Honda Hornet Forum Part 16, Superwesp die wacht op de lente

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rare lui die engelsen :P

Met 16" kon je iets sneller insturen, ten kostte van de bochten- en rechtuit stabiliteit.

Heb zelf maar een korte tijd een 16" wiel erin gehad, dus kan er weinig over zeggen uit ervaring, hij viel wel meer een bocht in dat wel, ik ben overgestapt op 17" omdat de banden keuze gewoon veel groter is.
 
Laatst bewerkt:
Condens vorming vindt plaats bij...? Stilstand :+

Dus daarvoor is vervangen voor de winter niet nodig. Maar tegen verzuring van de oude olie en aantasting daarvan valt wat voor te zeggen, al zal dat bij die paar maanden dat hij in de winter stil staat verwaarloosbaar zijn.

Anderen zweren weer bij vervanging net voor het seizoen, waar ook weer wat voor te zeggen is.

Condens vorming komt door veel korte stukken rijden.

Ja dat zijn eeuwig durende discussies, ik heb een kennis, die echt veel verstand van motoren heeft, en die zeg ook verversen voor je hem wegzet, maar ieder moet het doen naar zijn believen.
 
Laatst bewerkt:
:W

Beste horneteers, ik heb sinds vorige week een mooie zwarte 2006 hornet :) Ik ben zeer tevreden over deze fiets alleen ik heb last van een rare storing, iedere keer als ik mijn contact afzet reset mijn tripmeter zich. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of doe ik gewoon iets verkeerd??

Mvg,

ps. Foto's volgen bij mooier weer
 
Condens vorming komt door veel korte stukken rijden.

Ja dat zijn eeuwig durende discussies, ik heb een kennis, die echt veel verstand van motoren heeft, en die zeg ook verversen voor je hem wegzet, maar ieder moet het doen naar zijn believen.

Een goede lange rit werkt dus goed tegen condensvorming, maar niet tegen de verzuring van de olie natuurlijk, die wordt daar alleen maar zuurder van. :P

Zelfs de experts zijn er niet over uit, de een vindt voor de winter, de ander na de winter.

Maar over wat voor winters hebben we het? Je kan hier minimaal 9 van de 12 maanden rijden, dus van stilstand is nauwelijks sprake tegenwoordig, ook de olien zijn veel beter geworden over de jaren. Wat mij betreft dus allemaal een beetje overtrokken gedoe. ;)
 
De eerste Duitse humor is er al :~))
full
 
:W

Beste horneteers, ik heb sinds vorige week een mooie zwarte 2006 hornet :) Ik ben zeer tevreden over deze fiets alleen ik heb last van een rare storing, iedere keer als ik mijn contact afzet reset mijn tripmeter zich. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of doe ik gewoon iets verkeerd??

Mvg,

ps. Foto's volgen bij mooier weer

Welkom Deberrie, heb helaas geen antwoord op je vraag, mischien kom het nog van andere hornetiers die ook jou bj. hebben.
 
Laatst bewerkt:
:W

Beste horneteers, ik heb sinds vorige week een mooie zwarte 2006 hornet :) Ik ben zeer tevreden over deze fiets alleen ik heb last van een rare storing, iedere keer als ik mijn contact afzet reset mijn tripmeter zich. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of doe ik gewoon iets verkeerd??

Volgens mij is de vraag al eerder gesteld, maar een oorzaak kan zijn, dat het reset knopje blijft hangen? Als je tijdens een rit na bijv. 5km op reset drukt, gaat hij dan wel naar 0? Als dat wel gebeurd, is het resetknopje wel goed. Verder veel plezier met de bike en vergeet de meeting niet?
 
Alvast bedankt voor de antwoordjes.

Nog een bijkomend vraagje, welke wielen passen er allemaal zonder aanpassingen in een '99 model ? Is uiteraard nog met 16" en als ik em koop zou ik graag een 17" monteren (meer keuze voor circuitrubber bv).
 
Welkom Deberrie, heb helaas geen antwoord op je vraag, mischien kom het nog van andere hornetiers die ook jou bj. hebben.

je heb 3 tripmeters.

trip is inderdaad reset bij contact (of 24uur) weet niet zeker
en trip 1 en trip 2 blijven staan en reset je zelf!!

Ik gebruik trip 1 altijd zeg maar bij het tanken, en dan kan je trip 2 gebruiken bij een weekend weg voor totaal km.
 
Trip A (bij de 2011 en 2012 variant heet het Trip A en B) wordt ook gebruikt om het brandstofverbruik over te berekenen. Trip B kun je dan inderdaad gebruiken voor weekendjes weg en zo.

Ik gok er dus ook op dat je eens wat andere tripmeters moet proberen.
 
Goed, ik heb dus een Hornet 2012.

Ik wil misschien een duocover op mijn zadel monteren, aangezien er toch nooit iemand met me meerijdt. Maar, ik haal wel voor en na iedere rit mijn zadel eraf omdat het schijfremslot onder het zadel ligt.

Duocover van Ermax:
cds-hornet-500-3-z.jpg


Weet iemand hoe deze cover bevestigd wordt? Is het zadel dan nog eenvoudig eraf te halen? Moet je ervoor boren en schroeven in het zadel?

Laat maar, ik heb toevallig net de montagehandleiding gevonden: http://www.mlmparts.com/media/pdf/bodystyle/Montage SK CB600 11-_CBR600F 11-.pdf

(ik had wel al in het Duits, engels en frans gezocht. Maar nog niet in Nederlandse pagina's :z )
 
Laatst bewerkt:
Morgen lekker in een oranje shirt op kantoor rondlopen. Sidenote: dat kantoor staat in Aken. Heerlijk!

(terwijl ik eigenlijk niets om voetbal geef)
 
@bochtenprinces en steveman: had toch echt een 2007 model! En bij mijn stond echter toch om de 6dkm!! 6, 12, 18, 24 is grote beurt. En dan 30 enzo....... Maar ik deed het ook om de 12dkm.

Gr steve
 
Even een vraagje voor de kenners ;) . Moeder van vriendinlief heeft een paar weken terug een Honda CB600S gekocht, bouwjaar 2004. Het snoepje heeft nog geen 10k gelopen en ze is er ook best wel zuinig op :) .

Nu wil ze een setje valbeugels, voornamelijk ter bescherming van het motorblok, wie mag het het regelen, juist, het vriendje van dochterlief dat ook motor rijdt en sleutelt :P . Geen bezwaar, graag zelfs, al ben ik niet echt thuis in de C'tjes, de B'tjes, de S'jes en verdwaalde F'jes die heren Honda in hun benamingen proppen.

Vraagstuk: is een CB600S een Hornet? Oftewel, als ik op beugels voor de Hornet zoek, gaat dat dan ook passen op de CB600S? Voor zo ver mijn ogen het kunnen zien, zie ik geen verschil namelijk :P

Iemand nog advies voor valbeugels O-)

Alvast bedankt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan