Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dag allemaal,
Afgelopen week de remblokjes aan de voorkant vernieuwd.
De oude waren volgens mij nog origineel, van nissin en er stond een 05 op.
Ook weer wat geleerd, dat niet de hele remklauw eraf hoeft, maar als je het pennetje demonteerd, kunnen de blokjes er aan die kant uit.
Van een collega een soort van schuur band meegekregen en daar de uitlaatbocht weer mooi gemaakt.
Op de foto lijkt de schuurband wat kort, maar hij is afgescheurd. (was 50cm lang, ze hadden het op een rol). Zegt de vrouw opeens, dat ze dat ook gebruikt voor de pannen!
Ging perfect, ongeveer half uur per bocht, met de uitlaat niet gedemonteerd.
Op de onderste foto de oude blokjes, type Lucas verpakking nieuwe blokjes en een beter zicht op het schuurspul.
groetjes maar weer....
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat spul heet scots bright of hoe je het dan schrijft! Ik gebruik het ook voor het schuren voor of tijdens het schilderen!
Nou Henk, dat is wel een heeeeeeleeee mooie "motor van de dag"
Ik bedenk me trouwens, dat ik nog andere spiegels wil monteren.
Die er nu op zitten lijken wel heel leuk, maar zijn te smal (klein) om er iets fatsoenlijks in te zien.
Het zullen denk ik bar-end spiegels worden, of normale iets grotere, die wel iets meer naar buiten moeten (langere stang), want ik kijk ook tegen mijn arm aan. (moet steeds mijn lichaam verplaatsen als ik iets wil zien)
Iemand een linkje van zwarte spiegels, waar goed zicht in is en die je zelf ook gebruikt?
laterrrrrr
Scotch-brite, ja prachtig spul.
Ik zit echter met een 'probleempje'...
Ik reed gister na een dagje werken terug naar huis. En na 30 km waarvan de meeste over snelweg hield de motor ermee op. 2 km daavoor viel mij al op dat de toerenteller niets meer aangaf en het licht wat zwakjes.
Toen gelijk proberen te starten natuurlijk. startmotor draaide wel, maar nam de zuigers niet mee. Leek op accu-probleem of zekeringetje.
Punt is, ik ben toen opgehaald met de aanhangwagen en thuis eerst ff wat gegeten om daarna de motor eraf te halen. Probeer ik hem daarna voor de grap te starten...
trrrrrr(geluid startmotor)-brrrrrmmmmm(geluid van motor)..
Accu gemeten en die gaf 13,4 volt aan.
Ik heb nu de polen van de zekeringetjes maar eens opgepoetst en de aansluitingen van de accu extra vastgezet.. Maar een echte oorzaak heb ik nog niet gevonden.
Vanochtend ook geen probleem meer gehad. Maar ik rijd nu niet echt met een gerust hart..
Als ik het zo hoor, dan heb je de spanningsregelaar kapot, die zit onder de tank aan de rechter kant, dit is een euvel, wat wel eens wilt voorkomen door overhitting, blijf er niet te lang mee doorijden, want dan kun je de acuu ook weggooien, als dit nu al niet het geval is. Hoe je het precies kun doormeten staan op het motor forum wel howto over.
Ik heb de spanningsregelaar ook al vervangen voor een aftermarket geval met koelribben, zo'n 10k km geleden. Ik zal hem van het weekend nog is doormeten...en die 13,4 volt laadspanning dan?
Ik zou eerder op een los of geoxideerd contact gokken
en die 13,4 volt laadspanning dan?
Ik zou eerder op een los of geoxideerd contact gokken
Ik heb de spanningsregelaar ook al vervangen voor een aftermarket geval met koelribben, zo'n 10k km geleden. Ik zal hem van het weekend nog is doormeten...
Ik hoop dus dat het aan de zekeringetjes lag, maar die waren niet echt geoxideerd. Beetje wit uitgeslagen met aan de kopeinden beetje bruine vlekjes.
Bijft klote die elektrische problemen, altijd zo'n lange zoektocht naar het euvel...
Nope. Ik heb vanavond op de terugweg gezellig met de anwb langs de a4 gepicknicktJa dan zal het inderdaad, daar wel aan gelegen hebben.