LeMarc
MF veteraan
- 2 apr 2013
- 1.966
- 18
Ik zeg ook niet dat ze niet goed zijn. Maar we komen al in de richting met wat je hieronder zegt...@lemarc
Tja, ik snap niet wat je bedoeld met die appels en peren vergelijken. Ik zeg niet dat nieuwe banden niet goed zijn of zo.
Ervanuitgaande dat je met "hedendaags dual compound" een hedendaagse sportband bedoelt is het vergelijk al eerlijkerMijn punt is:
Ik rijd (deze keer) op een (oude) superband, met verschrikkelijk veel grip en die is zo goedkoop, dat ik met 2 setjes net zo lang doe als met 1 setje hedendaagse dual compound band, voor ongeveer hetzelfde geld.
Ik geef alleen maar aan, dat dit ook een optie is.
Zoals je zegt komt het neer op 2 sets M3's op 1 set hedendaags, maar jij prefereert 2 sets want zodoende rijd je voor je gevoel minder lang met een platte kant... toch?
Kan ik wel enigszins begrijpen voor op de openbare weg. Al ben ik wel benieuwd naar je kilometrage en dotcodes van je M3 banden
Uiteraard, ze zijn allen rond, rollen allemaal, zijn zwart en van rubber. Het gaat niet over hogere wetenschap en de bandenfabrikanten verrichten geen wonderen. Zo kan je er over denken, wederom prima. Ben ik met je eens.Voor de rest heb ik niet zo`n hoge pet op van de banden industrie. Het is gewoon Rubber.
Als je het zacht maakt, heb je veel grip en als je het hard maakt, kun je er langer mee doen.
Beetje experimenteren met de verhouding en je hebt een specifieke band.
Die nieuwe banden zijn dus zacht aan de buitenkant en hard aan het loopvlak, maar het blijft gewoon rubber en er zou niet zoveel duurder moeten zijn.
Maar dat is dan mijn visie, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten....
Alleen als ik grenzen ga opzoeken op het circuit wil ik gewoon verse en meest recente topbanden hebben, simpelweg omdat ze beter zijn dan de oudere voorgaande modellen (of je dat nou merkt of niet...). Heb altijd liever een banden die meer kunnen dan ik en de motor...