Startmotor stuk
Ff op het startrelais de 2 dikke aansluitingen met elkaar door verbinden en kijken wat hij dan doet.
Verder staat er hier op MF een goede how to voor als een motor niet starten wil.
Ff goed zoeken dus.
Lampjes op het dashboard gaan ook uit.
Mits het normaal is dat je licht uit gaat tijdens het starten.
O ja 1e en belangrijkste vraag
Heeft hij het bij jou wel goed gedaan?
En zo ja wat is er gebeurd voordat dit ontstaan is?
Misschien stel ik een domme vraag, maar is een startmotor niet afgezekerd?Fluitend geluid van een kokende accu door volle sluiting in de startmotor?
Misschien stel ik een domme vraag, maar is een startmotor niet afgezekerd?
Fluitend geluid van een kokende accu door volle sluiting in de startmotor?
Na paar keer proberen te starten voel ik dat de behuizing van de startmotor warm wordt.
Maar verder geeft de motor geen kick.
Ik heb nog een tweede 12 volt accu staan van mijn auto, is het mogelijk om die direct op startmotor
aan te sluiten dmv startkabels, om de relais uit te sluiten?
Kan.
Maar ik zie het licht van de koplamp helemaal wegvallen. Als eerste verdenkt men dan de accu, maar die is nieuw en opgeladen.
Dus staat de startmotor vast, of misschien het blok zelf?
@TS; probeer het blok eens rond te draaien, dan kunnen we dat alvast uitsluiten.
Lampjes op het dashboard gaan ook uit.
En die fluittoon.
Afgaande dikke kabel vanaf startrelais naar startmotor even los maken.
En druk dan nogmaals de startknop in.
Dan kan je uitsluiten of het in de bedrading naar startrelais zit.
grote kans dat het de startmotor is.
als het een carburateur fiets is ?, mogelijk benzine op de zuigers ? door doorlekkende vlotters.
Aanduwen al geprobeerd ?
Ik denk dat je startmotor vast staat. Probeer hem eens aan de duwen in 3 of 4 e versnelling. Ook al lukt dat niet dan is je startmotor wel los denk ik.
Daarna lukt het starten denk ik wel.
Als de startmotor warm wordt krijgt ie stroom. Een geblokkeerde electromotor (intern of extern) wordt heel warm. Of je blok, of de startmotor zelf zit vast. Aanduwen om één van de twee uit te sluiten.Na paar keer proberen te starten voel ik dat de behuizing van de startmotor warm wordt.
Maar verder geeft de motor geen kick.
Ik heb nog een tweede 12 volt accu staan van mijn auto, is het mogelijk om die direct op startmotor
aan te sluiten dmv startkabels, om de relais uit te sluiten?
als het een carburateur fiets is ?, mogelijk benzine op de zuigers ? door doorlekkende vlotters.
Aanduwen al geprobeerd ?
Na paar keer proberen te starten voel ik dat de behuizing van de startmotor warm wordt.
Maar verder geeft de motor geen kick.
Ik heb nog een tweede 12 volt accu staan van mijn auto, is het mogelijk om die direct op startmotor
aan te sluiten dmv startkabels, om de relais uit te sluiten?
Ja, maar dat is in dit geval niet verstandig. Dik kans dat je startmotor vast staat en dus dat je er meer mee kapot maakt dan fixt. Probeer de motor eens aan de duwen.
Aanduwen doe je als volgt.
- Contact aan
- Choke aan
- Noodstop uit (Dus de normale stand)
- Motor in de 3e of 4e versnelling zetten
- Links naast de motor gaan staan.
- Motor duwen met de koppeling ingehouden tot een loop pasje,. Net iets sneller dan lopen.
- Dan koppeling los laten maar handen wel bij de rem en de koppeling houden voor het geval de motor start en er anders vandoor gaat.
- Als de achterband doorslipt kan je nog een versnelling hoger nemen of er op springen vlak voor dat je de koppeling laat schieten.
Dan is dit de volgende logische stap. Een Hornet blokkeert niet bij aanduwen in 2+.grote kans dat het de startmotor is.
als het een carburateur fiets is ?, mogelijk benzine op de zuigers ? door doorlekkende vlotters.