Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij het model wat ik heb 04 05 06 zit een zelfde soort kont op als een 900.
Hier zit op het spatbord ook een los kentekenverlichting op.
Dus het glas van het achterlicht is zwart idd. helaas.
Beste mensen ik heb jullie hulp nodig!
Afgelopen zaterdag heb ik mijn honda hornet uit 2001 opgehaald.
Bij de verkoper van tevoren even warm laten lopen, hij had al een maand niet gereden.
Prima, op de choke gestart, viel wel nog een keertje uit (na een seconde of 5) maar verder helemaal oke.
Motor naar huis gereden, blok loopt prima geen gekke geluiden oid. Enige wat me opviel is dat het schakelmechanisme nogal veel speling heeft waardoor dit een beetje begon te trillen. Denk even een rubbertje tussen zetten (niet te strak uiteraard) en dan zal dat een stuk minder zijn.
Thuis aangekomen, zet de motor uit. Vaders komt naar buiten, even geluid showen uiteraard . Start in een oogwenk.
Later die avond (motor afgekoeld) loop ik de garage in, genietend van mijn aankoop. Startend op de choke, ging minder gemakkelijk. Na twee pogingen en een beetje gas liep hij weer prima.
Een dag of twee erna wil ik hem weer starten. Koste me erg veel moeite, zo'n 3 keer geprobeerd beetje met choke en gas spelen kreeg ik hem weer lopende.
Vanavond. Choke op vol (doe ik toch wel goed, helemaal naar rijder toe duwen met het peiltje mee zegmaar?), één keer proberen geen resultaat. Nogmaals proberen, geen resultaat. Derde keer proberen geen resultaat. Vierde keer proberen.....niks! Startmotor draaide niet meer!? Ook geen geklik van het startrelais, helemaal niks...
Mijn eerste gedachte was de accu. Afgelopen week aantal keer gestart maar geen flink stuk gereden, plus de motor had bij de vorige eigenaar ook een tijd stilgestaan. Dus ik hang de accu vol overtuiging aan de druppellader. Rode lampje gaat aan (oplaadproces is bezig). Nog vijf minuten wat klusjes gedaan in de schuur, wil ik weer naar binnengaan (met de gedachte de accu in de nacht op te laden), staat het groene lampje aan! Accu vol!
Multimeter erbij gepakt: 13,00Volt
Help...
Hallo Henk,
Daar heb je gelijk in. Echter vind ik het dan wel gek dat hij zelf geen klik van het relais laat horen?
Zekeringen zijn in orde, lampen ed. gaan gewoon aan.
Heel apart dit. Na het in-en-uitschakelen van de dodemansknop zit er ineens wel weer leven in. Misschien een los contactje?
Wel weer erg moeilijk starten, 3 keer proberen + een beetje gas toen liep die pas...
Een goede beurt staat al in de planning, wie weet maakt dat verschil!?
Bedankt voor de tips Henk
Ook weer aanwezig in dit nieuwe topic
Nadat de motor al een tijd te koop staat en ik al lang niet meer gereden heb begint het toch weer te kriebelen om weer lekker met de hornet op pad te gaan. Dus heb ik besloten zolang ik de motor heb er optimaal van te genieten en laat ik komende week platen snijden die ervoor zorgen dat de voet steunen verder naar achter en omhoog komen te staan. Het grote nadeel van de hornet vind ik namelijk de kleine bodemvrijheid in bochten waardoor de voet steunen zeer vaak tegen de grond komen in bochten.
Ik hoop ze eind volgende week binnen te hebben, dan zal ik ze gelijk monteren en de rest aanpassen zodat alles wel te gebruiken blijft :p.
Ik ben nog nooit met de voetsteunen aan de grond gekomen, misschien een andere bochtentechniek.
Misschien is het ook nog per model verschillend. Moet wel zeggen dat ik vaak wel het uiterste opzoek in een bocht Daarom is mijn banden slijtage aan de zijkanten ook groter als het middenstuk.
Ik moet mijn hornet er ook maar eens op posten. Volgens mij is hij verdwenen tussen de posts.
Dat jij zo'n racemonster bent, dat had ik niet achter je gezocht