Honda Hornet Forum Part 17, Waar het verder gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Henk? Weet jij dit?

Dan zou je in het werkplaats handboek moeten kijken, als het is om andere luchtfilters erop
te plaatsen zoals de foto die pas geplaatst was kun je vergeten, dat gaat niet passen omdat de stand van de carburateurs daar niet geschikt voor is, had daar ook al over gedacht toen van ik die mij nog had, en er toen van af gezien.
 
Laatst bewerkt:
Nee gaat het niet over. Ik heb het antwoord al. Ging over carbs reinigen. Thanks anyway.
 
Hallo allemaal,

iemand ervaring met een stuurdemper op een Hornet 900 model 2002?

Ik heb het over een stuurdemper op het balhoofd, niet zo'n lelijke buis aan de zijkant.
 
Weet iemand een goed adres voor een niet al te dure "rear set" inc pegs controls etc? Ik wil af van die buddysteps... K zag laatst een eBay link hier staan, maar deze zijn uitverkocht...
iemand?!
T gaat (in mijn geval) om een hornet 600 uit 2000 (pc34)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de hint al Robm84 ;)

@Bramp:
Ik heb alleen onderkant van het rechterkogelgewricht iets moeten afschuinen, omdat hij anders de tank aantikt bij een bocht naar rechts. Werkt uitstekend en stuurt een stuk stabieler.

zo ziet de matris stuurdemper eruit op een Hornet 900 2003:
full
 
Weet iemand een goed adres voor een niet al te dure "rear set" inc pegs controls etc? Ik wil af van die buddysteps... K zag laatst een eBay link hier staan, maar deze zijn uitverkocht...
iemand?!
T gaat (in mijn geval) om een hornet 600 uit 2000 (pc34)
Ik had laatst wel een ebay link hier gedumpt maar dat was voor rearset van 900 Hornet.
Maar als ze nu in 1 keer uitverkocht zijn... gaat me toch niet vertellen dat iedereen van hier die dingen nu heeft gekocht hea... :') :+ haha

Maar even in te gaan op jouw vraag, ben zelf voor een 600 Hornet 1 rearset tegen gekomen die ook leuk betaalbaar is. Echter als ik daar naartoe ga op de ebay site dan geeft ie (lees: Google Chrome) aan dat het een malware site is ofzo... Om ze te vinden even naar ebay.it gaan en dan 'rearset hornet 600' intikken. Die dingen zijn van Gecko Racing ofzo... Verder ook gewoon ebay afstruinen van verschillende landen, dus; .nl .com .co.uk .de .it enzovoort... Succes!
 
Ik snap de hint al Robm84 ;)

@Bramp:
Ik heb alleen onderkant van het rechterkogelgewricht iets moeten afschuinen, omdat hij anders de tank aantikt bij een bocht naar rechts. Werkt uitstekend en stuurt een stuk stabieler.

zo ziet de matris stuurdemper eruit op een Hornet 900 2003: [afbeelding]
Ziet er gaaf uit!! :Y
Gaat hij er echt veel stabieler van sturen trouwens? Vind de 900 zelf al super stabiel sturen namelijk en heb persoonlijk ook niet echt idee dat ik zo'n ding nodig ga hebben... :]
Heb in ieder geval geen moment(en) (met flink sportief tempo) gehad waarin ik hem nodig zou hebben. :)
 
Vooral met "enthousiast" rijgedrag heeft de demper zeker voordeel. Bochten uitsturen met het gas er flink op kan een stuk vertrouwder met de demper. Vermindert de kans op tankslappers aanzienlijk etc...

Maar bij rustig rijgedrag heeft de demper weinig nut, afgezien dat ik het er mooi uit vind zien natuurlijk.
 
Ik had laatst wel een ebay link hier gedumpt maar dat was voor rearset van 900 Hornet.
Maar als ze nu in 1 keer uitverkocht zijn... gaat me toch niet vertellen dat iedereen van hier die dingen nu heeft gekocht hea... :') :+ haha

Maar even in te gaan op jouw vraag, ben zelf voor een 600 Hornet 1 rearset tegen gekomen die ook leuk betaalbaar is. Echter als ik daar naartoe ga op de ebay site dan geeft ie (lees: Google Chrome) aan dat het een malware site is ofzo... Om ze te vinden even naar ebay.it gaan en dan 'rearset hornet 600' intikken. Die dingen zijn van Gecko Racing ofzo... Verder ook gewoon ebay afstruinen van verschillende landen, dus; .nl .com .co.uk .de .it enzovoort... Succes!


