Honda Hornet Forum Part 17, Waar het verder gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal!

Op 4 mei mag ik mijn eerste motor ophalen, een zwarte Honda Hornet uit 2007! *D
Twee lange weken nog pff

Oh ja, mijn naam is Wouter Jonker, 28 jaar oud en kom uit Zevenaar.
 
Laatst bewerkt:
gister motor opgehaald van de garage, en nu is het me opgevallen dat het stationair toerental weer maar net rond de 1000 staat.

dinsdag maar weer terug :(
Download/kijk even in het werkplaatshandboek van jouw motor (of wellicht staat het zelfs in handleiding welke bij de motor zit), want stationair veranderen is geen rocket science en gebeurt middels een stelschroef volgens mij. Weet alleen niet waar die zit...
 
Het was weer gezellig!!!
full
 
Helaas niet meer gereden vandaag, geen zin meer nadat ik klaar was in de tuin (maar die kloteboom ligt om :P). Uiteraard een uur later in de auto op weg naar de schoonouders alweer spijt toen ik overal motoren zag rijden maar goed...

Nog een vraagje trouwens: laatst het profiel gemeten, nog 1.5 in het midden en 2-3 aan de zijkanten. Langzaam tijd om naar nieuwe bandjes te kijken denk ik of...?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand interesse in een (inlaat)nokkenas van een honda CBR 600 F4i voor meer topvermogen?

Ik zoek namelijk eentje van een hornet (met het eerste type blok), zou zo uit te wisselen moeten zijn. Zie hier de 4e post voor het verschil, de uitlaat nokkenas is zo goed als gelijk dus die hoeft niet: hondahornet.co.uk • View topic - 600rr camshafts into carb hornet 600?

Het gaat vooral om de openingstijd, bij de hornet is die een stuk korter, en dat zorgt voor meer koppel onder in toeren, maar minder bovenin. (en ook topvermogen) Mijn F4i is een stuntmotor en ik moet juist zoveel mogelijk vermogen onderin hebben. Stuur me maar een bericht als je interesse hebt!
 
Laatst bewerkt:
Download/kijk even in het werkplaatshandboek van jouw motor (of wellicht staat het zelfs in handleiding welke bij de motor zit), want stationair veranderen is geen rocket science en gebeurt middels een stelschroef volgens mij. Weet alleen niet waar die zit...

ja, dat lukt wel, dat heb ik al eens eerder bij gesteld (en is het stelschroefje eruit gevallen xD )
maar wil niet dat die iedere keer dat mijn motor daar staat het stationair toerental gaat veranderen xD

en moet toch nog een kettingslot kopen voor de vakantie, dus gewoon ff langs:)
 
En hoe was de meeting? Lekker ritje gemaakt allemaal?
Aangezien ik de dag ervoor kampioen ben geworden in de lokale boerenvolleybalklasse en een aardig feestje gevierd heb leek het mij verstandig om zondag niet op de motor te stappen en eerst maar eens al mn alcohol uit het bleod te krijgen :D Hopelijk kan ik er een volgende keer wel bij zijn!!!
 
Goedemorgen allemaal,

dit weekend 1000 km gemaakt in de Eifel en heerlijk overnacht in (motor)Gasthaus am Tunnel, een aanrader!

helaas merkte ik op de terugweg dat de keerring van mijn rechtervoorvorkpoot het niet heeft overleefd. de olie lekte er 's ochtends duidelijk langs en 's middags is dit alleen maar meer geworden..

Ik wil de keerringen zelf vervangen en vraag me af of iemand hier dit al eens zelf heeft gedaan. Castrol® Fork Oil 10W heb ik, nu alleen de juiste hoeveelheid nog..

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ja, wel de USD vork. Is niet zo moeilijk, voor sommige dingen is het wel
makkelijk om met 2 te zijn (de veer loshalen onder andere) en je moet een tool hebben (zelf maken) om de witte spacer samen met de veer naar beneden te duwen.

Voor de gewone vork heb je denk ik niets speciaal nodig.

In de USD moet 483cl en een olie level van 77mm
De gewone is 447cl en een olie level van 140mm
 
Stijn, leg je ook even uit hoe hij die olie level moet meten?? Want dit komt kant en klaar uit het boek volgensmij!! Is wel een belangrijk punt, want als je hem opvult tot een level van 77mm op de verkeerde manier heb je wel een hele stugge voorvering!!
 
Tuurlijk komt dit uit de boek, daar dient dat ding toch voor?
Ik heb gewoon de boek gevolgd, alleen heb ik iets meer "ontlucht" dan beschreven staat.
En heb hem wat langer laten staan voor het meten.

Het meten zelf heb ik gewoon met een schuifmaat gedaan vanaf de bovenkant van de binnenpoot tot de olie. Gewoon meten tot in de olie zodat je een randje olie krijgt op je schuifmaat, en dan gewoon het gemeten getal min het olierandje.

Zo heb ik het gedaan, en vork werkt perfect. Ik heb er wel iets dikkere olie (15W) ingedaan, en vind de vork nu veel stabieler rijden.
 
Tuurlijk komt dit uit de boek, daar dient dat ding toch voor?
Ik heb gewoon de boek gevolgd, alleen heb ik iets meer "ontlucht" dan beschreven staat.
En heb hem wat langer laten staan voor het meten.

Het meten zelf heb ik gewoon met een schuifmaat gedaan vanaf de bovenkant van de binnenpoot tot de olie. Gewoon meten tot in de olie zodat je een randje olie krijgt op je schuifmaat, en dan gewoon het gemeten getal min het olierandje.

Zo heb ik het gedaan, en vork werkt perfect. Ik heb er wel iets dikkere olie (15W) ingedaan, en vind de vork nu veel stabieler rijden.


Bij mij weten meet je een luchtkamer in de voorvork als volgt.

Spiraalveer eruit. Poot in veren, en dan meet je tot waar de olie zit zoals jij beschrijft.
Is deze op niveau (na meerdere keren rustig veren om te ontluchten) dan trek je het geheel uit, en monteer je de veer er weer in.

Dan moet alles op goede waarde's zijn, maar ook ik kan het mis hebben!
 
Maar dat wordt nergens uitgelegd, en dat bedoel ik.

Dan denk je als een handig mens, maar zonder kennis van een voorvork.
He ik haal 2 keerringen en een bus olie.

Dan haal je de motor uit elkaar, voorvork open peutert de oude onderdelen eruit en de nieuwe erin en in elkaar. Alles gemonteerd, tot op de laatste dop en dan vullen en meten. (met de gedachte van er zit nog oude olie in dus ik ga de kamer meten ipv de totaal aantal cc's)

Kan ik mij ogen voor een leek een aardige werkwijzen zijn. Maar dan werkt de voorvork totaal niet meer zoals honda hem bedacht heeft.

Snap je welk punt ik bedoel.
Jij weet het wel, ik ook want het wordt zo op een forum gezet. Maar niet iedereen weet hoe het verhaaltje in elkaar zit!!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de 900 bezitters.
Als ik af en toe het gehele toerengebied benut en dus lekker doortrek richting toerenbegrenzer merk ik dat ik, voordat de begrenzer ingrijpt, gewoon tot 10.500 toeren door kan. Vind ik wat vreemd aangezien het rode gebied bij 9.500 begint. Verwacht dan wel dat begrenzer enkele honderden toeren later ingrijpt eigenlijk. Dus meerdere die dat ervaren en kan het kwaad zover in het rood...??
 
Vraagje aan de 900 bezitters.
Als ik af en toe het gehele toerengebied benut en dus lekker doortrek richting toerenbegrenzer merk ik dat ik, voordat de begrenzer ingrijpt, gewoon tot 10.500 toeren door kan. Vind ik wat vreemd aangezien het rode gebied bij 9.500 begint. Verwacht dan wel dat begrenzer enkele honderden toeren later ingrijpt eigenlijk. Dus meerdere die dat ervaren en kan het kwaad zover in het rood...??

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij kan dit geen kwaad. Ik heb zelf een 600 die ik tot 14.000 kan doortrekken waar het rode gebied bij 13.000 begint. Volgens mij heeft het alleen weinig nut omdat je toch al over het piekvermogen heen zit :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan