Maar dat komt door die 35 Kw.
en anders weet ik die grotere broertjes bij jou ook wel te vinden hoor. komt helemaal goed
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar dat komt door die 35 Kw.
Als jij er mee aan de gang gaat dan weet ik wel zeker dat dat opknappen goed gaat komenMarc, dat opknappen van de racer komt straks wel goed.
Is met deze crash RVF ook gelukt. Het was echt één van de mooiste van het V4 forum. Tot een automobilist..........
Was trouwens ook een fantastisch mooi winterklusje:
Honda 400 V4 - Straatracers
Er wordt verse lucht in de uitlaat gelaten, de uitlaatlucht wordt niet opnieuw door het blok geleid.- Wat loont het om dat emissiesysteem (herverbranding uitlaatgassen) af te koppelen ? Wordt op veel motoren gedaan, dient denk ik alleen om emissienormen te halen en niet voor een goed motorrendement (integendeel, dient inlaatlucht niet zo proper & koel mogelijk te zijn?)
Hey Horneteers,
Mezelf ff snel voorstellen in dit topic, ben 46, Belg, uit het Leuvense... Na enkele sportmotoren versleten te hebben enkele jaren geleden een FJR1300 gekocht (pillion comfort)... Leuke vlotte motor maar niet speels genoeg vind in persoonlijk... Dus toch maar besloten een naked bij te kopen, na wat zoeken op de Hornet terechtgekomen, keuze is op een 900 van 2003 met net iets over de 30k op de klok gevallen, net aangeschaft, als alles goed gaat staat hij zaterdagavond in mijn garage...
[afbeelding]
Er is hier verschrikkelijk veel lectuur dus ik ben nog wel ff aan het lezen...
Enkele dingen op mijn lijstje :
- Eerst en vooral nog wat km afleggen voor ze beginnen te pekelen...
- valblokken monteren
- De motor binnenkort een groot onderhoud geven en bougies vervangen, hier lees ik de ene die zegt dat iridium betere resultaten oplevert (lager verbruik door betere verbranding) en de andere dit zegt dat het niet uitmaakt, ff dat gesprek terug opwakkeren...
- Nieuwe remblokken voor monteren (zitten bij de motor) waarschijnlijk tegelijkertijd remolie vervangen, geen idee hoe lang de huidige er in zit, zou ik gelijk stalen remleidingen monteren ?
- Vering vooraan : vond ik tijdens testrit al wat slapjes dus andere veren en evt tegelijk regeling van 2004+ inbouwen (schijnt te passen)
- Vering achteraan : vervangen indien ze niet voldoet aan mijn verwachtingen.
- Zoeken naar e-keur van die DPM Blast uitlaten gezien dit in Duitsland belangrijk lijkt te zijn...
- andere knipperlichten (euh pinkers lol )
- misschien comfortzadel (eerst kijken wat mijn edele achterdeel zegt na een paar 100km Hornetten)
- andere spiegels want wat er nu opzit is mij te klein
- voorspatbodverlenger, heeft die nut op een Hornet ? (houdt minstens de motor toch wat netter als je toevallig in een bui terechtkomt...)
- etc...
- Ben niet overtuigd van het schermpje, neem het er wel eens af om te kijken (euh voelen) hoe het rijden zonder is...
- Ook niet zeker van het nut van die stuurdemper want ik zie er niet velen er eentje hebben maar hij staat er op, kwaad kan het denk ik niet...
- Wat loont het om dat emissiesysteem (herverbranding uitlaatgassen) af te koppelen ? Wordt op veel motoren gedaan, dient denk ik alleen om emissienormen te halen en niet voor een goed motorrendement (integendeel, dient inlaatlucht niet zo proper & koel mogelijk te zijn?)
- Heeft een middenbok zin ?
Er zitten recente Pilot road 2CT's onder maar de verkoper is blijkbaar niet overtuigd dat dit een goede keuze was, voordien lagen er er MPP's onder...
Verder, wat hebben jullie nog gewijzigd en is aan te raden (of leuk) voor een Hornet 900 ?
Dus, lange lijst maar gelukkig hoeft het niet allemaal onmiddellijk...
(jajaja de taartschep mag er ook af )
Hey Horneteers,
Mezelf ff snel voorstellen in dit topic, ben 46, Belg, uit het Leuvense... Na enkele sportmotoren versleten te hebben enkele jaren geleden een FJR1300 gekocht (pillion comfort)... Leuke vlotte motor maar niet speels genoeg vind in persoonlijk... Dus toch maar besloten een naked bij te kopen, na wat zoeken op de Hornet terechtgekomen, keuze is op een 900 van 2003 met net iets over de 30k op de klok gevallen, net aangeschaft, als alles goed gaat staat hij zaterdagavond in mijn garage...
[afbeelding]
Er is hier verschrikkelijk veel lectuur dus ik ben nog wel ff aan het lezen...
Enkele dingen op mijn lijstje :
- Eerst en vooral nog wat km afleggen voor ze beginnen te pekelen...
- valblokken monteren
- De motor binnenkort een groot onderhoud geven en bougies vervangen, hier lees ik de ene die zegt dat iridium betere resultaten oplevert (lager verbruik door betere verbranding) en de andere dit zegt dat het niet uitmaakt, ff dat gesprek terug opwakkeren... Heb ooit eens vernomen dat iridium vooral handig is als je bijvoorbeeld een powercommander gebruikt. Weet niet wat er van waar is maar ik heb er gewone in zitten en gaat prima, ook zuinig genoeg. Dus ik zou zeggen kies degene waarbij je goed gevoel hebt...
- Nieuwe remblokken voor monteren (zitten bij de motor) waarschijnlijk tegelijkertijd remolie vervangen, geen idee hoe lang de huidige er in zit, zou ik gelijk stalen remleidingen monteren ? remvloeistof vervangen is sowieso handig ja, je kan inderdaad de leidingen meteen vervangen maar verwacht geen 'krachtigere' remmen ofzo, heeel klein beetje meer gevoel en that's it...
- Vering vooraan : vond ik tijdens testrit al wat slapjes dus andere veren en evt tegelijk regeling van 2004+ inbouwen (schijnt te passen)zou eerder de veren doen en eventueel wat experimenteren met verschillende diktes van veerolie voor de demping. Met de 2004+ valt weinig te winnen, zeker voor alleen op de openbare weg...
- Vering achteraan : vervangen indien ze niet voldoet aan mijn verwachtingen.heb ooit eens gehoord dat de pre-2004 fietsen achter wat stugger zijn, dus wellicht is het niet nodig maar je zal er uiteraard niet op achteruit gaan
- Zoeken naar e-keur van die DPM Blast uitlaten gezien dit in Duitsland belangrijk lijkt te zijn...Lastig, waarschijnlijk moeilijk te vinden tenzij je mazzel hebt. Beste kans is misschien even 1 lenen van iemand hier en die 2x na laten maken...
- andere knipperlichten (euh pinkers lol )
- misschien comfortzadel (eerst kijken wat mijn edele achterdeel zegt na een paar 100km Hornetten)
- andere spiegels want wat er nu opzit is mij te klein ...bar-end spiegels...
- voorspatbodverlenger, heeft die nut op een Hornet ? (houdt minstens de motor toch wat netter als je toevallig in een bui terechtkomt...)vast wel...maja het blijft een naked...
- etc...
- Ben niet overtuigd van het schermpje, neem het er wel eens af om te kijken (euh voelen) hoe het rijden zonder is... met je helm in schone (geen turbulente) lucht geeft meeste rust en minste lawaai, je hebt dan wel iets meer druk op lichaam maar komop man je rijd een naked daar hoort geen enkel schermpje/ruitje op eigenlijk...
- Ook niet zeker van het nut van die stuurdemper want ik zie er niet velen er eentje hebben maar hij staat er op, kwaad kan het denk ik niet...lekker laten zitten tenzij je ervan af wil. Geef mij dan maar even een pb (privebericht)
- Wat loont het om dat emissiesysteem (herverbranding uitlaatgassen) af te koppelen ? Wordt op veel motoren gedaan, dient denk ik alleen om emissienormen te halen en niet voor een goed motorrendement (integendeel, dient inlaatlucht niet zo proper & koel mogelijk te zijn?)Niets aan doen. Mengt schone lucht bij de uitlaatgassen voor emissie geneuzel. Dit systeem haal je er alleen af als je hem met een powercommander op een testbank gaat afstellen...
- Heeft een middenbok zin ?dat is geheel persoonlijk. maar gezien je al een achterbok hebt zou ik er niet aan beginnen. zijn vaak nog vrij prijzig ook...
Er zitten recente Pilot road 2CT's onder maar de verkoper is blijkbaar niet overtuigd dat dit een goede keuze was, voordien lagen er er MPP's onder... Zelf rijden en daarna oordelen, bandenkeus is altijd zeeeer persoonlijk!!!
Verder, wat hebben jullie nog gewijzigd en is aan te raden (of leuk) voor een Hornet 900 ? je motor lijkt mij al aardig compleet en anders staat het al op/in je lijst. Dus zou het zo 1,2,3 niet weten...
Dus, lange lijst maar gelukkig hoeft het niet allemaal onmiddellijk...
(jajaja de taartschep mag er ook af )
Ooh is het dat maar, wat propere lucht bij de uitlaatgassen mengen zodat de vervuiling procentueel minder lijkt... Afblijven dus...Er wordt verse lucht in de uitlaat gelaten, de uitlaatlucht wordt niet opnieuw door het blok geleid.
Te weinig grip op nat wegdek... (zal het zelf ook wel merken als dat zo is hé, liefst zonder valblokkentest dan natuurlijk )Wat zei ie over de MPRs dan?
&Schermpje heb ik eraf gehaald met mijn lengte want al de wind kwam met mijn lengte op mijn helm en nu is het juist verdeeld.
Ja juist daarom ook een naked inderdaad, plastic & turbulenties zat op de FJRmet je helm in schone (geen turbulente) lucht geeft meeste rust en minste lawaai, je hebt dan wel iets meer druk op lichaam maar komop man je rijd een naked daar hoort geen enkel schermpje/ruitje op eigenlijk...
Zo'n vaart loopt het zelfs niet, de DB killers zijn gemonteerd (moet wel imbusboutjes zoeken want nu met kruisschroevendraaier en kan er eigenlijk niet bij)Db killers laten maken kan ook of goed zoeken naar de originele want duitsland wel verplicht ja.
Ten eerste welkom en vast gefeliciteerd met de 900! Goede keus
Ja weet ik, makkelijker doseerbaar... Die rubber leidingen zijn ondertussen ook al méér dan 10 jaar oud, wordt waarschijnlijk ook wel ergens voorgeschreven ze om de X-jaar te vervangen (niet dat er velen dit doen) dus gelijk maar upgraden denk ik dan...remvloeistof vervangen is sowieso handig ja, je kan inderdaad de leidingen meteen vervangen maar verwacht geen 'krachtigere' remmen ofzo, heeel klein beetje meer gevoel en that's it...
Yup veren zeker de bedoeling ! Voor zover ik begrepen heb kan ik mijn vork 'upgraden' (info heb ik van wristtwisters forum ik bekijk het op tijd en stond en evalueer dan wel of de meerkost de moeite waard is...zou eerder de veren doen en eventueel wat experimenteren met verschillende diktes van veerolie voor de demping. Met de 2004+ valt weinig te winnen, zeker voor alleen op de openbare weg...
Dankjewel, ben ook al even aan het rondkijken en informeren, huiswerk goed gemaakt is een goed begin héje motor lijkt mij al aardig compleet en anders staat het al op/in je lijst. Dus zou het zo 1,2,3 niet weten...
Volgens mij heb ik je eerst niet helemaal begrepen. Je hebt dus wel db killers bij de uitlaten? Zo ja, dan zou ik me er verder niet druk om maken. In Duitsland kijken ze volgens mij vooral of je er db killers in hebt zitten, niet per se naar e-keur. En gewoon rustig in de dorpjes doenZo'n vaart loopt het zelfs niet, de DB killers zijn gemonteerd (moet wel imbusboutjes zoeken want nu met kruisschroevendraaier en kan er eigenlijk niet bij)
Alleen geen E-markering gezien op de dempers, ik moet ze van dichterbij bekijken of is dit niet nodig ? Nog nooit tegengehouden met de motor in Duitsland dus geen idee of ze hiernaar vragen...
Remmerij is perfect! Vergeet niet dat de klauwen van een 1996 Fireblade afkomen (die wel wat potenter is dan de Hornet ). Gewoon zorgen voor goede remblokken en that's it. Remschijven zijn ook zeer goed standaard, vaak zijn aftermarket schijven niet significant beter (wel mooier...).Ja weet ik, makkelijker doseerbaar... Die rubber leidingen zijn ondertussen ook al méér dan 10 jaar oud, wordt waarschijnlijk ook wel ergens voorgeschreven ze om de X-jaar te vervangen (niet dat er velen dit doen) dus gelijk maar upgraden denk ik dan...
Over remmen gesproken, zijn jullie tevreden over de Hornet remmerij of wordt er hier ook veel aan gewijzigd ? (niet puur voor de looks) Andere remklauwen / schijven ? ...
Kan inderdaad. Het is inderdaad aan jou of je denkt dat het de kosten waard isYup veren zeker de bedoeling ! Voor zover ik begrepen heb kan ik mijn vork 'upgraden' (info heb ik van wristtwisters forum ik bekijk het op tijd en stond en evalueer dan wel of de meerkost de moeite waard is...
Dankjewel, ben ook al even aan het rondkijken en informeren, huiswerk goed gemaakt is een goed begin hé
Met 1300cc / 125 Nm breekt alles uit op nat wegdek toch?Ooh is het dat maar, wat propere lucht bij de uitlaatgassen mengen zodat de vervuiling procentueel minder lijkt... Afblijven dus...
~[/q]
Te weinig grip op nat wegdek... (zal het zelf ook wel merken als dat zo is hé, liefst zonder valblokkentest dan natuurlijk )
Had op mijn sportmotoren natuurlijk ook altijd van dat zachte rubber, op de FJR heb ik ook ook MPR's gezet maar die durft inderdaad wel eens uitbreken of doorspinnen bij het (te hard?) op het gas gaan op vochtig wegdek
Met 1300cc / 125 Nm breekt alles uit op nat wegdek toch?
Begrijp je verhaal op zich wel, maar wat je doet is natuurlijk op en top 'appels met peren' vergelijken...Ik heb dit seizoen een setje Metzler M3 (sportband) geprobeerd en vind ze meer grip hebben dan de Michelins en Dunlops road banden.
Ze gaan wel de helft mee qua kilotmeters, maar een setje kost ook nog geen 200 euro.
Dat kun je dus 2x doen voor ongeveer de prijs van die Michelins en Dunlops.
Voordeel is ook nog dat je in verhouding 2x nieuwe banden hebt, terwijl je de 2e helft van die Mich/Dunl op vierkante banden rijdt.(ook al zijn het dual compound, na veel woon/werk rechtdoor rijden worden ze echt wel vierkant...)
Ik weet het niet goed uit te leggen, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.