Honda Hornet Forum Part 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hej boys houd eens op over dat schakelen... B|
Had vandaag ook opeens opvallend veel last van 'tussen versnellingen in komen' (valse neutraal?) bij opschakelen... :')
:]
 
Ik heb juist wel eens bij terugschakelen dat de bak niet wil. Even de koppeling licht laten aangrijpen en dan gaat 'ie weer.
Opschakelen werkt bij mij altijd perfect. Het is alleen wel zaak om met de punt van je laars direct onder het rubber te zitten. Als ik mijn voet iets scheef of iets te ver naar voren zet, dan wil ik nog wel eens mis schakelen. (dat doe ik dus niet meer. :z )

Ik merk alleen wel aan het schakelgedrag of de ketting iets gespannen moet worden. Dus, controleer dat eens?

Terugschakelen klinkt bekend, dat doe ik (met name wanneer ik versnellingen oversla) met de koppeling niet helemaal ingeknepen.

(Dit was overigens ook zo met m'n vorige motor, een MT-03)
 
full
 
full


Voor de 900

Heb ik deze nog liggen, barracuda met keuring en DB killers.
Alleen een paar gebruikerskrasjes

200,- euroos bij afhalen en bij verzenden + 15,- euro.
 
Ik ben op zoek naar een geschakelde plus aan de voorkant van de Hornet (2002) om een Koso voltmeter aan te kunnen sluiten. Maar de plus van het contactslot wil ik origineel laten en op de verlichting wil ik eigenlijk ook niets anders aansluiten ivm xenon.
Claxon? Neutraal-lampje tellerunit? edit; die natuurlijk niet. Koelfan radiator? Achterlicht? Wat is het beste en makkelijkste volgens jullie? Ga het sowieso solderen.
 
Laatst bewerkt:
Makkelijkst is koplamp, mits deze altijd aan staat. Kan zijn dat je model hebt dat je de koplamp nog kan uitzetten met een knop...
Maar als je dat niet wilt, lijkt de koelfan me sowieso geen goed idee, slaat voornamelijk uit zeg maar... :P
Dus zou dan voor achterlicht gaan... ;)
 
Koplamp (dimlicht) sowieso altijd aanzetten!

hoeveel idioten ik wel niet tegenkom... laagstaande zon in de rug, en lekker de koplamp uit |(
 
Hey allemaal,

1 Hadden jullie een raar gevoel bij de versnellingsbak in het begin?
Soms voel ik dat ik opschakel maar uiteindelijk toch nog in dezelfde versnelling zit. Heel af en toe lijkt het alsof mijn versnellingsbak ratelt/blokkeert (ik kan het gevoel heel moeilijk uitleggen) en dan moet ik heel snel mijn koppeling pakken en nog eens extra opschakelen. Eerst dacht ik dat ik niet hard genoeg omhoog schakelde en toen op het hornet's nest gelezen dat het zachte kleine tikjes moesten zijn, allebei de manieren geprobeert en met zachte tikken werkt het best maar toch heb ik van tijd toch nog het ratelende gevoel in de bak, iemand een gelijkaardig moment aan de hand gehad? wat was de oplossing? schakel ik op de verkeerde manier?

2 Hoe hebben jullie de cat verwijdert? Zelfs met de akra slip on is ze ongelooflijk stil :/

Mvg,
Grizzly

Is het niet meer

1 druk geven op je pookje (soort "pre-trappe")
2 gas kort terug tikken om de toeren te laten dalen
3 kort trekken aan je versnellinghendel (hoeft niet 100% door, als je versnelling maar oppakt)
4 pookje doortikken
5 en gas er weer op

ipv zacht tikken, ik moet soms best nog wel een trappie geven
 
Hey, long time no see. Hoe is het met iedereen hier? Dit jaar gelukkig meer bezig geweest met rijden dan op het forum te zitten :)


Binnenkort weer een weekend naar Luxemburg en nu was ik eigenlijk nog aan het kijken voor een tanktas om mijn regenpak, portemonnee, etc in te kunnen doen.

Iemand ervaring? Ik heb wel eens gelezen dat ze krassen op de tank kunnen geven? Ik ga vanmiddag ook eens bij Louis langs.
 
Hey, long time no see. Hoe is het met iedereen hier? Dit jaar gelukkig meer bezig geweest met rijden dan op het forum te zitten :)


Binnenkort weer een weekend naar Luxemburg en nu was ik eigenlijk nog aan het kijken voor een tanktas om mijn regenpak, portemonnee, etc in te kunnen doen.

Iemand ervaring? Ik heb wel eens gelezen dat ze krassen op de tank kunnen geven? Ik ga vanmiddag ook eens bij Louis langs.

Tegenwoordig hebben diverse merken een ringsysteem die om de tankdop word gezet. Hierdoor komt de tas niet tegen je tank aan. Krasvrij en ook handig erop te klikken.
 
Oke,

wellicht vloeken in de kerk, maar ik ben niet echt enthousiast over de Akra's op mijn hornet 900.
Zit er over na te denken om ze te verkopen en voor een ombouw met een sc33 spruitstuk te gaan.
Of een setje mivv cone's.

Wat denken jullie?
En als ik ze zou verkopen, wat zou een reële vraagprijs zijn?

full
 
Laatst bewerkt:
Oke,

wellicht vloeken in de kerk, maar ik ben niet echt enthousiast over de Akra's op mijn hornet 900.
Zit er over na te denken om ze te verkopen en voor een ombouw met een sc33 spruitstuk te gaan.
Of een setje mivv cone's.

Wat denken jullie?
En als ik ze zou verkopen, wat zou een reële vraagprijs zijn?

[afbeelding]

Wat is het probleem met de akra's?

Je kunt ze het beste verkopen , aan mij voor 200€ :Y _O- _O- O-)
 
Hey, long time no see. Hoe is het met iedereen hier? Dit jaar gelukkig meer bezig geweest met rijden dan op het forum te zitten :)


Binnenkort weer een weekend naar Luxemburg en nu was ik eigenlijk nog aan het kijken voor een tanktas om mijn regenpak, portemonnee, etc in te kunnen doen.

Iemand ervaring? Ik heb wel eens gelezen dat ze krassen op de tank kunnen geven? Ik ga vanmiddag ook eens bij Louis langs.

ja, klein tanktasje wat ik op de hornet heb heeft krassen gegeven op de tank. (krasje meer of minder kijk ik niet echt meer na)
op de moto morini heb ik een tank tas met quick lock ring. heel gemakkelijk, en kras vrij. op mijn honda gaat dat niet, omdat de ring op een vast deel van de tank dop gemonteerd word. bij mijn hornet van 2000 haal je de tankdop in zijn geheel er uit en past dat dus niet
 
Hallo,

Op dit moment ben k aan t rondtrekken door Duitsland, Luxemburg, België, Frankrijk.
Echter kwam ik er gister achter dat mijn kilometer teller en dus ook de dagteller niet kloppen.
Scheelt ongeveer 10 km. Dus als ik volgens de teller 90km/h rij dan is het dus eigenlijk 100 km/h.
Waar ligt dit aan, en kan ik dit zelf oplossen door iets aan te draaien bijvoorbeeld?

Het gaat om een CB600F van bouwjaar 2002.
 
Hallo,

Op dit moment ben k aan t rondtrekken door Duitsland, Luxemburg, België, Frankrijk.
Echter kwam ik er gister achter dat mijn kilometer teller en dus ook de dagteller niet kloppen.
Scheelt ongeveer 10 km. Dus als ik volgens de teller 90km/h rij dan is het dus eigenlijk 100 km/h.
Waar ligt dit aan, en kan ik dit zelf oplossen door iets aan te draaien bijvoorbeeld?

Het gaat om een CB600F van bouwjaar 2002.

Misschien heb je een andere tandwielverhouding dan origineel??
 
Thanks Pieter en Bert :)

Ik heb zelf het model uit 2003. Enig idee of daar wel zo'n quick-lock systeem op kan?

edit: al iets gevonden. Op Honda Quick-Lock Tanktassen staan diverse systemen.
Dat zou echter betekenen dat zo'n systeem ook op het 2000 model van jou mogelijk is Bert.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan