Honda Hornet Forum Part 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom..
Leuk dat je wat vanje laat horen. Ik heb ook 1999, en heb de benzine kraan ook altijd op reserve staan, en tank normaal gesproken zo rond de 200km.
 
We zijn alweer op pagina 97 , als iemand de vlag wil overnemen dan hoor ik het wel, zo niet dan wil ik het wel blijven doen.
Misschien dat jullie een idee hebben over de volgende topic titel....
 
Laatst bewerkt:
Kijk aan, zo was ie dus. Momenteel ligt hij op het blok na helemaal uit elkaar :D

Maar alles komt goed:)

Bij gelegenheid wat foto's posten, is altijd leuk om te volgen zo'n project. Ik heb er helaas niet de plaats voor anders zou ik graag nog een oldtimer erbij hebben.
 
Mij schuur is maar 4x2 meter en me tuin 5x5 meter.
En ik heb een vriendin die ook nog wel is in de tuin wil zijn. Maarja het is een stukje delen he de ruimte :)
 
Goedemorgen,

En de motor van de dag is vandaag.
full
 
Laatst bewerkt:
Nope. Ik heb vanavond op de terugweg gezellig met de anwb langs de a4 gepicknickt '(

Ding hield er weer in ene mee op. Geen waarschuwing van dimmend licht oid. Gelukkig file dus kon me nog redelijk makkelijk naar de vluchtstrook manoeuvreren.
Anwb-mannetje hing de accu ff aan zo'n power-outlet en starten gewoon... Accu krijgt gewoon 13,5 volt van de dynamo, lijkt daar dus niet door te komen. Al kan de accu natuurlijk gewoon rot zijn :/ (hij is nog zo lang geleden vervangen en ik rij vrijwel dagelijks met de motor)
Helaas niet mee thuis kunnen komen. 5 km van het huis vandaan hield die er weer mee op. Mijn oplettende oog zag de toerenteller 'uit' gaan. Ik heb toen aan het gas lopen hengsten en heb die tot 5x aan toe toch weer tot leven weten te wekken. Dit uitgaan ging ook gepaard met dimmende lichten, maar niet geleidelijk maar heel snel alsof je de lichten uitzet.
Uiteindelijk stond ik dus stil en kreeg ik hem niet meer aan. Startmotor wilde zelfs niet draaien. Na een stukje lopen kwam ik een bruggetje tegen en dacht ik; ik waag het erop. In zijn 1 naar beneden vaart maken en koppeling loslaten. Brmmmm en ik ben de laatste 3km naar huis gereden.

Thuis wat lopen spelen met het gas e.d. Kwam erachter dat als ik rem de toerenteller uitgaat. Voet of handrem maakt niet uit, beide doen dat. Kreeg de motor ook niet meer aan.

Er is dus ergens iets goed mis met de elektra. Ik ben er alleen nog niet achter wat precies. Als jullie tips hebben voor morgenochtend als ik het is na ga lopen hoor ik het graag.

Dan zou ik eens kijken of de bedrading bij je lampen nog goed is. En of je een goede massa hebt. Ook de remlicht schakelaars eens controleren.
Of gewoon de schakelaars een dagje loskoppelen en kijken of de motor wel blijft rijden.
(wel opletten met remmen dan ;) )
 
beste allemaal,

Een tijdje geleden heb ik via ebay een aantal led knippers besteld. (inmiddels binnen) Nu ben ik van plan om die er binnenkort op te gaan klussen en vroeg mij af wat de beste en makkelijkste manier is om het sneller knipperen tegen te gaan. Ik ben er zelf wel fan van om de relais te vervangen, maar heb geen idee welk type ik moet bestellen zodat hij direct past op de originele aansluiting (als dat mogelijk is).
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

groeten, Arne
 
beste allemaal,

Een tijdje geleden heb ik via ebay een aantal led knippers besteld. (inmiddels binnen) Nu ben ik van plan om die er binnenkort op te gaan klussen en vroeg mij af wat de beste en makkelijkste manier is om het sneller knipperen tegen te gaan. Ik ben er zelf wel fan van om de relais te vervangen, maar heb geen idee welk type ik moet bestellen zodat hij direct past op de originele aansluiting (als dat mogelijk is).
Hopelijk kunnen jullie me helpen!

groeten, Arne

http://www.motorcorner.nl/knipperlicht-relais-vermogensonafhankelijk-pins-p-25087.html

Dit type heb jij nodig.
 
Heb achter al led-knippers op de hornet gezet (knippert dus al wat te snel nu), en wil nu voor spiegels met led-knipperlichten erop zetten. Alleen ziet bij mijn 2001 model het relais er zo uit. Wel drie pins dus, maar met een ander soort aansluiting als die motorcorner link van Henk1959. Is deze ook ergens te krijgen?

relais.jpg
 
Misschien een domme vraag, maar waar ga ik dan die derde pin aan vast maken?
Het huidige relais heeft maar twee pinnen. en dus ook maar twee draden.

full


Het gaat hier om een hornet 900, wellicht dat dat verschil maakt?
 
Die had ik er ook op, je kunt het beste het relai van rizoma kopen, daar zit een verloop stekkertje bij. Weet zo 123 niet meer waar ik die besteld heb. En al de 3 draden zijn aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar waar ga ik dan die derde pin aan vast maken?
Het huidige relais heeft maar twee pinnen. en dus ook maar twee draden.

[afbeelding]

Het gaat hier om een hornet 900, wellicht dat dat verschil maakt?


Op mijn motor (weliswaar een Speed Triple) zat standaard ook een 3 pins relais, het belastingonafhankelijk relais wat nu geplaatst is, is ook met met maar 2 pins aangesloten in plaats van 3. :)

Het nieuwe relais kwam ook bij motorcorner vandaan, en daar hebben ze 2 losse kabeltjes aan geknutseld omdat de aansluiting anders was, met een spanningsmeter kan je zo zien op welke gaatjes je ze moet aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan