Welke vonk, de bougies zijn eruitDat is wel vreemd een 4 cilinder zou je toch vrij gemakkelijk aan moeten kunnen duwen,
vraag mij af of er niet iets veel ergers aan de hand is dan alleen de startmotor.
Dat van de benzine in de cilinders zat ik ook aan te denken,bougies er uit en kijken of hij dan wel rond gaat.Doe dat voorzichtig,en met het contact uit want mocht het benzine zijn dan is een vonk genoeg om de boel in de fik te steken.
Dan is dit de volgende logische stap. Een Hornet blokkeert niet bij aanduwen in 2+.
Bougies eruit draaien, starten. Start natuurlijk niet, maar goede kans dat ie dan wel draait en wat rondspettert. Als ie dan wel draait: je carbs zijn lek en er was een cilinder volgelopen. Als ie het dan nog niet doet, is er iets mechanisch mis en da’s minder makkelijk te fixen.
Welke vonk, de bougies zijn eruit
Ook bij offroaders die een iets te flinke 'ford' willen aanvallen. Echt krom slaan gebeurt volgens mij alleen als de draaiende motor een vloeistof (ipv mengsel) aanzuigt, niet zomaar als je vanuit stilstand duwt. Zal niet geweldig zijn, maar ik denk dat je overschat hoeveel kracht je kunt zettenDat zou ik ook proberen, als er zoveel brandstof op de zuiger staat is de kans aanwezig dat je met aan proberen te duwen een drijfstang vernaggelt.
Bij een boot komt het ook wel eens voor, daar noemen ze het "waterlock".
Ook bij offroaders die een iets te flinke 'ford' willen aanvallen. Echt krom slaan gebeurt volgens mij alleen als de draaiende motor een vloeistof (ipv mengsel) aanzuigt, niet zomaar als je vanuit stilstand duwt. Zal niet geweldig zijn, maar ik denk dat je overschat hoeveel kracht je kunt zetten
Hoe dan ook, eerst bougies eruit.
ik heb nog een hornet 600 blok liggen waarvan ik dacht er nooit vanaf te komen wegens NOOIT stuk gaan. Mag voor weinig weg
Net de tank eraf gehaald, bougies eruit.
Cilinders zijn droog 0 benzine erin.
Volgende stap, luchtfilter eraf en startmotor verwijderen.
In het blok is trouwens geen beweging in te krijgen hoop niet op een vastloper...
Wel maf. Hoe heb je hem weggezet dan?
Hoe weet je dat? Al met sleutel aan de moer van uiteinde krukas gedraaid?Net de tank eraf gehaald, bougies eruit.
Cilinders zijn droog 0 benzine erin.
Volgende stap, luchtfilter eraf en startmotor verwijderen.
In het blok is trouwens geen beweging in te krijgen hoop niet op een vastloper...
Net de tank eraf gehaald, bougies eruit.
Cilinders zijn droog 0 benzine erin.
Volgende stap, luchtfilter eraf en startmotor verwijderen.
In het blok is trouwens geen beweging in te krijgen hoop niet op een vastloper...
En hoe vol is je carter? (oliepeil)
Hoe weet je dat? Al met sleutel aan de moer van uiteinde krukas gedraaid?
Rechts voor op het blok zit een inspectie dop die kan je loshalen ,daarachter zit een bout
en daarmee kan je de krukas verdraaien.
Nr3 op het plaatje is die inspectiedop.
https://images.cmsnl.com/img/partsl...ndmph-clutch-cover_bigecer401e__0500_aa57.gif
Zet niet extreem veel kracht op de bout achter de dop want alsdie afbreekt heb je nog een probleem er bij.
Dop eraf, kan de krukas, 5 slagen links opdraaien dan staat die vast en dan 5 slagen recht
met de bougies eruit?Dop eraf, kan de krukas, 5 slagen links opdraaien dan staat die vast en dan 5 slagen recht
Nou dan kan je de motor beter naareen motorzaakZot brengen wantdan is ergens iets goed fout gegaan in dat blokdie heeft er nog een voor je.
Zonde van het geld, kan je beter meteen het blok van Zot overnemen.Nou dan kan je de motor beter naar een motorzaak brengen want dan is ergens iets goed fout gegaan in dat blok.