Honda Hornet Meeting 2015!

welke dag?!

  • 9 mei

    Stemmen: 0 0,0%
  • 16 mei

    Stemmen: 1 6,3%
  • 23 mei

    Stemmen: 3 18,8%
  • kan allemaal

    Stemmen: 12 75,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16

brembi

Die hard MF'er
30 dec 2013
471
2
Meeting is op 27-9. Verzamelen tegen half 11. Verwachten rond een uurtje of 11 te gaan rijden.

Verzamelpunt;
Shell Kalenberg
Rijksstraatweg 72A
Meteren

Vlak naast de Shell is een kleine parkeerplaats, lijkt me handig om hier te ontmoeten dan. Dit word het start/eindpunt van de route, kan iedereen mooi de tank volgooien voor vertrek/bij terugkomst.

's ochtends hier een bakkie koffie doen, ff de blaas legen voor 't vertrek etc


Voor diegene met navigatie de route is hier te downloaden!

De Hornet rondzwerm route downloads:
tomtom: https://db.tt/O44aEHgA
garmin: https://db.tt/2ots776y



Speciaal voor jou marc! bedankt voor je vorige topic :j


*O* *O* :] HONDA HORNET MEETING 2015 :] *O* *O*


d077e8dd-b75e-4e1a-9e7e-0b322c9690c2.gif
Honda Hornet Meeting 2015
full

DSC_0936.jpg

Vroegâh...
p7011674.jpg

full


DE HORNETEERS HEBBEN ER WEER ZIN AN!! :Y



Wanneer komen de Horneteers samen? : ???!


Waar ontmoeten we elkaar? :

Half 11 verzamelen, +/- 11 uur rijden

Shell Kalenberg
Rijksstraatweg 72A
Meteren


Vlak naast de Shell is een kleine parkeerplaats, lijkt me handig om hier te ontmoeten dan. Dit word het start/eindpunt van de route, kan iedereen mooi de tank volgooien voor vertrek/bij terugkomst.

's ochtends hier een bakkie koffie doen, ff de blaas legen voor 't vertrek etc


De Hornet rondzwerm route downloads:
tomtom: https://db.tt/O44aEHgA
garmin: https://db.tt/2ots776y

  • De voor- en achterrijder zullen beide navigatiesystemen gebruiken om de gehele groep door de route te loodsen, mocht je echter ook graag een navi met route mee willen nemen dan is dat natuurlijk geen probleem en wellicht alleen maar handig voor het geval dat...

Het weer: ??? !


Waar leven de Horneteers!? Hier en daar en daar en eentje nog ergens daar... (google map)


Aanvullende info., Disclaimer, overige. :
De Hornet meeting is bedoeld voor hen die een leuke (mid)dag willen hebben met gezellige mensen.
-Onrust-stokers doen er goed aan om de Horneteers met rust te laten zoals de Horneteers ook anderen met rust laten.
-Stunten, hetzij wheely's, stoppie's, burnen etc. wat bij wet verboden is, met je Hornet word niet gewaardeerd. Deze mogen vertrekken.
- Bij een eventuele rit wordt er een rustig tempo aangehouden, is deelname geheel op eigen risico en dient men zich volgens de verkeersregels te gedragen. Anders mag men vertrekken.
- Initiatiefnemer(s) behoudt zich het recht voor om individuen te weigeren bij (verdere) deelname om indien nodig sfeer en veiligheid te waarborgen.
- Deelname aan de Hornet meeting is geheel op eigen risico! De initiatiefnemer(s) zijn niet verantwoordelijk voor gevolgen van deelname en/of gelede schade in welke vorm dan ook!
- Communicatie-fouten in welke vorm dan ook zijn voorbehouden.
- Bij het niet vertonen van een glimlach, moet men voor straf een Happy Meal eten MÉT worteltjes! :)



Het Follow-Up Systeem

Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties wijst de voorrijder een plek aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt op deze plek stopt en als 'wegwijzer' functioneert. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder dus).

Als wegwijzer ga je:
VOOR het punt staan waar we afslaan, met je richtingaanwijzer aan in de richting die we op gaan,
VOORBIJ het punt staan waar we afslaan, maar wel zodanig dat de motorrijders die aangereden komen je ZIEN staan.
De keuze maak je afhankelijk van de omstandigheden. Denk aan je veiligheid.

Een paar dingen zijn belangrijk:

- De voorrijder bepaald de route, niet de tussenliggende rijders (op basis van ideeën of van hun navigatie HULPmiddelen),

- De wegwijzer wordt op een specifiek punt neergezet. Hou als wegwijzer echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden,

- Wordt de wegwijzer na het kruispunten/splitsingen/e.d. weggezet zoek je altijd een plek zodat je voor de aankomende rijders op tijd zichtbaar bent zodat zij hun afslag niet missen. Dus zo kort mogelijk na de afslag,

- De wegwijzer blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten),

- Inhalen van andere motorrijders is niet de bedoeling (tenzij volgende punt),

- Rijd nooit harder dan je zelf aandurft/aankan!
Mocht je vinden dat het gat naar je voorligger daardoor te groot wordt, dan mag (dus niet moet) je op eigen aangeven andere motorrijders laten passeren. Je mag dus ook alleen bij uitzondering inhalen als een voorligger jou daartoe een teken geeft EN je een duidelijk overzicht hebt over de situatie),

- Uit veiligheidsaspect rijdt mijn zoveel mogelijk achter elkaar/in baksteen-formatie (zeker niet naast elkaar),

- De achterrijder zal als zodanig van een afstand te herkennen zijn, dmv een fluor vest, niet te herkennen want hij rijd he-le-maal achteraan... :+ We kiekn' naar voren!

- De achterrijder moet ten alle tijden achterrijder blijven en niet bij een gestrand iemand moet gaan staan wachten/kijken/prutsen. Bij voldoende vrijwilligers kan er naast de achterrijder een tweede rijder hiervoor mee rijden.

Voordeel van het systeem is dat je dus altijd weer bij het eindpunt uitkomt en je dus ook niet bang hoeft te zijn om de groep kwijt te raken.



Duo passagiers zijn natuurlijk welkom en uiteraard ook de Wasabee's (ex-Horneteers).


*O* :] Aanwezige Horneteers :] *O*
  1. brembi


  2. Wie o wie!!? :)
 
Laatst bewerkt:
te lui om foto's van vorig jaar te plaatsen, ik ga eerst weer ff verder met werk :P
 
Mocht de meeting ten zuiden van de waal worden gehouden en op een datum dat ik kan kom ik ook.
 
Ik ik ik ik ik !!!! Ik zal erbij zijn met mijn Hornet, mijn eerste Honda Hornet jaar. Datum maakt mij niet uit, weekenden altijd vrij :}

Kijk er nu al naar uit! :] *O*
 
Speciaal voor jou marc!
... 1 of andere meeting... :P
*D
En vooral voor al die andere Horneteers die graag willen samenzwermen ;)
:]


Vooralsnog kan ik alle data.

Rondje rijden kan, maar ik zou het rond de 100km houden, we rijden gemiddeld toch maar 50 a 60 per uur. Onderweg ergens een lekker bakkie pleur en eventueel een hapje...
 
Cool! Ik ga er zeker proberen bij te zijn, m'n eerste meeting...wut...eerste keer samen rijden! :9

16e kan ik zeker niet, daarvoor misschien en de 23e zeker.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Hornet-Sjes gewoon gedoogd worden tijdens de rit. :)
 
Mocht de opstapplaats in de buurt van noord holland (woon in alkmaar) liggen ga ik proberen aanwezig te zijn!
 
Mocht de opstapplaats in de buurt van noord holland (woon in alkmaar) liggen ga ik proberen aanwezig te zijn!

Opstappen kan gewoon voor je huis, en dan rij je gezellig met de andere Hornets vanuit noord Holland, net als ik vanuit Amsterdam, samen naar t midden van t land voor een gezellig rondje met een hele groep Hornets. :)
 
Mooi dat er wat aanmeldingen binnenstromen! Heb 't starterslijstje geupdate

Hoop van 't weekend een route /locatie gereed te hebben zodat er wat meer gepland kan worden eventueel :)
 
Heb alle data aangegeven in de poll maar inmiddels is 9 mei afgevallen. :-) verder kan ik nog alles als t zonnetje schijnt.
 
Hallo jongens,
zou ook graag stukkie komen rijden op de hornet , kan op 9 mei
En ook op 23 mei met m'n meissie op haar kawa
ligt ook een beetje aan het weer en locatie
dus onder voorbehoud
hoihoi
 
Maakt me niks uit welke data en hoever rijden,als ik kan en het weer
goed is ben ik aanwezig.

groetjes oet zuid limburg. :W :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan