Best kans dat je die klep krom heb gemaakt met het aanduwen.
Nieuwe klep er in en gaan met die banaan.
De kop is eraf en de moer is eruit.
Weer veel geleerd om de kop eraf te halen, spannend klusje.
Handboek was goed te volgen, op youtube was gelukkig ook veel te vinden.
Oke, de moer, wat ligt die mooi in het midden precies onder de bougie gat.
De moer heeft helaas wat schade aangebracht op 1 van de uitlaat kleppen, die staat scheef.
De moer heeft nooit een slag gezien in de cilinder en die heeft zoals hierboven al ongeveer bekent was tussen de carbs en de kleppen heerlijk liggen stuiteren. Dat kan ik zien aan de metaal slijtage hiertussen.
Ik zal nu een nieuwe klep moeten plaatsen, of beter nog en makkelijker de kop moeten vervangen met van een donorblok.
https://ibb.co/dskDim
https://ibb.co/dywaw6
https://ibb.co/dW2hb6
https://ibb.co/iB3c9R
https://ibb.co/kFaeOm
In een glashelder epoxy (laten) gieten, dit ga je never nooit niet meer meemaken.
Best kans dat je die klep krom heb gemaakt met het aanduwen.
Nieuwe klep er in en gaan met die banaan.
Ik zou even alle 4 kleppen van de betreffende cilinder er uit halen en kijken of ze geen schade hebben opgelopen. Als er een klep krom is bekijk dan ook de klepgeleider op schade.
Als je en kleppentang hebt stelt het niet zoveel voor nu het toch al uit elkaar ligt.
Heb je iets in de luchtfilterkast kunnen vinden waar die moer vandaan komt?
Die tool heb ik helaas niet. En goede tip om inderdaad alle vier de kleppen te controleren.
Zo tool is niet gek duur: maar heb ook een measure, en stem diameter nodig
https://www.gereedschapbestellen.nl...pen-cilinder-gereedschap/ohc-klepveer-spanner
Zo klaar als een klontje. Via de klep naar binnen gekomen. Had een wijs man dat al niet eerder gezegd?
Da's geen optie.
Gaat over.