Honda Hornet Forum Part 19, De bocht door vliegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste wedstrijd gereden.
Ging lekker en als afsluiter heb ik een mooi filmpje online gegooid.
Enjoy: Jaarclip
 
Sleutelblunder:

Afgelopen weekend was ik mn horzel toch maar eens aan het poetsen en toen dacht ik, haal ook even het beschermkapje eraf wat over het voorste tandwiel zit. Al vaker los gehad en nooit echt problemen mee gehad al draaide 1 bout wel wat zwaar. Deze brak nu dus af :( :( :(

er zat dus nog een behoorlijk deel in het blok, geprobeerd om dit er op verschillende manieren uit te halen. Helaas lukte dit niet en heb ik besloten om de bout uit te boren.
Dat ging redelijk goed maar het gat was wel erg groot geworden, nu dus maar van M6 M8 gemaakt en nu past het weer *O* gelukkig O-)
 
Ga zo, tijdens de lunch, je filmpje even checken Gijs! 8-)

Vraag, het is tijd om nieuwe banden aan te schaffen. Nu weet ik dat persoonlijke voorkeurig erg kunnen verschillen, maar waar rijden jullie op?

Ik toer een end weg in de weekenden, en gebruik de fiets ook voor woon/werk verkeer.
Het plan is om zo lang mogelijk door te blijven rijden, dus ook in mindere weersomstandigheden. Als het gaat vriezen en sneeuwen is de kans dat ik met de moto op de weg te vinden ben erg klein.

De opties:

Dunlop ZR17 ROADSMAR
Michelin PILOT ROAD 2
Bridgestone ZR17 BT023F BATTLAX

Elke feedback is welkom!
Thx
 
Rijd momenteel op geen van de door jou genoemde banden.
Maar heb wel de Dunlop Roadsmart 2's gehad, zeer fijne en allround band, waarvan ik vooral het neutrale/geleidelijke stuurkarakter fijn vond.

Maar alle door jou genoemde banden zijn voldoende goed en ja, iedereen heeft altijd een persoonlijke voorkeur.
Wat me wel opvalt is dat je rijtje bestaat uit 'oudere' modellen, er is momenteel de Roadsmart 2, de Pilot Road 4 en de Bridgestone T30 ;) Maar deze zullen wel weer wat duurder zijn dan diegene uit jou rijtje...
 
Je bent prima op de hoogte Marc!
Dit zijn inderdaad niet de nieuwste banden, er zit nogal wat onderhoud aan te komen voor me, dus Richard denkt even mee over hoe de kosten te iets drukken zonder te beknibbelen op veiligheid. Ik zal nog even bij 'm na-vragen hoe oud de banden zelf zijn...als dat uitmaakt (ook daar schijnen de meningen over te verschillen).

Een goede "all-round" band (Dunlop) klinkt me als muziek in de oren.
Thanks voor je reactie!
 
Ik rijd op de michelin Pilot road 2. Heeft 2 compouds..
Bevalt me prima. Rijd zowel op droog als nat erg fijn. Geeft gewoon veel vertrouwen.
Ook slijtage valt me reuze mee tot nu.. Doet het in mijn beleving beter als de dunlop..
Maarjah dat is allemaal persoonliijk
 
Thanks Steefopc, Ik zal de monteur ook nog naar z'n mening vragen.

@Gijs, wijs filmpje man, en fraaie stuurkunsten!
 
Hey Horneteers,

Mezelf ff snel voorstellen in dit topic, ben 46, Belg, uit het Leuvense... Na enkele sportmotoren versleten te hebben enkele jaren geleden een FJR1300 gekocht (pillion comfort)... Leuke vlotte motor maar niet speels genoeg vind in persoonlijk... Dus toch maar besloten een naked bij te kopen, na wat zoeken op de Hornet terechtgekomen, keuze is op een 900 van 2003 met net iets over de 30k op de klok gevallen, net aangeschaft, als alles goed gaat staat hij zaterdagavond in mijn garage... *O*

hornet900.png

Er is hier verschrikkelijk veel lectuur dus ik ben nog wel ff aan het lezen...

Enkele dingen op mijn lijstje :
- Eerst en vooral nog wat km afleggen voor ze beginnen te pekelen...
- valblokken monteren
- De motor binnenkort een groot onderhoud geven en bougies vervangen, hier lees ik de ene die zegt dat iridium betere resultaten oplevert (lager verbruik door betere verbranding) en de andere dit zegt dat het niet uitmaakt, ff dat gesprek terug opwakkeren...
- Nieuwe remblokken voor monteren (zitten bij de motor) waarschijnlijk tegelijkertijd remolie vervangen, geen idee hoe lang de huidige er in zit, zou ik gelijk stalen remleidingen monteren ?
- Vering vooraan : vond ik tijdens testrit al wat slapjes dus andere veren en evt tegelijk regeling van 2004+ inbouwen (schijnt te passen)
- Vering achteraan : vervangen indien ze niet voldoet aan mijn verwachtingen.
- Zoeken naar e-keur van die DPM Blast uitlaten gezien dit in Duitsland belangrijk lijkt te zijn...
- andere knipperlichten (euh pinkers lol _O- )
- misschien comfortzadel (eerst kijken wat mijn edele achterdeel zegt na een paar 100km Hornetten)
- andere spiegels want wat er nu opzit is mij te klein
- voorspatbodverlenger, heeft die nut op een Hornet ? (houdt minstens de motor toch wat netter als je toevallig in een bui terechtkomt...)
- etc...

- Ben niet overtuigd van het schermpje, neem het er wel eens af om te kijken (euh voelen) hoe het rijden zonder is...
- Ook niet zeker van het nut van die stuurdemper want ik zie er niet velen er eentje hebben maar hij staat er op, kwaad kan het denk ik niet...
- Wat loont het om dat emissiesysteem (herverbranding uitlaatgassen) af te koppelen ? Wordt op veel motoren gedaan, dient denk ik alleen om emissienormen te halen en niet voor een goed motorrendement (integendeel, dient inlaatlucht niet zo proper & koel mogelijk te zijn?)
- Heeft een middenbok zin ?

Er zitten recente Pilot road 2CT's onder maar de verkoper is blijkbaar niet overtuigd dat dit een goede keuze was, voordien lagen er er MPP's onder...

Verder, wat hebben jullie nog gewijzigd en is aan te raden (of leuk) voor een Hornet 900 ?

Dus, lange lijst maar gelukkig hoeft het niet allemaal onmiddellijk... :+

(jajaja de taartschep mag er ook af :X )
 
- Wat loont het om dat emissiesysteem (herverbranding uitlaatgassen) af te koppelen ? Wordt op veel motoren gedaan, dient denk ik alleen om emissienormen te halen en niet voor een goed motorrendement (integendeel, dient inlaatlucht niet zo proper & koel mogelijk te zijn?)
Er wordt verse lucht in de uitlaat gelaten, de uitlaatlucht wordt niet opnieuw door het blok geleid. ;)

[q]
Er zitten recente Pilot road 2CT's onder maar de verkoper is blijkbaar niet overtuigd dat dit een goede keuze was,
[/q]
Wat zei ie over de MPRs dan?
 
Laatst bewerkt:
Hey Horneteers,

Mezelf ff snel voorstellen in dit topic, ben 46, Belg, uit het Leuvense... Na enkele sportmotoren versleten te hebben enkele jaren geleden een FJR1300 gekocht (pillion comfort)... Leuke vlotte motor maar niet speels genoeg vind in persoonlijk... Dus toch maar besloten een naked bij te kopen, na wat zoeken op de Hornet terechtgekomen, keuze is op een 900 van 2003 met net iets over de 30k op de klok gevallen, net aangeschaft, als alles goed gaat staat hij zaterdagavond in mijn garage... *O*

[afbeelding]
Er is hier verschrikkelijk veel lectuur dus ik ben nog wel ff aan het lezen...

Enkele dingen op mijn lijstje :
- Eerst en vooral nog wat km afleggen voor ze beginnen te pekelen...
- valblokken monteren
- De motor binnenkort een groot onderhoud geven en bougies vervangen, hier lees ik de ene die zegt dat iridium betere resultaten oplevert (lager verbruik door betere verbranding) en de andere dit zegt dat het niet uitmaakt, ff dat gesprek terug opwakkeren...
- Nieuwe remblokken voor monteren (zitten bij de motor) waarschijnlijk tegelijkertijd remolie vervangen, geen idee hoe lang de huidige er in zit, zou ik gelijk stalen remleidingen monteren ?
- Vering vooraan : vond ik tijdens testrit al wat slapjes dus andere veren en evt tegelijk regeling van 2004+ inbouwen (schijnt te passen)
- Vering achteraan : vervangen indien ze niet voldoet aan mijn verwachtingen.
- Zoeken naar e-keur van die DPM Blast uitlaten gezien dit in Duitsland belangrijk lijkt te zijn...
- andere knipperlichten (euh pinkers lol _O- )
- misschien comfortzadel (eerst kijken wat mijn edele achterdeel zegt na een paar 100km Hornetten)
- andere spiegels want wat er nu opzit is mij te klein
- voorspatbodverlenger, heeft die nut op een Hornet ? (houdt minstens de motor toch wat netter als je toevallig in een bui terechtkomt...)
- etc...

- Ben niet overtuigd van het schermpje, neem het er wel eens af om te kijken (euh voelen) hoe het rijden zonder is...
- Ook niet zeker van het nut van die stuurdemper want ik zie er niet velen er eentje hebben maar hij staat er op, kwaad kan het denk ik niet...
- Wat loont het om dat emissiesysteem (herverbranding uitlaatgassen) af te koppelen ? Wordt op veel motoren gedaan, dient denk ik alleen om emissienormen te halen en niet voor een goed motorrendement (integendeel, dient inlaatlucht niet zo proper & koel mogelijk te zijn?)
- Heeft een middenbok zin ?

Er zitten recente Pilot road 2CT's onder maar de verkoper is blijkbaar niet overtuigd dat dit een goede keuze was, voordien lagen er er MPP's onder...

Verder, wat hebben jullie nog gewijzigd en is aan te raden (of leuk) voor een Hornet 900 ?

Dus, lange lijst maar gelukkig hoeft het niet allemaal onmiddellijk... :+

(jajaja de taartschep mag er ook af :X )

gaaf ding hoor en welkom!
spiegels is voorkeur en daar is genoeg voor te vinden! Schermpje heb ik eraf gehaald met mijn lengte want al de wind kwam met mijn lengte op mijn helm en nu is het juist verdeeld.

Db killers laten maken kan ook of goed zoeken naar de originele want duitsland wel verplicht ja.
Ik heb een MPilotPower voorop liggen en een MPilotPower 2ct achter en ben er zeer tevreden over.
Eerst rijden en dan oordelen zou ik zeggen, ieder heeft zijn eigen voorkeur.
 
Ten eerste welkom en vast gefeliciteerd met de 900! Goede keus ;)

Hoop vragen dus ik ga hieronder even een poging wagen (antwoord staat dikgedrukt)
here we go...!

Hey Horneteers,

Mezelf ff snel voorstellen in dit topic, ben 46, Belg, uit het Leuvense... Na enkele sportmotoren versleten te hebben enkele jaren geleden een FJR1300 gekocht (pillion comfort)... Leuke vlotte motor maar niet speels genoeg vind in persoonlijk... Dus toch maar besloten een naked bij te kopen, na wat zoeken op de Hornet terechtgekomen, keuze is op een 900 van 2003 met net iets over de 30k op de klok gevallen, net aangeschaft, als alles goed gaat staat hij zaterdagavond in mijn garage... *O*

[afbeelding]
Er is hier verschrikkelijk veel lectuur dus ik ben nog wel ff aan het lezen...

Enkele dingen op mijn lijstje :
- Eerst en vooral nog wat km afleggen voor ze beginnen te pekelen...
- valblokken monteren
- De motor binnenkort een groot onderhoud geven en bougies vervangen, hier lees ik de ene die zegt dat iridium betere resultaten oplevert (lager verbruik door betere verbranding) en de andere dit zegt dat het niet uitmaakt, ff dat gesprek terug opwakkeren... Heb ooit eens vernomen dat iridium vooral handig is als je bijvoorbeeld een powercommander gebruikt. Weet niet wat er van waar is maar ik heb er gewone in zitten en gaat prima, ook zuinig genoeg. Dus ik zou zeggen kies degene waarbij je goed gevoel hebt...
- Nieuwe remblokken voor monteren (zitten bij de motor) waarschijnlijk tegelijkertijd remolie vervangen, geen idee hoe lang de huidige er in zit, zou ik gelijk stalen remleidingen monteren ? remvloeistof vervangen is sowieso handig ja, je kan inderdaad de leidingen meteen vervangen maar verwacht geen 'krachtigere' remmen ofzo, heeel klein beetje meer gevoel en that's it...
- Vering vooraan : vond ik tijdens testrit al wat slapjes dus andere veren en evt tegelijk regeling van 2004+ inbouwen (schijnt te passen)zou eerder de veren doen en eventueel wat experimenteren met verschillende diktes van veerolie voor de demping. Met de 2004+ valt weinig te winnen, zeker voor alleen op de openbare weg...
- Vering achteraan : vervangen indien ze niet voldoet aan mijn verwachtingen.heb ooit eens gehoord dat de pre-2004 fietsen achter wat stugger zijn, dus wellicht is het niet nodig maar je zal er uiteraard niet op achteruit gaan ;)
- Zoeken naar e-keur van die DPM Blast uitlaten gezien dit in Duitsland belangrijk lijkt te zijn...Lastig, waarschijnlijk moeilijk te vinden tenzij je mazzel hebt. Beste kans is misschien even 1 lenen van iemand hier en die 2x na laten maken...
- andere knipperlichten (euh pinkers lol _O- )
- misschien comfortzadel (eerst kijken wat mijn edele achterdeel zegt na een paar 100km Hornetten)
- andere spiegels want wat er nu opzit is mij te klein ...bar-end spiegels... :}
- voorspatbodverlenger, heeft die nut op een Hornet ? (houdt minstens de motor toch wat netter als je toevallig in een bui terechtkomt...)vast wel...maja het blijft een naked...
- etc...

- Ben niet overtuigd van het schermpje, neem het er wel eens af om te kijken (euh voelen) hoe het rijden zonder is... met je helm in schone (geen turbulente) lucht geeft meeste rust en minste lawaai, je hebt dan wel iets meer druk op lichaam maar komop man je rijd een naked :P daar hoort geen enkel schermpje/ruitje op eigenlijk...
- Ook niet zeker van het nut van die stuurdemper want ik zie er niet velen er eentje hebben maar hij staat er op, kwaad kan het denk ik niet...lekker laten zitten tenzij je ervan af wil. Geef mij dan maar even een pb (privebericht) ;)
- Wat loont het om dat emissiesysteem (herverbranding uitlaatgassen) af te koppelen ? Wordt op veel motoren gedaan, dient denk ik alleen om emissienormen te halen en niet voor een goed motorrendement (integendeel, dient inlaatlucht niet zo proper & koel mogelijk te zijn?)Niets aan doen. Mengt schone lucht bij de uitlaatgassen voor emissie geneuzel. Dit systeem haal je er alleen af als je hem met een powercommander op een testbank gaat afstellen...
- Heeft een middenbok zin ?dat is geheel persoonlijk. maar gezien je al een achterbok hebt zou ik er niet aan beginnen. zijn vaak nog vrij prijzig ook...

Er zitten recente Pilot road 2CT's onder maar de verkoper is blijkbaar niet overtuigd dat dit een goede keuze was, voordien lagen er er MPP's onder... Zelf rijden en daarna oordelen, bandenkeus is altijd zeeeer persoonlijk!!!

Verder, wat hebben jullie nog gewijzigd en is aan te raden (of leuk) voor een Hornet 900 ? je motor lijkt mij al aardig compleet en anders staat het al op/in je lijst. Dus zou het zo 1,2,3 niet weten...

Dus, lange lijst maar gelukkig hoeft het niet allemaal onmiddellijk... :+

(jajaja de taartschep mag er ook af :X )

:]
 
Laatst bewerkt:
Er wordt verse lucht in de uitlaat gelaten, de uitlaatlucht wordt niet opnieuw door het blok geleid. ;)
Ooh is het dat maar, wat propere lucht bij de uitlaatgassen mengen zodat de vervuiling procentueel minder lijkt... Afblijven dus...

Wat zei ie over de MPRs dan?
Te weinig grip op nat wegdek... (zal het zelf ook wel merken als dat zo is hé, liefst zonder valblokkentest dan natuurlijk :X )

Had op mijn sportmotoren natuurlijk ook altijd van dat zachte rubber, op de FJR heb ik ook ook MPR's gezet maar die durft inderdaad wel eens uitbreken of doorspinnen bij het (te hard?) op het gas gaan op vochtig wegdek :o

Schermpje heb ik eraf gehaald met mijn lengte want al de wind kwam met mijn lengte op mijn helm en nu is het juist verdeeld.
&
met je helm in schone (geen turbulente) lucht geeft meeste rust en minste lawaai, je hebt dan wel iets meer druk op lichaam maar komop man je rijd een naked :P daar hoort geen enkel schermpje/ruitje op eigenlijk...
Ja juist daarom ook een naked inderdaad, plastic & turbulenties zat op de FJR |(

Db killers laten maken kan ook of goed zoeken naar de originele want duitsland wel verplicht ja.
Zo'n vaart loopt het zelfs niet, de DB killers zijn gemonteerd (moet wel imbusboutjes zoeken want nu met kruisschroevendraaier en kan er eigenlijk niet bij)
Alleen geen E-markering gezien op de dempers, ik moet ze van dichterbij bekijken of is dit niet nodig ? Nog nooit tegengehouden met de motor in Duitsland dus geen idee of ze hiernaar vragen...

Ten eerste welkom en vast gefeliciteerd met de 900! Goede keus ;)
:]

remvloeistof vervangen is sowieso handig ja, je kan inderdaad de leidingen meteen vervangen maar verwacht geen 'krachtigere' remmen ofzo, heeel klein beetje meer gevoel en that's it...
Ja weet ik, makkelijker doseerbaar... Die rubber leidingen zijn ondertussen ook al méér dan 10 jaar oud, wordt waarschijnlijk ook wel ergens voorgeschreven ze om de X-jaar te vervangen (niet dat er velen dit doen) dus gelijk maar upgraden denk ik dan...
Over remmen gesproken, zijn jullie tevreden over de Hornet remmerij of wordt er hier ook veel aan gewijzigd ? (niet puur voor de looks) Andere remklauwen / schijven ? ...

zou eerder de veren doen en eventueel wat experimenteren met verschillende diktes van veerolie voor de demping. Met de 2004+ valt weinig te winnen, zeker voor alleen op de openbare weg...
Yup veren zeker de bedoeling ! Voor zover ik begrepen heb kan ik mijn vork 'upgraden' (info heb ik van wristtwisters forum ik bekijk het op tijd en stond en evalueer dan wel of de meerkost de moeite waard is...

je motor lijkt mij al aardig compleet en anders staat het al op/in je lijst. Dus zou het zo 1,2,3 niet weten...
Dankjewel, ben ook al even aan het rondkijken en informeren, huiswerk goed gemaakt is een goed begin hé O-)
 
Zo'n vaart loopt het zelfs niet, de DB killers zijn gemonteerd (moet wel imbusboutjes zoeken want nu met kruisschroevendraaier en kan er eigenlijk niet bij)
Alleen geen E-markering gezien op de dempers, ik moet ze van dichterbij bekijken of is dit niet nodig ? Nog nooit tegengehouden met de motor in Duitsland dus geen idee of ze hiernaar vragen...
Volgens mij heb ik je eerst niet helemaal begrepen. Je hebt dus wel db killers bij de uitlaten? Zo ja, dan zou ik me er verder niet druk om maken. In Duitsland kijken ze volgens mij vooral of je er db killers in hebt zitten, niet per se naar e-keur. En gewoon rustig in de dorpjes doen :]

Ja weet ik, makkelijker doseerbaar... Die rubber leidingen zijn ondertussen ook al méér dan 10 jaar oud, wordt waarschijnlijk ook wel ergens voorgeschreven ze om de X-jaar te vervangen (niet dat er velen dit doen) dus gelijk maar upgraden denk ik dan...
Over remmen gesproken, zijn jullie tevreden over de Hornet remmerij of wordt er hier ook veel aan gewijzigd ? (niet puur voor de looks) Andere remklauwen / schijven ? ...
Remmerij is perfect! Vergeet niet dat de klauwen van een 1996 Fireblade afkomen (die wel wat potenter is dan de Hornet ;) ). Gewoon zorgen voor goede remblokken en that's it. Remschijven zijn ook zeer goed standaard, vaak zijn aftermarket schijven niet significant beter (wel mooier...).

Yup veren zeker de bedoeling ! Voor zover ik begrepen heb kan ik mijn vork 'upgraden' (info heb ik van wristtwisters forum ik bekijk het op tijd en stond en evalueer dan wel of de meerkost de moeite waard is...
Kan inderdaad. Het is inderdaad aan jou of je denkt dat het de kosten waard is ;)

Dankjewel, ben ook al even aan het rondkijken en informeren, huiswerk goed gemaakt is een goed begin hé O-)
:Y
 
Ooh is het dat maar, wat propere lucht bij de uitlaatgassen mengen zodat de vervuiling procentueel minder lijkt... Afblijven dus...
~[/q]
Te weinig grip op nat wegdek... (zal het zelf ook wel merken als dat zo is hé, liefst zonder valblokkentest dan natuurlijk :X )

Had op mijn sportmotoren natuurlijk ook altijd van dat zachte rubber, op de FJR heb ik ook ook MPR's gezet maar die durft inderdaad wel eens uitbreken of doorspinnen bij het (te hard?) op het gas gaan op vochtig wegdek :o
Met 1300cc / 125 Nm breekt alles uit op nat wegdek toch?
De MPR is wel een touring band, voor meer grip zijn de MPPs misschien een betere keus.
Mijn motor krijgt nu een nieuwe MPR achter maar ik ben ook wel benieuwd of er betere alternatieven zijn (voor nat wegdek) voor de volgende keer.
 
Laatst bewerkt:
Met 1300cc / 125 Nm breekt alles uit op nat wegdek toch?
:Y :+
De MPR's op de Hornet hebben nog heel wat profiel, waarschijnlijk worden het volgende keer toch wel MPP's of soortgelijk... Maar ik bekijk het dan nog wel ff... Ik veronderstel dat dat pas volgend jaar gaat zijn...
 
Ik heb dit seizoen een setje Metzler M3 (sportband) geprobeerd en vind ze meer grip hebben dan de Michelins en Dunlops road banden.
Ze gaan wel de helft mee qua kilotmeters, maar een setje kost ook nog geen 200 euro.
Dat kun je dus 2x doen voor ongeveer de prijs van die Michelins en Dunlops.
Voordeel is ook nog dat je in verhouding 2x nieuwe banden hebt, terwijl je de 2e helft van die Mich/Dunl op vierkante banden rijdt.(ook al zijn het dual compound, na veel woon/werk rechtdoor rijden worden ze echt wel vierkant...)
Ik weet het niet goed uit te leggen, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.
 
Hoi djeeke :W
Gave fiets man, daar ga je heel veel lol mee hebben denk ik zomaar!

Uiteindleijk ga ik de MPR's onder de hornet leggen, heb er zoveel over gehoord (zowel positief als negatief) dat ik ze nu weleens zelf wil proberen. En dan maar hopen dat we nog lekker lang kunnen blijven rijden dit jaar. :] Als het gaat vriezen zie je mij denk ik weer in de bus zitten naar het werk.
 
Ik heb dit seizoen een setje Metzler M3 (sportband) geprobeerd en vind ze meer grip hebben dan de Michelins en Dunlops road banden.
Ze gaan wel de helft mee qua kilotmeters, maar een setje kost ook nog geen 200 euro.
Dat kun je dus 2x doen voor ongeveer de prijs van die Michelins en Dunlops.
Voordeel is ook nog dat je in verhouding 2x nieuwe banden hebt, terwijl je de 2e helft van die Mich/Dunl op vierkante banden rijdt.(ook al zijn het dual compound, na veel woon/werk rechtdoor rijden worden ze echt wel vierkant...)
Ik weet het niet goed uit te leggen, maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.
Begrijp je verhaal op zich wel, maar wat je doet is natuurlijk op en top 'appels met peren' vergelijken...
Een sportband t.o.v. (sport)toer banden en een zwaar verouderde band (2006) die weinig kost (uiteraard) met hedendaagse banden die daardoor simpelweg duurder zijn.

In mijn optiek ligt het er vooral aan hoe je je banden gebruikt. In die 4 sets die ik gereden heb, nog nooit een vierkante band gehad, maar ik rijd dan ook weinig tot geen woon-werk.
Vanwege circuit gebruik heb ik sportbanden, puur voor op de openbare weg is een (sport)toer band meer dan voldoende en financieel gezien vele malen gunstiger omdat je er simpelweg meer kilometers uit haalt. In mijn geval met Dunlops tussen de Sportsmart2 en Roadsmart2 haal ik uit de Roadsmart2 30% meer kilometers. Beide sets erop voor gelijke prijs.
 
@lemarc
Tja, ik snap niet wat je bedoeld met die appels en peren vergelijken. Ik zeg niet dat nieuwe banden niet goed zijn of zo.
Mijn punt is:
Ik rijd (deze keer) op een (oude) superband, met verschrikkelijk veel grip en die is zo goedkoop, dat ik met 2 setjes net zo lang doe als met 1 setje hedendaagse dual compound band, voor ongeveer hetzelfde geld.
Ik geef alleen maar aan, dat dit ook een optie is.

Voor de rest heb ik niet zo`n hoge pet op van de banden industrie. Het is gewoon Rubber.
Als je het zacht maakt, heb je veel grip en als je het hard maakt, kun je er langer mee doen.
Beetje experimenteren met de verhouding en je hebt een specifieke band.
Die nieuwe banden zijn dus zacht aan de buitenkant en hard aan het loopvlak, maar het blijft gewoon rubber en er zou niet zoveel duurder moeten zijn.
Maar dat is dan mijn visie, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan