Honda Hornet piept

29 aug 2009
105
0
Kapellen
Hey, ik ben nieuw hier op het forum.

Ik heb al wel wat aan het rondlezen geweest, maar dit is mijn eerste berichtje!
Het ziet er echt een leuke community uit en blijkbaar veel behulpzame mensen hier, dus ik dacht ik zal mijn vraag hier gelijk maar eens lanceren!

Ik heb een 2e hands Honda Hornet 07 gekocht particulier.
Omdat ik nog bezig ben met mijn voorlopig rijbewijs leek me dit een leuke motor om mee te beginnen.
Ben er echt super content over van!

Nu zit ik wel met een irritant probleempje.
Vanaf de motor gestart is komt er een piepend/fluitend geluid.
Ik heb al aan het horen geweest terwijl die draait en ik denk dat het komt van net onder mijn nafttank. Het geluid is volledig onafhankelijk van het toeren van de motor, dus als ik optrek op afrem blijft het geluid hetzelfde. Ook als ik gewoon stilsta voor een licht ofzo.
Het hindert de werking van de moto niet, maar het is wel vrij lastig als je ermee rondrijdt en het hoort niet echt!

Iemand soms een ideetje?

Alvast bedankt op voorhand!

Groetjes!
 
Heb je zo'n benzinekraan waar twee slangetjes op zitten? Een dikke en een dunne. De dikke is voor benzine, en de dunne is een vacuumslangetje dat aan je carburateur vast moet zitten. Misschien is dat vacuumslangetje gescheurd, zuigt hij valse lucht aan en piept of fluit dat?

Er zitten meer vacuumslangetjes op je motor, het loont de moeite om die allemaal even te controleren.

Misschien is het ook je luchtfilterbox die niet helemaal goed dicht zit. Dan trekt 'ie misschien ook valse lucht.

En het kan natuurlijk dat je tank eigenlijk nog met rubbers van je frame afgehouden moet worden, en dat die rubbers verdwenen zijn.
 
07 model daar bedoel je toch het nieuwe model met injectie mee hé?

is het een piepend geluid of meer een gierend geluid? Misschien is het de fan die aanstaat? deze springt namelijk erg snel aan... tenminste als je stilstaat...

en als je het echt niet vertrouwd even bij een dealer langs gaan en laten luisteren :)
 
Ik zal het zeker eens allemaal controleren morgen!
daarnet starte ik hem en had hij het weer niet... typisch :)
morge even wat toeren en dan kijk ik het allemaal even na!

Het is inderdaad het model met injectie.
De fan die aanslaat is het zeker niet, dat geluid ken ik wel als hij aanslaat ;)

alvast bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan