Honda Hornet Forum Part 16, Superwesp die wacht op de lente

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het model wat ik heb 04 05 06 zit een zelfde soort kont op als een 900.

Hier zit op het spatbord ook een los kentekenverlichting op.
Dus het glas van het achterlicht is zwart idd. helaas.

Ja zo zie je maar weer dat er hier en daar toch wel verschillen zijn die niet meteen in het oog springen.
 
Beste mensen ik heb jullie hulp nodig!

Afgelopen zaterdag heb ik mijn honda hornet uit 2001 opgehaald.
Bij de verkoper van tevoren even warm laten lopen, hij had al een maand niet gereden.
Prima, op de choke gestart, viel wel nog een keertje uit (na een seconde of 5) maar verder helemaal oke.

Motor naar huis gereden, blok loopt prima geen gekke geluiden oid. Enige wat me opviel is dat het schakelmechanisme nogal veel speling heeft waardoor dit een beetje begon te trillen. Denk even een rubbertje tussen zetten (niet te strak uiteraard) en dan zal dat een stuk minder zijn.

Thuis aangekomen, zet de motor uit. Vaders komt naar buiten, even geluid showen uiteraard :P. Start in een oogwenk.

Later die avond (motor afgekoeld) loop ik de garage in, genietend van mijn aankoop. Startend op de choke, ging minder gemakkelijk. Na twee pogingen en een beetje gas liep hij weer prima.

Een dag of twee erna wil ik hem weer starten. Koste me erg veel moeite, zo'n 3 keer geprobeerd beetje met choke en gas spelen kreeg ik hem weer lopende.

Vanavond. Choke op vol (doe ik toch wel goed, helemaal naar rijder toe duwen met het peiltje mee zegmaar?), één keer proberen geen resultaat. Nogmaals proberen, geen resultaat. Derde keer proberen geen resultaat. Vierde keer proberen.....niks! Startmotor draaide niet meer!? Ook geen geklik van het startrelais, helemaal niks...

Mijn eerste gedachte was de accu. Afgelopen week aantal keer gestart maar geen flink stuk gereden, plus de motor had bij de vorige eigenaar ook een tijd stilgestaan. Dus ik hang de accu vol overtuiging aan de druppellader. Rode lampje gaat aan (oplaadproces is bezig). Nog vijf minuten wat klusjes gedaan in de schuur, wil ik weer naar binnengaan (met de gedachte de accu in de nacht op te laden), staat het groene lampje aan! Accu vol!

Multimeter erbij gepakt: 13,00Volt



Help... :?

EDIT: zekeringen zijn in orde, lampjes dashboard staan gewoon aan
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen ik heb jullie hulp nodig!

Afgelopen zaterdag heb ik mijn honda hornet uit 2001 opgehaald.
Bij de verkoper van tevoren even warm laten lopen, hij had al een maand niet gereden.
Prima, op de choke gestart, viel wel nog een keertje uit (na een seconde of 5) maar verder helemaal oke.

Motor naar huis gereden, blok loopt prima geen gekke geluiden oid. Enige wat me opviel is dat het schakelmechanisme nogal veel speling heeft waardoor dit een beetje begon te trillen. Denk even een rubbertje tussen zetten (niet te strak uiteraard) en dan zal dat een stuk minder zijn.

Thuis aangekomen, zet de motor uit. Vaders komt naar buiten, even geluid showen uiteraard :P. Start in een oogwenk.

Later die avond (motor afgekoeld) loop ik de garage in, genietend van mijn aankoop. Startend op de choke, ging minder gemakkelijk. Na twee pogingen en een beetje gas liep hij weer prima.

Een dag of twee erna wil ik hem weer starten. Koste me erg veel moeite, zo'n 3 keer geprobeerd beetje met choke en gas spelen kreeg ik hem weer lopende.

Vanavond. Choke op vol (doe ik toch wel goed, helemaal naar rijder toe duwen met het peiltje mee zegmaar?), één keer proberen geen resultaat. Nogmaals proberen, geen resultaat. Derde keer proberen geen resultaat. Vierde keer proberen.....niks! Startmotor draaide niet meer!? Ook geen geklik van het startrelais, helemaal niks...

Mijn eerste gedachte was de accu. Afgelopen week aantal keer gestart maar geen flink stuk gereden, plus de motor had bij de vorige eigenaar ook een tijd stilgestaan. Dus ik hang de accu vol overtuiging aan de druppellader. Rode lampje gaat aan (oplaadproces is bezig). Nog vijf minuten wat klusjes gedaan in de schuur, wil ik weer naar binnengaan (met de gedachte de accu in de nacht op te laden), staat het groene lampje aan! Accu vol!

Multimeter erbij gepakt: 13,00Volt



Help... :?

Ik denk dat je accu geen spanning houd, aangezien je al aangeeft dat hij lang heeft gestaan, dus die zou ik die gewoon vernieuwen. Of je moet de accu laden en dan even naar de garage, daar hebben ze een apparaat waar de accu mee kunnen belasten, als de accu slecht is dan val de spanning meteen terug. Als de accu 13 volt heeft dat zegt opzich nog niks, want wat doe de accu als er echt vermogen wordt gevraagt??

Toen ik die van mij kocht had ie ook een langere tijd stil gestaan, de man had hem ook opgeladen en hij starte toen ook, de volgende morgen, starte hij met veel moeite, en hij heeft er toen een nieuwe accu ingezet, daarmee was het slechte starten meteen verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Henk,

Daar heb je gelijk in. Echter vind ik het dan wel gek dat hij zelf geen klik van het relais laat horen?

Zekeringen zijn in orde, lampen ed. gaan gewoon aan.
 
Hallo Henk,

Daar heb je gelijk in. Echter vind ik het dan wel gek dat hij zelf geen klik van het relais laat horen?

Zekeringen zijn in orde, lampen ed. gaan gewoon aan.

Lampen hebben niet veel spanning nodig, maar een startmotor die je hele motor door de compressie moet duwen, een hoop ampere. Een accu kost bijna niets, gewoon een nieuwe halen, en aan een goede druppellader bij langere stilstand. Ik zou trouwens wel diegene benaderen waarvan je de motor hebt gekocht, waar ik hem van had gekocht heeft de accu ook betaald, ook al hadden we de prijs al afgesproken. Al zou die maar de helft betalen uit coulance, dan heb je dat toch in elk geval.

Mocht je denken dat je startmotor kapot is, dan moet je hem binnen een paar meter kunnen aanduwen.

Nog een ding wat wel eens voorkomt bij auto's is dat het tandwieltje van de startmotor is vastgeslagen, dit gaat dan weer los, door hem een beetje in een versnelling op en neer te duwen. Dus dat kun je ook nog proberen, want dan kom het weer los, maar heb er nog nooit van gehoort bij de hornet.
 
Laatst bewerkt:
Heel apart dit. Na het in-en-uitschakelen van de dodemansknop zit er ineens wel weer leven in. Misschien een los contactje?

Wel weer erg moeilijk starten, 3 keer proberen + een beetje gas toen liep die pas...

Een goede beurt staat al in de planning, wie weet maakt dat verschil!?



Bedankt voor de tips Henk
 
Ook weer aanwezig in dit nieuwe topic :)

Nadat de motor al een tijd te koop staat en ik al lang niet meer gereden heb begint het toch weer te kriebelen om weer lekker met de hornet op pad te gaan. Dus heb ik besloten zolang ik de motor heb er optimaal van te genieten en laat ik komende week platen snijden die ervoor zorgen dat de voet steunen verder naar achter en omhoog komen te staan. Het grote nadeel van de hornet vind ik namelijk de kleine bodemvrijheid in bochten waardoor de voet steunen zeer vaak tegen de grond komen in bochten.

Ik hoop ze eind volgende week binnen te hebben, dan zal ik ze gelijk monteren en de rest aanpassen zodat alles wel te gebruiken blijft :p.
 
Bij mij hornet moet ik de choke niet vol aan zetten! Maar ongeveer op de helft. Dan start hij in 1 keer goed. Even minut laten draaien en dan aan het gas pas zitten. Ander valt hij direkt uit! Kweste van een beetje spelen ermee! Veel sucses ermee!
 
Heel apart dit. Na het in-en-uitschakelen van de dodemansknop zit er ineens wel weer leven in. Misschien een los contactje?

Wel weer erg moeilijk starten, 3 keer proberen + een beetje gas toen liep die pas...

Een goede beurt staat al in de planning, wie weet maakt dat verschil!?



Bedankt voor de tips Henk

Mischien een beetje vochtig gestaan, dan even de stekkers losmaken, en inspuiten met kontaktspray, misschien is het wel zoiets simpels, succes.
 
Ook weer aanwezig in dit nieuwe topic :)

Nadat de motor al een tijd te koop staat en ik al lang niet meer gereden heb begint het toch weer te kriebelen om weer lekker met de hornet op pad te gaan. Dus heb ik besloten zolang ik de motor heb er optimaal van te genieten en laat ik komende week platen snijden die ervoor zorgen dat de voet steunen verder naar achter en omhoog komen te staan. Het grote nadeel van de hornet vind ik namelijk de kleine bodemvrijheid in bochten waardoor de voet steunen zeer vaak tegen de grond komen in bochten.

Ik hoop ze eind volgende week binnen te hebben, dan zal ik ze gelijk monteren en de rest aanpassen zodat alles wel te gebruiken blijft :p.

Ik ben nog nooit met de voetsteunen aan de grond gekomen, misschien een andere bochtentechniek.
 
Zou mooi zijn inderdaad :)


Even voor de duidelijkheid (ik schaam me diep dat ik dit moet vragen). Zoals op onderstaande foto staat de choke "aan" (de stand waarin je normaal een koude start doet) toch?

p5150383.jpg


Heb er helaas geen instructieboekje bijgekregen dus sommige basishandelingen zijn voor mij nog een complex vraagstuk :P
 
Volgens mij klopt het wat je zegt! Voel je de weerstand opbouwen als je de hendel in deze richting verplaatst?
 
Ik ben nog nooit met de voetsteunen aan de grond gekomen, misschien een andere bochtentechniek.

Misschien is het ook nog per model verschillend. Moet wel zeggen dat ik vaak wel het uiterste opzoek in een bocht :P Daarom is mijn banden slijtage aan de zijkanten ook groter als het middenstuk.
 
Misschien is het ook nog per model verschillend. Moet wel zeggen dat ik vaak wel het uiterste opzoek in een bocht :P Daarom is mijn banden slijtage aan de zijkanten ook groter als het middenstuk.

Dat jij zo'n racemonster bent, dat had ik niet achter je gezocht :+ :) :) :)
 
Laatst bewerkt:
Hé, een nieuw topic!! Ik als ex horneteer lees nog steeds mee en reageer soms op enkele posts.
 
full




Mijn blauwe staat nog in de schuur!!!!!!

Even een nieuwe foto met stuurkuipje ingevoegd, vorige foto was nog van eerste eigenaar!!!
 
Laatst bewerkt:
Nieuw topic.

Ben er weer bij en zal van het voorjaar de hornet and wassbee's meeting organiseren. Controles of niet.
Maar onder wel 1 voorwaarde dat ik toch graag wel weer in de OP komt te staan:p
 
Nou upload maar een fotootje, dat zet ik hem erin (deal hahaha)
 
Ik moet mijn hornet er ook maar eens op posten. Volgens mij is hij verdwenen tussen de posts.

Zolang ie maar niet in het echt verdwenen is, dan valt het mee ;) ;) ;) Dus even een recente foto uploaden, dan zet ik jou motor ook op het OP.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan