Nee, dat er iets aan het verhaal niet klopt.Ga jij er vanuit dat iemand moedwillig dat moertje op de zuiger heeft gedeponeerd?
Nee, dat er iets aan het verhaal niet klopt.
Een honda met 5000 km heeft geen grote beurt nodigGeschiedenis
De motor heeft na lang stil staan, 2017 september een grote beurt gehad de carbs zijn schoon gemaakt. Daarna ongeveer 2000km gereden. In december voortandwiel vervangen van 15 naar 14 tands en ketting gespannen 400 km zo gereden tot 6 januari. Rijdend perfect weg gezet geen enkel mankement, top fiets, tot een Week daarna, toen startte de motor niet, topic aangemaakt en nu tot dit verhaal van het moertje
Het moment dat de carbs eraf gaan is het enige moment dat er iets in het inlaat traject kan komen.
2000 km rijden met een moertje in je inlaat traject en geen problemen, geluiden etc. is tovenarij
Ik zie weinig schade aan de zuiger.
Ik geloof niet in tovenarij
zit ik ook al heel de tijd te denken
had het open gelaten na mijn vorige post om te zien of anderen het ook zouden snappen, maar blijkbaar niet echt.
zolang TS niet alles zegt, kan er niemand achterhalen wat er echt gebeurt is.
Hier nog 1... 11 euro ofzo vanuit hongkong.. gaat even duren maar is voor de heb.. alhoewel; ik heb wel gelijk iets waarvoor ik hem voor kan gebruiken; offtopic; mijn stenen muur van mn schuur is op een bepaalde plaats aan de onderkant steeds nat.. en ik wil dus even via een ventilatiesleuf tussen de bakstenen in even in de spouw loeren om te kijken of er geen lekkage is van bovenaf...Overigens gisteren gelijk zo'n endoscoop mee besteld kost nog geen 10 Euro.
ik zou mijn toverstokje pakkenIk geloof ook niet in tovenarij, en ik denk dat het net zovaak voorkomt als de loterij winnen. Had ik toch maar een oudejaarslot gekocht
Echter de carbs zijn eraf, helaas zitten de kleppen dicht bij cilinder 4, hoe ga ik die naar beneden krijgen....?
Met de endoscoop kon ik wel zien dat de uitlaat kleppen openstaan in cilinder 4 en dat de kleppen oke lijken: https://youtu.be/-R2arinZ8II
Nu heb ik geprobeerd om met de endoscope in cilinder 2 via de inlaat naar binnen te gaan dat lukt helaas niet. dat zal den een touwtje moeten worden en iets van een stofzuigen
PS mag van geluk spreken dat het na een rit is gebeurd, en dat ik na een week later weer wou rijden en de motor niet starte,de moer al 2000km lag te wachten in de carb of boven de klep, als het op de snelweg was gebeurd
Werkhandboek besteld, ga het eerst maar proberen de kop eraf te halen.
Anders wordt het een nieuw motorblok, een een week vrij nemen
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/hFwK5r3UU_Y" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
Mogen jullie raden waar het boutje vandaan kwam...
Google dan even op gebroken ketting. Of op drijfstang door carter. Ik kom je motor morgen wel even ophalen.Ben ook blij dat ie niet vanuit het carter door de zuiger is gekomen,dan stopte ik nu met motorrijden
Google dan even op gebroken ketting. Of op drijfstang door carter. Ik kom je motor morgen wel even ophalen.
bougie heeft schroefdraad M10x1, gat is dus 8mm.