Thanx! Ziet er prima uit en idd niet duur... geen idee waarom hij bij Chrome wel geblocked wordt... Op Safari doet ie t prima.
 
Vooral met "enthousiast" rijgedrag heeft de demper zeker voordeel. Bochten uitsturen met het gas er flink op kan een stuk vertrouwder met de demper. Vermindert de kans op tankslappers aanzienlijk etc...

Maar bij rustig rijgedrag heeft de demper weinig nut, afgezien dat ik het er mooi uit vind zien natuurlijk.
Ah oke, wie weet nog leuke gimmick voor later...
Heb je overigens nog steeds beschikking tot volledige stuuruitslag? Lijkt zo een kort stangetje...
 
Hoe doen jullie het met rijden na het smeren van de ketting?

Ik heb 'm net namelijk voor de eerste keer gesmeerd, maar kom wisselende reacties tegen.
De een zegt dat de olie eerst een uur of twee moet intrekken, en daarna moet je ermee rijden om alles goed te verspreiden. De ander zegt dat je 'm een nacht moet laten staan, en weer een ander zegt meteen een stukje rijden omdat de olie anders niet meer goed verspreid.

Hoe doen jullie dit?
 
Na een goeie rit inspuiten en dan gewoon wegzetten. De ketting is dan nog zo warm dat het vet er tussenkruipt.
 
gwn smeren en scheuren :) ( dat doe ik dan)

en dan slinger je alles er zo weer vanaf ;)

het verschilt per soort / merk vet, maar over het algemeen kun je aanhouden:
- met warme ketting insmeren
- nachtje (/paar uur) laten intrekken voor je gaat rijden

het vet kan door de warmte goed in de ketting trekken, en slingert er niet direct vanaf. Je motor blijft schoner, je ketting blijft gesmeerd.
 
Hoe werkt dat dan op langere trips (naar Frankrijk scheuren, oid), smeer je dan niet halverwege je ketting (waarna je vrij snel alweer verder rijdt)?
 
@ blogem, het verschilt per fiets en ook zeker per rijgedrag van de biker wanneer een ketting om wat vet vraagt. de ene roept na elke rit, de ander elke 500 km. ikzelf doe het gewoon tijdens ee n wasbeurt. belangrijkste is dat je ketting wat vet heeft. kan je simpel checken door ff je vinger tussen 2 schakels te leggen. is het kleverig/vettig dan is er weinig aan de hand. ook als je ketting wat vuil is, is doorrijden een keertje echt geen doodzonde. als jij constant vol gas rijd, ja dan heeft je ketting wat meer aandacht nodig. als je lekker tam rijdt met hier en daar een flitsende start like me. volstaat eens in de zoveel tijd. maar iedereen heeft er werkelijk zijn eigen kijk op. jij moet gewoon wat je veilig acht :) en als dat betekent elke dag smeren, dan moet je dat gewoon doen. :+
 
Top, bedankt! :)

Over het 'warme ketting' verhaal was iedereen het inderdaad aardig eens, dus dat had ik ook gedaan. Verder heb ik besloten om 'm dan voor de rest van de dag maar even netjes weg te zetten, en pas vanaf morgenvroeg er weer vol tegen aan te gaan. (als ik me kan beheersen ;)).

303h3xw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen nog wa spuitwerk laten uitvoeren aan mijn motor , namelijk da plastiek delen achteraan onder de handvaten voor de passagier , en deze morgen vroeg uit de veren ( 04.30 ) voor een rit naar Den Haag bij Tijger Leathers - Tijgerleathers om mijn zadel te laten aanpassen , en moet zeggen ben zeer tevreden over Remco en zijn team :} was zeker die rit van 500 km ( wel met de auto , heen en terug ) waard , hierbij enkele foto's alvast , en al veel positieve reactie's gekregen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan