv. stuur en tank, of gewoon iets los. succes in elk geval.
 
Nou Henk, dat is wel een heeeeeeleeee mooie "motor van de dag" :Y
Ik bedenk me trouwens, dat ik nog andere spiegels wil monteren.
Die er nu op zitten lijken wel heel leuk, maar zijn te smal (klein) om er iets fatsoenlijks in te zien.

Het zullen denk ik bar-end spiegels worden, of normale iets grotere, die wel iets meer naar buiten moeten (langere stang), want ik kijk ook tegen mijn arm aan. (moet steeds mijn lichaam verplaatsen als ik iets wil zien)

Iemand een linkje van zwarte spiegels, waar goed zicht in is en die je zelf ook gebruikt?

laterrrrrr

Ik heb de orginele erop, had hetzelfde probleem, en heb gekozen voor een iets breder stuur, nu zie ik tenminste iets door de spiegels. Met de orginele spiegels heb je ook het minst last van trillingen, vind ik persoonlijk.
 
Scotch-brite, ja prachtig spul.

Ik zit echter met een 'probleempje'...
Ik reed gister na een dagje werken terug naar huis. En na 30 km waarvan de meeste over snelweg hield de motor ermee op. 2 km daavoor viel mij al op dat de toerenteller niets meer aangaf en het licht wat zwakjes.
Toen gelijk proberen te starten natuurlijk. startmotor draaide wel, maar nam de zuigers niet mee. Leek op accu-probleem of zekeringetje.

Punt is, ik ben toen opgehaald met de aanhangwagen en thuis eerst ff wat gegeten om daarna de motor eraf te halen. Probeer ik hem daarna voor de grap te starten...
trrrrrr(geluid startmotor)-brrrrrmmmmm(geluid van motor)..
Accu gemeten en die gaf 13,4 volt aan.

Ik heb nu de polen van de zekeringetjes maar eens opgepoetst en de aansluitingen van de accu extra vastgezet.. Maar een echte oorzaak heb ik nog niet gevonden.

Vanochtend ook geen probleem meer gehad. Maar ik rijd nu niet echt met een gerust hart..

Als ik het zo hoor, dan heb je de spanningsregelaar kapot, die zit onder de tank aan de rechter kant, dit is een euvel, wat wel eens wilt voorkomen door overhitting, blijf er niet te lang mee doorijden, want dan kun je de acuu ook weggooien, als dit nu al niet het geval is. Hoe je het precies kun doormeten staan op het motor forum wel howto over.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo hoor, dan heb je de spanningsregelaar kapot, die zit onder de tank aan de rechter kant, dit is een euvel, wat wel eens wilt voorkomen door overhitting, blijf er niet te lang mee doorijden, want dan kun je de acuu ook weggooien, als dit nu al niet het geval is. Hoe je het precies kun doormeten staan op het motor forum wel howto over.


en die 13,4 volt laadspanning dan?
Ik zou eerder op een los of geoxideerd contact gokken
 
en die 13,4 volt laadspanning dan?
Ik zou eerder op een los of geoxideerd contact gokken
Ik heb de spanningsregelaar ook al vervangen voor een aftermarket geval met koelribben, zo'n 10k km geleden. Ik zal hem van het weekend nog is doormeten...

Ik hoop dus dat het aan de zekeringetjes lag, maar die waren niet echt geoxideerd. Beetje wit uitgeslagen met aan de kopeinden beetje bruine vlekjes.
Bijft klote die elektrische problemen, altijd zo'n lange zoektocht naar het euvel...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de spanningsregelaar ook al vervangen voor een aftermarket geval met koelribben, zo'n 10k km geleden. Ik zal hem van het weekend nog is doormeten...

Ik hoop dus dat het aan de zekeringetjes lag, maar die waren niet echt geoxideerd. Beetje wit uitgeslagen met aan de kopeinden beetje bruine vlekjes.
Bijft klote die elektrische problemen, altijd zo'n lange zoektocht naar het euvel...

Ja dan zal het inderdaad, daar wel aan gelegen hebben.
 
Ja dan zal het inderdaad, daar wel aan gelegen hebben.
Nope. Ik heb vanavond op de terugweg gezellig met de anwb langs de a4 gepicknickt '(

Ding hield er weer in ene mee op. Geen waarschuwing van dimmend licht oid. Gelukkig file dus kon me nog redelijk makkelijk naar de vluchtstrook manoeuvreren.
Anwb-mannetje hing de accu ff aan zo'n power-outlet en starten gewoon... Accu krijgt gewoon 13,5 volt van de dynamo, lijkt daar dus niet door te komen. Al kan de accu natuurlijk gewoon rot zijn :/ (hij is nog zo lang geleden vervangen en ik rij vrijwel dagelijks met de motor)
Helaas niet mee thuis kunnen komen. 5 km van het huis vandaan hield die er weer mee op. Mijn oplettende oog zag de toerenteller 'uit' gaan. Ik heb toen aan het gas lopen hengsten en heb die tot 5x aan toe toch weer tot leven weten te wekken. Dit uitgaan ging ook gepaard met dimmende lichten, maar niet geleidelijk maar heel snel alsof je de lichten uitzet.
Uiteindelijk stond ik dus stil en kreeg ik hem niet meer aan. Startmotor wilde zelfs niet draaien. Na een stukje lopen kwam ik een bruggetje tegen en dacht ik; ik waag het erop. In zijn 1 naar beneden vaart maken en koppeling loslaten. Brmmmm en ik ben de laatste 3km naar huis gereden.

Thuis wat lopen spelen met het gas e.d. Kwam erachter dat als ik rem de toerenteller uitgaat. Voet of handrem maakt niet uit, beide doen dat. Kreeg de motor ook niet meer aan.

Er is dus ergens iets goed mis met de elektra. Ik ben er alleen nog niet achter wat precies. Als jullie tips hebben voor morgenochtend als ik het is na ga lopen hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Ja het is nu niet echt het weer voor te picknicken .

Toen je de spanningsregelaar hebt vervangen, heb je toen ook gekeken, dat het pasvlak waar hij mee op het frame komt goed (schoon) was. Ook zou het de massa kabel van de accu kunnen zijn, want het zou gemakkelijk een aardings probleem kunnen zijn. Vooral omdat je er dagelijks mee rijdt en oxidatie dan sneller een rol kan gaan spelen. Ik zou het zoeken in de aarding.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen. En de motor van de dag is vandaag.

Foto-WB6VWBLE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Na 2 jaar op t forum rond te lezen en al ruim een jaar in het bezit te zijn van mijn hornet wordt t toch eens tijd hier een bericht te plaatsen :P

Heb mn A rijbewijs in augustus 2010 gehaald en in september 2010 meteen deze hornet gekocht :)

Hornet komt uit 1999. Alle opties zaten er al op toen ik m kocht (op de rimstriping na). Km stand was toen 11.xxx en staat inmiddels op 24.xxx






Meteen maar n hornet-specifieke vraag:

Zijn er meer mensen die last hebben van een te grote reservetank in hun hornet? na ~160km ( ~8 liter) gaat 'ie al pruttelen, terwijl ik dan nog makkelijk 100km kan rijden als ik m op reserve zet... Heb m nu dus ook standaard op reserve staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan