Honda Hornet Forum Part 19, De bocht door vliegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@lemarc
Tja, ik snap niet wat je bedoeld met die appels en peren vergelijken. Ik zeg niet dat nieuwe banden niet goed zijn of zo.
Ik zeg ook niet dat ze niet goed zijn. Maar we komen al in de richting met wat je hieronder zegt... ;)
Mijn punt is:
Ik rijd (deze keer) op een (oude) superband, met verschrikkelijk veel grip en die is zo goedkoop, dat ik met 2 setjes net zo lang doe als met 1 setje hedendaagse dual compound band, voor ongeveer hetzelfde geld.
Ik geef alleen maar aan, dat dit ook een optie is.
Ervanuitgaande dat je met "hedendaags dual compound" een hedendaagse sportband bedoelt is het vergelijk al eerlijker ;)
Zoals je zegt komt het neer op 2 sets M3's op 1 set hedendaags, maar jij prefereert 2 sets want zodoende rijd je voor je gevoel minder lang met een platte kant... toch?
Kan ik wel enigszins begrijpen voor op de openbare weg. Al ben ik wel benieuwd naar je kilometrage en dotcodes van je M3 banden :)
Voor de rest heb ik niet zo`n hoge pet op van de banden industrie. Het is gewoon Rubber.
Als je het zacht maakt, heb je veel grip en als je het hard maakt, kun je er langer mee doen.
Beetje experimenteren met de verhouding en je hebt een specifieke band.
Die nieuwe banden zijn dus zacht aan de buitenkant en hard aan het loopvlak, maar het blijft gewoon rubber en er zou niet zoveel duurder moeten zijn.
Maar dat is dan mijn visie, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten....
Uiteraard, ze zijn allen rond, rollen allemaal, zijn zwart en van rubber. Het gaat niet over hogere wetenschap en de bandenfabrikanten verrichten geen wonderen. Zo kan je er over denken, wederom prima. Ben ik met je eens. ;)

Alleen als ik grenzen ga opzoeken op het circuit wil ik gewoon verse en meest recente topbanden hebben, simpelweg omdat ze beter zijn dan de oudere voorgaande modellen (of je dat nou merkt of niet...). Heb altijd liever een banden die meer kunnen dan ik en de motor... :P
:]
 
Ik heb dit seizoen een setje Metzler M3 (sportband) geprobeerd en vind ze meer grip hebben dan de Michelins en Dunlops road banden.
Hebben de road banden met het hardere compound je in de steek gelaten? Ongewild gripverlies is nooit leuk... Dan snap ik zeker dat je graag een sportband wil, dat zou voor mij ook de reden zijn om een sportband op de motor te zetten... Nooit problemen gehad met MPP's (uitgezonderd een olieplek op de baan maar daar is geen enkele band tegen bestand)

Ze gaan wel de helft mee qua kilometers, maar een setje kost ook nog geen 200 euro.
Dat kun je dus 2x doen voor ongeveer de prijs van die Michelins en Dunlops.Ik weet het niet goed uit te leggen, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.
Ja ik begrijp je redenering, een goede zachte compound band met veel grip voor een lage prijs, zo kan je je inderdaad veroorloven dat hij snel versleten is...

Ik heb ff snel online bandenprijzen opgezocht van enkele reeds vermelde modellen
setprijs (120/70/17 & 180/55/17) (banden geleverd, zonder plaatsing)
Michelin MPR2 - €185
Michelin MPR3 - €221
Michelin MPP2 - €210
Michelin MPP3 - €232
Dunlop Roadsmart2 - €220
Dunlop SportSmart2 - €251
Metzeler M3 - €175

De M3 en MPR2 zijn de goedkoopste sub €200 (inderdaad oudere) banden en de M3 is zacht compound dus idd zoals je zelf al aangaf doe je daar minder km mee... (dus moet je eigenlijk ook vaker plaatsingskosten rekenen en dan wordt het verschil echt minimaal)
De duurste is de Dunlop Sportsmart en dat is niet verwonderlijk zacht compound laatste generatie...

Just my 2cents... Ik sta nog niet voor nieuwe bandenkeuze dus ik heb nog wel even om hierover na te denken... En als de MPR's bevallen kan ik het daar ook bij houden (zal moeten kijken of het MPR2 of MPR3's zijn)
 
En hij staat nu in mijn garage, grrr het zonnetje schijnt maar de motor is nog niet ingeschreven... Zal een ritje met een andere motor worden...
- Zoeken naar e-keur van die DPM Blast uitlaten gezien dit in Duitsland belangrijk lijkt te zijn...
Inmiddels uitgeklaard, staat wat verborgen op deze motor... Dankjewel Arne1985 ! Had het uiteindelijk wel zelf gevonden maar nu heb ik niet hoeven zoeken !
 
Hebben de road banden met het hardere compound je in de steek gelaten? Ongewild gripverlies is nooit leuk... Dan snap ik zeker dat je graag een sportband wil, dat zou voor mij ook de reden zijn om een sportband op de motor te zetten... Nooit problemen gehad met MPP's (uitgezonderd een olieplek op de baan maar daar is geen enkele band tegen bestand)Ja ik begrijp je redenering, een goede zachte compound band met veel grip voor een lage prijs, zo kan je je inderdaad veroorloven dat hij snel versleten is...

Ik heb ff snel online bandenprijzen opgezocht van enkele reeds vermelde modellen
setprijs (120/70/17 & 180/55/17) (banden geleverd, zonder plaatsing)
Michelin MPR2 - €185
Michelin MPR3 - €221
Michelin MPP2 - €210
Michelin MPP3 - €232
Dunlop Roadsmart2 - €220
Dunlop SportSmart2 - €251
Metzeler M3 - €175

De M3 en MPR2 zijn de goedkoopste sub €200 (inderdaad oudere) banden en de M3 is zacht compound dus idd zoals je zelf al aangaf doe je daar minder km mee... (dus moet je eigenlijk ook vaker plaatsingskosten rekenen en dan wordt het verschil echt minimaal)
De duurste is de Dunlop Sportsmart en dat is niet verwonderlijk zacht compound laatste generatie...

Just my 2cents... Ik sta nog niet voor nieuwe bandenkeuze dus ik heb nog wel even om hierover na te denken... En als de MPR's bevallen kan ik het daar ook bij houden (zal moeten kijken of het MPR2 of MPR3's zijn)

Heb je ook een. Link van die site waar je die prijzen hebt gevonden? :Y
 
Waar laten jullie de banden er onder plaatsen dan?
Kijkt een monteur je niet scheef aan als je zelf banden meeneemt om te plaatsen i.p.v. ze bij hem te kopen?
 
Jongens, komop. Ga nou niet je banden van internet halen maar steun je lokale service puntje een beetje en betaal die paar tientjes meer! :P
Inderdaad niet naar de grote dealers gaan want daar is de winstmarge op banden misdadig groot...

@Mario64: Hangt beetje van de garage af. Grote dealers zullen er wellicht niet happig op zijn denk ik, maar de kleinere vaak wel. Maar je betaald dan ook gewoon montagekosten (vaak 2 tarieven, losse velgen of inclusief demonteren en monteren van de wielen op de motor.) Gewoon vragen of ze het doen, simpel ;)
 
Ik mezelf kleurenblind zoeken naar bagage haken op de CB, nergens te bekennen. Tot ik gister ineens 2 blanke haakjes aan de binnenkant van het zadel zag zitten. Goh die lijken wel naar buiten te kunnen klappen. En voila! 2 haken om wat aan vast te maken!
 
maar steun je lokale service puntje een beetje en betaal die paar tientjes meer! :P
MPR3 achter kost me nu 170 euro terwijl ie op internet voor 122 staat. Balanceren en montage zijn dan nog 20 euro, ik vind 5 tientjes meer eigenlijk een beetje fors. Zelfde met bougies enzo, die zijn ook zo 15 euro in in plaats van 11 per stuk, is toch zo 40% duurder.
 
Ik mezelf kleurenblind zoeken naar bagage haken op de CB, nergens te bekennen. Tot ik gister ineens 2 blanke haakjes aan de binnenkant van het zadel zag zitten. Goh die lijken wel naar buiten te kunnen klappen. En voila! 2 haken om wat aan vast te maken!

welk bouwjaar heb je?
die van mij (2000) heeft 4 van die haakjes:)
 
mijn is van 2002. is wel een 900, weet niet of dat wat uitmaakt.
 
Sorry hoor, maar mag ik even de blije Hornet-rijder uithangen!

Sinds ik m'n rijbewijs heb, heb ik zoveel mogelijk gereden (in een maand zo'n 1.500km) maar wát een genot om op zo'n hornetje rond te cruisen zeg! Natuurlijk merk ik dat ik nog ervaring moet opbouwen, doe het rustg aan, en ben nog veel aan het uitvogelen, maar heb wel in de gaten dat je met een Hornet al heel snel heel erg dikke maatjes bent. :Y

Ik wacht nu even met verder rijden tot de garage tijd heeft om zwaar noodzakelijk onderhoud te verrichten. Voordat ie gisteren de stalling in ging de moto ingespoten met S100 Motortotaalreiniger, toen ik de boel er af spoot met water werd ik zowaar nóg meer verliefd om m'n 12 jaar oude blinkende hoop staal, rubber en plastic! :9~



Vooralsnog ben ik best blij met het kuipje (aardig wat snelweg gepakt), alhoewel een Hornet met kuip wel wat minder pittig oogt.

Zo, dat moest ik even kwijt! :X :W
 
Vind het altijd zo'n haat liefde verhouding. Motor en een kuipje. Op de snelweg vind ik het goud, maar provinciale wegen boeit het me niet. De voorkant oogt sexy, de zijkant een stuk minder. Toen ik een 600s had wilde ik een 600f, en nu weer andersom :D.

Bah, het is maandag ;).
 
Jongens, komop. Ga nou niet je banden van internet halen maar steun je lokale service puntje een beetje en betaal die paar tientjes meer! :P
Inderdaad niet naar de grote dealers gaan want daar is de winstmarge op banden misdadig groot...

@Mario64: Hangt beetje van de garage af. Grote dealers zullen er wellicht niet happig op zijn denk ik, maar de kleinere vaak wel. Maar je betaald dan ook gewoon montagekosten (vaak 2 tarieven, losse velgen of inclusief demonteren en monteren van de wielen op de motor.) Gewoon vragen of ze het doen, simpel ;)

Niet om een discussie te starten, maar nee. Garages moeten met hun tijd mee, kan je niet met de internetprijzen mee, dan pas je daar je bedrijfsvoering op aan.

Overigens, durf te wedden dat dat kleine bedrijfje meer marge rekent dan die grote internet boer. De internet boer trekt meer volume en zal per gelijk item waarschijnlijk zelfs minder overhouden.

Laatst ook weer gezien toen ik mn horzel van een speeldate met de garage ophaalde. Ze rekenen daar prijzen die ik zelf ook krijg op internet, zonder gekke bedrijfs accounts. Jammer.
 
Heb je ook een. Link van die site waar je die prijzen hebt gevonden? :Y
zie : Autobanden Online Belgie - banden online en winterbanden met korting

Waar laten jullie de banden er onder plaatsen dan?
Kijkt een monteur je niet scheef aan als je zelf banden meeneemt om te plaatsen i.p.v. ze bij hem te kopen?
Bovenvermelde site heeft afspraken met montagecentra en je kan aldus je banden zelfs rechtstreeks daar laten leveren... Ze zullen je dus zeker niet scheef aankijken...

Jongens, komop. Ga nou niet je banden van internet halen maar steun je lokale service puntje een beetje en betaal die paar tientjes meer! :P
Inderdaad niet naar de grote dealers gaan want daar is de winstmarge op banden misdadig groot...
Ik heb de site gewoon gebruikt om een snel vergelijk te maken, daarvoor ging ik mijn bandenboer niet storen... Het is nu een tijdje geleden maar inderdaad de bandenboer hanteert twee tarieven, losse wielen of op de motor...

MPR3 achter kost me nu 170 euro terwijl ie op internet voor 122 staat. Balanceren en montage zijn dan nog 20 euro, ik vind 5 tientjes meer eigenlijk een beetje fors. Zelfde met bougies enzo, die zijn ook zo 15 euro in in plaats van 11 per stuk, is toch zo 40% duurder.
Is het verschil zo groot ? Ga eens een gesprek aan met je bandenboer, in zijn plaats verkoop ik liever een band met 20% marge dan geen band... Ik betaal trouwens zelfs €25 montage/balanceren... Ook daar kan men dus moeilijk over doen maar iedereen lust wel wat anders dan schuifkaas op zijn boterham...
 
Laatst bewerkt:
mijn is van 2002. is wel een 900, weet niet of dat wat uitmaakt.
Ja die heeft er 2.
Jongens, komop. Ga nou niet je banden van internet halen maar steun je lokale service puntje een beetje en betaal die paar tientjes meer! :P
Inderdaad niet naar de grote dealers gaan want daar is de winstmarge op banden misdadig groot...

@Mario64: Hangt beetje van de garage af. Grote dealers zullen er wellicht niet happig op zijn denk ik, maar de kleinere vaak wel. Maar je betaald dan ook gewoon montagekosten (vaak 2 tarieven, losse velgen of inclusief demonteren en monteren van de wielen op de motor.) Gewoon vragen of ze het doen, simpel ;)

Niet om een discussie te starten, maar nee. Garages moeten met hun tijd mee, kan je niet met de internetprijzen mee, dan pas je daar je bedrijfsvoering op aan.

Overigens, durf te wedden dat dat kleine bedrijfje meer marge rekent dan die grote internet boer. De internet boer trekt meer volume en zal per gelijk item waarschijnlijk zelfs minder overhouden.

Laatst ook weer gezien toen ik mn horzel van een speeldate met de garage ophaalde. Ze rekenen daar prijzen die ik zelf ook krijg op internet, zonder gekke bedrijfs accounts. Jammer.
Forum is bij uitstek plek voor discussies })
Ben met je eens dat ze mee moeten.
Klein bedrijfje rekent uiteraard iets meer marge t.o.v. internet boer, logisch. Maar ik neem dat beetje extra voor lief om goede service punten te behouden en voor het geval ik in nood zit en ze nodig heb ;)

Het gaat mij meer om de grote dealers die het verpesten voor iedereen door absurd hoge bedragen te rekenen en daardoor mensen naar het internet toe jagen. Ik bedoel, bij een bepaalde motorport kon ik 30% procent korting op banden set krijgen. Maar daarmee was het alsnog 75 tot 100 euro duurder dan mijn service punt... :X

Daarnaast betaal ik geen montage/omleg kosten als ik een set aankoop en losse wielen aanlever *O*

Kan best begrijpen dat niet iedereen al een garage heeft gevonden die fijn werk levert en nette bedragen hanteert. Maar ik vind het de moeite waard om daar in te 'investeren'. :)


@Gijs: Staat deeltje 20 *O* reeds in de startblokken, klaar om gelanceerd te worden?? Deze is alweer bijna vol... :]
 
Laatst bewerkt:
ff wat anders dan bandenboerprijzen...

Gisteren nog een ritje van 400km+ gaan rijden (spijtig genoeg met de FJR omdat Hornet nog niet ingeschreven is, ik wacht vol ongeduld op de papieren)... Handvatverwarming FJR was gisteren toch welkom in onze ardennen en op de terugrit via de snelweg, ik haat dikke handschoenen, geen gevoel in wat je doet...

Hoe gaan jullie de komende maanden je handen warm houden ?
Handvatverwarming ? (Honda of andere?)
Handbeschermers ? Welke ? (foto's als het kan)
Andere ? (bv moffen of verwarmde handschoenen of grootvaders truukjes enz...)

Niets voor vriestemperaturen, ga proberen de Hornet binnen te houden als ze gaan pekelen...
(ik blijf wel rijden zolang het niet sneeuwt en ijzelt maar ik ga proberen de Horzel op een zoutloos dieet te zetten)
 
ff wat anders dan bandenboerprijzen...

Gisteren nog een ritje van 400km+ gaan rijden (spijtig genoeg met de FJR omdat Hornet nog niet ingeschreven is, ik wacht vol ongeduld op de papieren)... Handvatverwarming FJR was gisteren toch welkom in onze ardennen en op de terugrit via de snelweg, ik haat dikke handschoenen, geen gevoel in wat je doet...

Hoe gaan jullie de komende maanden je handen warm houden ?
Handvatverwarming ? (Honda of andere?)
Handbeschermers ? Welke ? (foto's als het kan)
Andere ? (bv moffen of verwarmde handschoenen of grootvaders truukjes enz...)

Niets voor vriestemperaturen, ga proberen de Hornet binnen te houden als ze gaan pekelen...
(ik blijf wel rijden zolang het niet sneeuwt en ijzelt maar ik ga proberen de Horzel op een zoutloos dieet te zetten)

Wat dacht je van de auto pakken? :+

Ik heb op de lesmotor ooit handvatverwarming gehad; voordeel is lekker warm rond deze periode. Nadeel is de dikkere handgreep, met de zomer handschoenen voelt dat maar lomp aan, alsof je minder controle hebt ook.

Zelf ook wel eens wat "onderzoek" naar gedaan, en het schijnt dat de winterhandschoenen met ingebouwde verwarmingselementen (zijn meerdere merken die zoiets bieden) het meeste comfort bieden.
 
... Nadeel is de dikkere handgreep, met de zomer handschoenen voelt dat maar lomp aan, alsof je minder controle hebt ook.
Daar merk ik niets van op de FJR, misschien omdat deze er af fabriek opzitten ?

Zelf ook wel eens wat "onderzoek" naar gedaan, en het schijnt dat de winterhandschoenen met ingebouwde verwarmingselementen (zijn meerdere merken die zoiets bieden) het meeste comfort bieden.
Yup inderdaad een optie, met handvatverwarming verwarm je alleen de binnenkant van je hand terwijl het net de buitenkant is die afgekoeld wordt
Daarom mijn vraag naar handbeschermers, heb je die nu al niet met ingebouwde knipperlichten ? Misschien 2 vliegen in 1 klap ;)
 
Forum is bij uitstek plek voor discussies })
Ben met je eens dat ze mee moeten.
Klein bedrijfje rekent uiteraard iets meer marge t.o.v. internet boer, logisch. Maar ik neem dat beetje extra voor lief om goede service punten te behouden en voor het geval ik in nood zit en ze nodig heb ;)

Het gaat mij meer om de grote dealers die het verpesten voor iedereen door absurd hoge bedragen te rekenen en daardoor mensen naar het internet toe jagen. Ik bedoel, bij een bepaalde motorport kon ik 30% procent korting op banden set krijgen. Maar daarmee was het alsnog 75 tot 100 euro duurder dan mijn service punt... :X

Daarnaast betaal ik geen montage/omleg kosten als ik een set aankoop en losse wielen aanlever *O*

Kan best begrijpen dat niet iedereen al een garage heeft gevonden die fijn werk levert en nette bedragen hanteert. Maar ik vind het de moeite waard om daar in te 'investeren'. :)

Discussieren is leuk, maar dit is meestal een onderwerp waar "men" niet uitkomt.

ik ben het overigens in zoverre met je eens dat ik naar de zaak ga waar ik fijn geholpen word. Waar ze niet moeilijk doen om even dit of dat te checken/uitleggen, dan betaal ik rustig een tientje extra, is me wel wat waard. Maar als ik weet wat ik nodig heb, bam goeikoopste zoeken. Lekker boeiend dat kleine sjaakie in zijn garage tentje nog wat kleren of helmen heeft hangen, ze hebben toch nooit mijn maat/smaak op voorraad :N.

Als voorbeeld ook, zit een banden tentje in Bleiswijk, kleine zelfstandige (deels geloof ik, mgoed boeit niet voor wat ik wilde zeggen :P). Die gaat gewoon leuk mee, die is gewoon 's middags en 's avonds geopend, die heeft het ondernemen begrepen. Gelijk even zn tentje pluggen, al is het omdat zijn naam echt geniaal aansluit bij z'n onderneming. Home - Motorbanden Quick Service
 
Laatst bewerkt:
Deeltje 20 mag iemand anders starten Marc. Ik zit te weinig op het forum om het bij te houden.
 
Discussieren is leuk, maar dit is meestal een onderwerp waar "men" niet uitkomt.

ik ben het overigens in zoverre met je eens dat ik naar de zaak ga waar ik fijn geholpen word. Waar ze niet moeilijk doen om even dit of dat te checken/uitleggen, dan betaal ik rustig een tientje extra, is me wel wat waard. Maar als ik weet wat ik nodig heb, bam goeikoopste zoeken. Lekker boeiend dat kleine sjaakie in zijn garage tentje nog wat kleren of helmen heeft hangen, ze hebben toch nooit mijn maat/smaak op voorraad :N.

Als voorbeeld ook, zit een banden tentje in Bleiswijk, kleine zelfstandige (deels geloof ik, mgoed boeit niet voor wat ik wilde zeggen :P). Die gaat gewoon leuk mee, die is gewoon 's middags en 's avonds geopend, die heeft het ondernemen begrepen. Gelijk even zn tentje pluggen, al is het omdat zijn naam echt geniaal aansluit bij z'n onderneming. Home - Motorbanden Quick Service
We hoeven het ook niet totaal eens te worden, al komen we aardig in de buurt :P
Het zaakje waar ik kom heeft niet eens kleding of dat soort spul. Alleen techniek/onderhoud.
Dat zo'n banden zaak het zo aanpakt is natuurlijk erg mooi!
 
imand nog intresse in een hornet 600s.
ben op zoek naar iets anders.
bouwjaar is 2003 en heeft 45000 km gedraaid.
Foto550-JPM83O6X.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan