Dan is hij er in ieder geval niet door het bougiegat in gevallen.
Dan zal er toch de kop af moeten.
Door de klep heen?Niet zo snel jij koppensneller.
Beaux, kijk eerst eens wat er het makkelijkst vanaf kan. De uitlaat, of de carburateurs. En probeer dan nog eens met de endoscoop en magneetje dat moertje eruit te halen.
Koppensnellen kan altijd nog.
Bougiegat uitboren zodat het moertje er wel door past...Dan is hij er in ieder geval niet door het bougiegat in gevallen.
Dan zal er toch de kop af moeten.
Carburateurs er af en de inlaatklep maximaal open zetten.
daardoor vissen met een magneet
grote kans dat je met enig geduld de moer er uit krijgt.
zou wel als het lukt de compressie meten om te weten of er enige lekage is.
Ik wens je veel succes bij het eruit hengelen langs de klepsteel en klep.
De uitlaatklep is kleiner dan de inlaatklep. Als je het toch wilt proberen zou ik het via de inlaat doen.
Heb je wel eens geprobeerd je drol terug in je poepert te steken?Dan via de inlaatklep. Zo is de moer er tenslotte ook in gekomen.
Toch?
Ze zullen die moer wel erg moeten missen willen ze toegeven dat zij die erin hebben laten vallen.Ik zou met die beelden naar de motorzaak gaan die de beurt heeft gedaan ,deze moer moet toen bijna wel in de inlaat terecht gekomen zijn.
Heb je wel eens geprobeerd je drol terug in je poepert te steken?
Ze zullen die moer wel erg moeten missen willen ze toegeven dat zij die erin hebben laten vallen.
Om eerlijk te zijn, nee.
Heb je wel eens geprobeerd je drol terug in je poepert te steken?
1 opmerking voor TS; mocht je inderdaad je uitlaat eraf gaan halen; voorzichtigheid geboden want anders hebben we er straks nog een topic bij; het verwijderen van een afgebroken tapeind. Je zult dan niet de eerste zijn zeg maar
Bedankt voor de tip. Is de uitlaat makkelijker Te verwijderen dan de carbs? En zo ja makkelijker de cilinder te bereiken?
Als de klep 22mm is is het gat zo'n 18mm. De kelpsteel zal op die plaats zo'n 6mm zijn wat inhoud dat de maximale ruimte zo'n 6x12mm is. |het zal er om houden of hij er door kan of niet.In het zijaanzicht is zo'n moertje natuurlijk maar klein. Als het een 22mm klep is die 12mm open gaat is het echt niet ondenkbaar
en dat gebeurd tijdens stil standAls de klep 2mm is is het gat zo'n 18mm. De kelpsteel zal op die plaats zo'n 6mm zijn wat inhoud dat de maximale ruimte zo'n 6x12mm is. |het zal er om houden of hij er door kan of niet.
Ik zou beginnen met de carburateurs er af te halen en het betreffende inlaatspruitstuk. Als de kop er alsnog af moet moeten de carburateurs er toch af.
Ga jij er vanuit dat iemand moedwillig dat moertje op de zuiger heeft gedeponeerd?en dat gebeurd tijdens stil stand